Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 855 616
  • 11 238

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
tiuke:
Jeps, kaava vaikuttaa tosiaan toimivalta. Sen verran pitää vielä mainita, että tuo katselukorkeuden merkityksettömyys ei aivan avaudu: kyllähän kymmenen sentin lisääminen katselukorkeuteen näyttäisi tuovan mainitun kaavan mukaan yli sadan metrin lisäyksen näköalaan.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
tiuke:
Jeps, kaava vaikuttaa tosiaan toimivalta. Sen verran pitää vielä mainita, että tuo katselukorkeuden merkityksettömyys ei aivan avaudu: kyllähän kymmenen sentin lisääminen katselukorkeuteen näyttäisi tuovan mainitun kaavan mukaan yli sadan metrin lisäyksen näköalaan.

Näin näkyy olevan. Minun virhe. Noin 45 metriä tuossa näytti tuloksilla eroa olevan, mutta ihan pätevä tuo Wikipediankin kaava.
 
Viimeksi muokattu:

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Miten naama sillon on kun joku sanoo että naama on klamydian veskuna? Vastausta odotan nim. ditrim:ltä, kiitos.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Miten nuissa puhallettavissa barbara-nukeissa pysyy ilmat sisällä, kun isot miehet pitää hauskaa? Itse en ole pitänyt vastaavilla mitään hauskaa, enkä tule myöskään jatkossa pitämäänkään.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Miten nuissa puhallettavissa barbara-nukeissa pysyy ilmat sisällä, kun isot miehet pitää hauskaa? Itse en ole pitänyt vastaavilla mitään hauskaa, enkä tule myöskään jatkossa pitämäänkään.
En osaa tähän asiaan antaa pätevää vastausta, mutta luulen että oikeasti isojen miesten pitäessä hauskaa ei ilmat pysy edes oikeassa naisessa sisällä.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Miksi eivät YLE:n kanavat näy minun canaldigital-satelliittivastaanottimestani? Sub ei näy myöskään, ääni kuuluu.

Canalit ja muut kyllä näkyy.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Matematiikan peruskallioihin kuuluva Pythagoraan lause opetetaan peruskoulussa ja koska tämän tunteminen kuuluu ehdottomasti yleistietoon, niin tässä kotiläksy http://fi.wikipedia.org/wiki/Pythagoraan_lause

Pistipä silmään tällainenkin juttu netin syövereistä:

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/laskutaidot-hukassa/133424

Aika mielenkiintoisia havaintoja tutkimuksessa on tehty. Pieni lainaus jutusta:

"Turun ammattikorkeakoulu testasi viiden vuoden ajan kaikki uudet insinööriopiskelijat, joilla oli ylioppilastutkinto. Lyhyen matematiikan suorittaneista vain joka neljäs osasi laskea murtoluvuilla yksinkertaisen vähennys- ja jakolaskun. Pitkän matematiikan suorittaneista tehtävä jäi ratkaisematta lähes joka toiselta"
 
Itse kun täytin vasta äsken 18 ja en ole itse alkoholia ostanut, niin kertokaas joku, kelpaako kelakortti henkilöllisyystodisteeksi? Se on ainoa henkilötodistus mikä minulla on..
 

tutzba

Jäsen
Kaikilla ei ole varaa/halua matkustella joten mihinpäs silloin passiakaan?

En minäkään paljoa matkustele, mutta on passi silti jossakin laatikon kätköissä. Jotenkin olen aina olettanut, että passi on sellainen pakko olla -tarvike, joka löytyisi jokaiselta. En ole ainakaan tietoisesti törmännyt ikinä henkilöön, kenellä sellaista ei olisi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Itse kun täytin vasta äsken 18 ja en ole itse alkoholia ostanut, niin kertokaas joku, kelpaako kelakortti henkilöllisyystodisteeksi? Se on ainoa henkilötodistus mikä minulla on..

Vaikka irGGu jo osin vastasi niin Alkossa ja kaupoissa henkilörtiksi kelpaavat passi, poliisin myöntämä henkilökortti (mikäli sellaisia vielä myönnetään), ajokortti ja kuvallinen kelakortti. Tosin kaikkialle kuvallistakaan Kela-korttia ei hyväksytä henkilötodistukseksi mutta ymmärtääkseni kaupoissa ja Alkossa sellainen henkilötodistuksesta käy. Fiksuinta on hankkia passi - etenkin jos poliisi ei enää nykyään myönnä henkilökortteja - tai ajokortti. Itse hankin aikanaan henkilökortin mutta siitä on aikaa jo 20-vuotta ja käytäntö on voinut muuttua. Nyt toki löytyy passi ja ajokortti - mutta ei enää sitä henkilökorttia.

vlad.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En minäkään paljoa matkustele, mutta on passi silti jossakin laatikon kätköissä. Jotenkin olen aina olettanut, että passi on sellainen pakko olla -tarvike, joka löytyisi jokaiselta. En ole ainakaan tietoisesti törmännyt ikinä henkilöön, kenellä sellaista ei olisi.

Oudosti olet olettanut. Mulla on ollut passi vajaan vuoden ja kertaakaan en ole käyttänyt. Ja eikä varmaan tule edes käytettyä, no tulipahan hommattua.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En minäkään paljoa matkustele, mutta on passi silti jossakin laatikon kätköissä. Jotenkin olen aina olettanut, että passi on sellainen pakko olla -tarvike, joka löytyisi jokaiselta. En ole ainakaan tietoisesti törmännyt ikinä henkilöön, kenellä sellaista ei olisi.
Mulla ei ole. On toki ollut, mutta sen jälkeen kun meni viimeksi vanhaksi, ei ole tarvinnut käydä kuin Ruotsissa ja Norjassa joten on jäänyt hankkimati.
 

tutzba

Jäsen
Okei, jatkokysymyksenä tuosta passikeskustelusta. Olenko minä ainoa tyhmä, joka on olettanut passin kuuluvan lähes jokaisen suomalaisen varustukseen?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Okei, jatkokysymyksenä tuosta passikeskustelusta. Olenko minä ainoa tyhmä, joka on olettanut passin kuuluvan lähes jokaisen suomalaisen varustukseen?

No mulla on samanlainen ajatus kuin sulla. Kun tulee lähtö niin passi on valmiina ja eihän tuo nyt maltaita maksa. Sama raha menee viikonloppuna moneen kertaan. Kyllä mullakin passi ollut aina jemmassa vaikka en urakalla matkustelekaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Okei, jatkokysymyksenä tuosta passikeskustelusta. Olenko minä ainoa tyhmä, joka on olettanut passin kuuluvan lähes jokaisen suomalaisen varustukseen?
Kyllä minä tunnen montakin joilla ei ole. Jotkut ovat matkustelleet ennen, mutta passin vanhennuttua eivät ole uusineet (minä kuulun siis tähän ryhmään). Sitten on niitä joilla ei oikeasti ole koskaan ollut varaa matkustaa edes pääkaupunkiin, saati ulkomaille. Heitä oikeasti on. Ja sitten ne jäärät jotka haistattavat ulkomaille pitkät. Niitäkin, uskokaa tai älkää, on.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Okei, jatkokysymyksenä tuosta passikeskustelusta. Olenko minä ainoa tyhmä, joka on olettanut passin kuuluvan lähes jokaisen suomalaisen varustukseen?

Onhan tietty porukkaa jotka eivät passia tarvitse, itsekin tiedän sellaisia mutta itse en voisi kuvitellakaan eläväni ilman passia koska koskaan ei voi olla varma, että milloin tulee yllättävä tilanne jolloin sitä tarvitsee tai näin ainakin itse itselleni uskottelen. Toki saahan passin lyhyessä ajassa mutta itse katson paremmaksi pitää passin valmiina, se on eräänlainen "henkivakuutus".

vlad.
 

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)
Oletko ajatellut niin, että et koskaan matkaile pidemmälle Tukholmaa...?

Lapsena/nuorena tullut käytyä Eilatissa, Amsterdamissa, Ateenassa sekä... No, tuossa nyt mitä piakkoin muistan. Mieleen on jäänyt kiire mennä sinne ja tänne, helvetin pitkät kävely reissut. Näläntunnekin on ollut hyvin yleinen. Kaiken lisäksi ei mitkään nähtävyydet yms. minua "vakuuttaneet". Ainoa juttu mikä voisi innostaa on joku NHL matsi tai sitten Serie a:n peli tms. mutta pelkälle "lomalle" ei innosta lähteä.

Tietty Tukholma ja Tallinna ihan jees paikkoja ja tulen niissä luultavasti satunaisesti käymään.

E. Niin, ja aurinkoa voi ottaa täälläkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös