Twitter / X – yleistä asiaa ja mielenkiintoisia seurattavia

  • 37 721
  • 265

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Toisaalta tällainen voi olla hyvä tapa vieroittaa itsensä tuosta. Tweetdeckin kanssa kyllä ollut loistava haluttujen urheilutilien seuraamiseen.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Onks tää jotain rajoittamista vai onko vaan nurin koko pas.. twitter? On ollu tuollainen koko päivän.
 

Liitteet

  • 20230701_205609.jpg
    20230701_205609.jpg
    45,3 KB · kertaa luettu: 223

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Nimenomaan rajoitusta. Olet ylittänyt päivittäisen saldosi.
Minulle Twitter näyttää edelleen koko ajan uusia twiittejä, mutta kun klikkaan jonkun twiitin vastauksiin, tulee tuo sama virheilmoitus. Eikä minun käytölläni ole millään voinut tulla 600 twiittiä täyteen. Vaikuttaa enemmän bugilta kuin rajoitukselta (tai sitten tuo rajoitus toimii jollain ihan omituisella logiikalla).

EDIT: Ja tuo ilmoitus tulee vain apissa, selaimella näkyy vastauksetkin.
 

Glove

Jäsen
Enpä minä sieltä ole katsonut kuin Ukrainan sotaan liittyviä twiittejä mitä täällä on linkattu. Toivavasti linkkaajat laittaa jatkossa lyhyen tiivistelmän viestin sisällöstä niin se ajaa saman asian.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hauskaa ollut tänään seurata ihmisten pöyristymistä siitä, että eivät pääsekään kirjoittamaan/lukemaan rajoittamattomasti ILMAISEEN somealustaan. Twitter on ihmisoikeus.

En tiedä muista, mutta minulla ei ole ollut mitään ongelmia.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hauskaa ollut tänään seurata ihmisten pöyristymistä siitä, että eivät pääsekään kirjoittamaan/lukemaan rajoittamattomasti ILMAISEEN somealustaan. Twitter on ihmisoikeus.

En tiedä muista, mutta minulla ei ole ollut mitään ongelmia.
Eihän tuolla itsellekkään muuten olis mitään väliä mutta kun esim tämän palstan linkeistä varmaan se 90% vie twitteriin joita ei pääse rekisteröitymättä lukemaan niin hankala siinä on keskustelua saada aikaiseksi.
 
Hauskaa ollut tänään seurata ihmisten pöyristymistä siitä, että eivät pääsekään kirjoittamaan/lukemaan rajoittamattomasti ILMAISEEN somealustaan. Twitter on ihmisoikeus.

En tiedä muista, mutta minulla ei ole ollut mitään ongelmia.

Sehän on vähän sama kuin tänne Jatkoaikaan tulisi rajoituksia viestimäärään. Saattaisi siinä monet repiä pelihousunsa.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän tuolla itsellekkään muuten olis mitään väliä mutta kun esim tämän palstan linkeistä varmaan se 90% vie twitteriin joita ei pääse rekisteröitymättä lukemaan niin hankala siinä on keskustelua saada aikaiseksi.
Ok, jostain syystä tämä ongelma ei osu minun kohdalleni.
Sehän on vähän sama kuin tänne Jatkoaikaan tulisi rajoituksia viestimäärään. Saattaisi siinä monet repiä pelihousunsa.
No, siinähän repisivät kuten näyttää twitterissäkin repivän.

Pitää olla elämää Twitterin (tai Katkiksen) ulkopuolellakin - tervettä meininkiä.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo näinhän se on, mutta kyllä närkästyksen ymmärtää. Kai sinullakin on asioita, joihin käytät aikaa ja jonka kohdalla ajan rajaaminen pistäisi ärsyttämään?
Hmmm..... Ei.

Olen vapaa mies. Mitä nyt rouva joskus yrittää - tai tarkemmin miettien, ei hänkään minua ole hirmuisesti rajoittanut.

Että en voi nyt auttaa ahdingossa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sehän on vähän sama kuin tänne Jatkoaikaan tulisi rajoituksia viestimäärään. Saattaisi siinä monet repiä pelihousunsa.
Bond-ketju ainakin kuolisi.

Free Agent Frenzy hiukan jännitti, mutta itellä ei tullut ekana päivänä raja vastaan. Olen jopa hiukan yllättynyt. Musk saa toilailla leluillaan mitä huvittaa. Meta lienee jo aika pitkällä kilpailevan palvelunsa kanssa. Tuttuun tyyliinsä varmaan torpedoivat sen alta aikayksikön käyttökelvotttomaksi ”sinulle” filtteröidyllä feedillään.
 
Meta lienee jo aika pitkällä kilpailevan palvelunsa kanssa. Tuttuun tyyliinsä varmaan torpedoivat sen alta aikayksikön käyttökelvotttomaksi ”sinulle” filtteröidyllä feedillään.

En odota ihmeitä tältä Metan vastineelta, mutta varsin huonoon suuntaan menee Twitter. En itse käytä Tweetdeckiä, mutta ymmärtääkseni monet käyttävät jo työnsä puolesta. Tänään ilmoitettiin, että jatkossa sen käyttö vaatii sitä sinistä täppää ts. muuttuu maksulliseksi.

Ainiin se Metan vastine eli Threads julkaistaan ylihuomenna.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En odota ihmeitä tältä Metan vastineelta, mutta varsin huonoon suuntaan menee Twitter. En itse käytä Tweetdeckiä, mutta ymmärtääkseni monet käyttävät jo työnsä puolesta. Tänään ilmoitettiin, että jatkossa sen käyttö vaatii sitä sinistä täppää ts. muuttuu maksulliseksi.

Ainiin se Metan vastine eli Threads julkaistaan ylihuomenna.
Apkmirrorista latasin tuon Threadsin kokeeksi ja eipä tuosta osaa sanoa vielä yhtään mitään. Tällä hetkellä se ei oikein napostele kun en oikein tiedä millä perusteella se nuo näytettävät viestit valitsee. Ja kotimainen sisältö luonnollisesti puuttuu lähes täysin.
Twitteristä sen verran että nykyään sen viestin pystyy lukemaan rekisteröimättä mutta vastauksia taas ei eikä muutenkaan tekemään mitään muuta esim selailemaan profiileja joten kaippa se on ny sitte lopullisesti mennyttä minun osalta :)
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kannattaa olla tarkkana tuon Threadsin kokeilun kanssa.

Tili linkittyy Instagram tiliin. Threads profiilia ei voi poistaa ilman että oma Insta tili tuhoutuu. Ilmeisesti samoin bännit Threadsiin tarkoittaa että ei pääse enää omaan Instaansa.

Toki nämä voivat muuttua kun plättis tulee EU alueelle.

Itse en ole kovin suopea Threadsin algoritmin valitsemalle feedille.
 
Viimeksi muokattu:

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liityin aikoinaan twitteriin kuullakseni erilaisia mielipiteitä politiikasta, urheilusta, luonnosta, ylipäätään erilaisia näkemyksiä erilaisista asioista huumoria unohtamatta. Roolini on ja oli olla seuraaja, kuulostelija missä milläkin aihealueella oli nk. pinnalla. Vältin ottamatta kantaa asioihin vaan kuulostelin ymmärtääkseni erilaisia katsantokantoja. Yritin löytää erilaisia ihmisiä erilaisista kuplista saadakseni paremman kuvan yleisestä mielipiteestä eri asioista ollakseni valistuneempi.

Kuinka naivi olinkaan.

Ei ole twitterin vika, että ihmiset ovat - no, ihmisiä.

Toisaalta ilman twitteriä en voisi olla niin hyvin perillä siitä, mitä esimerkiksi Ukrainassa tapahtuu ja siitä suuri kiitos asiaatunteville sotilasasiantuntijoille.

Seurailen edelleen, mutta valitettavasti osa ihmisten näkemyksistä jäävät pimentoon, koska minut on blokattu (vaikka en ole koskaan edes kommentoinut heidän twiittejään).

Jatkakaa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei ole twitterin vika, että ihmiset ovat - no, ihmisiä.
Olen varmaan jo aikaisemmin tässä ketjussa kertonut, että Twitterissä menettää uskonsa ihmiskuntaan. Sieltä voi katsoa jotain informatiivisia juttuja ja meemejä, mutta kaikki vähänkään politiikkaan tai muihin kuumiin aiheisiin viittaavat pitää jättää väliin. Toinen hyvä tapa on lukea vain ne originellit twiitit ja ohittaa kaikki vastausketjut. Niistä tuppaa löytymään se pahin kuona.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Toinen hyvä tapa on lukea vain ne originellit twiitit ja ohittaa kaikki vastausketjut. Niistä tuppaa löytymään se pahin kuona.
Tämä on aivan keskeistä. Ja vielä yksi tärkeä asia twitterin käyttämisessä on herkkä blokki- ja hiljennyssormi. Itse ainakin laitan aivan surutta kaikki idiootit ja riidanhaluiset kusipäät saman tien näkymättömiin.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Twitter lähti helvettiin puhelimesta. Koko alusta on muuttunut niin lukukelvottomaksi rasistisen paskan jakokanavaksi, että nyt ei vaan enää jaksanut.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Twitter lähti helvettiin puhelimesta. Koko alusta on muuttunut niin lukukelvottomaksi rasistisen paskan jakokanavaksi, että nyt ei vaan enää jaksanut.
Tein saman johtopäätöksen tuossa hetki sitten. Eipä ole kaduttanut. Tunnukset jätin, jotta selaimella voi avata jonkun uutisen linkin silloin tällöin, mutta ainakin itselle tämä twitter tauko saattaa kestää sittenkin pidempään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös