Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 854 087
  • 11 238

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Kyllä muuten yleensä tarvitsee, joten varaudu vilautteluun tai vaihtoehtoisesti johonkin helvetin vakuuttavaan hätäselitykseen. Sen jälkeen voitkin varautua junasta poistumiseen ennen aikojaan.

Mites Expressbussin kans? Varmaan sama homma...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Nimenomaan tarvii. Lipussa lukee opiskelija niin junassa pitää näyttää korttia. VR on kenties maailman tarkin tässä asiassa.

Eikös siinä lipussa vielä lue nimikin, vai muistanko aivan väärin?

Aaaargh. Kortti Helsingissä ja ite oon Oulussa ja pitäs takas lähtä. Kyrpii maksaa täyshinta

Se voisi ehkä mennä läpikin, jos pyydät oppilaitostasi faksaamaan todistuksen, että olet opiskelijana ja oikeutettu alennuksiin, jos siis olet eri paikkakunnalla missä oppilaitoksesi sijaitsee.
 

J.Petke

Jäsen
Aaaargh. Kortti Helsingissä ja ite oon Oulussa ja pitäs takas lähtä. Kyrpii maksaa täyshinta

Käy kysäisemässä sieltä lippuluukulta ja koita järjestellä erityisjärjestely missä esim tuttusi kävisi näyttämässä kortin Helsingin päässä ja vr voisi esim faksata kopion kortista Oulun pisteeseen. Tai sopia siten että käyt näyttämässä sen Helsingin päässä tai jotain vastaavaa.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Se voisi ehkä mennä läpikin, jos pyydät oppilaitostasi faksaamaan todistuksen, että olet opiskelijana ja oikeutettu alennuksiin, jos siis olet eri paikkakunnalla missä oppilaitoksesi sijaitsee.

Soitin VR:n asiakaspalveluun ja ei onnistu tämä :(
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lukee. Kassatäti pyytää kortin jo ostovaiheessa ja kirjaa siitä nimen lippuun. Netissä ostettaessa asiakas kirjoittelee nimensä itse.

Nyt minä esitän vuorostani tyhmän kysymyksen: tarkoitatko, että VR:n lippuun tulee ostajan nimi jos kyseessä opiskelija? Joko olen ymmärtänyt asian väärin tai sitten käytäntö sinun ajoista on muuttunut. Matkustin VR:n opiskelijalipulla noin kuukausi sitten Lappeenrannasta Lahteen ja sieltä myöhemmin Helsinkiin. Nimeä ei missään vaiheessa kysytty, se ei näkynyt lipussa - siinä luki vain: Opiskelijalippu, kortti näytettävä tjsp. Konnari katsoi korttiani vain sen verran, että näki kortin valokuvan näyttävän samalta kuin pärstäni.

vlad.
 

zucchini

Jäsen
Nyt minä esitän vuorostani tyhmän kysymyksen: tarkoitatko, että VR:n lippuun tulee ostajan nimi jos kyseessä opiskelija?

Ei kyllä minunkaan lipuissani ole enää pariin vuoteen nimeä lukenut, vaikka tasaiseen tahtiin on tullut junalla kuljettua opiskelijana. Aiemmin joko virkailija kirjoitti nimen tai sitten jos osti lipun automaatista, piti itse kirjoittaa nimi. Tietysti automaattiin voi kirjoittaa minkä nimen tahansa, kunhan sitten junassa opiskelijakortissa oli sama nimi.

Kesäkuussa ei ainakaan Express-bussissa kysytty opiskelijakorttia bussiin noustessa, kunhan oli ostovaiheessa mukana (ostin lipun aseman lipunmyynnistä).
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Nyt minä esitän vuorostani tyhmän kysymyksen: tarkoitatko, että VR:n lippuun tulee ostajan nimi jos kyseessä opiskelija? Joko olen ymmärtänyt asian väärin tai sitten käytäntö sinun ajoista on muuttunut. Matkustin VR:n opiskelijalipulla noin kuukausi sitten Lappeenrannasta Lahteen ja sieltä myöhemmin Helsinkiin. Nimeä ei missään vaiheessa kysytty, se ei näkynyt lipussa - siinä luki vain: Opiskelijalippu, kortti näytettävä tjsp. Konnari katsoi korttiani vain sen verran, että näki kortin valokuvan näyttävän samalta kuin pärstäni.

vlad.

Ei ainakaan mulla ole näiden viiden opiskeluvuoden aikana vielä nimeä lukenut junalipussa. Jos ostaa aseman lipputiskiltä lipun, ei siinä edes tarvitse näyttää opiskelijakorttia (ts. kertoa nimeä). Sama homma tietysti junamaatista oston kanssa, ei sekään nimiä kysele, saati korttia. Eli siis opiskelijakortti pitää näyttää nimenomaan junassa konnarille, ei sen aiemmin.

Silloin kun olen matkustellut junalla niin konnarit ovat kyllä katsoneet opiskelijakortin yleensä aika tarkkaan, mutta olettaisin että eivät ne sitä kuvaa niin tarkkaan katso, vaan sitä että kortissa on uusittu lukukausitarra joka todistaa että olet vielä opiskelija. Kerran näin sivustakatsojana tapauksen, kun tuon kortin voimassaolon kanssa tuli jotain hämminkiä.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
VR:lle ei käy kyllä mitkään selitykset, liput, luvat tai paperit. Pelkästään opiskelijakortti, tai maksat konnarille täyden hinnan. Bussissa ollaan paljon löysempiä, välillä ei kysytä lainkaan ja jos ei ole korttia, niin kuitti maksetusta yo-kunnan jäsenmaksustakin käy tai sitten joku todistus, että opiskelet jossain koulussa.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mihin perustuu käsitys Niinimäen Jessen uskomattoman hienosta pelisilmästä ja syöttöjen tarkkuudesta yms. ? Tulokaskausi oli jees, sitä ennen ei mitään ihmeellistä junnusarjoissa eikä sen jälkeen mitään erikoista. Miksi Jesseä pidetään hyvänä kiekkoilijana?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulokaskausi oli jees, sitä ennen ei mitään ihmeellistä junnusarjoissa eikä sen jälkeen mitään erikoista. Miksi Jesseä pidetään hyvänä kiekkoilijana?
Onko asia noin?

Mielestäni Jesse Niinimäki ei viimeisten vuosien aikana ole suoranaisesti ollut missään foorumissa esillä hyvänä jääkiekkoilijana tai kerännyt osakseen kehuryöppyjä minkäänlaisen pelillisen erinomaisuutensa vuoksi. Ennemminkin yleisellä tasolla ollaan nähdäkseni odotettu milloin tämä entinen lupaus ripustaa hokkarinsa lopullisesti naulaan ja lytätty ko. vätys alimpaan maanrakoon syöksykierteeseen kääntyneen uransa kanssa.

Onneksi paluu liigaan ja Ilvekseen onnistui ja liigassa on yksi seuraamisen arvoinen tarina lisää. Mielenkiintoinen hahmo hän on ainakin omissa silmissäni ollut niin takavuosina hyvin alkaneella tulokaskaudellaan kuin sittemminkin kaikkien ulkomaiden seikkailujen jälkeen, ja nyt on kiehtovaa katsella mihin suuntaan tämä jo haudattu ja tuomittu kiekkoilija uransa kanssa päätyy.
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minkä takia venäläiset haluavat kaikki juomansa lämpimänä, ja ehdottomasti ilman jäitä? Ihan sama tuntuu olevan onko se mehua (vitun tomaattimehua ruokajuomana...), vettä vai bisseä.

Nimim. Kruso mikron kautta pöytään.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Minkä takia venäläiset haluavat kaikki juomansa lämpimänä, ja ehdottomasti ilman jäitä? Ihan sama tuntuu olevan onko se mehua (vitun tomaattimehua ruokajuomana...), vettä vai bisseä.
En tiedä, siksi esitän toisen kysymyksen: Miksi me haluamme aina juomat kylminä? Ihan sama tuntuu olevan onko se limua (vitun muumilimpparia ruokajuomana...), vettä vai bisseä.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minkä takia venäläiset haluavat kaikki juomansa lämpimänä, ja ehdottomasti ilman jäitä? Ihan sama tuntuu olevan onko se mehua (vitun tomaattimehua ruokajuomana...), vettä vai bisseä.

Nimim. Kruso mikron kautta pöytään.

Minä ainakin haluan omat juomani Venäjällä ehdottomasti ilman jäitä johtuen siitä että jääpalat saatetaan jäädyttää hanavedestä joka on monissa paikoissa juomakelvotonta. Olisiko venäläisillä samaa epäilystä suomalaisten jääpalojen kanssa. Sitä en osaa selittää miksi kylmä juoma ei kelpaa. Itse olen saanut bisseni Venäjällä kylmänä.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä saa ihmisen pettymyksestä toiseen kannattamaan nimeltä mainitsematonta jääkiekkojoukkuetta, ja miksi sen suorituksista pitää kerätä itselle niin armoton vitutus?
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä saa ihmisen pettymyksestä toiseen kannattamaan nimeltä mainitsematonta jääkiekkojoukkuetta, ja miksi sen suorituksista pitää kerätä itselle niin armoton vitutus?
Keskiviikon Kärppä-pelistä ei mielestäni kannata hirveästi vittuuntua. Nyt oli ihan oikeasti aistittavissa, että nousu voisi alkaa.

Mutta miten ihmeessä Manchester United voi voittaa, jos Valencia tekee maalin. Kyseessä ei ollut oma maali.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Mikä saa ihmisen pettymyksestä toiseen kannattamaan nimeltä mainitsematonta jääkiekkojoukkuetta, ja miksi sen suorituksista pitää kerätä itselle niin armoton vitutus?
Minä taas olen jo muutaman vuoden ihmetellyt, että minkä ihmeen takia ylipäätään kukaan saa kicksejä urheilun seuraamisesta.

Mitä esim. minä hyödyn siitä, kun parikymmentä New Yorkilaismiljonääriä onnistuu urheilusuorituksessaan/työssään? En yhtään vitun mitään, mutta silti siitä tulee hyvä mieli. Ei kai näitä asioita kannatakaan järjellä ajatella.
 

Kempula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Liverpool, Leijonat, Team Jatkis
En jaksa pikkukaljoissa alkaa itse selvittämään niin kysyn täällä, että miten pitkään baarit on tänään auki? Eikö sitä ens yönä siirrytä talviaikaan?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En jaksa pikkukaljoissa alkaa itse selvittämään niin kysyn täällä, että miten pitkään baarit on tänään auki? Eikö sitä ens yönä siirrytä talviaikaan?
Ei vaikuta kapakoihin. Neljältähän se siirto vasta tehdään. Vai pitäisikö jo sulkeutuneen raflan avata ovet uudelleen, kun kello onkin taas kolme?
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Onko tämä ketju tarkoitettu tyhmille kysymyksille vai tyhmille kysyjille? Otsikon kun voi molemmin tavoin ymmärtää. Ja jatkona, täyttikö tämä edellä luettavissa oleva kysymykseni tämän ketjun kriteerit?
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Oma tyhmä kysymykseni on, miten ketjun voi ymmärtää tyhmien kysyjien ketjuna?

Tyhmät on monikko, kysymykset on monikko. Otamme useamman tyhmän, joilla on kysymyksiä. Näin ollen kyseessä voi olla tyhmien kysymykset. Sillä tavalla ainakin sen voi ymmärtää.

e. Eli siis genetiivi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös