No jääkiekkoseuran on vaikea pudottaa kustannuksia muuten kuin luopumalla pelaajista, YT-neuvottelut kun eivät määräaikaisten sopimusten takia onnistu.
Miten seurojen omistajat suhtautuisivat TJ:n tai urheilujohtajaan, joka ottaisi tarkoituksella useamman sadantonnin tappiot
kun vaihtoehtona oli tehdä juuri ja juuri nollatulos tai parhaassa tapauksessa vähän voittoa jos kulut saadaan hallintaan.
Samaa on tehty myös avoimen sarjan aikana jos jumbo on ollut ajoissa selvillä niin muut joukkueet ovat voineet pienentää kulujaan, päästämällä pelaajia pois.
Nyt Pelicans pääsee rakentamaan ensi kautta samalta portaalta muiden kanssa mutta ilman pelaajista luopumista tämän kauden tappiot olisivat suoraan poissa ensi kauden budjetista.
Mä en oikein ymmärrä, miksi lainasit juuri minun viestiäni tähän kirjoitukseen. Mulla ei ole ollut mitään tyhjennysmyyntejä vastaan koskaan, enkä usko että on jatkossakaan. Näiden joukkueiden fanit voivat joko äänestää tai olla äänestämättä jaloillaan, jos haluavat näyttää mitä mieltä ovat asiasta. Kausikorttilaiset voisivat vaikka laittaa massapostitusta toimistolle ja vaatia hyvitystä kausarin hinnasta, jos meno ei miellytä ja tuntuu siltä, että porataan anneliin kaudesta toiseen. Jotenkin vain tuntuu siltä, että suurinta melua tässäkin asiassa pitävät ne, joita asia ei millään tavoin koske. Mutta kun mieli on pahoittunut, niin sitten se on pahoittunut. Aika vähän täällä on näkynyt kuitenkin lahtelais- tai mikkeliläisyleisön purnausta tyhjennyksistä, vaikka siellä se varmasti eniten tuntuukin.
Koomista kuitenkin näissä purnaajissa on se, että jatkavat tällaisen paskasarjan seuraamista vuodesta toiseen, samoin varmaan seurataan sivusta vähän KHL:ää ja NHL:ää (vaikka näitä ei tietenkään voi verrata, because of reasons), mutta jotain SHL:ää seurataan tekstiteeveestä eikä siltikään muisteta kuin kolmen joukkueen nimet ulkoa. Toisin sanoen valitetaan jostain, mutta jatketaan saman toiminnan tukemista joka tapauksessa, kun ei ymmärretä, kuinka myös sen oman joukkueen fanittaminen nivoutuu kokonaisuuteen.