Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 846 465
  • 11 231

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko kellään mitään hajua, että onko noissa mailanmittaajan pudotuspeleissä edes mitään oikeaa kaavaa, vai väittääkö vain? En saa millään purettua tuota koodia aloitusviestistä. En kehtaa mennä sotkemaan sinne.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Onko kellään mitään hajua, että onko noissa mailanmittaajan pudotuspeleissä edes mitään oikeaa kaavaa, vai väittääkö vain? En saa millään purettua tuota koodia aloitusviestistä. En kehtaa mennä sotkemaan sinne.
On siellä kaava. Itsekin pariin kertaan jouduin tavaamaan sen, kunnes aukesi. Kenon arvotut numerot, tai köytetään tässä kohtaa termiä luvut, ja niistä poimitaan aina se neljäs ja kahdeksas jne. numero. Laitan sulle esimerkin, joka avannee asiaa.

Jos olisi kaksi peliä, joista ensimmäisen tulos valittaisiin 1. ja 3. numerosta ja toisen 2. ja 4. numerosta. (Keno)Arvonnan voittonumerot olisivat 12 ja 34 (yksitellen ”pilkottuna” 1, 2, 3 ja 4). Siten ensimmäisen pelin lopputulos on 1-3 ja toisen pelin 2-4.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On siellä kaava. Itsekin pariin kertaan jouduin tavaamaan sen, kunnes aukesi. Kenon arvotut numerot, tai köytetään tässä kohtaa termiä luvut, ja niistä poimitaan aina se neljäs ja kahdeksas jne. numero. Laitan sulle esimerkin, joka avannee asiaa.

Jos olisi kaksi peliä, joista ensimmäisen tulos valittaisiin 1. ja 3. numerosta ja toisen 2. ja 4. numerosta. (Keno)Arvonnan voittonumerot olisivat 12 ja 34 (yksitellen ”pilkottuna” 1, 2, 3 ja 4). Siten ensimmäisen pelin lopputulos on 1-3 ja toisen pelin 2-4.
Noniin, nyt selkesi, kiitos.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitääköhän väite, että miespuoliset vegaanit pystyvät lisääntymään keskenään, paikkaansa? Jälkeläinen edustaisi ei-binääristä sukupuolta.
Yritin etsiä kaverini Googlen kanssa eri terveys- ja verkkoläkärien sivustojen kautta, mutta selkeää vastausta ei löytynyt.
 
K

Kiekkokatsoja

Mitäs luulet, käykö Suomessa koronan kanssa kuten muutamissa muissakin maissa? Siellä kahdessa viikossa koronatartunnat noin kymmenkertaantui.
Itse luulen että ei. Siksi että kaikkia epäilyjä ei testata, uusimaa on eristyksissä ja Suomi on harvaanasuttu maa.
 
K

Kiekkokatsoja

Milloin vaihdat kesärenkaat?
Teetkö samalla tehokkaan autonpesun, ja myös alustanpesun/maantiesuolan poiston?
Teetkö kenties samalla auton vahauksen?
Sisätilatkin olisi hyvä puhdistaa, eli kuuluuko urakkaan myös tuo touhu?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Milloin vaihdat kesärenkaat?
Teetkö samalla tehokkaan autonpesun, ja myös alustanpesun/maantiesuolan poiston?
Teetkö kenties samalla auton vahauksen?
Sisätilatkin olisi hyvä puhdistaa, eli kuuluuko urakkaan myös tuo touhu?
Kesärenkaat vaihdan sitten kun viitsin. Alustapesu jää välistä kun tunkilla nostelee autoa. Vahaus ei kiinnosta ja sisätiloja kannata puhdistella sen enempää kuin ravistelee matot ja siirtää tyhjät pullot pois.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olin tekemässä kahta pannukakkua mutta kun olin saanut toisen paistettua, ja otin sitä pois uunipelliltä niin tietenkin kaadoin sen taikinakipon ja toisen pannarin taikina on nyt tuossa kaatuneena uudin selustalla ja lattialla.

Tyhmä kysymys, mutta miten tuon sotkun saa nyt helpoiten siivottua?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olin tekemässä kahta pannukakkua mutta kun olin saanut toisen paistettua, ja otin sitä pois uunipelliltä niin tietenkin kaadoin sen taikinakipon ja toisen pannarin taikina on nyt tuossa kaatuneena uudin selustalla ja lattialla.

Tyhmä kysymys, mutta miten tuon sotkun saa nyt helpoiten siivottua?
Onko uunia mahdollista siirtää sen verran, että sen taakse ylettyy pyyhkimään?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onko uunia mahdollista siirtää sen verran, että sen taakse ylettyy pyyhkimään?

Kai sitä on mahdollista siirtää. Ajattelin itse kaapia ensin suurimman osan taikinasta johonkin kippoon ja sitten pyyhkiä rätillä jäljelle jäävän sotkun. Ei tulisi niin kova työ? Vituttaa kyllä melkoisesti mutta sellaistakin se kai on kun yrittää väsyneenä työpäivän jälkeen kokkailla...
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Olin tekemässä kahta pannukakkua mutta kun olin saanut toisen paistettua, ja otin sitä pois uunipelliltä niin tietenkin kaadoin sen taikinakipon ja toisen pannarin taikina on nyt tuossa kaatuneena uudin selustalla ja lattialla.

Tyhmä kysymys, mutta miten tuon sotkun saa nyt helpoiten siivottua?
Irrotat uunista luukun, laitat uunin täysille (kolmeensataan ?) ja kippaat sen uunin nurin niin, että sen aukko on sen taikinan päällä. Annat pannarin paistua ja kun se on kypsää, se on helppo siivota siitä pois.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Minkä takia lätkässä pitää vaihtaa joukkeiden hyökkäyssuuntaa aina erätauon jälkeen? Miksi ihmeessä? Jos olen hankkinut hyvät paikat hyökkäysalueelta niin vituttaa aina toinen erä.

Mitä se tuo peliin että puolessa välissä ottelua pelataan hetki niin että vaihtoon on pidempi matka?
 
K

Kiekkokatsoja

Minkä takia lätkässä pitää vaihtaa joukkeiden hyökkäyssuuntaa aina erätauon jälkeen? Miksi ihmeessä? Jos olen hankkinut hyvät paikat hyökkäysalueelta niin vituttaa aina toinen erä.

Mitä se tuo peliin että puolessa välissä ottelua pelataan hetki niin että vaihtoon on pidempi matka?
Kyllähän tuollaiset perinteet löytyy monestakin urheilulajista. Mutta sitä et kysynytkään.
Ainakin ulkolajeissa tarjoaan olosuhde tasoitusta tuolla asialla. Ehkäpä sisälajeissa paremminkin sitä, että ne halpislippujenkin ostajat näkee peliä monipuolisemin. Lätkässä edes erän verran.
Mutta hei, voitat erin 2-1, miltä nyt tuntuu?
 

Glove

Jäsen
Minkä takia lätkässä pitää vaihtaa joukkeiden hyökkäyssuuntaa aina erätauon jälkeen? Miksi ihmeessä? Jos olen hankkinut hyvät paikat hyökkäysalueelta niin vituttaa aina toinen erä.

Mitä se tuo peliin että puolessa välissä ottelua pelataan hetki niin että vaihtoon on pidempi matka?
Varmaankin juontaa juurensa ajoilta jolloin pelattiin ulkona. Tasoitettu luonnonvoimien tuomia olosuhteita.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Sitä minäkin ajattelin mutta kun 70-luvulta lähtien on kaikki pelannut sisätiloissa ja kanadassa varmaan paljon kauemminkin niin luulisi että tollasesta turhuudesta oltais hankkiuduttu eroon tässä ajassa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minkä takia lätkässä pitää vaihtaa joukkeiden hyökkäyssuuntaa aina erätauon jälkeen? Miksi ihmeessä? Jos olen hankkinut hyvät paikat hyökkäysalueelta niin vituttaa aina toinen erä.
Köyhien puhetta. Ostan aina vähintään kaksi lippua otteluun, jotta voin nähdä kaikki pelit parhailta paikoilta.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Varmaankin juontaa juurensa ajoilta jolloin pelattiin ulkona. Tasoitettu luonnonvoimien tuomia olosuhteita.

Ja tähän liittyy myös se, että ulkona pelattaessa kolmannen erän puolivälissä vaihdetaan vielä kertaalleen puolia.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo mutta eikö ne ole palanneet yhteen? Tämäkin varmaan tyhmä kysymys.
No sellainenkin uutinen löytyi. Pitäisi lukea nuo iltapäivälehdet tarkemmin, tämän takia ei saa paikallisen pubivisasta ikinä täysiä pisteitä...
 
K

Kiekkokatsoja

Kuinka paljon maksaa korona + hallituksen toimet?

Vaikea tietää, mutta tällähetkellä arvioin, (eli arvaan) koronalaskuksi vähintään 25 miljardia. Siihen lisänä hallituksen alkuperäiset tavoitteet, kuten esim päästötavoite ja siitä tulevat monimutkaiset kulut, niin 30miljardia menee rikki.
Huomioitava että näitä kuluja tulee lisää myös hallituskauden jälkeen.
 
K

Kiekkokatsoja

Mitä vanhentuneita ruokia syöt?
Siis ruokia, joissa päiväys vanha.
Itse syön kuivaruokia, nytkin kuviomakaroonia, joissa päiväys 2.5v ylittynyt.
 

Glove

Jäsen
Mistähän muutaman päivän jatkunut alilämpö voisi johtua? Normaalisti lämpö on 36,6-36,8. Nyt on maanantaista asti ollut 35,7-36,2. Korona kai nostaa kuumeen, että ei tämä sitä taida olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös