Jos se maistuu kissalle, niin pitäis maistua ihmisellekin
En minä ainakaan menisi juomaan maitoa, joka maistuu kissalle.
Jos se maistuu kissalle, niin pitäis maistua ihmisellekin
Toimiva kissa ei mitä tahansa pilaannutta kokkelia suuhunsa laita. Kissatestin läpäissyt maito kelpaa siis ihmisellekin. Jos maidon haju ja maku puoltavat maidon elintarvikekäyttöä eikä kissakaan protestoi, niin maidossa ei ole vikaa. Maito säilyy asiallisesti kylmässä pidettynä muutaman päivän yli tölkkiin merkityn päiväyksen, ja otollisissa olosuhteissa viikonkin.Jos maito on kolme päivää vanhaa, mutta sitä on säilytetty jääkaapissa, pakkausta ei ole avattu ja kissa suostuu juomaan sitä, maito oletettavasti on kunnossa, eikö? Siis vaikka se vähän pahvipakkaukselta maistuukin?
Sen sijaan oma aistinvarainen kokemus voi asettaa kronkeleilla ihmisillä maidon kelpuuttamisriman korkeammallekin. Kuka on haistavinaan pahvitölkin hajua, kuka taas aiv-aromia, kenelle taas maidon suutuntuma on muuten vieras jne. Lähimmäisiä voi myös testata tässä asiassa: kaadetaan täysin kuranttia maitoa tölkkiin johon merkitty päiväys on mennyt snadisti pitkäksi, ja seurataan reaktioita. Niitä ihmisiä on paljon jotka kaatavat päivänkin "ylivanhan" maidon lavuaariin sen enempiä haistamatta tai ainakaan maistamatta.
Niin ehkä Designerillä olisi kannattanut käyttää esimerkkitapauksessaan autona normihenkilöautoa, jotta palstan matemaatikot pääsisivät pätemään. Kyllähä tuosta komea ilmalento tulisi ja varmasti helvetin tuhoisa. Joku tuon voisi laskeskella niin ehkä tästä saataisin yksi varoittava esimerkki lisää!
Sen verran vielä tähän, että muutama vuosi sitten meiltä kyrvähti kotona kahdesta koneesta verkkokortit, kun ukkonen pääsi yllättämään. Kauhea pamaus ihan talon yläpuolella ja netti napsahti poikki. Virtapiikki tuli ilmeisesti puhelintöpselin kautta ADSL-modeemiin, ja kulkeutui verkkokaapeleita pitkin omalle koneelleni ja vieläpä pikkusiskon koneelle toisessa huoneessa. Verkkokortit meni vaihtoon, mutta ihme kyllä modeemi säilyi silloin ehjänä. Tosin pari kuukautta tämän rytäkän jälkeen myös modeemi väsähti.Onko vielä tänäkin päivänä tarpeen nykiä tietokoneet, modeemit ja tv:t irti seinästä ukkosella? Ei kai?
Voiko tosiaan olla siis niin, että jos ostan tällaisen väsyneen ennaltamaksetun (5€) liittymän, niin en kuitenkaan sillä voi soittaa ulkomailla ollessani?
Paavolla on 1,5 litran pullo Spriteä ja 0,75 litran pullo koskenkorvaa. Hän juo Sprite-pullosta desilitran kerrallaan ja lisää sitten pulloon samanverran Koskenkorvaa.
Kuinka monta kertaa Paavon pitää lisätä Koskenkorvaa Spritepulloon, ennen kuin juomien suhde on puolet ja puolet?
Paavo kyllästyy muutaman lisäyksen jälkeen koko hommaan, täräyttää viinat pyörteellä hetulaan ja säästää Spriten aamuksi.Paavolla on 1,5 litran pullo Spriteä ja 0,75 litran pullo koskenkorvaa. Hän juo Sprite-pullosta desilitran kerrallaan ja lisää sitten pulloon samanverran Koskenkorvaa.
Kuinka monta kertaa Paavon pitää lisätä Koskenkorvaa Spritepulloon, ennen kuin juomien suhde on puolet ja puolet?
Onko vielä tänäkin päivänä tarpeen nykiä tietokoneet, modeemit ja tv:t irti seinästä ukkosella? Ei kai?
Olen tässä jo tämän kesän aikana nähny 4 kappaletta tälläisiä tatuointeja, jossai lukee "Est. xxxx" (xxxx = vuosiluku). Yritin etsiä mitä tämä "Est." tarkoittaa, mutta mitään järkevää käännöstä en kyseiseen lyhennykseen löytänyt. Eli onko kenelläkään tietoa mitä se tarkoittaa?
Tälläisen kuvan "K-15" löysin: http://www.checkoutmyink.com/tattoos/labelladaysha/stomach-not-complete
Olisiko tämä "alkaen" jos syntymäaikaan viitataan, itselläni olisi täten Est. 1973.Olen tässä jo tämän kesän aikana nähny 4 kappaletta tälläisiä tatuointeja, jossai lukee "Est. xxxx" (xxxx = vuosiluku). Yritin etsiä mitä tämä "Est." tarkoittaa, mutta mitään järkevää käännöstä en kyseiseen lyhennykseen löytänyt. Eli onko kenelläkään tietoa mitä se tarkoittaa
Olen tässä jo tämän kesän aikana nähny 4 kappaletta tälläisiä tatuointeja, jossai lukee "Est. xxxx" (xxxx = vuosiluku). Yritin etsiä mitä tämä "Est." tarkoittaa, mutta mitään järkevää käännöstä en kyseiseen lyhennykseen löytänyt. Eli onko kenelläkään tietoa mitä se tarkoittaa?
Tälläisen kuvan "K-15" löysin: http://www.checkoutmyink.com/tattoos/labelladaysha/stomach-not-complete
Näin itse olen käsittänyt tuon lyhennyksen. Perustamisvuottahan tuolla tarkoitetaan.Olisikohan tuo Est. lyhennetty established sanasta? Eli syntymävuoden tuo tatuointi kertonee.
Ka, siekin oot parasta vuosikertaa.Olisiko tämä "alkaen" jos syntymäaikaan viitataan, itselläni olisi täten Est. 1973.
Yhtä pykälää suurempi kuin hevon viisi.Millainen on hevon kuusi?
Yhtä pykälää suurempi kuin hevon viisi.
"Olen säveltäjä, en ennustaja." - Jean SibeliusMissä vaiheessa hevon kuusi tulee täyteen jolloin joudutaan ottamaan käyttöön hevon seitsemän?
Muistaakseni Chicago oli aikanaan tilastoitu Yhdysvaltain väkivaltaisimmaksi kaupungiksi, ja Lahti Suomen. Siitä tuo lempinimi ilmeisesti tulee.Miksi Lahti on suomen Chicago?