4
444
Tää on kyllä ihan harvinaisen totta.Panettaa
Tää on kyllä ihan harvinaisen totta.Panettaa
Ai jaa. Mulla ei moista. Lähinnä tuli mieleen PirkkaPekan ja Aaken vanha sketsi. Kun juoksukisassa oli mukana Kova ja Panetta. Sen nimiset juoksijat aikoinaan olikin.Tää on kyllä ihan harvinaisen totta.
Pantomiimi kun on sanatonta, eikä vaadi ihmisen kuuloaistia toimiakseen niin sehän sopii kuuroille erinomaisen hyvin ja ainakin joidenkin woke ihmisten mukaan varmasti sopivaa viihdettä.Onko woke-kulttuuri uhka pantomiimin taitajille? Eleitten matkimiseen perustuva näytteleminen saattaa loukata monentyyppisiä ihmisiä. Toki tätä on yritetty ennakoida sillä, että näyttelijöiden kasvot pakkeloidaan yleensä valkoisiksi.
Riippu alasta ja työnantajasta. Ohessa esimerkki Tehyn sivuilta, missä viitataan "ohjeistukseen".Voiko työnantaja vaatia aina jokaisesta sairaspoissaolosta lääkärintodistuksen? Niin ettei mistään asiasta riitä esim. sairaanhoitajan poissaolotodistus?
Vieläpä niin, ettei työnanja tarjoa akuutteja terveyspalveluja.
Oliskos tietoa?
Vaikka aikaa jo kulunut useampi päivä niin vastaan tähän. Käsittääkseni matki apinan liikkeitä, vähän kumarassa kädet koukussa sivulla.Panettaa on rankaistu ankaralla kädellä, lukee jatkoajan uutisessa tänään. Kuulostaa hieman rajulta ja rivolta rangaistukselta.
Mutta minkälainen on rasistinen ele, josta kakku tuli? Onko olemassa jokin käsimerkki yms. Joka on rasistinen? Kysyn kun en tiedä. Vai mitä siellä on tapahtunut?
Kiitoksia vastauksesta.Riippu alasta ja työnantajasta. Ohessa esimerkki Tehyn sivuilta, missä viitataan "ohjeistukseen".
"Työpaikan ohjeistusta pitää noudattaa tasapuolisesti kaikkien työntekijöiden kohdalla. Jos ohjeistusta ei ole, työnantaja voi halutessaan vaatia jokaisesta sairauspoissaolosta lääkärintodistuksen."
Voi. Yleensä on esim. työehtosopimukseen kirjattu, miten tuo menee. Tai sitten on työnantajakohtaista käytäntöä. Mutta jos työnantajalla on jonkun yksilön kohdalla joku perusteltu syy sille, että vaatii aina lääkärintodistuksen, niin sitten voi mennä silläkin. Perusteltu syy voisi olla esim. se, että on jäänyt kiinni, kun on kusettanut olevansa sairas ja ei sitten ollutkaan.Voiko työnantaja vaatia aina jokaisesta sairaspoissaolosta lääkärintodistuksen? Niin ettei mistään asiasta riitä esim. sairaanhoitajan poissaolotodistus?
Vieläpä niin, ettei työnanja tarjoa akuutteja terveyspalveluja.
Oliskos tietoa?
Tää oli pakosti -91 kotikisojen jälkeen, kun Mats syötti meille katkeraa kalkkia.Minä vuonna lanserattiin koko kansaan tarttunut ralli "Mats Sundin är homosexuel"? Mä luulin että -95, mutta eihän Mats silloin ollut joukkueessa. Onko tovereilla tästä muistikuvia? Oliko se sitten -98 Naganon kisojen aikaan?
Joo kyllä Mats oli homo jo paljon ennen Naganoo. Ensimmäisiä ruotsin kielioppeja varmaan monelle ikäiselleni aikanaan tuli tuosta hokemasta. No empä tuota paljon enempi osaa kyllä tänäänkään.Tää oli pakosti -91 kotikisojen jälkeen, kun Mats syötti katkeraa kalkkia.
Näin se on.Joo kyllä Mats oli homo jo paljon ennen Naganoo. Ensimmäisiä ruotsin kielioppeja varmaan monelle ikäiselleni aikanaan tuli tuosta hokemasta. No empä tuota paljon enempi osaa kyllä tänäänkään.
En valitettavasti osaa auttaa asiassa, mutta olen erittäin tyytyväinen etten baareissa enään käy, jos siellä tuollaisia nykyään kysellään, mutta jotenkin kuitenkin uskoisin tuon kysymyksen liittyvän jollain tapaa Matsin tapaukseen.Näin se on.
Osaatko muuten sanoa kumpi on pahempi. Syteen vai saveen? Tätä kysyttiin hiljattain baarissa. En osannut sanoa.
Sysi tarkoittaa puuhiiltä, siis hiillokseksi palanutta puuta. Se on aika mustaa, koska joku voi olla sysimustaa.Osaatko muuten sanoa kumpi on pahempi. Syteen vai saveen? Tätä kysyttiin hiljattain baarissa. En osannut sanoa.
Mikäs sitten on sysipaska?Sysi tarkoittaa puuhiiltä, siis hiillokseksi palanutta puuta. Se on aika mustaa, koska joku voi olla sysimustaa.
Saven tiedämme kaikki. Tosin savi voi tarkoittaa myös ripulipaskaa. Hähähä, jätkä on ihan savella!
Toivottavasti tästä on jotain apua, kun asiaa seuraavan kerran kysytään.
No sehän on sitä mustinta paskaa. Musta paska on aina pahempi kuin vaalea.Mikäs sitten on sysipaska?
Joku kukkahattu tulee raportoimaan tämän viestin rasistisena.No sehän on sitä mustinta paskaa. Musta paska on aina pahempi kuin vaalea.
Mine olla rassisti. Mine myönnä. Mine otta bänni. Se ei olla üllatus.Joku kukkahattu tulee raportoimaan tämän viestin rasistisena.
Vähemmästäkin on Turengin perunakellarista langetettu kuukauden bännejä.
Tosiaan -91 kotikisoissa taidettiin lanseerata, niinkuin @Stevie kertoi. Muistan sitä ennen kuulleeni saman rallin Håkan Loobista, siitä ei ole tietoa miksi ja milloin se on lanseerattu, mutta omien muistikuvieni mukaan Mats Sundin on vain cover versio.Minä vuonna lanserattiin koko kansaan tarttunut ralli "Mats Sundin är homosexuel"? Mä luulin että -95, mutta eihän Mats silloin ollut joukkueessa. Onko tovereilla tästä muistikuvia? Oliko se sitten -98 Naganon kisojen aikaan?
Ensinnäkin kyse ei ole pahuudesta tai tapauksesta vaan kansanomaisesta (rahvaanomaisesta) määritelmästä yleensä. Ymmärtäisin tämän semihulluutena (kylähullut tms.)Kuinka paha tapaus on "latva B kakkonen?"
Joo, mullahan on hullun paperit ja DS4.Ensinnäkin kyse ei ole pahuudesta tai tapauksesta vaan kansanomaisesta (rahvaanomaisesta) määritelmästä yleensä. Ymmärtäisin tämän semihulluutena (kylähullut tms.)
Joskus olen kuullut tätä käytettävän mm. Citroen DS4-omistajista - mutta pois se minusta.