Työhaastattelun syvin olemus

  • 524 395
  • 1 707

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Huomenna olisi minulle tärkeä haastattelu. Yritys on keskisuuri suomalainen, mikä toimii kymmenissä maissa kolmessa maanosassa. Itse tehtävä ei mitään aivan huikaisevaa olisi, mutta ei kai tämmöisessä firmassa voi olla muuta kuin etenemismahdollisuuksia.

Mielestäni kirjoitin hakemuksen aika huolimattomasti, koska silloin taisi olla kiire mäyrättämään ja tuumasin, että tuskin tätä saisin kuitenkaan. Deadline lähestyi, niin laitoin kuitenkin sitten jonkun lapun vetämään.

No, syystä tai toisesta Mari ja Tuomo (nimet muutettu) haluavat minut tavata. Niin kuin edelläkin kirjoittanut, rennosti vaan, mutta kertaillaan vähän asioita ja olen kehittänyt uuden vastauksen "missä olet 5vee päästä" -kysymykseen.

Ongelma on kuitenkin semmoinen, että en oikein mitenkään ehtisi huomenna muiden velvotteiden takia sovittuun aikaan. Taksillakin olisi se riski, että myöhästyn sen 10 minuuttia.

Miten työhönottajat suhtautuu semmoiseen, jos soitan sinne ja ehdotan vaikka puolituntia myöhäisempää aikaa ja varttikin taitaisi riittää? Voi toki olla, että siellä päässä on kalenteri aivan täynnä ja pikku siirtokaan ei onnistu. Päivää en haluaisi missään tapauksessa muuttaa, vaan hoitaa tämän alta pois.

Mahdollinen paikan saanti ei varmaankaan siirtoon kaadu, vaikka se olisi päiviä, mutta myöhästymisen sattuessa se kaiketi jopa saattaisi kaatua. Siitä ei kuitenkaan täyttä varmuutta ole, etteikö siinä olisi huonommassa asemassa, jos he ehtivät jo löytää mieleisensä ja ovat lähes päättäneet, että tämän otamme riippumatta, miltä muut haastateltavat vaikuttavat. (Näin kävi muuten Salkkareissa eilen -pernav. huom.)

Kertokaa Jatkiksen työnantajat, teitähän täällä piisaa.
 

ditrim

Jäsen
Ongelma on kuitenkin semmoinen, että en oikein mitenkään ehtisi huomenna muiden velvotteiden takia sovittuun aikaan. Taksillakin olisi se riski, että myöhästyn sen 10 minuuttia.

Soita sinne hyvä mies! Kyllä ne ymmärtää. Kaikista idarein keino on myöhästyä ilmoittamatta. Ihan perusjuttuja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tulihan käytyä, taksilla menin. Jännä nähdä tuleeko matkalle vastinetta.

Tilaisuus oli varsin epävirallinen ja kahvit siinä juotiin. Tiukkoja kysymyksiä ei oikeastaan ollut, enemmänkin semmoista jutustelua.

Kyllähän se niin on, että aivan sama miten se meni, ne kyllä soittaa sitten, jos niitä kiinnostaa. Se tuli vähän pettymyksenä, että ainoa mihin tuosta voi päästä on seuraava haastattelukierros. Mutta noinhan se menee, kun noihin ns. parempiin hommiin hakee. Sitä vain vähän ihmettelen, että onko tämä nyt sitten tosiaan niin hyvä homma, että moneen kertaan haastatellaan.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tulipa käytyä tänään työhaastattelussa eräässä kansainvälisessä suuressa yrityksessä ja mikä parasta, liittyy olennaisesti koulutukseeni. Ei tosin pääaineeseen, mutta kuitenkin. Eilen soitettiin pikahälytyksellä ja valmistautuminen suoritettiin eilisen illan aikana.

Haastattelijana toimi henkilö joka johtaa koko konsernin taloushallintoa eli korkea arvoinen henkilö globaalilla tasolla ja tämä selvisi vasta haastattelun aikana. Naishenkilö oli kuitenkin oikein mukava ja haastattelu oli hyvin leppoisa, kahdestaan olimme ja vajaa puoli tuntia kesti. Mielestäni meni ihan hyvin ja myös haastattelija kertoi olevansa tyytyväinen näkemäänsä, mutta tokaisi että yleensä ottavat työkokemusta omaavia tähän tehtävään. Kolme muuta hakijaa taisi olla joten vähän epäilyttää omat mahdollisuudet, mutta positiivinen kuva jäi, enpä hirveästi paremmin omasta mielestäni olisi voinut vetää.

Jäin miettimään tuota haastattelun pituutta, ei se puolta tuntia kestänyt mutta ei haastattelijallakaan varmaan liikaa aikaa ollut. Eikä se koulutodistuksia pyytänyt katsoa ollenkaan, en kyllä niitä tarjonnutkaan vaikka mukana olivat. Ensi viikolla pitäisi kuulua päätös, toivottavasti natsaa. Mielenkiintoiseksi tilanteen tekee, että parhaillaan olisi muutama muukin työhaastattelumahdollisuus, pitää varmaan siirtää niitä ensi viikkoon, kun ovat toisella paikkakunnallakin.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni meni ihan hyvin ja myös haastattelija kertoi olevansa tyytyväinen näkemäänsä, mutta tokaisi että yleensä ottavat työkokemusta omaavia tähän tehtävään. Kolme muuta hakijaa taisi olla joten vähän epäilyttää omat mahdollisuudet, mutta positiivinen kuva jäi, enpä hirveästi paremmin omasta mielestäni olisi voinut vetää.

Tästä tuli mieleen kirjoittaa sen verran rohkaisua kaikille haastatteluissa käyneille (ei välttämättä juuri Tuzzille) ja pettymään joutuneille. Nimittäin, jos ei juuri sinä vuonna sitä hakemaansa kesätyöpaikkaa tai mitä tahansa paikkaa saakaan, niin kyllä ne nimet ja kasvot silti monesti firmoissa jäävät mieleen, jos hakija on muuten onnistunut positiivisesti vaikuttamaan. Oliko jopa täällä, kun joku kertoi hakeneensa johonkin isompaan firmaan kolmena vuotena peräkkäin ja viimeisellä kerralla oli paikan saanut, kun työnantajan mielestä kannatti palkata heille niin kovasti halunnut henkilö. Itsellekin kävi vastaavanlaisesti nykyisen työpaikkani kanssa. Viime vuonna kesätöihin hakiessani sanottiin aika suoraan, ettei vielä oikein taidot riitä paikkaan eikä heillä oikein ole tarvetta pelkälle kesätyöntekijällekään. Sovittiin tuolloin kuitenkin, että pidetään nimet muistissa kumminkin puolin. Tänä vuonna sitten paikan tuolta sain jo paremmilla taidoilla vuoden enemmän opiskelleena, mutta kuitenkin ihan sen takia, että olin edukseni esiintynyt jo viime vuonna ja toisenakin vuonna sinne hakemalla osoitin todella haluavani heille töihin.
 
Viimeksi muokattu:

Menace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Heki, sympatiat Tapparalle
....Ennen haastattelua kertasin vastaukset perinteisiin kysymyksiin...

...Haastattelun kakkososassa vedettiin selvästi tiukemmalla linjalla, ja lisäksi haastattelijoita oli 4 kpl joiden kanssa kävin haastattelun läpi erikseen...

Jaksaisitko heittää kysymysten teemoja? Niistä olisi varmaan monelle hyötyä. Itse kävin juuri noin 40 minuutin haastattelussa ja ilmoittavat jos on tarve mennä näytille toisella kierroksella. Kolmannestakin puhuttiin, joten kokemukset tulisivat tarpeen. Ekalla kierroksella oli mielestäni ne perinteiset kysymykset, mutta mihin kannattaa varautua mahdollisella seuraavalla kierroksella? Nyt ei siis puhuta mistään kesätyöpaikasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Valitettavasti joudun kertomaan sinulle, että olemme tarjonneet tehtävää eräälle toiselle hakijalla.

Annoit itsestäsi positiivisen ja potentiaalisen kuvan, mutta tällä kertaa valitsimme tehtävään henkilön jolla on jo näistä tehtävistä jonkin verran kokemusta.


Mielestäni haastattelu meni erittäin hyvin ja olinkin toki toivottaman kokematon (täysin suoraan hommaan liittyvää kokemusta ei yhtään) tuohon pestiin ja alunperin meinasin jättää sen takia jo hakematta.

Mutta minkä verran tuossa on sanahelinää vai tarkoittaako tuo oikeasti mitä tuossa lukee? Noin sinänsä olen kyllä saanut paljon karumpiakin viestejä ja semmoisia mitkä ovat selkeästi olleet ryhmäviestejä. Tämä sentään edes alkoi Hei, pernaveikko!
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Itse olen jonkin verran joutunut noita kirjeitä laatimaan, ja ainahan noissa "tämä arpa ei voittanut" -kirjeissä on mukana jonkinverran sanahelinää. Pyrkimyksenä on kertoa negatiivinen asia positiiviseen sävyyn, ettei kirjeen saaja vittuuntuisi kokonaan yritykseen vaan olisi jatkossakin kinnostunut hakemaan avautuvia paikkoja.

Joissakin yrityksissä käytetään vakiomuotoista vastauskirjettä riippumatta siitä, miten hakija on menestynyt valintatilanteessa. Itse pyrin aina jonkin verran personoimaan kirjeitä ja on sanottava, että joskus haastattelussa on ollut sellaisia lapasia, joista ei parhaalla tahdollakaan voi sanoa, että "annoit itsestäsi positiivisen ja potentiaalisen kuvan".

Eli voit hyvillä mielin uskoa, että asia on kohdallasi juuri kuten kirjeessä sanotaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mutta minkä verran tuossa on sanahelinää vai tarkoittaako tuo oikeasti mitä tuossa lukee? Noin sinänsä olen kyllä saanut paljon karumpiakin viestejä ja semmoisia mitkä ovat selkeästi olleet ryhmäviestejä. Tämä sentään edes alkoi Hei, pernaveikko!
Kyse on ennen kaikkea tiedottamisesta eli miten muotoillaan kielteinen viesti. Sähköpostitse annettu ei-vastaus on lähinnä tiedonanto, ei siinä mitään tulevia työmahdollisuuksia oikeasti arvuutella. Joillakin palkkaajilla on taipumus pehmentää viestiä, jotkut osaavat tämän paremmin ja toiset heikommin.

Tärkeintä noissa ei-viesteissä on kuitenkin että niitä lähetetään. Pidän täsmällistä ja pelkistettyä viestittämistä reiluna hakuprosessissa raakattuja henkilöitä kohtaan. On ikävää hakea avointa paikkaa suurin odotuksin ja varmana mahdollisuuksista, sitten ei kuulu haastattelukutsua eikä mitään muutakaan ikinä. Vielä ikävämpää on jos todella saat haastattelukutsun ja käytkin paikalla mielestäsi onnistuneesti, mutta tämän jälkeen et kuule firmasta enää mitään.

Palkkaajana toimiessani olen lähettänyt ekassa vaihessa raakatuille ei kiitos -infon sähköpostitse tai kirjeitse mahdollimman aikaisessa vaiheessa. Haastattelussa käyneille olen pyrkinyt soittamaan henkilökohtaisesti jos tie katkeaa tähän vaiheeseen tai mikäli prosessin etenemisestä on muuta kerrottavaa. Olen jossain rekrytoinneissa kyllä ryssinytkin tiedotuksen suhteen, pakko myöntää, mutta kokemus on toivottavasti opettanut jotain.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Haastattelussa käyneille olen pyrkinyt soittamaan henkilökohtaisesti jos tie katkeaa tähän vaiheeseen

Itse asiassa juuri huomasin, että sieltä oli yritetty soittaa kahteen kertaan, mutta en ollut luurin päässä.

No, sinänsä hyvä näin, koska olisin numeron nähtyäni, ennen vastaamista, ollut varma jatkoonpääsystä. Toisaalta olisi voinut olla ihan mielenkiintoista jutella aiheesta hetki.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Itse pyrin aina jonkin verran personoimaan kirjeitä ja on sanottava, että joskus haastattelussa on ollut sellaisia lapasia, joista ei parhaalla tahdollakaan voi sanoa, että "annoit itsestäsi positiivisen ja potentiaalisen kuvan".
Olen yleensä onnistunut raakkaamaan potentiaaliset lapaset syrjään ennen haastatteluvaihetta. Joskus heitäkin on tietysti päässyt seulasta läpi.

Mikäli lapas-diagnoosi on täysin selvä niin tapanani on todeta haastattelun päätteeksi että prosessi päättyy nyt tähän. Kerron sitten asialliset syyt päälle. Lähes poikkeuksetta tuo on sananvaihto on käyty rakentavassa hengessä ja asiallisin fiiliksin.

Raakkaamisen syyt voivat joskus olla sellaisia että niistä puhuminen haastattelun yhteydessä ei vaikuta hyvältä idealta. Silloin laitan jälkikäteen simppelisti ei-meiliä perään ja homma on siinä.
 

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tärkeintä noissa ei-viesteissä on kuitenkin että niitä lähetetään. Pidän täsmällistä ja pelkistettyä viestittämistä reiluna hakuprosessissa raakattuja henkilöitä kohtaan. On ikävää hakea avointa paikkaa suurin odotuksin ja varmana mahdollisuuksista, sitten ei kuulu haastattelukutsua eikä mitään muutakaan ikinä. Vielä ikävämpää on jos todella saat haastattelukutsun ja käytkin paikalla mielestäsi onnistuneesti, mutta tämän jälkeen et kuule firmasta enää mitään.
Pakko tähän väliin kertoa lähimenneisyydestä esimerkki, joka sattui kun hain kesätyöhön Keski-Suomessa kaupanalan ihmisten erittäinkin haluttuun työpaikkaan elikäs Nordeaan. Hakuprosessia käynnistettäessä olin aivan vakuuttunut, että ei natsaa, koska en ollut koskaan pankissa aikaisemmin työskennellyt, enkä myöskään lukenut pääaineenani yliopistossa rahoitusta, laskentatoimean tms. Taloustieteitä toki opiskelen. Lisäksi en olisi voinut aloittaa heti toukokuussa, vaan aloitus olisi siirtynyt niinkin myöhään kuin heinäkuun alkuun (aikaisemmasta työpaikastani / -sopimuksestani johtuen).

Siksipä yllätyinkin positiivisesti kun sain kutsun haastatteluun. Haastattelu meni mielestäni hyvin, huolimatta siitä, että haastattelija vaikutti hyvin tietoiselta asemastaan saada kyykyttää nuoria, innokkaita ja köyhiä opiskelijoita. Eli suomeksi sanottunua todella "mulgulta". Haastattelussa minulle kerrottiin, että tähän vaiheeseen oli päässyt 300 hakijasta 15, joista 12 saisi postiinsa atk-pohjaisen soveltuvuustestin. Näistä 12:ta lopulta 10 saisi kesätyön. Olin toiveikas, noh, posti toi seuraavalla viikolla ilokseni testin, jonka täytin välittömästi. Tämä olikin viimeinen kerta kun Nordeasta mitään kuului...

Ilmeisesti siis sähläsin testissä jotain, tai sitten todennäköisempänä pidän sitä, että lopullinen syy valitsemattomuudelleni oli tuo aloittamisajankohta. Niin tai näin, olisivat nyt voineet jossain vaiheessa kertoa että en tullut valituksi. TODELLA tökeröä ainakin omasta mielestäni! Onneksi sain nyt vakituisen, oman alan paikan muualta, joten ei tarvitse jäädä tuon takia köyhistelemään... Mutta edelleen melkoisen ammattitaidotonta ja tyylitöntä, vaikka kyseessä olikin "vain opiskelija". Ilmoitin haastattelussa myös olevani vuoden sisään valmistumassa yliopistosta ja olisin kiinnostunut työskentelmään tämänkin jälkeen kyseisen firman palveluksessa. Eipä tarvitse enää tuonnekaan hakea...
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Itse työskentelen alalla, jolla on erittäin tiukat muodolliset kelpoisuus- ja kokemusvaatimukset (ilmailu) sekä huutava pula hakijoista, jotka nuo vaatimukset täyttävät. Yleensä käy niin, että kun papereiden perusteella raakataan pois ne hakijat, jotka eivät muodollisesti tule kyseeseen, jäljellä onkin enää muutama hakija. Nämä onkin sitten yleensä kutsuttu haastatteluun ja välillä siellä on joukossa näitä lapasia.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tämä olikin viimeinen kerta kun Nordeasta mitään kuului...

Eipä tarvitse enää tuonnekaan hakea...

Esimerkkisi kertoo, kuinka syvät jäljet tuollainen toiminta voi jättää ja kuinka tärkeää on vastata asiallisesti.

Itselleni sattui vastaavantyylinen tapaus opiskeluaikana, kun etsin kesäharjoittelupaikkaa. Soitin sitten erääseen maatalouskoneita valmistavaan yritykseen Keski-Suomessa ja puhelimessa sanottiin, että "laita vähän papereita tulemaan, eiköhän meiltä jotakin löydy". Innoissani sitten paperit lähetin nimetylle henkilölle ja jäin odottelemaan yhteydenottoa, jota ei koskaan tullut. Onneksi sillä välin sain tarjouksen toisesta firmasta enkä ruvennut huutelemaan perään. Tapauksesta on jo yli kymmenen vuotta, mutta edelleen on se fiilis, että "tuonne en ainakaan hae enää töihin".
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Menace kirjoitti:
Jaksaisitko heittää kysymysten teemoja? Niistä olisi varmaan monelle hyötyä. Itse kävin juuri noin 40 minuutin haastattelussa ja ilmoittavat jos on tarve mennä näytille toisella kierroksella. Kolmannestakin puhuttiin, joten kokemukset tulisivat tarpeen. Ekalla kierroksella oli mielestäni ne perinteiset kysymykset, mutta mihin kannattaa varautua mahdollisella seuraavalla kierroksella? Nyt ei siis puhuta mistään kesätyöpaikasta.

Tulee vähän myöhään, mutta parempi myöhään kuin ei...

Enivei, itselläni kakkoskierroksella käytiin aika lailla samat kysymykset uudelleen läpi kuin edellisellä kerralla, mutta täsmällisemmin ja yksityiskohtaisemmin, ja perusteluja pyydettiin enemmän. Sinällään ei kysymyksissä mitään erikoista ollut, käytiin läpi työ- ja kouluhistoriaa, siviilielämää ja elämäntapoja, asioita joita arvostan, mihin tähtään tulevaisuudessa ja miten kuvittelen pääseväni noihin tavoitteisiin. Pyydettiin mainitsemaan heikkouksiani ja vahvuuksiani, sekä käytiin läpi kuinka paljon tiedän yrityksestä ennestään, millaisena näen alan tulevaisuuden ja millä keinoin aion viedä omaa organisaatiotani eteenpäin jos saan paikan.

Koska ensimmäisen kierroksen haastattelusi oli verrattain lyhyt (mainitsit ~40 min), kannattaa varautua että toisella kierroksella menee aikaa kaksi-kolme kertaa enemmän, toki alasta ja paikasta riippuen, ja että sinulta vaaditaan enemmän perusteluja näkemyksiisi. Et maininnut että miten ekalle kierrokselle päädyit? Jos olet lähettänyt cv:n etukäteen, niin ensimmäisellä kierroksella taustasi oli jo tiedossa ja tarpeeksi hyväksi havaittu, mutta koska haastatteluaika oli vain 40 min, niin olisiko niin että ensimmäisellä kierroksella pääpaino on voinut olla enemmän persoonassa, ja sitten jatkavat seuraaville kierroksille pienemmällä porukalla, jolloin haastatteluun käytetään enemmän aikaa ja vastauksiin pureudutaan tarkemmin?

Tuolla on ihan mukava lista yleisimmistä työhaastattelujen kysymyksistä. Niihin kannattaa ainakin miettiä etukäteen jo vastauksia, sekä mielellään muistaa vastaukset ettei tule sanottua jotain ihan muuta seuraavassa haastattelussa ;)
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Itse asiassa juuri huomasin, että sieltä oli yritetty soittaa kahteen kertaan, mutta en ollut luurin päässä.

No, sinänsä hyvä näin, koska olisin numeron nähtyäni, ennen vastaamista, ollut varma jatkoonpääsystä. Toisaalta olisi voinut olla ihan mielenkiintoista jutella aiheesta hetki.

Voithan itse soittaa heille ja jutella aiheesta sen hetken. Jos yritys on oikeasti sinua kiinnostava, nimesi jää heille paremmin mieleen ja voi poikia duunia jatkossa.
 

EspenJokerit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nostetaas vanhaa ketjua vähän ylöspäin.

Viikko sitten kävin haastattelussa. Haastattelu meni hyvin (mielestäni) annoin hyvän ja positiivisen kuvan itsestäni. Sekä haastattelun jälkeen oli "lyhyt" SQL-testi. Tietoa sen onnistumisesta ei ole, enkä ole saanut siihen vastausta.

Aikataulu on venynyt kuulemma hieman haastatteluiden osalta, mutta viestin perusteella olen edelleenkin yksi vaihtoehdoista. Alunperin ei toista haastattelukierrosta pitänyt olla, mutta näyttää siltä että on kaksi tasavahvaa vaihtoehtoa jäljellä ja olen yksi niistä?

Nyt vain pitäisi skrapata jotenkin jos haastatteluun pääsen niin kertoa miksi olisin parempi vaihtoehto :S
 

EspenJokerit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt vain pitäisi skrapata jotenkin jos haastatteluun pääsen niin kertoa miksi olisin parempi vaihtoehto :S

Joo, kahden parhaan joukkoon taas päästiin, mutta ei taas riittänyt. Kuulemma eroja oli vaikea saada aikaiseksi ehdokkaiden välille. Mutta jotain kuitenkin löytyi.

No uutta matoa koukkuun, toivottavasti natsaa..
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Itsekin menossa työhaastatteluun ensi viikolla.. ei onneksi jännitä, on meikäläisessä sentään se hyvä puoli että pystyn tällaisissa tilanteissa olemaan suhteellisen varma itsestäni..

Sitä paitsi, en tiedä pitäiskö se ottaa varovaisen positiivisena eleenä että kun paikan esimies soitti minulle ja kertoi haastatteluaikani, niin kysyipä tuo samalla että "koskahan sä voisit aloittaa.." jäi ainakin positiiviset väreet siitä itselle selkärankaan.. =)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitä paitsi, en tiedä pitäiskö se ottaa varovaisen positiivisena eleenä että kun paikan esimies soitti minulle ja kertoi haastatteluaikani, niin kysyipä tuo samalla että "koskahan sä voisit aloittaa.." jäi ainakin positiiviset väreet siitä itselle selkärankaan.. =)

No tuo riippuu taysin siita, etta oletko hakemassa ns. oikeita toita vai jotain perusduunaria. Niissa muka tyohaastattelu on vain sita, etta sovitaan aloittamisaika.

Tiedan taman, koska olen ollut aika monta kertaa. Noissa ei todellakaan tarvitse jaada odottamaan mahdollista soittoa, etta onko sinut hyvaksytty.

Minulla on oikea haastattelu tiistaina ja erittain paljon haluaisin tuon paikan. Ongelma on vain siina, etta kotiudun vasta edellisena yona reissusta ja itseni tuntien en valttamatta ihan selvin pain. Reissussa kun nyt vain on lystia juopotella. Pitaa yrittaa panostaa, koska tosiaan tuo paikka maistuisi.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Minulla on oikea haastattelu tiistaina ja erittain paljon haluaisin tuon paikan. Ongelma on vain siina, etta kotiudun vasta edellisena yona reissusta ja itseni tuntien en valttamatta ihan selvin pain. Reissussa kun nyt vain on lystia juopotella. Pitaa yrittaa panostaa, koska tosiaan tuo paikka maistuisi.

Mikäli kiskaiset kunnon jurrit edellisenä iltana, niin se jo varmasti kertoo sulle itsellekin, kuinka paljon tuo paikka todella maistaisi...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikäli kiskaiset kunnon jurrit edellisenä iltana, niin se jo varmasti kertoo sulle itsellekin, kuinka paljon tuo paikka todella maistaisi...

Ei kunnon jurreja vaan se juuri, etta on reissu taustalla. Hieman univelkaa jne voi jaada. Enhan mina nyt kuitenkaan sen takia voi jattaa reissua elamatta, etta on joku sovittu meno ensi viikolla. Ilmeisesti voisin monien taman palstan lukijoiden mielesta, mutta itse en ela niin.

Jos se olisi maailman ainoa paikka, niin sitten tietenkin, mutta eihan se siltikaan ole kuin paikka muiden joukossa, vaikka kiinnostaakin.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ei kunnon jurreja vaan se juuri, etta on reissu taustalla. Hieman univelkaa jne voi jaada. Enhan mina nyt kuitenkaan sen takia voi jattaa reissua elamatta, etta on joku sovittu meno ensi viikolla. Ilmeisesti voisin monien taman palstan lukijoiden mielesta, mutta itse en ela niin.

Jos se olisi maailman ainoa paikka, niin sitten tietenkin, mutta eihan se siltikaan ole kuin paikka muiden joukossa, vaikka kiinnostaakin.

Ymmärsin siis väärin. Samaa mieltä. En minäkään vetäisi reissua millään turistikierrosmeiningillä. Univelka on kuitenkin täysin eri asia kuin haiseva kankkunen. Jos vaan pystyy skarppaamaan ja verkkokalvot on edes suht valkoiset, niin ei kukaan huomaa mitään.

Ei siis muuta kuin menoksi. Toivottavasti saat koko potin, eli huippureissun ja uuden duunin.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minulla on oikea haastattelu tiistaina ja erittain paljon haluaisin tuon paikan. Ongelma on vain siina, etta kotiudun vasta edellisena yona reissusta ja itseni tuntien en valttamatta ihan selvin pain. Reissussa kun nyt vain on lystia juopotella. Pitaa yrittaa panostaa, koska tosiaan tuo paikka maistuisi.
En tiedä mitä paikkaa haet, mutta olen joskus haastatellut projekti-insinööriksi hakevia, ja jos olisi ollut vanhalta viinalta haiseva jannu, olisivat hänen osakkeensa laskeneet merkittävästi. Vaikka itsekin tulee mukia otettua. Tai ehkä juuri siksi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ei kunnon jurreja vaan se juuri, etta on reissu taustalla. Hieman univelkaa jne voi jaada. Enhan mina nyt kuitenkaan sen takia voi jattaa reissua elamatta, etta on joku sovittu meno ensi viikolla. Ilmeisesti voisin monien taman palstan lukijoiden mielesta, mutta itse en ela niin.

Jos se olisi maailman ainoa paikka, niin sitten tietenkin, mutta eihan se siltikaan ole kuin paikka muiden joukossa, vaikka kiinnostaakin.

Meillä ollaan tarkkoja tässä suhteessa. Vanhan viinan haju ja väsähtänyt olemus keskellä viikkoa kertovat sellaista kieltä, että henkilöllä saattaa olla ongelmaa alkoholin kanssa. Mikään pastilllien imeminen ei auta, vaan olemme sen verran näitä tapauksia vuosin varrella nähneet, että peitteleminen on vaikeaa. Tällaiset asiat kerrotaan eteenpäin, eikä niistä ole tähän mennessä kandidaateille ainakaan puoltoääniä tullut.

Jos oikeasti olet kiinnostunut paikasta, niin kannattaa varmaan vähän panostaa siihenkin. Prioriteettijärjestyksen elämänsä asioille kukin sitten miettii itse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös