Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 854 602
  • 11 238

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni on huvittavaa moralisoida teinejä, kuinka ne juovat kofeiinipitoista paskaa, kun itse nauttii kofeiininsa toisesta juomasta. Kai se kahvi on niin paljon hyväksyttävämpi muoto. Vai paheksutko niitäkin teinejä, jotka kulkevat kaupungilla kahvikuppi kourassa?

Tapojensa orjia.

Onhan siinä se, ero, että Jere juo kahvia töissä ja sosiaalisesti, nuoriso juo energiajuomaa tekemättä mitään, lähinnä pysyvät sen avulla hereillä, juuri ja juuri.
Onhan se aivan idioottitouhua koko sokerihappoesanssin litkittäminen päivittäin, oli syy sitten sosiaalinen tai piriste. Kupillisesta teetä/kahvia saa saman piristävän vaikutuksen. Tai sitten voisi miettiä, olisiko syytä mennä vähän aikaisemmin nukkumaan.

Uskoisin, että aika moni, minä mukaanlukien, ei edes tunnista kahvin juonnilla olevan piristävää vaikutusta. Kunhan juon sitä, sehän maistuu ihan kivalle ja ei ole muutakaan tekemistä. No nyt lipsahti.

Mä en muuten ole koskaan juonut tölkillistä energiajuomaa, en tiedä onko saavutus. Wikipediasta löysin tämän Water Joe-energiaveden, vaikuttaa ihan fiksulta, saako Suomesta (tai vastaavaa)?
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Okei, myönnetään. Ymmärsin asian väärin.

Ymmärsin nykynuorisolla & teineillä tarkoitettavan 13-19 -vuotiaita, enkä missään nimessä tajunnut puhuttavan vaahtosammuttimen kokoisista ipanoista. Kymmenvuotias ei todellakaan tarvitse mitään piristeitä, joten olen siinä suhteessa samoilla linjoilla. Tarvitseeko teinikään niitä - mielestäni yhtä paljon kuin aikuinen kahvia. Jos tarvitsee aamukahvin lähtiessään töihin/töissä, on ilmiselvästi riippuvainen kofeiiniin.

Ja selvennykseksi, juon energiajuomia erittäin harvoin. Taisin sen eilen mainita jo jossain ketjussa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Voiko "raa'an" pekonin syömisestä saada jotain tautia? Sehän ei varsinaisesti ole raakaa lihaa kun siihen on tungettu suolaa yms. niin vitusti, mutta toisaalta paketissa kyllä lukee et kypsennettevä ennen nauttimista. Nuorempana varsinki tuli vedettyä suoraan paketista, mutta näin vanhemmalla iällä oon alkanu miettiin et sehän on possua perkele.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Voiko "raa'an" pekonin syömisestä saada jotain tautia? Sehän ei varsinaisesti ole raakaa lihaa kun siihen on tungettu suolaa yms. niin vitusti, mutta toisaalta paketissa kyllä lukee et kypsennettevä ennen nauttimista. Nuorempana varsinki tuli vedettyä suoraan paketista, mutta näin vanhemmalla iällä oon alkanu miettiin et sehän on possua perkele.
Tuskinpa sen enempää kuin muistakaan leikkeleistä. Lähinnä ihmettelen että miksi ihmeessä kukaan söisi sitä raakana, puolirapeaksi paistettu pekonihan on jumalten ruokaa, siinä missä raaka on rasvaista höttöä. Tähän ei siis päde sama kuin piparkakkutaikinaan, että raaka-aine on jopa lähes parempaa kuin valmis tuote.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voiko "raa'an" pekonin syömisestä saada jotain tautia?
No kyllä siitä varmaan trikinoosin voi saada, varsinkin kun pekoni voi olla pakattu ja ehkä teurastettukin jossain Puolassa tms, missä ehkä ei ole trikiinitarkastukset yhtä tarkkoja kuin Suomessa. Riski on tietenkin joka tapauksessa pieni, mutta kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Voiko "raa'an" pekonin syömisestä saada jotain tautia? Sehän ei varsinaisesti ole raakaa lihaa kun siihen on tungettu suolaa yms. niin vitusti, mutta toisaalta paketissa kyllä lukee et kypsennettevä ennen nauttimista. Nuorempana varsinki tuli vedettyä suoraan paketista, mutta näin vanhemmalla iällä oon alkanu miettiin et sehän on possua perkele.
On siinä vähintään teoreettinen trikiiniriski suolasta ja muista huolimatta. Itse en söisi pekonia carpacciona, ja raitaliha on muutenkin edukseen kypsennettynä tai ainakin kuumennettuna. Ties mistä itäblokista noitakin nykyään tulee.

Laitan joskus valkohome- tai muulla juustolla täytettyjä herkkusieniä grilliin ja laitan jokaisen ympärille pekonisiivun. Grillissä kypsennettäessä pekoni ei välttämättä "kypsy" kauttaaltaan, mutta kuumenee kyllä riittävästi.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kaupasta, jos on siis edes keskihyvin varusteltu, pitäisi saada ihan suomalaistakin pekonia, Atriaa ja Porttia nyt ainakin. Mutta jos thego kun Treellä (?) asut niin suosittelen hakemaan Stockan herkusta suoraan lihatiskiltä pekonia, on ihan eri planeetalta kaupan valmisteisiin verrattuna.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Mistä on saanut alkunsa se juttu, että Jokereiden ultrasit jakavat sämpylöitään onnellisina? Useasti olen törmännyt palstalla tähän mutta vasta nyt muistin kysyä.
 

tutzba

Jäsen
Mistä on saanut alkunsa se juttu, että Jokereiden ultrasit jakavat sämpylöitään onnellisina? Useasti olen törmännyt palstalla tähän mutta vasta nyt muistin kysyä.

Siitä, että UJ:n nettisivuilla oli joskus teksti, jossa he kertoivat millaisia ultrat ovat. Ultrat ovat onnellisia silloin, kun heitä on paljon, kaikilla on kauhea nälkä ja heillä on vähän sämpylöitä ja he saavat jakaa ne keskenään jne. Tuo oli muistaakseni kopioitu ja käännetty suomeksi joltain ulkomaalaiselta faniporukalta.

Korjatkaa jos olen väärässä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Olenko huono ihminen kun vihaan pekonia?

Olet todellakin, läpeensä paha. Itsehän olen sitä mieltä, että pekonia lisäämällä lähes jokainen ruoka paranee. Mutta pekonin pitää olla rapeaa ja kunnolla ruskeaa, löysä pekoni on järkyttävää.

Kuten JZZ sanoi, pekoni on jumalten ruokaa, GT on heidän juomaansa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Laitan joskus valkohome- tai muulla juustolla täytettyjä herkkusieniä grilliin ja laitan jokaisen ympärille pekonisiivun. Grillissä kypsennettäessä pekoni ei välttämättä "kypsy" kauttaaltaan, mutta kuumenee kyllä riittävästi.

oli jo äskettäin likellä, etten olisi noita tehnyt, päädyin tekemättömyyteen, mutta kun täältä tämän luin, niin mietin: Pitäisikö minun sittenkin tehdä muuta moinen?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Voiko "raa'an" pekonin syömisestä saada jotain tautia?

Tuskin saat mitään tautia pekonista ja varsinkin jos se on meillä Suomessa valmistettu. Itse syön raakaa lihaa aivan helvetisti ja se on suurimmilta osin tuotu Brasiliasta.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kaupasta, jos on siis edes keskihyvin varusteltu, pitäisi saada ihan suomalaistakin pekonia, Atriaa ja Porttia nyt ainakin. Mutta jos thego kun Treellä (?) asut niin suosittelen hakemaan Stockan herkusta suoraan lihatiskiltä pekonia, on ihan eri planeetalta kaupan valmisteisiin verrattuna.

Olisiko tästä jotain faktaa laittaa pöytään? Portilla oli äkkiseltään googlattuna ainoastaan jotain pekonisuikaleita, eikä pakkauksessa näkynyt mitään mainintaa suomalaisuudesta. Atrian pekoni on toki "suomalaista", mutta valmistetaan Ruotsissa...
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Olisiko tästä jotain faktaa laittaa pöytään? Portilla oli äkkiseltään googlattuna ainoastaan jotain pekonisuikaleita, eikä pakkauksessa näkynyt mitään mainintaa suomalaisuudesta. Atrian pekoni on toki "suomalaista", mutta valmistetaan Ruotsissa...

No muistelisin että Portin paketista löytyi siniristilippu, mutta voin olla väärässäkin, kun en ole tuota vähään aikaan nauttinut. Pidetään silti voimassa ykkösvaihtoehtona tuo Stockan Herkku, ainakin viime vuonna myytiin Helsingin keskustan toimipisteessä Savupoikien pekonia, jossa taisi olla 115-120g käytettyä lihaa 100g valmista tuotetta kohden. Ero oli aivan huima muihin pekonituotteisiin, kun tuota paistoi pannulla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
oli jo äskettäin likellä, etten olisi noita tehnyt, päädyin tekemättömyyteen, mutta kun täältä tämän luin, niin mietin: Pitäisikö minun sittenkin tehdä muuta moinen?
Tämä on paras mahdollinen ketju esittää tuollainen kysymys. No ei pitäisi, parempi vaan mennä runkille.

Mutta huomenna viikonlopun kunniaksi, mikäli sää ja Allah sallivat, täytettyjä sieniä menee reilu satsi grilliin. Samalla voisin tekaista pienet lihavartaat.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Missä kaikissa kierrätyskeskuksen ketjuissa väitellään, irvaillaan, nauretaan tms. HJK:n eiliselle tappiolle?

Ottelusta katsoin ensimmäisen puoliajan ennen unille menoa, ja nyt ei sitten millään jaksaisi ainakaan enemmälti lukea aiheesta.
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuskin saat mitään tautia pekonista ja varsinkin jos se on meillä Suomessa valmistettu. Itse syön raakaa lihaa aivan helvetisti ja se on suurimmilta osin tuotu Brasiliasta.

Vaikka teuraseläimet ovat tarkastettuja, olisi sianliha aina syytä kypsentää ns läpi kypsäksi. Ulkoimailla trikiinin vaara on olemassa sianlihassa.
Naudanlihan kanssa ei tuollaisia ongelmia ole, tosin ruokamyrkytyksen vaara on joissain olosuhteissa siinäkin olemassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös