Onko muilla kokemuksia a) paluusta vanhaan yritykseen
Minulla itselläni ei ole tälläistä kokemusta, mutta sitä vastoin on kolmen työntekijän verran kokemusta jotka ovat lähteneet minulta vihreille laitumille ja palanneet sitten takaisin. Yksikään näistä ei ole ollut kokonaista vuotta pois.
Ensimmäinen lähti isojen tilien perään, mutta paljastui että ne eivät lopulta ollutkaan niin isoja. Palasi sitten tuttuun paikkaan ja mielelläni otin ammattilaisen takaisin.
Toinen lähti ovet ja karmit paukkuen jostain syystä, mutta takaisin paluu alkoi "nyt on vähän nolo homma, mutta olisikohan siellä vielä töitä tarjolla" Jätkä vaan tympäytyi uuteen ammattiinsa ja palasi mieleistänsä työtä tekemään.
Kolmas otti ensin opintovapaan jonka myönsin koska olin tähänkin mieheen ollut tyytyväinen ja tiesin että saa opintovapaalla ollessaan paremman "tulon" kun irtisanoutuessaan. Tämä mies on ollut nyt vasta pari kuukautta uudelleen töissä ja saattaa vielä lähteä jos löytää siltä uudelta alaltaan mieluisaa. Siinä vaan paljastui että rekan kuljettaminen ei ole perheelliselle herkkua työaikojen vuoksi.
Tämä kaveri kun kävi meillä ja tuo ensimmäinen vieraissa kävijä näki sen niin ei malttanut olla tulematta toimistoon kysymään "kävikö x kyselemässä töitä" niin vastasin että näin se oli. Sen jälkeen jamppa kertoi miten hankalaa ja noloa hänestä oli tulla uudelleen kyselemään kun oli niin henkselit paukkuen lähtenyt isoille tileille.
Minä kerron nyt työnantajan näkemyksen, se ei ole mitenkään noloa tai vaikeaa. Jokainen tekee miten tekee ja jos on ammattilaisesta kyse niinkuin näissä minun tapauksissa niin kaikille oli ovet takaisin auki.
On myös poislähteneitä joita en mistään rahasta ottaisi takaisin. Esimerkiksi kun yksi mies otti lopputilin ja ilmoitin siitä yhtiökumppanille tekstiviestillä niin sain vastauksena viestin "luojalle kiitos, vaikka en siihen ukkoon uskokaan"
Että se takaisin palaaminen riippuu ihan siitä millainen työntekijä on ollut työnantajan silmissä, ei siitä miten tai miksi on lähtenyt.