Työhaastattelun syvin olemus

  • 523 714
  • 1 707

timop

Jäsen
Suosikkijoukkue
jyp
Opin muuten hiljattain yhden syyn työhistorian tarkistamiselle:

Tunnetun lähettäjän status (lentoliikenteessä) ja ko. statuksen omaavan työnantajan velvollisuus tarkistaa työntekijän lähivuosien historia aukottomasti ettei vaan sapattivuoden sisältönä ole ollut esimerkiksi muun muassa Al-Qaidan järjestämä 6kk kesäleiri...

Käsittääkseni aikaisemmin tuo velvollisuus ei tosin ole ollut muuta kuin sanoja paperilla, mutta nyt kun käytännöt muuttuu lähiviikkoina niin todennäköisesti lentorahtia kuljetustapana käyttävillä firmoilla tuo syynäys on ainakin paperilla täysin pakollista ja väittäisin että hyvin todennäköisesti tuo heijastuu rekrytointiprosesseihin niin että aina vaan pienempi osuus firmoista jättää taustat syynäämättä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Rikosrekisteri.
Ihmettelen miten pieni osa työnantajista tarkistaa haastateltavan, tai edes palkattavan rikosrekisterin. Tiedän parikin kaupan alalla vaikuttavaa patologista valehtelijaa ja narsistia joilla on varsin mukava rikosrekisteri, mutta siitä huolimatta pääsevät aina uusiin kaupan alan duuneihin joissa käytellään isojakin rahasummia ja kun tuomiot ovat tulleet varkauksista ja petoksista, ei voi kuin ihmetellä. Tosin nämä jampat ovat melkoisia myyntitykkejä kyllä, mutta omat ja firmat rahat ja tavarat alkavat sekoittua aika äkkiä ja vaihtavat duunia parin vuoden välein kun alkaa poltella.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Rikosrekisteri.
Ihmettelen miten pieni osa työnantajista tarkistaa haastateltavan, tai edes palkattavan rikosrekisterin. Tiedän parikin kaupan alalla vaikuttavaa patologista valehtelijaa ja narsistia joilla on varsin mukava rikosrekisteri, mutta siitä huolimatta pääsevät aina uusiin kaupan alan duuneihin joissa käytellään isojakin rahasummia ja kun tuomiot ovat tulleet varkauksista ja petoksista, ei voi kuin ihmetellä. Tosin nämä jampat ovat melkoisia myyntitykkejä kyllä, mutta omat ja firmat rahat ja tavarat alkavat sekoittua aika äkkiä ja vaihtavat duunia parin vuoden välein kun alkaa poltella.

Rikosrekisterin tarkastusta ei ihan joka työnantajalla ole oikeus tehdä, varsinkaan ilman hakijan lupaa. Turvallisuusselvityksen suppean version saa luvalla teettää, mutta siinäkin arvioidaan sitä, onko esimerkiksi rikosrekisteri tehtävän kannalta relevantti ja onko ylipäätään tehtävän kannalta relevanttia teettää selvitystä (perusteet turvallisuusselvityslain 2 §). Tietysti on varmasti tehtäviä, joissa sitä ei teetetä, vaikka voisi, mutta ihan jokaiseen siivoojan tai kaupan kassan hommaan sitä ei voi tehdä.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Tänään kuulin aika mainiosta haastatteluetiketistä. Entinen työkaverini, vähän yli 5-kymppinen nainen kävi työpaikkahaastattelussa nykyisessä työpaikassani.

Häntä haastatellut toimistopäällikkömme kertoi jälkeenpäin, että hän oli aika hanakasti keskittynyt nykyisen työnantajansa haukkumiseen, ja haukkui vielä erikseen edellisen ja nykyisen k.o firman toimitusjohtajan. Ei ole kuulemma paikkaa luvassa, onko kauhean hämmästyttävää ? Miten joku voi olla noin tyhmä ? Vaikka kyseessä olevat firmat eivät ole hyvää pataa keskenään, niin huh, huh.

Ennen kuin hänen haastattelunsa alkoi hän lateli samat itkuvirret minulle kun satuttiin törmäämään aulassamme, ja sama meno oli siis jatkunut.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Arsenal
...sitä parempaa työtä etsitään.

