Kuten @vilpertti sanoi jo tuossa aikaisemmin niin Syfy ei itse tuota tätä sarjaa vaan omistaa lähinnä lähetysoikeudet USA:ssa. Alcon-niminen tuotantoyhtiö tuottaa sarjaa, joka sinänsä suojaa peruuttamiselta, koska todennäköisesti löytyy uusi kanava mikäli Syfy vetäisi töpselin seinästä. Toisaalta Syfy on kuitenkin sarjan suurin rahoittaja, joten sitä vaikutusvaltaa kuitenkin on. Alcon myi Pohjois-Amerikan ulkopuoliset oikeudet Legendary Pictures-nimiselle yhtiölle, joka myi sitten myöhemmin esitysoikeudet Netflixille Uutta Seelantia lukuunottamatta. Ilmeisesti Netflix ei vielä halunnut maksaa tarpeeksi, jotta saisivat lähettää jaksoja jenkkitahdissa, täytyy toivoa sitten että sarja lähtee sen verran lentoon, että 3. kaudella sitten.
Mitä itse sarjaan niin seuraavat 3 jaksoa pitäisivät olla aika tykistystä kun 1. kirjan tapahtumat viedään loppuun. Itse olen useaan kertaan huomannut, että sarjan näyttelijät ja kirjoittajat ovat puhuneet erityisesti 6.jakson olevan jotenkin "mindblowing" tai vastaavaa, tuota odotellessa.
Ah, tuo meni itseltä ohi, vaikka vilpertin viestin luinkin. Varsin mutkikasta tuo oikeuksien omistajuuskuviot kovinkin usein.
Tuo on tosiaan ihan hyvä pointti, että, vaikka Syfy löisi lapun luukulle niin eiköhän juuri NetFlixille kelpaisi Scifi -valikoimiin jo helvetin hyväksi todettu sarja.
Ellen väärin muista niin Legendary Pictures on nykyään (vai joko aina ollut) kiinalaisten omistuksessa.
Sarjan rauhallisempi tahti on kieltämättä toiminut hyvin. Koko ekaa kirjaa ei yritettykään suorittaa yhdessä kaudessa alta pois ja taso ei ole kärsinyt tämän takia muunnoksessa (GoT).
Sen sijaan maailmaa on enempikin laajennettu kirjaan nähden, kun myöhemmin mukaan tulevia hahmoja ja taustakuvioita on pyöritetty mukana alusta asti sen sijaan, että ne yhtäkkiä pamahtaisivat kasvoille.