Nonnih, nyt on taas tämän kevätahdistuksen aika, tai siis se on tässä kummitellut jo parin kuukauden ajan. Eli siis pitäisi noita työhakemuksia lähetellä niin maan perkeleesti kaikkialle, jotta olisi mahdollisimman hyvä ihminen. Itseäni tuollainen ahistaa jostain syystä, ja olenkin ollut ehkä vähän laiska/huono ihminen, enkä ole lähetellyt noita hakemuksia niin montaa, mitä olisin voinut. Jonkun ehkä vähän reilu kymmenen hakemusta olen vain eri paikkoihin pistänyt.
Noh, nytten tuossa huomenissa olisi ensimmäinen (ja toistaiseksi ainoa tiedossa oleva) työhaastattelu. En ole kovin monta kertaa sellaisissa oikeissa työhaastatteluissa ollut, muutaman kerran vain. Mietinpähän tässä vain, että mitenkä tuohon pitäisi valmistautua. Niinä muutaman kertana, mitä olen haastatteluissa ollut, niin en ole etukäteen kovin paljoa harjoitellut, että minkähänlaisia kysymyksiä siellä saattaisi tulla ja vastauksia niihin. Silti, mielestäni ne haastattelut ovat silloin kyllä menneet ihan hyvin, siitäkin huolimatta, etten luonteeltani ole kovinkaan sosiaalinen tai puhelias ihminen. Tosin eipä ne haastattelut ole päätynetkään työpaikan saamiseen... Eniten ehkä mietityttää tuo perus "Missä näet itsesi viiden vuoden päästä?" tai että "Mitä haluaisit tulevaisuudessa tehdä?", kun enpä sitä oikein tiedä itsekään tiedä, kun en edes oikein tiedä että mitä sitä käytännössä sitte tällä alalla edes tehdään. Mutta tuo tuskin on kovinkaan hyvä vastaus. Toinen ahdistava kysymys voisi olla vaikka "Mitkä ovat heikkoutesi?". Ei kai tuohonkaan voi vastata, että ei minulla ole, tai sitten vaihtoehtoisesti, että olen laiska. Joo joo, pitäisi vastata jotain, jonka voi kääntää vahvuudeksi jne. mutta jooh... Ja sitten kun lopussa varmaan kysytään, että onko mulla jotain kysymyksiä, niin varmaan pitäisi sitä varten kehitellä joku hieno kysymys, jolla osoittaa mielenkiintoa kyseistä paikkaa kohden. Vaikeeta on.