...Viikko sitten törmäsin yhteen noista sytyttävistä ja voisin kuvailla sitä unelmatyöpaikakseni. Kävin perjantaina ykköskierroksen haastattelussa, maanantaina kakkoskierroksen haastattelussa ja molemmat tuntuivat sujuvan hyvin. Kun tuon nopean alkuvaiheen jälkeen ei ole mitään kuulunut (viime viikon aikana piti kuulua), pessimistinä oletan ettei mitään kuulukaan. Ärsyttää suunnattomasti, palkka olisi jopa parantunut, vastuu olisi ollut mukavasti portaittain kasvava, työtehtävät haasteellisia ja mieluisia. Mutta vitut. Ei tainnut tärpätä.

Ja tämä meni maaliin sittenkin! Huikeeta. Ohuesti kaksijakoinen päivä kirjoittaa unelmien työhön työsopimus ja nähdä sitten Ässien kolmas voitto Hippoksella. Ja nyt juon rouvan kanssa kuoharia kihlapäivän kunniaksi.

Mutta joo.. Kävin soveltuvuuskokeissa Kiirastorstaina ja tänään tuli lopullinen tuomio. Paperit kirjoitettiin tänään. Huomenna irtisanoutumaan entisestä. Tästä se lähtee!
 

Kaltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, kikkanikkarit
No olipa taas melkoisen hieno esitys. Tai no itse haastattelu meni hyvin ja haastattelija kehaisikin muutamaan otteeseen, mutta sitten piti alaa kontaktoimaan ihmisiä! (asiakaspalvelu&myyntityö) Jumanvittu se meni huonosti. Piti kysellä ukkeleita arvontaan eikä kettään kiinnostanu. Ärsytti maan perkeleesti, eikä muuten tuu duunia. Juupajuu, saa nähä jos sieltä varamiespalvelusta edes jotakin kuuluis...
 

Wolves

Jäsen
Kiitos mielenkiinnostanne...

Need I say more?

Alkaahan tämä paska pikkuhiljaa vituttamaan ja sellaisessa määrin, että kauhakuormalla saa suurinta paskaakuormaa jo pienentää.

Ymmärrän sen, että hakija näyttää jo heti alkuunsa "epäilyttävältä", kun CV:n työkokemus osastolla lukee kahden-kolmen kuukauden työpätkiä sieltä sun täältä, mutta miksi? Siellä lukee myös kuuden-seitsemän vuoden pätkä, joka on tehty samanlaisissa töissä enne pätkiä.

Vaikka painottaa omia taitojaan, kokemuksiaan, kysyttäessä ideoitaan ja konkreettisia todisteitakin taidoista on, niin viimeinen portti lyödään aina (Mutua) sen takia kiinni, että olen viimeisestä 3,5 vuodesta viettänyt työpaikoilla vain seitsemän kuukautta.

Alan vahvemmin vain uskomaan, että hyvä ei saa olla, paitsi hyvä tyyppi. Taidoilla ei ole vitunkaan väliä.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Arpa on taas heitetty. Paperit sisään muutama viikko sitten ja tällä viikolla oli 1. kierroksen haastattelu. Kaksijakoiset fiilikset, ihan ei tuntunut nappiin menevän. Valmistautuminen oli vähän heikko.

Toivotaan kuitenkin jatkoa, tehtävä ja firma olisivat meikäläiselle melkoisen passelit.

Nimim. liian monta hopeaa palkintokaapissa
 
Olen pitänyt aina itseäni vahvana työhakemuksen kirjoittajana, mutta nyt mielestäni jopa ylitin itseni. Toki positio on myös kuin itselleni luotu, mutta kuitenkin. CV pitää vielä viilata teräväksi, jonka jälkeen ei voi kuin ihmetellä, jos ei tule kutsua haastatteluun.

Jonkun verran olen myös itse rekrytoinut ja voisin heittää pari vinkkiä yleisellä tasolla hakemukseen:

- tee taustatyösi: jos rekrytoija on tiedossa, niin googlaa, tutki FB, linkedIn, analysoi, profiloi itse, rento vai virallinen tyyli?

- käytä aikaa, ole johdonmukainen, tee luonnos ja mieti yön yli, tee tarvittavat fiksit, oikolue(ta) ja lähetä vasta seuraavana päivänä

- kerro työtehtävän kannalta oleellinen, käännä pienikin detalji hyödyksesi, myy ja vakuuta, tiivistä

- mitä rekrytoija mahdollisesti kysyisi haastattelussa? ole askel edellä ja kerro jo nyt, rekrytoijalle pitää jäädä tyhjä ja varma olo = "no tsekataan kaveri face-2-face ja lyödään nimet paperiin"
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylihuomenna olisi edessä sitten ryhmähaastattelu, jossa on yhteensä viisi kandidaattia kehissä. Kerran aikaisemmin on tullut ryhmähaastattelussa oltua ja onhan se vähän nyrjähtänyt asetelma. Tässä tapauksessa voisi lisäksi veikata, että joukossa on jokunen tuttukin, mikä tekee hommasta ehkä vieläkin kiusallisempaa.

Mutta lähtökohta on tietysti se, että rennolla itseluottamuksella ja tiukalla asiaosaamisella mennään päätyyn asti.
 

Jeffrey

Jäsen
Tässä sitä on kesätyöpaikkaa haettu ja pommiteltu sellainen n. 40 hakemusta ympäri pk-seutua.

Se virhe joka tuli ehkä alussa tehtyä oli se, että keskityin enemmän määrään kuin laatuun. Osassa "ei kiitos" sähköposti vastauksissa selvästi näkyi ettei sitä minun lappuani oltu edes luettu. Olisi pitänyt enemmän mainostaa niitä omia tärkeitä ominaisuuksia ja kokemuksia kulloistakin työpaikkaa varten. Lisäksi tietysti sattui niin hassusti, että yliopistolta tarttuikin 30 op enemmän matkaan kuin vielä lopputalvesta kehtasin mainostaa.

Huikeaan yhteen paikkaan olen päässyt tähän mennessä haastatteluun ja sinnekkin suurilta osin siitä syystä, että soitin sinne ja sain vähän itseäni mainostettua. Nyt toki kesätyönhakijoilla on melko kurja tilanne. Esimerkiksi tätä yhtä paikkaa jossa nyt haastattelu porukassa olen mukana haki yli 300 henkilöä.

Summasummaarum. Olen erittäin tyytyväinen omaan tekemiseeni sitten kun pääsen siitä lappusodasta haastattelukierroksille. Nykyinenkin positio jossa olen viimeisten hakijoiden joukossa on paikka johon haettiin täysin erityyppistä henkilöä. Minulla ei käytännössä ole kokemusta alalta ollenkaan, mutta tulisin toimimaan osana tiimiä ja olen myynyt itseäni oman osaamisen kautta tuomaan heille uusia näkemyksiä, luomaan strategiaa ja toteuttamaan nuorekasta markkinointiviestintää. Ylipäänsä jännä, että tuollaiseen tehtävään hakevat vain kesätyöntekijää. Tehtävää joka on selkeästi pitkäaikaista panostusta vaativa, tosin ehkä myös sen varjolla olen onnistunut myymään itseäni sillä, että tuon uusia tuulia ja ajatusmalleja vakituisen henkilökunnan mieliin.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
...Ylipäänsä jännä, että tuollaiseen tehtävään hakevat vain kesätyöntekijää. Tehtävää joka on selkeästi pitkäaikaista panostusta vaativa, tosin ehkä myös sen varjolla olen onnistunut myymään itseäni sillä, että tuon uusia tuulia ja ajatusmalleja vakituisen henkilökunnan mieliin.

Jos työnantajalla ei ole kiire sen rekrytoinnin suhteen, on kätevää ottaa ihminen kesätyöhön "testiin" ja tarjota syksyllä jatkoa, jos homma toimii. Saavat palkattua kesätyöntekijän palkalla, koeaikana toimii kesätyöaika ja tarvittaessa homman voi pistää isommin hakuun sitten syksyllä. Jos siis kysyvät haastattelutilanteessa onko ala ja työpaikka kiinnostavia myös pidemmällä aikajänteellä tai suoraan onko mahdollista jatkaa hommia esim. opintojen lomassa, ei kannata sanoa ehdotonta ei-vastausta vaikka tietäisitkin, ettet todennäköisesti syksyllä jatka. Lisäksi työnantajan näkökulmasta kevät on huonoa aikaa rekrytoida pysyviin työsuhteisiin, varsinkin nuoria ihmisiä. Perheenjäseniä opiskelee ja usein elämäntilanteet muuttuu kesän aikana niin, että syksyllä ollaankin muuttamassa paikkakuntaa tai lähdössä jatko-opintoihin kun paikka aukesikin yllättäen. Syksyllä töihin tulevat ovat yleensä sitoneet itsensä paikkakunnalle koko talveksi.

Itse olen rekrytoidessani kyseistä tapaa käyttänyt onnistuneesti useita kertoja. Kesätyö normaalia pienemmällä palkalla normaalia paskemmissa hommissa kertoo myös palkattavan henkilön motivaatiosta esimiehelle aika paljon.
 

Birchman

Jäsen
Työhaastattelu saattaa keväällä olla edessä. Nykyinen työsuhteeni on mallia toistaiseksi voimassa oleva.

Noniin. Tänään sitten oli haastattelu. Reilu tunti tuli istuttua "piinapenkissä", tosin tunnelma oli todella rento, mutta asiallinen. Keskustelu vaihteli aiemmasta työkokemuksestani ja saavutuksistani koulumenestykseen ja välillä hieman rennompiin aiheisiin kuten jääkiekko yms. Vähän harmittaa, että en enempää painottanut matemaattista osaamistani, jota työssä tarvitaan (lähinnä perusmatematiikkaa). Nousi pari kertaa esille, enkä sen enempää perustellut suoriutumistani ylioppilaskirjoituksissa. Ehkä itselle jäi enemmän tämä kuva, vaikka yliopiston matematiikassa olenkin selvinnyt ihan hyvin. Työkokemusta alalta ei ole, mutta muuten työkokemusta on kertynyt ikään nähden ihan hyvin. Tätä myöskin painotin haastattelussa ja kuulopuheen mukaan tärkeämpää onkin persoona, eikä konkreettinen osaaminen. Tähän hyvänä asiana on se, että tunnen kolme ihmistä ko. organisaatiosta ja referenssien pitäisi näin ollen olla kunnossa.

Juteltiin perus ryhmätyöskentelyt ja roolini niissä. Mikä on ollut vaikeaa nykyisessä työssä. Miksi haluan tätä työtä? Onko päähänpisto vai olenko oikeasti kiinnostunut alasta.

Lopussa ilmoittivat, että kuuluu ensi viikolla, ehkä jo tällä viikolla. Ja että seuraava kierros järjestetään joka tapauksessa. Kertoivat myös, että heistä kuuluu in any case, tulin valituksi tai ei.

Kyllä jännittää. Paljon on kiinni tässä paikassa!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Toinen kierros olisi ensi viikolla, kohtuullisen hyvät fiilikset jäi ekalta kierrokselta, johon tuli valmistautumisaikaa lopulta sen noin neljä tuntia. Meni ehkä jopa paremminkin, kun ei ehtinyt valmistaa itseään oikeastaan lainkaan. Parran ehti juuri ajaa ja vähän parempaa vaatetta etsiä.

Nyt ehtii sitten jopa parturiin ja uutta pukuakin olisi tarkoitus hommata ennen ensi viikkoa. Mahdollisesti jopa tänään. Itse alalta ei varsinaisesti ole kokemusta, mutta palava halu onkin kuulemma tässä vielä tärkeämpi, joten saapa nähdä.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Arpa on taas heitetty. Paperit sisään muutama viikko sitten ja tällä viikolla oli 1. kierroksen haastattelu. Kaksijakoiset fiilikset, ihan ei tuntunut nappiin menevän. Valmistautuminen oli vähän heikko.

Toivotaan kuitenkin jatkoa, tehtävä ja firma olisivat meikäläiselle melkoisen passelit.

Nimim. liian monta hopeaa palkintokaapissa

Hähää, puihin meni taas.

Madot ja koukut.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ryhmähaastattelu meni ilmeisesti ihan ok, koska kutsu kävi toiselle kierrokselle. Ensi viikolla on sitten yksilöhaastattelu ja mukana vähän uutta jengiä, eli sitä porukkaa, joka lopullisen valinnan tekee.

Noin muuten tuo ryhmähaastattelu oli aika erilainen kuin olisin odottanut. Siinä ei ollutkaan juuri minkäänlaista vuorovaikutusta osallistujien kesken, vaan enemmänkin jokainen vastasi vuorotellen samoihin kysymyksiin. Että siinä mielessä se oli vähän pettymyskin.

Mutta nyt sitten vaan reippain mielin ensi viikon koitoksiin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noin muuten tuo ryhmähaastattelu oli aika erilainen kuin olisin odottanut. Siinä ei ollutkaan juuri minkäänlaista vuorovaikutusta osallistujien kesken, vaan enemmänkin jokainen vastasi vuorotellen samoihin kysymyksiin. Että siinä mielessä se oli vähän pettymyskin.
Mielenkiinnosta kysyn: minkälaisia kysymyksiä esitettiin? Jokainen siis vastasi vuorollaan samoihin kysymyksiin? Käyttivätkö ihmiset samoja vastauksia?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiinnosta kysyn: minkälaisia kysymyksiä esitettiin? Jokainen siis vastasi vuorollaan samoihin kysymyksiin? Käyttivätkö ihmiset samoja vastauksia?

Aika vahvasti tehtävän vaatimaan substanssiosaamiseen ne kysymykset liittyivät, tosin jonkin verran oli joukossa sellaista strategista visiointia vaativia kysymyksiä. Vastausjärjestys vaihtui, mikä tietysti on selvää, mutta kyllähän siinä sillä viimeisellä vastaajalla oli aika epäkiitollinen tehtävä toistella samoja asioita, jotka jo kertaalleen oli sanottu. Tosin kyllä tuollaisessakin systeemissä erot tulivat esiin ja kahden tunnin setti on myös niin pitkä, että siinä on ihan riittävästi mahdollisuuksia jokaisella tyhjentää pajatso ekan vastaajan ominaisuudessa.

Tosin olen sitä mieltä, että aika erikoinen tuo systeemi oli, koska eihän siinä käytetty ryhmähaastattelujen etuja hyväksi laisinkaan, ellei nyt sitä lasketa, että samalla kertaa sai isomman porukan hoideltua.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Olen pitänyt aina itseäni vahvana työhakemuksen kirjoittajana, mutta nyt mielestäni jopa ylitin itseni. Toki positio on myös kuin itselleni luotu, mutta kuitenkin. CV pitää vielä viilata teräväksi, jonka jälkeen ei voi kuin ihmetellä, jos ei tule kutsua haastatteluun.

Jonkun verran olen myös itse rekrytoinut ja voisin heittää pari vinkkiä yleisellä tasolla hakemukseen:

- tee taustatyösi: jos rekrytoija on tiedossa, niin googlaa, tutki FB, linkedIn, analysoi, profiloi itse, rento vai virallinen tyyli?

- käytä aikaa, ole johdonmukainen, tee luonnos ja mieti yön yli, tee tarvittavat fiksit, oikolue(ta) ja lähetä vasta seuraavana päivänä

- kerro työtehtävän kannalta oleellinen, käännä pienikin detalji hyödyksesi, myy ja vakuuta, tiivistä

- mitä rekrytoija mahdollisesti kysyisi haastattelussa? ole askel edellä ja kerro jo nyt, rekrytoijalle pitää jäädä tyhjä ja varma olo = "no tsekataan kaveri face-2-face ja lyödään nimet paperiin"
Tästä kyllä saa aika erikoisen kuvan työhaastattelusta. Jos kerran on "valioyksilö" niin eihän silloin kysymys ole tehdä itsestään mahdollisimman haluttavaa kyseiseen työpaikkaan. Itselleni työhaastattelussa tärkeintä on olla rehellinen, mitä haluaa uudesta työpaikasta. Pahin mahdollinen tilanne on, että on antanut epärehellisen kuvan haluistaan, kyvyistään ja sitten saa tuon kyseisen työpaikan.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Itselleni työhaastattelussa tärkeintä on olla rehellinen, mitä haluaa uudesta työpaikasta. Pahin mahdollinen tilanne on, että on antanut epärehellisen kuvan haluistaan, kyvyistään ja sitten saa tuon kyseisen työpaikan.

Tämä. Tiedän paljon tapauksia, joiden CV:t pursuaa jos ei nyt valheita niin ainakin pahoja liioitteluita omasta kokemuksesta ja taitotasosta. Ja sama kusetusmentaliteetti jatkuu haastatteluissa.

Itse yritän antaa itsestäni ja taidoistani realistisen kuvauksen, jotta molemmat osapuolet hyötyisivät mahdollisesta työsuhteesta. Ei se ole kenenkään etu, jos taitotaso ei olekaan siellä missä se on kerrottu olevan. Totta kai sitä oppii tekemällä ajan kanssa,mutta siinä vaiheessa on turha ruikuttaa kun tuntuu siltä että hommat ei onnistukaan ja mistään ei saa tukea.

En tiedä kumpi taktiikka haastatteluissa on yleisesti ottaen parempi, mutta itse olen urani aikana ollut ainoastaan kahdessa haastattelussa mistä ei ole tarjottu töitä ja niistäkin toisesta firmasta tarjottiin töitä puoli vuotta myöhemmin.

Sillä pääsee jo pitkälle, että on itsevarma ja selkeästi osoittaa olevansa halukas saamaan työn ja opettelemaan uusia asioita jos aiempaa kokemusta ei kyseisestä työstä ole.

Tsemppiä kaikille työnhakijoille!
 

Wolves

Jäsen
Enpä ole moista ennen kokenut. Vai onko palstalla ihmisiä joiden perään olisi soiteltu 20 kuukautta työhaastattelun jälkeen?

Syyskuussa 2011 kävin eräässä Helsinkiläisessä paikassa työhaastattelussa ja vaikka itse haastattelu meni oikein hyvin, oli firman kuukausipalkka tarjous useamman satasen alle silloisen työehtosopimuksen minimin, joten kiitin haastattelussa tarjouksesta ja schollmaisesti poistuin paikalta vähin äänin. Luonnollisesti firmasta ei myöskään mitään kuulunut, koska en suostunut työskentelemään minimipalkka pienemmällä. Enkä edes olettanutkaan kuulevani firmasta mitään.

20 kuukautta myöhemmin olen valmistautumassa 15 km pyörälenkille, kun puhelin soi. Toisessa päässä on tuo sama mieshenkilö, joka etsii jälleen kahta työntekijää itselleen. Kysymyksiä ja vastauksia lentelee puolin ja toisin ja keskiviikkona suuntaan itä-rajan suunnalta maakuntamatkalle Helsinkiin, ihan piruuttani, katsomaan työantajan kortit. Jos tarjous on, tai sen pitäisi olla, joko hieman alle tai kakkosella alkava (Jep huonopalkkainen ala), niin voin jopa harkita pääkaupunkiseudulle muuttamista.

Mutta työttömän viidestäsadasta on vielä pitkä matka parin tonnin kuukausipalkkaan.

Kysymys muualta muuttaneille. Tietäen pääkaupunkiseudun asuntotilanteen ja asunnonlöytämisprosessin helvetillisyyden, onko työnantaja pystynyt jotenkin auttamaan asunnon löytämisessä vai onko vastaus ollut "Ei me pystytä auttamaan"?
 
Viimeksi muokattu:

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymys muualta muuttaneille. Tietäen pääkaupunkiseudun asuntotilanteen ja asunnonlöytämisprosessin helvetillisyyden, onko työnantaja pystynyt jotenkin auttamaan asunnon löytämisessä vai onko vastaus ollut "Ei me pystytä auttamaan"?

Jos sulla on duunipaikka tiedossa, laitat hesariin ilmoituksen jossa kerrot hakevasi pitkäaikaista kämpää. Älä ole liian nirso, niin saat kyllä kämpän hommatuksi. Kun on asunto alla, voit katsella parempaa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Jos sulla on duunipaikka tiedossa, laitat hesariin ilmoituksen jossa kerrot hakevasi pitkäaikaista kämpää. Älä ole liian nirso, niin saat kyllä kämpän hommatuksi. Kun on asunto alla, voit katsella parempaa.

Tyhmä kysymys. Jos pääset kaupungille töihin niin eikö ne järjestä sen kautta jonkun kämpän stadissa?
 

Wolves

Jäsen
Tyhmä kysymys. Jos pääset kaupungille töihin niin eikö ne järjestä sen kautta jonkun kämpän stadissa?

En ole menossa Helsingin kaupungille haastatteluun. Ihan yksityiselle työantajalle. Ja sanan työpaikka käyttö tässä vaiheessa on vielä ihan puhdasta spekulointia.

Kysymykselläni oli tarkoitus tiedustella, auttavatko työnantajat yleensä valittua työntekijää asunnon etsimisessä (ei maksamisessa, vain etsimisessä). Kysyin lähinnä sen vuoksi että pääkaupunkiseudun asuntotilanteen huomioon ottaen, sananen työnantajalta voi painaa vaakakupissa, kun vuokralaista valitaan.

Ehdottomasti työsuhdeasunto.

En ihan ensimmäisenä lähde kyllä työsuhdeasuntoa ehdottamaan työnantajalle. :) Tietysti, jos asia tulee esille jossain vaiheessa, mutta en usko, että toimistorotan muualta suomesta firmaansa palkannut alkaa ensimmäisenä ehdottamaan työsuhdeasuntoa työntekijälleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös