Itse vietin tänään testeissä koko päivän ja mielenkiintoista ja oudolla tavalla mukavaakin oli. Sellainen vaikutelma myös jäi, että testit menivät ihan hyvin, vaikka mistäs sitäkään nyt sitten voi tietää. Selvisi myös, että yhteensä kolme on otettu testeihin, mutta jotenkin rohkenisin arvella olevani vahvoilla. Tietysti paljon kun odottaa, niin pudotuskin on sitä rajumpi...
Lienee loistava lähtökohta tuloksia ja jatkoa ajatellen, jos todella testeissä viihdyit. Itse kävin vajaa vuosi sitten, kun lopetin oikeat työt, vastaavanlaisessa koko päivän testissä. En viihtynyt. Koin koko tilanteen ja testauksen äärimmäisen väkinäiseksi ja turhaksi. Nuo koneella tehdyt ”palikkatestit” olivat ihan OK, mutta kaikki muu sitten olikin melkoista farssia. Psykologien haastattelut, ryhmätyöt, kuvien piirtelyt ja kuvista kertomusten kirjoittelu tuntuivat todella lapsellisilta. Pidin itseni suht kuosissa niihin kuvakertomuksiin asti n. 7h, mutta sitten en saanut enää mopoa hallintaan. Luulen, että psykologit eivät ihan viimeaikoina ole lukeneet yhtä vääristyneen mielikuvituksen tuottamia tarinoita testeissään.
Testin jälkeen olo oli lähinnä hilpeä lopun tykittelyn jälkeen, mutta onnistuneena en sitä osannut pitää – eikä se sitä varmasti ollutkaan. Sain toki paljon positiivistakin palautetta, mutta myös aiheellista negaa. Ryhmätöissä en ottanut tarpeeksi toisten mielipiteitä huomioon, olin ollut osin häiriöksi muille testattaville (mitä vittua?) ja loppukaneetti boldattuna:
Keventää tilanteita huumorilla joka ei ole kaikkien mieleen!
Kaikki nuo varmasti pitivät paikkansa ja väkinäisellä pinnistämisellä olisin voinut niitä välttääkin. Olin kuitenkin melkein oma asiaton itseni ja se ei jäänyt testaajilta huomaamatta.
Sain hakemani paikan siitä huolimatta. Luulen, ettei noille testeille loppujen lopuksi paljon painoa panna. Se sinänsä on outoa, sillä maksaahan tuollainen monen ihmisen testaaminen aikaa, vaivaa ja rahaa.
Sinä fiksuna ja asiallisena ihmisenä pärjäsit varmastikin testeissä mainiosti ja saat luultavasti alasi kaikki paikat joita viitsit hakea. Kokemuksesi leipätyön ulkopuoleltakin antaa pikanttia itsevarmuutta ja uskottavuutta toimeen kuin toimeen. Tsemppiä vaan uusiin(?) haasteisiin.