Kysymys. Mitä tuolla ulkona voisi tehdä muuta kuin käydä lenkillä? Täytyykö käydä ostamassa pallo ja mennä kentälle potkimaan sitä? Vaikka sekin on aika tylsää yksin. Ei ole polttopuitakaan, että menisi tuohon nuotiopaikalle paistamaan makkaraa. Eikä pihaa, jonka haravoinnista en tykkäisi pätkääkään. Autokin on korjaamon pihassa niin en voi sitäkään pestä. Eikä baaritkaan ole auki, että pääsisi terassille juomaan kylmää lonkeroa.
Tätä samaa minäkin olen useana kesänä miettinyt. Kun en välitä pätkääkään mistään suoranaisesta auringon ottamisestakaan. Se on liian tylsää puuhaa. Toisaalta tuota tylsyyden tunnetta voisi vähentää näpräilemällä samalla puhelintaan ja kuunnella vaikka musiikkia mutta sitten taas, puhelimen akku kuitenkin tyhjenisi nopeasti ja/tai puhelimen näytöltä ei näkisi auringossa mitään kun aurinko paistaisi suoraan siihen. Pitäisi ostaa jokin auringonsuoja puhelimeen?
Minulla on ulkona olemisessa muutama eri vaihe kesällä. Kun keväällä ja kesällä ensimmäisiä kertoja aurinko ja valo näyttäytyy kunnolla niin sitä innostuu siitä lämmöstä ja valosta. Sitä viihtyy ulkona enemmän vaikka ottamassa ihan vain aurinkoa silloin vielä. Alkuinnostus on aika korkeaa luokkaa minulla usein ja kyllä sitä alkukesästä vielä viihtyy hyvin ulkona.
Mutta sitten kun se alkuinnostus on mennyt niin tulee ulkona viihtymisestä astetta paria vaikeampaa. Nautin paljon tuosta alkuinnostuksesta tosiaan mutta sitten minulla käy useimmiten niin että se ulkona oleminen ja lämpö eivät jossain kohtaa enää tunnukaan niin hienoilta asioilta ja siihen ikään kuin turtuu.
Mutta mitä siellä ulkona voisi tehdä? Tätä samaa olen tosiaan miettinyt paljon itsekin. Voisi kierrellä tosiaan terasseja, täällä Hämeenlinnassakin ja lähialueilla muutamia hienoja ravintoloita terasseineen josta saa myös ruokaa ja kahvia tms. Sitten on tuo ihan perus auringon otto, mutta jos on samanlainen kuin minä että yksin siinä auringossa istuminen on liian tylsää niin voihan sitä lukea samalla jotain tai kuunnella just musiikkia. Tai katsella jopa suoratoisto-ohjelmia jos kännykän näytöltä näkee mitään katsella.
Sitten voi ihailla vaan maisemia. Täällä Hämeenlinnassakin ja sen lähialueilla muutamia kauniita paikkoja joissa voi käydä ihailemassa maisemia vaikka järven rannalla. Ja sitten voihan sitä yksinkin tehdä jonkin kivan picnic-reissun? Pakata evästä ja kahvia hieman mukaan ja mennä jonnekin kivaan paikkaan picnicille?
Tosin, kyllähän tuo paljon rajoittaa ulkona olemista jos yksin pitää olla. Voisihan sitä seurassa vuokrata vaikka sellaisen kaupunkiveneen? Mennä potkimaan sitä palloa tai heittelemään frisbeegolfia, pelaamaan minigolfia tai jopa oikeaa golfia? Ja tämä koronakesä kyllä rajoittaa myös. Kun ei tiedä onko mitään tapahtumia näin kesällä? Jos olisi tapahtumia normaalisti niin voisihan sitä käydä kuuntelemassa musaa jossain ulkoilmafestarilla ja useimmat festarit järjestetään ulkoilmassa.
Ja sitten voi käydä torilla kahvilla ja jäätelöllä.