Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 855 163
  • 11 238

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä juomaa on homovissy?

edit. Kiitos Mr. Foxille vastauksesta. Tähän juon sitten homovissyä oikein urakalla, ehkä.
 
Viimeksi muokattu:

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Mihin osoitteeseen voin lähettää sähköpostia Pertti Jarlalle, eli Fingerporin luojalle. Nyt olisi huippuidea sarjakuvalle!
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Mistä jääpuikot syntyvät? Onko joissain taloissa seinän ja katon rajassa huonot eristeet ja karkaava lämpö sulattaa lunta josta ulkona pakkasessa muodostuu jääpuikko?

Lisäksi mietin, että keksinkö tuon itse vai olenko vain kuullut sen jostain. Järkevä selitys tuo kuitenkin olisi.
 
Viimeksi muokattu:

Simba

Jäsen
Mistä jääpuikot syntyvät? Onko joissain taloissa seinän ja katon rajassa huonot eristeet ja karkaava lämpö sulattaa lunta josta ulkona pakkasessa muodostuu jääpuikko?

Lisäksi mietin, että keksinkö tuon itse vai olenko vain kuullut sen jostain. Järkevä selitys tuo kuitenkin olisi.

Aivan oikea selityshän tuo. Lämpövuotoja siellä katossa on, jotka sen lumen sulattaa. Sen takia noita useimmin vanhoissa taloissa näkeekin.
 

tutzba

Jäsen
Kuinka paljon bussikuski saa ottaa kyytiin porukkaa? Jos paikkoja on vaikka 50, onko se ehdoton raja vai saako kuski itse päättää määrän? Ja jatkokysymys, jos bussi on täynnä ja joku ei-penkillinen ihminen loukkaantuu kolarissa, onko vastuu bussifirmalla?
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinka paljon bussikuski saa ottaa kyytiin porukkaa? Jos paikkoja on vaikka 50, onko se ehdoton raja vai saako kuski itse päättää määrän? Ja jatkokysymys, jos bussi on täynnä ja joku ei-penkillinen ihminen loukkaantuu kolarissa, onko vastuu bussifirmalla?

Kyytiin SAA ottaa tasan sen verran ihmisiä kuin bussissa on istuimia. Tosiasiassahan tuo tilanne on kyllä täysin toinen ainakin täällä Jyväskylässä, esimerkiksi viime viikolla matkustin bussilla johon ei mahtunut lisää ihmisiä enää edes seisomaan, eli bussi oli käytäviään myöten täynnä etuovelta takaseinään asti. Oli muuten aika hurjaa kyytiä kun bussin pohja raapi painon takia mutkissa tien pintaa.

Tuohon vastuukysymykseen en osaa vastata.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Mistä juontaa alkunsa sana kardinaalimunaus?

Onko joku kardinaali tehnyt jonkun pahan munauksen joskus vai mistä on kyse?
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heh, olen tilannut tuotteen postiennakolla ja lähettäjä on nyt jotenkin onnistunut taikomaan minulle täysin uuden sukunimen. Pitääkö postiennakossa näyttää paperit? Yleensä silloin kun hakee jo maksetun tai jonkun muun maksuttoman paketin/kirjeen; olen joutunut aika vaihtelevasti henkkareita näyttämään.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kuinka paljon bussikuski saa ottaa kyytiin porukkaa? Jos paikkoja on vaikka 50, onko se ehdoton raja vai saako kuski itse päättää määrän? Ja jatkokysymys, jos bussi on täynnä ja joku ei-penkillinen ihminen loukkaantuu kolarissa, onko vastuu bussifirmalla?
Kuljettaja vastaa aina lastista, oli kyseessä sitten tavaraa tai ihmisiä.

Meillä jäi aikoinaan pelireissulla pyörätuolipotilas pois matkasta, koska bussissa ei ollut asianmukaista järjestelmää pyörätuolin kiinnittämiseksi. Saattajat vakuuttivat kantavansa vastuun, jos jotain sattuu, mutta vastuu ei ole siirrettävissä.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos on lähes varma vatsataudin tarttumisesta, niin kannattaako vähentää syömistä tai olla syömättä jo nyt? Kammoan oksentamista ja jos vatsa on tyhjä tai siellä on pelkkää nestettä, niin selviääkö helpommalla tai jopa oksentamatta?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos on lähes varma vatsataudin tarttumisesta, niin kannattaako vähentää syömistä tai olla syömättä jo nyt? Kammoan oksentamista ja jos vatsa on tyhjä tai siellä on pelkkää nestettä, niin selviääkö helpommalla tai jopa oksentamatta?

Juomista kannattaa lisätä sillä "tyhjää yökkääminen" on helkkarin rasittavaa. Tosin sapuskasta saa suoloja ja hivenaineita, joita tarvitsee kun ripuloit/oksennat nesteet veks. Itse olin viikonlopun ilmeisesti noroviruksen kourissa. Kummastakin päästä lensi ja kuume nousi lähes kolmeysiin.

Oksentaminen kuitenkin helpottaa sitä vittumaista kouristelua joka vatsassa vääntää...ainakin itselläni.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jos on lähes varma vatsataudin tarttumisesta, niin kannattaako vähentää syömistä tai olla syömättä jo nyt? Kammoan oksentamista ja jos vatsa on tyhjä tai siellä on pelkkää nestettä, niin selviääkö helpommalla tai jopa oksentamatta?

10 000 abdominaalista migreenikohtausta kärsineenä voinen neuvoa sinua. Ei kenties kannata nauttia paakkuista ruokaa, koska sen ulostulo saattaa tuottaa tuskaa. Tai jos syöt, pureskele kunnolla... Älä kuitenkaan jätä kokonaan syömättä, jotta et heikkenisi säälittäväksi. Laattaa tulee anyways, oli mahassa ruokaa tai ei. Ruuan korvaavat syömättömän vatsataudissa sappinesteet ja ilma. Voin sanoa, että limsan ja pilliruoan oksentaminen voittaa ilman ja sapen oksentamisen 105-0. Piimä on hyvä konsti, ajaa sekä ruoan että juoman.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Jos on lähes varma vatsataudin tarttumisesta, niin kannattaako vähentää syömistä tai olla syömättä jo nyt? Kammoan oksentamista ja jos vatsa on tyhjä tai siellä on pelkkää nestettä, niin selviääkö helpommalla tai jopa oksentamatta?

Syö jäätelöä. Vähiten vittumaista oksennettavaa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Azul, tämmösenä vähän simppelimpänä jannuna tarvii kysyä, että tarkoittaako allekirjoituksesi "olen kaiken nussimisen kuningatar"?

Kanada!

Simon rakkaani, pudottiko äitis sut turhan monta kertaa pää edellä lattialle? Tahallaan?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kanada!

Simon rakkaani, pudottiko äitis sut turhan monta kertaa pää edellä lattialle? Tahallaan?
No ei varsinaisesti, kyllä taustalla on se perinteinen tarina. Iskä kantoi mua metsässä jenkkikassissa, eikä nostanut kantojen tai kivien kohdalla ylös. Syytön mä siihen olen.

Chivas Regal!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös