Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 852 977
  • 11 238

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta kysymys palstaveljelle: Pystyikö skottinaiset juomaan kauniiksi sillä määrällä mitä te olette siellä aikanaan vetäneet?

Ei.

Kyllä se on vaan karu totuus. Eukot alottaa aamusta siiderin lipittämisen, siirtyvät baariin juomaan lisää, sitten snagarin kautta yökerhoon. Rasvaa kertyy ja luonne muuttuu.

Useamman kerran noita tuli katseltua yökerhossa ja karkuun lähdin joka kerta kun joku luovi kohti. En nyt rupea sen enempää haukkumaan ja oli toki joukossa ihan mukavia ihmisiä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Skotlannista tuli mieleen, että tuli juuri äitini täällä viikonloppuna kyläillessä juteltua tuosta ajastamme Skoteissa. Äitini mukaan siellä ei ollut yhtään hyvän näköistä nuorta naista (yhtä naapurissa asunutta poikkeusta lukuun ottamatta). Kaikki kuin kirveellä veistettyjä (hänen sanojaan ei minun). Itse en ehkä noin ehdoton ole, mutta eihän nuo skottinaiset ehkä maailman parhaimman näköisiä ole.

Mutta kysymys palstaveljelle: Pystyikö skottinaiset juomaan kauniiksi sillä määrällä mitä te olette siellä aikanaan vetäneet?
Ei ollu osotettu mulle mutta vanhana runkkarina heti hyppäs verkkokalvoille Kelly MacDonald.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ollu osotettu mulle mutta vanhana runkkarina heti hyppäs verkkokalvoille Kelly MacDonald.

Hehe juu ei ne ihan kaikki mitään merihirviöitä ole. Glasgowssa kävin muutaman kerran ryypiskelemässä ja aika köyhää oli sekin tarjonta. Ehkä enemmän turisteja ja muuten normaalia ihmistä, mutta viikonloppuyönä tuolla pitäis kyllä olla haarniska ja kranaattikonekivääri mukana...
 
K

Kiekkokatsoja

Itse laitoin jokusen tuotteen toriin eilen. Helskuta mitä säätöä. Yksikään ei ole soittanut, vaan viestein potkitaan " renkaita". Laitoin, että pelkästään nouto. Siltikin jatkuvasti tulee postitatko viestejä. Rahaa noista ei silti olla valmiit maksamaan, kuin murto osa pyynnnistä, vaikka mielestäni todella edullisesti myyn. Postejakaan ei mielellään maksettaisi, ainakaan postilaitoksen vaatimaa summaa.
Mulla puolestaan uusi + hyvä kokemus nettikaupasta, kun myin käyttämätöntä pois.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Päivän (todella) tyhmä kysymys. Joillekin kenties (pian) ajankohtainen..?
Montako päivää putkeen, pystyisit ryyppäämään?
Lienee niin, että nuorisokaartilla kunto kestäisi paremmin, ja vanhemmilla pää ainakin päivittäisiä annosmääriä.
-Elä kokeile tätä kotona, varoitusteksti -
Kokeilin tässä tänä keväänä ensimmäistä kertaa eläissäni aamusta iltaan ryyppämisen kestävyyttäni. Yhtenä päivänä siinä en ollut aamusta asti kännissä, kun oli pakko käydä alkuillasta autolla jossakin, mutta kuusi päivää meni. Vaikka moni luulee, että sitä harrastan päivät pitkät, näin ei ole. Se taas, että vetää illat ja on päivät vaikka töissä, se on taas ihan eri kysymys. Aijoo, olin aika pettynyt siitä, että näinkin vanhalla iällä kuuden päivän ryyppääminen tuoptti vain pari kolmen päivän darran.
 

Glove

Jäsen
Kokeilin tässä tänä keväänä ensimmäistä kertaa eläissäni aamusta iltaan ryyppämisen kestävyyttäni. Yhtenä päivänä siinä en ollut aamusta asti kännissä, kun oli pakko käydä alkuillasta autolla jossakin, mutta kuusi päivää meni. Vaikka moni luulee, että sitä harrastan päivät pitkät, näin ei ole. Se taas, että vetää illat ja on päivät vaikka töissä, se on taas ihan eri kysymys. Aijoo, olin aika pettynyt siitä, että näinkin vanhalla iällä kuuden päivän ryyppääminen tuoptti vain pari kolmen päivän darran.
Joskus nuorena poikana käytiin kaverien kanssa Lontoossa viikko. Ei nyt ihan aamusta aloitettu, mutta puoleen päivään mennessä korkit naksahti auki. Kaupasta pohjat ja pubiin jatkoille. Hyvin jaksettiin koko viikko. Osattiin jopa mennä metrolla vanhalle Webleyn stadionille katsomaan Arsenal - Tottenham matsia. Hieno oli tunnelma stadionilla kuudenkymmenentuhannen muun kanssa. Se onkin edelleen se tilaisuus, jossa on ollut eniten ihmisiä kun minäkin olen ollut paikalla. Ei se Jaffalan 13 000 katsojaa tunnu oikein miltään tuon jälkeen. Toki siellä on ollut kiva seurata Suomen pelejä. Arsenaliin tai Tottenhamiin ei ole minkäänlaista tunnesidettä, mutta peli oli ainoa tarjolla ollut sillä viikolla kun Lontoossa oltiin.

Mutta kysymykseen, ei kyllä yhtään kiinnosta kokeilla kuuden päivän ränniä. Ehkä pari päivää jaksaisi, maksimissaan kolme. Vanhuus tulossa, juokaa te nuoremmat.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse laitoin jokusen tuotteen toriin eilen. Helskuta mitä säätöä. Yksikään ei ole soittanut, vaan viestein potkitaan " renkaita". Laitoin, että pelkästään nouto. Siltikin jatkuvasti tulee postitatko viestejä. Rahaa noista ei silti olla valmiit maksamaan, kuin murto osa pyynnnistä, vaikka mielestäni todella edullisesti myyn. Postejakaan ei mielellään maksettaisi, ainakaan postilaitoksen vaatimaa summaa.

Torissa vielä on helppoa verrattuna Facebook-kirppiksiin.

Tässä talvella laitoin erään turhan härpäkkeen FB-kirppikselle myyntiin, koska en sitä tarvinnut. Hintapyyntö todella edullinen, sellainen, jolla halusin vain siitä eroon. Laitoin myös ainakin omasta mielestäni selkeästi sen, että nouto etusijalla. Sivu täyttyi näistä "varaan"/"av"/"yv"/"lässyn lässyn" viesteistä ja yksityisviestein tuli juuri tuota tinkaamista ja postituksen vaatimista yms.

Joku sitten laittoi viestin, että onko jo myyty ja jos ei niin voiko tänään hakea klo 17. Ja se sitten tuli paikalle klo 17, maksoi sovitun summan käteisellä, muutama sana vaihdettiin ja tyyppi lähti pois.

Mutta eihän se ilo tähän loppunut. Kyseisen kirppisryhmän ylläpitäjältä tuli viesti siitä, että olin saanut varoituksen koska en ollut myynyt härpäkettä ensimmäiselle "varaajalle" vaan sellaiselle joka sen tuli oikeasti ostamaan. En lähde vänkäämään tuollaisten kanssa, vaan lähdin itse samantien ko. ryhmästä.
 
K

Kiekkokatsoja

Päivän tyhmäkysymys.
Kun näät kesäisen päivän, ja auringonpaisteen (kuten nyt), niin tuleeko sulla(kin) ensimmäisenä mieleen.. istuminen ulkona, kädessä kylmä kalja? Toki muutakin tulee mieleen, mutta yleensä ensimmäisenä tuo juttu.
Luulisi, että joku haluaisi silloin vaikkapa uimaan, lenkille taikka vaikkapa pihahommiin..? Tai seksiä..? Tai luonnonrauha ja mielenrauha tulee mieleen?
No muokkaan hieman kysymystä, eli: Mitä sulle tulee ensimmäisenä mieleen, kun näät/tunnet kauniin ja aurinkoisen kesäpäivän?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Glove

Jäsen
Päivän tyhmäkysymys.
Kun näät kesäisen päivän, ja auringonpaisteen (kuten nyt), niin tuleeko sulla(kin) ensimmäisenä mieleen.. istuminen ulkona, kädessä kylmä kalja? Toki muutakin tulee mieleen, mutta yleensä ensimmäisenä tuo juttu.
Luulisi, että joku haluaisi silloin vaikkapa uimaan, lenkille taikka vaikkapa pihahommiin..? Tai seksiä..? Tai luonnonrauha ja mielenrauha tulee mieleen?
No muokkaan hieman kysymystä, eli: Mitä sulle tulee ensimmäisenä mieleen, kun näät/tunnet kauniin ja aurinkoisen kesäpäivän?
Yleensä tulee mieleen, että onpa hyvä lenkkikeli tai että voi käydä kävellen kaupassa. Jos tuohon partsille paistaisi aurinko pitempään niin sitten voisin harkita parvekkeella istumista kylmän lonkeron kanssa. Mutta aurinko kiertyy talon nurkan taakse kutakuinkin näihin aikoihin. Tarkistin asian ja nyt on vielä puoli parveketta auringossa. Pihahommia ei onneksi tarvi kerrostalossa tehdä. Niistä en ole tykännyt koskaan. Toki leikkaan mieluummin ruohon kuin alan imuroimaan.
 

Glove

Jäsen
Haittaako teitäkin jos jonkun kaapin ovi on auki tai vaikka raollaan? Ovihan on sitä varten, että se pidetään kiinni.
 
K

Kiekkokatsoja

Haittaako teitäkin jos jonkun kaapin ovi on auki tai vaikka raollaan? Ovihan on sitä varten, että se pidetään kiinni.
Eikös ovella ole tarkoitus olla joko kiinni tai auki? Ja yleensä sen saa itse päättää, kumminpäin.
Vastaan kaapit kiinni, ovet auki.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haittaako teitäkin jos jonkun kaapin ovi on auki tai vaikka raollaan? Ovihan on sitä varten, että se pidetään kiinni.

Joskus ovi on paikassa, missä sille ei ole mitään tarvetta.
Mulla oli maustekaapissa ovi. Täysin älytön ja epäkäytännöllinen ratkaisu joten nappasin koko oven veks.

Vanhemmissa asunnoissa on usein ovi keittiössä/keittokomerossa. Vanhassa kämpässä oli tällainen ja ovi lähti pois samantien.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joskus ovi on paikassa, missä sille ei ole mitään tarvetta.
Mulla oli maustekaapissa ovi. Täysin älytön ja epäkäytännöllinen ratkaisu joten nappasin koko oven veks.

Vanhemmissa asunnoissa on usein ovi keittiössä/keittokomerossa. Vanhassa kämpässä oli tällainen ja ovi lähti pois samantien.
Teinien huoneista kannattaa myös ottaa ovet pois. Loppuu se paukuttelu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lappeenrannan ja Imatran välillä on paikka nimeltä Pulp. Mistä lienee saanut nimensä? Ei varmaankaan Pulp Fictionista?
Sellutehtaasta. Minulla asuu sukulainen siellä... tai hän taisi kuolla joku aika sitten syöpään. Hänen takiaan on tuttu mesta... en ole siis koskaan siellä käynyt vaan joskus äitini tai mummoni avuksi osotteita kirjoittelin. Oli minulla toinenkin sukulainen Pulpilla töissä. Ei asunut Pulpissa vaan Joutsenossa. Joka on siis nykyään Lappeenrantaa. Pöh, tulipahan sukuselvitys
 
K

Kiekkokatsoja

Onkohan väki estänyt YV vastaanoton, vai enköhän osaa laittaa oikein. Vuorokauden aikana kokeilin lähettää kahdelle yv:n ja herjasi jotain että nimimerkkiä.. öö ei löydy.
 

Glove

Jäsen
En. Mut jos sellaisen on ostanut sadalla tonnilla, niin kait siitä voi pyytää Sen 500/kk.
En maksais kumpaakaan.
Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa.

Kysymys. Mitä tuolla ulkona voisi tehdä muuta kuin käydä lenkillä? Täytyykö käydä ostamassa pallo ja mennä kentälle potkimaan sitä? Vaikka sekin on aika tylsää yksin. Ei ole polttopuitakaan, että menisi tuohon nuotiopaikalle paistamaan makkaraa. Eikä pihaa, jonka haravoinnista en tykkäisi pätkääkään. Autokin on korjaamon pihassa niin en voi sitäkään pestä. Eikä baaritkaan ole auki, että pääsisi terassille juomaan kylmää lonkeroa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kysymys. Mitä tuolla ulkona voisi tehdä muuta kuin käydä lenkillä? Täytyykö käydä ostamassa pallo ja mennä kentälle potkimaan sitä? Vaikka sekin on aika tylsää yksin. Ei ole polttopuitakaan, että menisi tuohon nuotiopaikalle paistamaan makkaraa. Eikä pihaa, jonka haravoinnista en tykkäisi pätkääkään. Autokin on korjaamon pihassa niin en voi sitäkään pestä. Eikä baaritkaan ole auki, että pääsisi terassille juomaan kylmää lonkeroa.

Tätä samaa minäkin olen useana kesänä miettinyt. Kun en välitä pätkääkään mistään suoranaisesta auringon ottamisestakaan. Se on liian tylsää puuhaa. Toisaalta tuota tylsyyden tunnetta voisi vähentää näpräilemällä samalla puhelintaan ja kuunnella vaikka musiikkia mutta sitten taas, puhelimen akku kuitenkin tyhjenisi nopeasti ja/tai puhelimen näytöltä ei näkisi auringossa mitään kun aurinko paistaisi suoraan siihen. Pitäisi ostaa jokin auringonsuoja puhelimeen?

Minulla on ulkona olemisessa muutama eri vaihe kesällä. Kun keväällä ja kesällä ensimmäisiä kertoja aurinko ja valo näyttäytyy kunnolla niin sitä innostuu siitä lämmöstä ja valosta. Sitä viihtyy ulkona enemmän vaikka ottamassa ihan vain aurinkoa silloin vielä. Alkuinnostus on aika korkeaa luokkaa minulla usein ja kyllä sitä alkukesästä vielä viihtyy hyvin ulkona.

Mutta sitten kun se alkuinnostus on mennyt niin tulee ulkona viihtymisestä astetta paria vaikeampaa. Nautin paljon tuosta alkuinnostuksesta tosiaan mutta sitten minulla käy useimmiten niin että se ulkona oleminen ja lämpö eivät jossain kohtaa enää tunnukaan niin hienoilta asioilta ja siihen ikään kuin turtuu.

Mutta mitä siellä ulkona voisi tehdä? Tätä samaa olen tosiaan miettinyt paljon itsekin. Voisi kierrellä tosiaan terasseja, täällä Hämeenlinnassakin ja lähialueilla muutamia hienoja ravintoloita terasseineen josta saa myös ruokaa ja kahvia tms. Sitten on tuo ihan perus auringon otto, mutta jos on samanlainen kuin minä että yksin siinä auringossa istuminen on liian tylsää niin voihan sitä lukea samalla jotain tai kuunnella just musiikkia. Tai katsella jopa suoratoisto-ohjelmia jos kännykän näytöltä näkee mitään katsella.

Sitten voi ihailla vaan maisemia. Täällä Hämeenlinnassakin ja sen lähialueilla muutamia kauniita paikkoja joissa voi käydä ihailemassa maisemia vaikka järven rannalla. Ja sitten voihan sitä yksinkin tehdä jonkin kivan picnic-reissun? Pakata evästä ja kahvia hieman mukaan ja mennä jonnekin kivaan paikkaan picnicille?

Tosin, kyllähän tuo paljon rajoittaa ulkona olemista jos yksin pitää olla. Voisihan sitä seurassa vuokrata vaikka sellaisen kaupunkiveneen? Mennä potkimaan sitä palloa tai heittelemään frisbeegolfia, pelaamaan minigolfia tai jopa oikeaa golfia? Ja tämä koronakesä kyllä rajoittaa myös. Kun ei tiedä onko mitään tapahtumia näin kesällä? Jos olisi tapahtumia normaalisti niin voisihan sitä käydä kuuntelemassa musaa jossain ulkoilmafestarilla ja useimmat festarit järjestetään ulkoilmassa.

Ja sitten voi käydä torilla kahvilla ja jäätelöllä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Kysymys. Mitä tuolla ulkona voisi tehdä muuta kuin käydä lenkillä? Täytyykö käydä ostamassa pallo ja mennä kentälle potkimaan sitä? Vaikka sekin on aika tylsää yksin. Ei ole polttopuitakaan, että menisi tuohon nuotiopaikalle paistamaan makkaraa. Eikä pihaa, jonka haravoinnista en tykkäisi pätkääkään. Autokin on korjaamon pihassa niin en voi sitäkään pestä. Eikä baaritkaan ole auki, että pääsisi terassille juomaan kylmää lonkeroa.
Mikäli et ole geokätköilyä harrastanut, niin suosittelen kokeilemaan. Itse olin melko skeptinen kyseiseen touhuun, kun rouva aikoinaan ehdotti. Tykkään touhusta kovin, tosin nykyään tulee aika harvoin kätköillä käytyä, kun Lappeen tradikätköt on aikalailla tullut löydettyä.
 

Glove

Jäsen
Mikäli et ole geokätköilyä harrastanut, niin suosittelen kokeilemaan. Itse olin melko skeptinen kyseiseen touhuun, kun rouva aikoinaan ehdotti. Tykkään touhusta kovin, tosin nykyään tulee aika harvoin kätköillä käytyä, kun Lappeen tradikätköt on aikalailla tullut löydettyä.
Olen aikanaan harrastanut kätköilyä ja tuli muistaakseni muutama sata kätköä etsittyä. Ei ollenkaan huonompi ehdotus. Pitää kokeilla mahtuuko kätköilysovellus puhelimeen. Tahtoo olla tila täynnä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kamera kouraan ja ulos tarpomaan. Välineistä riippuen voi kuvata elukoita, arkkitehtuuria tai jos kehtaa, niin ihmisiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös