Työelämä & työttömyys

  • 97 022
  • 566

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huomasin Yleltä tulevan Happy Worker -Tai Miten Työ Sabotointiin -dokkarin. Oli muistaakseni ihan hyvä, mutta ei nyt ehdi katsomaan uudestaan.


Sori jos muistin väärin ja kyseessä ihan turha dokkari
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Nyt kun on kovasti puhuttu siitä, kuinka viikonlopputyöt pitäisi normalisoida, niin onhan tämä tarkoitus ulottaa koskemaan myös pankkeja, virastoja tai vaikkapa ylempää toimihenkilökaartia ? Itselläni helpottaisi kovasti asioida vaikkapa kelassa, verovirastossa tai pankissa viikonloppuna. Nykyisillä aukioloajoilla pitäisi livistää töistä että pääsee asioimaan virastoissa. Yllättävän usein olisi ollut tarvetta tavoittaa vaikkapa oman työpaikan osto-organisaatiota itse ollessa töissä viikonloppuna.

Ja olisihan tuo ihan reilua.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt kun on kovasti puhuttu siitä, kuinka viikonlopputyöt pitäisi normalisoida, niin onhan tämä tarkoitus ulottaa koskemaan myös pankkeja, virastoja tai vaikkapa ylempää toimihenkilökaartia ? Itselläni helpottaisi kovasti asioida vaikkapa kelassa, verovirastossa tai pankissa viikonloppuna. Nykyisillä aukioloajoilla pitäisi livistää töistä että pääsee asioimaan virastoissa. Yllättävän usein olisi ollut tarvetta tavoittaa vaikkapa oman työpaikan osto-organisaatiota itse ollessa töissä viikonloppuna.

Ja olisihan tuo ihan reilua.
Kyllä on yritetty. Jokunen vuosi sitten finanssi-alan valkokaulus-työntekijät lakkoilivat onnistuneesti ilta- ja viikonlopputyöaikoja vastaan. Työnantaja ei voi siis heitä määrätä epämiellyttäviin työaikoina töihin. Niistä sovitaan yhä paikallisesti.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Kyllä on yritetty. Jokunen vuosi sitten finanssi-alan valkokaulus-työntekijät lakkoilivat onnistuneesti ilta- ja viikonlopputyöaikoja vastaan. Työnantaja ei voi siis heitä määrätä epämiellyttäviin työaikoina töihin. Niistä sovitaan yhä paikallisesti.
Ihme pirulaisia moiset rikkurit.
 

Luolis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Montreal Canadiens

Aikamoista suhmuroinnin makua tässä taas. Tehdään vaan kaikki että saadaan työntekijän oikeuksia heikommaksi nyt kun on kaverit vallassa. Näitä jos lähdetään toteuttamaan isommin niin lakkoiluksihan se menee.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olettaisin tässä olevan klassista kaupantekoa. Suomen yrittäjät tietänevät, ettei vaatimuslista tule tietenkään menemään sellaisenaan läpi, oli miten porvarihallitus vallassa, mutta kun jäätä on tarpeeksi kokeiltu, jotkut tavoitteet voivat mennä läpikin.
 

444

Jäsen
Pakko nyt fiilistellä täälläkin. Oma työttömyyteni päättyy puolentoista viikon päästä, kun uusi duuni alkaa. Allekirjoitin paperit tiistai-iltana, tänään saapui uudet romppeet työntekoa varten. Kivasti hoitui kaikki etänä; lähin kollega työskentelee Ruotsissa ja tuleva esimies Irlannissa. Eikä tarvitse enää pendelöidä pitkin ja poikin, koska mitään varsinaista toimistoa ei ole olemassakaan. Alkoi kieltämättä olla tili hiljalleen aika tyhjä ja säästöjäkin syöty hyvä määrä. Ei tässä maassa työttömyystuella tai edes ansiosidonnaisella omassa omakotitalossa liiemmin elele, etenkään kun elätettäviä on enemmän kuin oma itsensä. Tähän tietenkin osui hyvin viimeinen työpäivä ja asuntolainan korontarkistus samalle päivälle. Katselin jälkeenpäin lainatarjousta, jossa vaihtoehtoina oli yksi korkokatolla ja päälle tarjottiin vakuutusta mm. työttömyyden varalle. Ei silloin napannut, elokuussa oli vähän toisenlainen fiilis.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Keväällä ylioppilaaksi kirjoittanut poikani on jakanut syksyn sanomalehtiä ja kirjeitä. Hän on lopettelemassa työtä, kun on lähdössä tammikuussa armeijaan. Poika kertoi opettavansa nyt piirejään bangladeshilaiselle Åbo Akademissa tietotekniikkaa opiskelevalle miehelle. Luullakseni aika harva suomalainen opiskelija viitsisi jakaa tuolla pakkasessa polkupyörällä kuutena päivänä viikossa lehtiä kahdesta kuuteen yöllä ja sen jälkeen jälkeen aloittaa päivän opinnot. Eivät nuo työt taida kelvata monille työttömillekään.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Posti olisi sellainen duunipaikka, jossa haluaisin työskennellä ihan virallisena työntekijänä tulevaisuudessa, mutta harmittavasti tuon unelman toteutuminen on nykytilanteessa vähintäänkin haasteellinen. Töitä on tarjolla enimmäkseen postinkantajille (mikä ei ollenkaan minua kiinnosta) ja kun olen tuolla tiedustellut mahdollisia tulevia rekrytalkoita muihin hommiin, on vastaus ollut useimmiten eioota. Tilanne oli toinen vaikkapa 15 vuotta sitten, jolloin Posti tarvitsi joka vuosi satoja työntekijöitä lähes vuoden ympäri.

Aion jatkossakin mennä korttitalkoisiin, jos kutsu käy, sillä yksinkertaisesta tehtäväkuvauksesta ja tehtävästä huolimatta jokin tuossa duunissa miellyttää minua. Osansa on rennolla työnjohdolla, oman kättenjäljen konkreettisessa näkemisessä sekä ennen kaikkea työilmapiirissä, jossa tärkeintä osaa näyttelee työkaverit.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Toiseksi viimeinen työpäivä nykyisessä duunissa. Motivaatio nolla. Välipäivinä pitelen pois liukumia vai mitä ne nyt viralliselta nimeltään on. Tammikuun alussa alkaa sitten lomautus. Tällä viikolla uuden työsopparin skriivaaminen.

Monenlaisia tunteita. Isossa kuvassa olen kiitollinen siitä, että kävi näin. Olen myös kiitollinen ”matkasta”, joka ollaan nykyisen työnantajani kanssa kuljettu. Arvostan työnantajaani. Silti tällä hetkellä päässä pyörii hyvinkin negatiivisia keloja. Tekisi mieli ns. puhua suu puhtaaksi. Toisaalta tajuaa, että sen aika ei ole enää. Argumentointi tietyissä asioissa olisi pitänyt olla parempaa, jotta omat ajatukset tietyissä asioissa olisi saatu käytäntöihin. Lisäksi mieleen tulevat puutteet firmasta, työnantajasta ja työkavereista tulevat juuri nyt värilasien läpi.

Pitkiä ovat päivät tässä vaiheessa ja silakat pieniä joulukaloiksi.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Vuosi sai aika kivan päätöksen, kun eilen hieman haastattelun jälkeen sain vahvistuksen, että minut valittiin erääseen julkishallinnon tehtävään. Kyseessä on määräaikainen virka ensi vuoden loppuun. Työttömänä ehdin olemaan päälle 4,5 kuukautta ja usko omaan osaamiseen alkoi kyllä hiljalleen rapista sekä turhautuminen mahdottomalta tuntuviin rekryilmoitusten vaatimuslistoihin, työnantajien ghostaamiseen ja typeriin hr-järjestelmiin kasvaa. Fiilis on siis melkoisen katossa tällä hetkellä, ja näin melko hiljattain valmistuneena (3/2022) nuorena korkeakoulutettuna tämä on eittämättä äärimmäisen arvokasta kokemusta tulevaan.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Minäkin sain töitä syksyllä. Kahta viikkoa vaille vuoden olin työttömänä. Varsinkin tuo kevät oli työnhaun osalta jatkuvaa turpaanvetoa ja oli taas usko koetuksella. Alkusyksystä onneksi jaksoin kipeänäkin laittaa hakemuksen, sillä prosessi meni aika sutjakkaasti, ja vaihteeksi homma päättyi hyvin minun kannaltani. Alunperin sopimus oli vain vuoden loppuun, mutta sain jatkoa kevääksi.

Ei tuo ole pitkällä tähtäimellä lainkaan minua kiinnostava työtehtävä, yritys tai toimiala eikä työ oikein vastaa koulutustasoani ja palkka on aika alhainen. Silti on kiva, kun tulee säännöllisesti tilille rahaa reilusti enemmän kuin tuilla. Ei rikastumaan pääse, mutta kulut saa maksettua ja jää ylikin. Vaikka sopimus on määräaikainen, niin siinä on irtisanomismahdollisuus, joten voin hyvillä mielin hakea muitakin hommia. Töissä jaksamista auttaa hyvä työporukka. Paljon kissameemejä tulee vaihdettua. Työ on myös aika yksinkertaista ja se ei hirveästi rasita aivokapasiteettiani, joten työpäivän jälkeen jaksaa tehdä muutakin eikä työjutut vaivaa vapaa-ajalla.

Kivempi olla työvoimassa kuin työttömänä, etenkin kun työttömyysturvaan on tulossa leikkauksia. Oman kokemuksen mukaan tukien leikkaaminen aiheuttaa vaan ahdistusta ja pahentaa työnhakijan tilannetta. Työllistyminen ei valitettavasti ole kiinni vain työnhakijan motivaatiosta.
 
Viimeksi muokattu:

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Mitähän helvettiä. Minun työsuhde koeajalla purettiin täysin perusteetta marraskuussa. No nyt odottelin kuukauden työkkärin päätöstä, että saanko työttömyyskorvausta edes. Se oli hylätty sillä perusteella, että olisin itse eronnut tai moittivasta syystä työsuhde päätetty. Laskut kasaantuu ja työttömyyskassastakaan ei nyt saanut rahaa. Itku tässä alkaa jo tulla ja epätoivo vallata.

Olen kyllä kovasti hakenut töitä. Ne harvat työpaikat joista on edes vastattu, niin on vain tullut sähköposti että ei ole valittu edes haastatteluun. Minulla on korkeakoulututkinto ja pienipalkkatöihin en edes haastatteluun.

Työsuhde päättyi yksinkertaisesti siitä syystä, että lähin esihenkilöni ei vain tykännyt minusta. En kuulemma sovi työhöni. Todellinen syy taisi kuitenkin olla se, että olin lokakuussa koronassa ja minulla oli lääkärin määräämä sairasloma. Tästä johto otti nokkiinsa aika pahasti, ikinä en ollut aiemmin pitänyt yhtään muuten koko työurani aikana ollut poissa. Tosin tuolla firmassa ehdin olla ainoastaan neljä kuukautta. Heidän piti ilmeisesti kuukauden verran pitää minua töissä siksi, että en voisi vedota siihen sairaslomaan.

Yritys X haistakaa pitkä paska.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun työsuhde koeajalla purettiin täysin perusteetta marraskuussa. No nyt odottelin kuukauden työkkärin päätöstä, että saanko työttömyyskorvausta edes. Se oli hylätty sillä perusteella, että olisin itse eronnut tai moittivasta syystä työsuhde päätetty.
Tämä kohta pisti silmään, miksi työkkäri on noin tulkinnut. Ei kai koe-aikapurkua automaattisesti tulkita omaksi lähdöksi? Onko mahdollista että firman hr olisi tehnyt niin veemäisen työvoimapoliittisen lausunnon että sun piikkiin laittoivat koko roskan? Vai ruksitko työkkärin anomuksen rastit varmasti oikein?

No, niin tai näin, aivan hanurista kuulostaa tämmöinen Satosen märkä uni. Tsemppiä.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Tämä kohta pisti silmään, miksi työkkäri on noin tulkinnut. Ei kai koe-aikapurkua automaattisesti tulkita omaksi lähdöksi? Onko mahdollista että firman hr olisi tehnyt niin veemäisen työvoimapoliittisen lausunnon että sun piikkiin laittoivat koko roskan? Vai ruksitko työkkärin anomuksen rastit varmasti oikein?

No, niin tai näin, aivan hanurista kuulostaa tämmöinen Satosen märkä uni. Tsemppiä.
En ole ikinä ennen ollut työttömänä, niin en osaa sanoa laitoinko nyt varmasti jokaiseen kohtaan oikein ruksin. Kyllä kuitenkin uskoisin, että osaan sellaisen täyttää.

Toimitin sinne asianmukaisesti sen irtisanomisilmoituksen ja selityksen tapahtuneesta omin sanoin. Todennäköisesti tässä on sitten käynyt, niin että työkkäri on kysellyt firman versiota ja sieltä on se minun kertomus tyrmätty. Selittäisi miksi kesti edes päätös noin kauan.

Päätöksestä ei voi edes valittaa. Vittu, eikö työntekijällä ole mitään sananvaltaa ja oikeuksia. Perkele, kun kuulunut liittoon, pelkästään työttömyyskassaan.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Mitähän helvettiä. Minun työsuhde koeajalla purettiin täysin perusteetta marraskuussa. No nyt odottelin kuukauden työkkärin päätöstä, että saanko työttömyyskorvausta edes. Se oli hylätty sillä perusteella, että olisin itse eronnut tai moittivasta syystä työsuhde päätetty. Laskut kasaantuu ja työttömyyskassastakaan ei nyt saanut rahaa. Itku tässä alkaa jo tulla ja epätoivo vallata.

Olen kyllä kovasti hakenut töitä. Ne harvat työpaikat joista on edes vastattu, niin on vain tullut sähköposti että ei ole valittu edes haastatteluun. Minulla on korkeakoulututkinto ja pienipalkkatöihin en edes haastatteluun.

Työsuhde päättyi yksinkertaisesti siitä syystä, että lähin esihenkilöni ei vain tykännyt minusta. En kuulemma sovi työhöni. Todellinen syy taisi kuitenkin olla se, että olin lokakuussa koronassa ja minulla oli lääkärin määräämä sairasloma. Tästä johto otti nokkiinsa aika pahasti, ikinä en ollut aiemmin pitänyt yhtään muuten koko työurani aikana ollut poissa. Tosin tuolla firmassa ehdin olla ainoastaan neljä kuukautta. Heidän piti ilmeisesti kuukauden verran pitää minua töissä siksi, että en voisi vedota siihen sairaslomaan.

Yritys X haistakaa pitkä paska.

Tämä kohta pisti silmään, miksi työkkäri on noin tulkinnut. Ei kai koe-aikapurkua automaattisesti tulkita omaksi lähdöksi? Onko mahdollista että firman hr olisi tehnyt niin veemäisen työvoimapoliittisen lausunnon että sun piikkiin laittoivat koko roskan? Vai ruksitko työkkärin anomuksen rastit varmasti oikein?

No, niin tai näin, aivan hanurista kuulostaa tämmöinen Satosen märkä uni. Tsemppiä.

Eikös tuo työsuhteen päättymisen syy pitäisi olla työtodistuksessa?

Että silleen...
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Eikös tuo työsuhteen päättymisen syy pitäisi olla työtodistuksessa?

Että silleen...
Lukee vain ja ainoastaan koeaikapurku. Ei mitään tarkempaa kuvausta.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Lukee vain ja ainoastaan koeaikapurku. Ei mitään tarkempaa kuvausta.

Olenko nyt ihan hakoteillä, mutta eikö sinulla ole oikeus pyytää syyt koeaikapurkuun, jotka sitten kirjataan työtodistukseen? Ja siis syy ei voi olla koeaikapurku. Mutta nimenomaan työntekijän täytyy pyytää erikseen tämä.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko mahdollista että firman hr olisi tehnyt niin veemäisen työvoimapoliittisen lausunnon että sun piikkiin laittoivat koko roskan?

Todennäköisesti tässä on sitten käynyt, niin että työkkäri on kysellyt firman versiota ja sieltä on se minun kertomus tyrmätty. Selittäisi miksi kesti edes päätös noin kauan.
Tältä keissi vahvasti näyttää. Paskamaiselta toiminnalta vaikuttaa. Parin kuukauden karenssi jos ei työtä löydy?
 

vimpa

Jäsen
Mitähän helvettiä. Minun työsuhde koeajalla purettiin täysin perusteetta marraskuussa. No nyt odottelin kuukauden työkkärin päätöstä, että saanko työttömyyskorvausta edes. Se oli hylätty sillä perusteella, että olisin itse eronnut tai moittivasta syystä työsuhde päätetty. Laskut kasaantuu ja työttömyyskassastakaan ei nyt saanut rahaa. Itku tässä alkaa jo tulla ja epätoivo vallata.

Olen kyllä kovasti hakenut töitä. Ne harvat työpaikat joista on edes vastattu, niin on vain tullut sähköposti että ei ole valittu edes haastatteluun. Minulla on korkeakoulututkinto ja pienipalkkatöihin en edes haastatteluun.

Työsuhde päättyi yksinkertaisesti siitä syystä, että lähin esihenkilöni ei vain tykännyt minusta. En kuulemma sovi työhöni. Todellinen syy taisi kuitenkin olla se, että olin lokakuussa koronassa ja minulla oli lääkärin määräämä sairasloma. Tästä johto otti nokkiinsa aika pahasti, ikinä en ollut aiemmin pitänyt yhtään muuten koko työurani aikana ollut poissa. Tosin tuolla firmassa ehdin olla ainoastaan neljä kuukautta. Heidän piti ilmeisesti kuukauden verran pitää minua töissä siksi, että en voisi vedota siihen sairaslomaan.

Yritys X haistakaa pitkä paska.
Kait sulla nyt on oikeus kysyä työkkäristä perustelut tuolle päätökselle. Itse kun olen (täälläkin saitilla usean vihaaman) liiton jäsen, niin kysyisin sieltäkin tukea, vaikka harvoin sieltä ruvetaan käsittelemään koeaikajuttuja.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Vaikka työsuhde puretaan koeajalla, niin kyllähän tähänkin pitää työnantajalta saada perusteet/syyt. Aina kuvitellaan että pelkkä "koeaikapurku" riittää, mutta minusta se ei näin ole. @DAF osaa varmasti korjata mikäli olen täysin hakoteillä.

Mutta @Siisel1, miten purku tapahtui, ja mitä syitä sinulle sanottiin? Ja jos syy oli pelkkä koeaikapurku, niin kysyitkö perusteita?

Jokusen kerran olen työsopimuksen purkanut koeajalla, mutta olen aina työkkärille runoillut asiat ympäripyöreästi, siten että työntekijälle ei tule mitään karenssia.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Vaikka työsuhde puretaan koeajalla, niin kyllähän tähänkin pitää työnantajalta saada perusteet/syyt. Aina kuvitellaan että pelkkä "koeaikapurku" riittää, mutta minusta se ei näin ole. @DAF osaa varmasti korjata mikäli olen täysin hakoteillä.

Mutta @Siisel1, miten purku tapahtui, ja mitä syitä sinulle sanottiin? Ja jos syy oli pelkkä koeaikapurku, niin kysyitkö perusteita?

Jokusen kerran olen työsopimuksen purkanut koeajalla, mutta olen aina työkkärille runoillut asiat ympäripyöreästi, siten että työntekijälle ei tule mitään karenssia.

On juuri näin - toki prosessia työnantajaa vastaan siinä ei saa juuri koskaan. Jollei se nyt hölmöyksissään kirjoita siihen koeaikapurun perusteeksi naisen raskautta tms. Syy pitää kuitenkin pyydettäessä ilmoittaa, ja sillä voi olla merkitystä työntekijän karenssiin kuten toteat. Lähtökohtaisesti koeaikapurku katsotaan sellaiseksi henkilöstä johtuvaksi syyksi että karenssi tulee, mutta on syitä, joilla sen voi välttää.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
En ole ikinä ennen ollut työttömänä, niin en osaa sanoa laitoinko nyt varmasti jokaiseen kohtaan oikein ruksin. Kyllä kuitenkin uskoisin, että osaan sellaisen täyttää.

Toimitin sinne asianmukaisesti sen irtisanomisilmoituksen ja selityksen tapahtuneesta omin sanoin. Todennäköisesti tässä on sitten käynyt, niin että työkkäri on kysellyt firman versiota ja sieltä on se minun kertomus tyrmätty. Selittäisi miksi kesti edes päätös noin kauan.

Päätöksestä ei voi edes valittaa. Vittu, eikö työntekijällä ole mitään sananvaltaa ja oikeuksia. Perkele, kun kuulunut liittoon, pelkästään työttömyyskassaan.
Lukeeko siinä työkkärin lähettämässä kirjeessä syyt/perusteet siihen, miksi työttömyyskorvauksesi on hylätty? Neuvoisin, että soitat vielä työkkärin virkailijallesi tai käyt paikan päällä kysymässä tarkempaa selitystä siihen, että miksi työttömyyskorvauksesi on hylätty, koska työsopimuksesi purettiin työnantajan toimesta koeaikana.

Edit. Ja kannattaa ottaa mukaan myös todistuksesi siitä sairaslomasta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mitähän helvettiä. Minun työsuhde koeajalla purettiin täysin perusteetta marraskuussa. No nyt odottelin kuukauden työkkärin päätöstä, että saanko työttömyyskorvausta edes. Se oli hylätty sillä perusteella, että olisin itse eronnut tai moittivasta syystä työsuhde päätetty. Laskut kasaantuu ja työttömyyskassastakaan ei nyt saanut rahaa. Itku tässä alkaa jo tulla ja epätoivo vallata.

Olen kyllä kovasti hakenut töitä. Ne harvat työpaikat joista on edes vastattu, niin on vain tullut sähköposti että ei ole valittu edes haastatteluun. Minulla on korkeakoulututkinto ja pienipalkkatöihin en edes haastatteluun.

Työsuhde päättyi yksinkertaisesti siitä syystä, että lähin esihenkilöni ei vain tykännyt minusta. En kuulemma sovi työhöni. Todellinen syy taisi kuitenkin olla se, että olin lokakuussa koronassa ja minulla oli lääkärin määräämä sairasloma. Tästä johto otti nokkiinsa aika pahasti, ikinä en ollut aiemmin pitänyt yhtään muuten koko työurani aikana ollut poissa. Tosin tuolla firmassa ehdin olla ainoastaan neljä kuukautta. Heidän piti ilmeisesti kuukauden verran pitää minua töissä siksi, että en voisi vedota siihen sairaslomaan.

Yritys X haistakaa pitkä paska.

Äkkiseltään vaikuttaisi työkkärin/Kelan virheeltä tai virheelliseltä tulkinnalta. Työntekijällä ja työnantajalla on molemmilla oikeus koeajalla purkaa työsoppari, mutta miksi ihmeessä et olisi oikeutettu työttömyyskorvaukseen sen jälkeen, kun sinut irtisanottu. Hieman erikoinen päätös heiltä vaikuttaisi olevan se. Täytyy mielenkiinnosta lähipiirin hlöltä kysyä yleisesti tollasta, kun on noita tukipäätöksiä ikänsä veivannut (muutaman vuoden eläkkeellä ollut nyt).
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Äkkiseltään vaikuttaisi työkkärin/Kelan virheeltä tai virheelliseltä tulkinnalta. Työntekijällä ja työnantajalla on molemmilla oikeus koeajalla purkaa työsoppari, mutta miksi ihmeessä et olisi oikeutettu työttömyyskorvaukseen sen jälkeen, kun sinut irtisanottu. Hieman erikoinen päätös heiltä vaikuttaisi olevan se. Täytyy mielenkiinnosta lähipiirin hlöltä kysyä yleisesti tollasta, kun on noita tukipäätöksiä ikänsä veivannut (muutaman vuoden eläkkeellä ollut nyt).
"oli hylätty sillä perusteella, että olisin itse eronnut tai moittivasta syystä työsuhde päätetty. Laskut kasaantuu ja työttömyyskassastakaan"

Tuo boldattu kohta tuossa se syyn täytyy olla. Virhe tai työnantajan ilmoittama asia työkkäriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös