Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 847 870
  • 11 232

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Voiko äänikirjan polttaa?
Old school kasettisen voi polttaa miten haluaa sekä nykyiset digitaalisetkin koska on ne josain fyysisessä muodossa tallennettuna!! DAAH!!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Onko hevosilla pakkasrajaa?
Aamulla ennen auringon nousua, havaitsin hevosia aitauksessa. Pakkasta oli -17.
Siellä ne touhusi omia juttujaan.
No, jos ne liittoon kuuluvat, niin eiköhän niillä joku pakkasrajakin liene... ja pekkaspäivät, yms. asiaan kuuluvaa...
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Eikö Jatkoajassa ole pipolätkää koskevaa ketjua lainkaan?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mistähän saisi sen verran virtaa, että jaksaisi lähteä salille heiluttelemaan puntteja?
Jos joku antaa hyvän vastauksen, kerro mullekin.

Tosin en mä salille tänäänkään ehtisi.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Miksi "applikaatio" on muka parempi kuin selainversio?
Onko jonkun mielestä kätevämpää selata luurin sataa "äppiä" kuin etsiä haluttu palvelu hakukoneella?
Mainokset tämänkin takana?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Miksi "applikaatio" on muka parempi kuin selainversio?
Onko jonkun mielestä kätevämpää selata luurin sataa "äppiä" kuin etsiä haluttu palvelu hakukoneella?
Mainokset tämänkin takana?
Tätä olen aina ihmetellyt. Käytännössä en ikinä asenna äppejä joitain poikkeuksia lukuun ottamatta (esim HSL koska matkalippu on siellä, mutta ihan selaimella käytän reittiopasta). Ylen sovellus on, koska sillä saa äänestää UMK:ssa. Tuon raivostuttavin puoli on se, että kun selaimella klikkaa ylen uutista niin se avautuu sovellukseen. Ja myös käytännössä kaikki sovellusten ilmoitukset olen estänyt (poislukien whatsup ja messenger).
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylen sovellus on, koska sillä saa äänestää UMK:ssa. Tuon raivostuttavin puoli on se, että kun selaimella klikkaa ylen uutista niin se avautuu sovellukseen.
Ainakin Android puhelimien asetuksista tuon saa otettua pois...

Esim Android 13: Asetukset / Sovellukset / Oletussovellukset - Linkkien avaaminen
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Miksi "applikaatio" on muka parempi kuin selainversio?
Onko jonkun mielestä kätevämpää selata luurin sataa "äppiä" kuin etsiä haluttu palvelu hakukoneella?
Mainokset tämänkin takana?
Ainakin pankkipalveluissa ja muissa vastaavissa luotan enemmän pankin omaan tietoturvaan mikä "äpin" kautta tulee versus selaimen sivusto. Tällöin myös varmistut että olet oikeassa palvelussa eikä millään feikkisivustolla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä mä löydän aika paljon nopeammin tarpeelliset asiat äpeillä kuin hakukoneella. Tarpeettomia ei edes tarvitse löytää kovin nopeasti. Tarpeettomiksi luen sellaiset mediat, joiden tilaaja en ole. Enkä mä oikein tykkäisi pitää 50 välilehteä auki selaimessa. Ja onhan se aika itsestäänselvyys, että kaikki matkustamiseen ja maksamiseen liittyvä toimii pirun paljon näppärämmin äpeillä.

Mitä nuo turhat äpit sitten lienevät? Allmusic olisi sellainen, mihin toivoisin kunnollista äppiä, mutta tulen toimeen selaimen kanssa. Viimeksi kun kokeilin, se avasi selaimen. Aika kökköä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Hermannin Rantatiellä talon ikkunoissa lukee kissan kokoisin kirjaimin THAIB OXING. Minkälaatuista härkäilyä tämä oikein on?
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Hermannin Rantatiellä talon ikkunoissa lukee kissan kokoisin kirjaimin THAIB OXING. Minkälaatuista härkäilyä tämä oikein on?
Voisko olla jotain että vedät thai ruokaa ittes täyteen ja oksennat taustalla tumppaavan divarin omistajan päälle tjn.
En tiiä. Tyhmiä kysymyksiä moiset kun joutuu miettimään kaikenmualiman härkäilyitä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Vaikka olen omasta mielestäni hyvä suomen kielessä, en ymmärrä mitä tarkoittaa "maihaistua".
Iltapulun mukaan tamperelainrn mies oli sala-maihaistunut saunassa. Jos maihaistuminen on jotain arkaluontoista, niin kaipa se saunassa pitää tehdä salaa.

Maiharit = Maihinnousukengät
Maihaistua = Nousta maihin
Maihaistua saunassa = Nousta mökkirannassa maihin
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Vaikka olen omasta mielestäni hyvä suomen kielessä, en ymmärrä mitä tarkoittaa "maihaistua".
Iltapulun mukaan tamperelainrn mies oli sala-maihaistunut saunassa. Jos maihaistuminen on jotain arkaluontoista, niin kaipa se saunassa pitää tehdä salaa.
Onko kuitenkin parempi sala-maihastua kuin puka-maihastua... on siinä tietämistä...
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
En oikeastaan edes tiedä ovatko nämä "tyhmiä" kysymyksiä, mutta menkööt.. nyt on nimittäin vaikeat paikat, joita en ole ennen kohdannut. Auton katsastamisen deadline on aivan piakkoin, ja nyt on sen suhteen kaksikin akuuttia murhetta..

1) Pari viikkoa sitten auton takaluukkuun (farmari) tuli jonkinlainen sähkövika(?), ja sitä ei saa siis auki tällä hetkellä ollenkaan. Kaatuuko katsastus tuollaiseen asiaan? Ei kait sentään? Vai onko täysin kiinni siitä mitä mieltä katsastusmies nyt sattuu henkilökohtaisesti olemaan?

2) Ja kuin tuossa ei olisi tarpeeksi epävarmuutta niin: tuulilasiin tuli pari päivää sitten pienehkö mutta selkeästi erottuva kiveniskemä. Meneekö auto katsastuksesta läpi, jos sitä iskemää ei ensin korjauta? Vai onko täysin kiinni siitä mitä mieltä katsastusmies nyt sattuu henkilökohtaisesti olemaan?

Kuka osaa auttaa miestä mäessä..
 
Viimeksi muokattu:

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
1) Pari viikkoa sitten auton takaluukkuun (farmari) tuli jonkinlainen sähkövika(?), ja sitä ei saa siis auki tällä hetkellä ollenkaan. Kaatuuko katsastus tuollaiseen asiaan? Ei kait sentään? Vai onko täysin kiinni siitä mitä mieltä katsastusmies nyt sattuu henkilökohtaisesti olemaan?
Ei pitäisi olla ongelma. Minulla oli edellisessä autossa vastaavaa vikaa (luukun sai auki vain sisäpuolelta, verhoilujen alta mekaanisesti). Ei tullut mitään merkintää minnekään. Eipä katsastusmies tainnut edes yrittää avata konttia.

2) Ja kuin tuossa ei olisi tarpeeksi epävarmuutta niin: tuulilasiin tuli pari päivää sitten pienehkö mutta selkeästi erottuva kiveniskemä. Meneekö auto katsastuksesta läpi, jos sitä iskemää ei ensin korjauta? Vai onko täysin kiinni siitä mitä mieltä katsastusmies nyt sattuu henkilökohtaisesti olemaan?

Kuka osaa auttaa miestä mäessä..
Ei pitäisi tämänkään olla ongelma jos ei ole kuljettajan näkökentässä. Iskemästä alkava halkeama voi olla sitten myöhemmin ongelma jos vaikkapa menee koko lasin halki/on kuljettajan näkökentässä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei pitäisi olla ongelma. Minulla oli edellisessä autossa vastaavaa vikaa (luukun sai auki vain sisäpuolelta, verhoilujen alta mekaanisesti). Ei tullut mitään merkintää minnekään. Eipä katsastusmies tainnut edes yrittää avata konttia.
Mulla ei omasta autosta takaluukku edes aukea kuin avaimella, ja silloinkin ihan puhtaasti hyvällä tuurilla jos sattuu oikealla tavalla pyörittelemään avainta siellä reiässä. Tai noh, kyllä sen siis käytännössä aina auki saa, mutta joskus aukeaa ekalla yrityksellä ja joskus veivataan vartti.

EHKÄ voisi tuollekin tehdä jotain.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Mulla ei omasta autosta takaluukku edes aukea kuin avaimella, ja silloinkin ihan puhtaasti hyvällä tuurilla jos sattuu oikealla tavalla pyörittelemään avainta siellä reiässä. Tai noh, kyllä sen siis käytännössä aina auki saa, mutta joskus aukeaa ekalla yrityksellä ja joskus veivataan vartti.

EHKÄ voisi tuollekin tehdä jotain.
Edellisessä autossa (VAGina) oli varmaan viimeiset kaksi vuotta tuo ongelma takaluukun kanssa. Jossain vaiheessa vain motivaatio laittaa kuntoon yksinkertaisesti lopahtaa. Nykyinen Toyota pelaa kuin junan vessa! Ei vikakoodeja eikä mitään muutakaan vikaa ole ilmennyt vajaan vuoden ajelujen jälkeen. Vain moottoriöljyt on tullut vaihdettua. Yksi kesärengas sentään taitaa olla sakkotavaraa, joten se pitänee kesän aikana uusia.

Hauskaa muuten ajatella Roger Mooren sadattelevan auton takakontin toimimattomuuden kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös