TV-sarjaketju

  • 2 210 981
  • 9 795
JESSSUUUUUSS!!!

Kylläpä oli taas aivan käsittämätöntä tykitystä Breaking Badin uusin jakso, siis miten tuo sarja voikaan olla noin hyvä? Kaikkien aikojen paras tv-sarja ikinä, eikä mikään muu tule edes lähellekkään sitä.

True Bloodkin meni tauolle ja olin kyllä tyytyväinen tähän kauteen, jossa enemmän saatiin seurata vamppyyri-touhuja. Nyt odotellaan vielä, kun Sons of Anarchy ja Walking Dead palaavat tauoiltaan, että pääsee tämä sarjakausi kunnolla vauhtiin.

Onko mitään ehdotuksia nyt pyörivistä sarjoista, mikä voisi purra minun makuuni, jos sitä määritellään ylläolevan perusteella?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kylläpä oli taas aivan käsittämätöntä tykitystä Breaking Badin uusin jakso, siis miten tuo sarja voikaan olla noin hyvä? Kaikkien aikojen paras tv-sarja ikinä, eikä mikään muu tule edes lähellekkään sitä.

Aivan huikeata. Ei jaksa edes miettiä mitenkään ihmeemmin mitähän tulee tapahtumaan, sen kuin katsoo vaan. Jack Bauer taitaa nyt kyllä menettää parhaan sarjan tittelinsä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
SyFy suunnittelee tekevänsä tv-sarjan 12 monkeys leffan pohjalta. Jännittää ja pelottaa samalla. Potentiaalia on, mutta SyFyn tavat tuntien tekee loistavan sarjan, mutta katsojamäärät ei tyydytä ja lopettaa sarjan kesken tuotantokauden.
Syfy Moving Ahead With Potential TV Series
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Onko mitään ehdotuksia nyt pyörivistä sarjoista, mikä voisi purra minun makuuni, jos sitä määritellään ylläolevan perusteella?
Itse olen tykännyt näistä uusista sarjoista kovasti Siberiasta.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Itse olen tykännyt näistä uusista sarjoista kovasti Siberiasta.
Alku oli lupaava, mutta mennyt aikamoiseksi hutuksi. Mutta silti ihan katsottava sarja. Ensimmäiset jaksot olivat varsinkin erittäin loistavia.

Noita Dextereitä ja Breaking Badeja ollaan sen verran hehkutettu, että pakko ottaa molemmat katsontaan. Olin aikoinaan pari jaksoa katsonut, ehkä vähän väärällä asenteella ja huolimattomuudella. Uskon, että nyt kun panostaa kunnolla niin voisivat upota.
 
Noita Dextereitä ja Breaking Badeja ollaan sen verran hehkutettu, että pakko ottaa molemmat katsontaan. Olin aikoinaan pari jaksoa katsonut, ehkä vähän väärällä asenteella ja huolimattomuudella. Uskon, että nyt kun panostaa kunnolla niin voisivat upota.

Dexteriä en ole katsonut, mutta ainakin Breaking Bad tarvitsee useamman jakson alleen, että juoni ja asiat pääsevät liikkeelle. Sarjassa on onnistuttu täydellisesti luomaan niitä Prison Break-tyylisiä cliffhangereita jatkuvasti, mutta niistä selviytyminen tmv. on taas ratkaistu nerokkaasti. Sarja on täynnä huikeaa mustaa huumoria ja rajua toimintaa, sekä toki nerokasta draamaan. Ah.

Pitää katsella pari jaksoa tuota Siberiaa, jos saisi tulta alleen omalta osalta.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alku oli lupaava, mutta mennyt aikamoiseksi hutuksi. Mutta silti ihan katsottava sarja. Ensimmäiset jaksot olivat varsinkin erittäin loistavia.

Päinvastoin. Alku oli Siberiassa mitäänsanomatonta kökköä, mutta jostain kolmosjaksosta eteenpäin sarjassa on alkanut olemaan jotain järkeä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ja minun mielestä sarja on ollut hyvä jatkuvasti =)

Introssa luvattu "Lost in reality" kuvaa aika hyvin.
 
Dexterin viimeinen kausi on ollut kyllä täysi pohjanoteeraus. Vaikea ajatella, että kyseessä on todellakin koko sarjan päättävä kausi. Vähän tuntuu, että tekijät ovat vain päättäneet rahastaa vielä kerran laadusta välittämättä. Toki sarja on ollut jo pitkään vahvassa alamäessä.

Kauden ensimmäinen jakso oli vielä jokseenkin lupauksia herättävä, mutta sen jälkeen olen pystynyt katsomaan tuota vain komediana. Etenkin viime viikon jakso oli juonikuvioiltaan ja dialogiltaan ihan vitsi.

Vaikka miellänkin Breaking Badin noin yleensä paljon laadukkaammaksi sarjaksi, olen yllättynyt, miten järkyttävän suuri ero näiden kahden sarjan viimeisten kausien välillä on.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Dexterin viimeinen kausi on ollut kyllä täysi pohjanoteeraus.

Juu, täysi farssi. Johtavana käsikirjoittajana tässä vaiheessa ehdottaisin sarjan pelastamiseksi
sergeant Doakesin
vetämistä takaisin kuvioihin jollain hätäisellä idealla. Yksi sellainen lisää ei tuntuisi enää missään.
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Voi juku mitä tykitystä oli Breaking Badin viimeisin jakso! Spoiler:Waltin "tunnustus" ja sitä seurannut Hankin ilme pudotti kyllä aivan totaalisesti. On myös erittäin mielenkiintoista nähdä mitä Waltin ja Jessen välillä tapahtuu; voiko tässä enää olla muita vaihtoehtoja kuin pistäminen kylmäksi?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Alku oli Siberiassa mitäänsanomatonta kökköä, mutta jostain kolmosjaksosta eteenpäin sarjassa on alkanut olemaan jotain järkeä.

Pystyin katsomaan 2 jaksoa. Setuppi on täysin epäuskottava. Pitäisi selvitä Siperiassa, kukaan ei metsästä ruokaa, kukaan ei koita viljellä mitään, kukaan ei kohenna asuntoja.. ei mitään survival töitä tehdä. JOS oikeasti tälläinen TV formaatti olisi, niin ihmiset käyttäytyisivät vähän eri lailla.

ei jatkoa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Pystyin katsomaan 2 jaksoa. Setuppi on täysin epäuskottava. Pitäisi selvitä Siperiassa, kukaan ei metsästä ruokaa, kukaan ei koita viljellä mitään, kukaan ei kohenna asuntoja.. ei mitään survival töitä tehdä. JOS oikeasti tälläinen TV formaatti olisi, niin ihmiset käyttäytyisivät vähän eri lailla.

ei jatkoa.
Hei, ne on valtaosin amerikkalaisia pumpuli-ihmisiä. Pääsemme tutustumaan heidän päätöksentekotaitoihin ihan noissa oikeissa realitysarjoissa kuten Selviytyjät tai Uskomaton Rotu, ja tämähän on ollut ihan 1:1.

Metsästys taisi alkaa kolmannessa jaksossa, eli vähän huonosti katkaisit sen suhteen. Viljely Siperiassa kun puhutaan joidenkin viikkojen/kuukausien aikajänteestä voi kohdata jotain esteitä, mihin sarjassa on jo sittemmin törmätty.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Selviytyjät

Sarjan vakioseuraajana (kaikki kaudet) juuri tämä ero pistää silmään. Survivorissa tehdään töitä kokoajan, jotta on syömistä, lämpöä ja kuivaa. Siberian tulenteko oli ainoita asioita, joissa edes liipattiin selvitympisarjojen realityä. Muuten räitään kattoon ja ihmisten väliset konfliktit on epäaidompia kuin varsinaisessa Surviorissa...

no makuja on monia, ehkä kun joskus ei ole mitään muuta katsottavaa missään, voin kokeilla kolmannella jaksolla.
(myös kuvaus on todella huonoa)
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Dexterin viimeinen kausi on ollut kyllä täysi pohjanoteeraus. Vaikea ajatella, että kyseessä on todellakin koko sarjan päättävä kausi. Vähän tuntuu, että tekijät ovat vain päättäneet rahastaa vielä kerran laadusta välittämättä. Toki sarja on ollut jo pitkään vahvassa alamäessä.

Kyllä pääasiallisesti huikean sarjan vihoviimeisen kauden tulisi olla huomista pelkäämätöntä tiukkaa maailmanlopun tykitystä. Tämä tulisi jopa tarinaa kirjoittavien tyyppien tajuta. Eivät ole ikävä kyllä tajunneet.

Tämä vihoviimeinen kausi kaikkinensa ollut katsojalle kaikkein helpoin kun puhutaan spekulaatioista kuka lopulta onkaan kuka ja mitkä ovat kenenkin motiivit. Liian helposti purtava päätös luvassa, koska asetelmat katettiin jo hyvissä ajoin mitä tulee kauden "pääpahikseen" ja tärkeimpiin juoniseikkoihin.

Olen pettynyt.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Laitetaas nyt tänne jotain sarjoista, jotka olen kokonaan katsonut.

Las Vegas (2003 - 2008)

Sarjaa on näytetty nyt myös televisiossa uudestaan. Muistaakseni tulee aika myöhään aina. Itse kuitenkin tykkäsin tästä sarjasta ja oikeastaan viimeistä kautta lukuunottamatta ei valittamista. Oikeastaan kaksi ekaa kautta oli sellaisia, että ne katsoi tosi nopeaan. Jos tästä sarjasta ei muuten tykkäisikään, niin löytyy ainakin uhkapelaamista ja kauniita naisia. Se ei kuitenkaan suinkaan ole sarjan ainoa anti. Toimintaa löytyy hyvin sopivasti. Toki tämä on aina hieman saman toistoa, mutta kyllähän mukaan mahtuu paljon erilaisia ongelmia, häirikköjä, huijareita tai tyyppejä, jotka yrittää ryöstää koko putiikin. Muutenkin sarjan formaatti on aikas uniikki, joten siinäkin yksi plussa. Ei sarja nyt yllä millekkään top 5 listalle, mutta tasaisen hyvä se on. Ainut miinus vikasta kaudesta. Sen ongelma on, että yksi tärkeimmistä henkilöistä lähtee pois ja sarja loppuu kesken. Sarjasta piti vissiin tulla jotkut extra jaksot, mutta ne jäi sitten tekemättä. Näinpä sarjan viimeinen jakso loppuu to be continued tekstiin.

Serranon perhe (2003 - 2008)

Varmaan aika tuttu sarja monelle. Ehdottomasti paras sarja Jenkkilän ulkopuolelta. Ehkä paras jopa kaikista. Hauskahan tämä sarja on. Komedia puoli on kunnossa, mutta kyllä sinne mahtuu myös ihan perhedraamaa ja vaikeuksiakin. Kyse ei siis ole vain komediasta. Itse sarjan kaksikertaa katsoneena voin sanoa, että menee vielä jossain vaiheessa heittämällä kolmaskin kerta. Väärin ymmärrykset ja perheen arki on kuitenkin suurimmaksi osaksi aika hulvatonta menoa.

Knight Rider (2008 - 2009)

Ritari ässän uudesta versiosta ei kyllä mitään menestystä tullut. Sarja jäi yhteen kauteen ja floppimaineeseen. Itse en ole nähnyt koskaan tuota alkuperäistä, joten sen takia en varmaan pitänyt sarjaa niin huonona kuin moni. Kaikki jaksot katsoneena kuitenkin näin sarjassa potentiaalia ja sen takia olisi toinen kausi voinut olla vielä paikallaan. Toki jos niitä katsojia ei ole, niin niitä ei ole. Voi olla, että sitä potentiaalia ei oltaisi pystytty toisellakaan kaudella ulostamaan. Mielestäni sarja ei nyt tosiaan niin kehno ollut kuin monessa paikassa tuolloin kirjoitettiin. Mahtui muutamia oikeinkin hyviä jaksoja, mutta kyllähän tuossa joku hieman oli pielessä. Alkuperäiseen vertaaminen varmaan on virhe niille jotka ovat sitä katsoneet, mutta ei se poista sitä asiaa, etteikö sarjassa olisi montaa asiaa tehty väärin.

Tällähetkellä katsonnassa Nikita, Moderni perhe ja Weeds, jonka todennäköisesti kyllä lopetin tuohon ekaan kauteen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen nyt seitsemän jakson verran katsonut tuota History Channelin Vikingsiä ja kelpo historiallista draamaa ja seikkailuahan tämä on, eka jakso ei vielä niin sytyttänyt, mutta on parantunut edetessään. Hyvin toteutettu, komeat maisemat ja tarina kulkee ja tylsää ei ole hetkeäkään. Myös ihan pätevät näyttelijät kautta linjan. Ei tälläisiä sarjoja liikaakaan ole, joten olen tyytyväinen. Ilmeisesti saa jatkoa toisen kaudenkin verran, hyvä homma.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Seuraavaksi ajattelin ottaa työn alle The Killing -nimisen sarjan. Paljon on kehuttu, onko palstalaisilla kokemuksia?

The Killing tuntui alkuun ihan hyvältä sarjalta, mutta menetti tenhoaan aika pahasti ensimmäisen kauden loppua kohti. Itse lopetin katsomisen ensimmäiseen kauteen, sen verran alkoi meno tympäisemään... etenkin kauden (muistaakseni) toiseksiviimeinen jakso oli niin totaalisen turhauttava kokemus, että jätti lähinnä raivostuttavan jälkimaun.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Lutherin ensimmäinen kausi tuli vaimon kanssa katsottua Netflixistä. Oli kyllä mielestäni todella hyvä, harmi vain ettei tuolla ole kuin se yksi kausi tällä hetkellä.

Seuraavaksi ajattelin ottaa työn alle The Killing -nimisen sarjan. Paljon on kehuttu, onko palstalaisilla kokemuksia?
Luther on pyörinyt TV2:lla viime viikot perjantaisin mutta areenasta ei näytä löytyvän enää kuin kolmannen kauden eka jakso, joka tuli viime viikolla.

The Killingin kaksi ekaa kautta ovat hyviä, kolmas on alamäkeä ja murhaajakin aika selvä lähes alusta asti.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Suosittelen kaikille lämpimästi tv-sarja Raidin katsomista. Tuli tuossa katsottua Netflixistä koko kausi, kun sen sattumalta ekan sisäänkirjautumiskerran jälkeen löysin. Ja kannatti katsoa. Vuonna 2000 televiisiossa esitetty, mutta silti hakkaa kirkkaasti kaiken amerikkalaisen paskan mitä on tv:stä tullut viimeisenä kuutena vuotena.
Voittanut Paras miesnäyttelijä -Venlan, Paras ohjaaja- ja käsikirjoittaja -palkinnot. Raid on myös valittu parhaaksi draamasarjaksi.
Helvetin hyvät musiikit heti alkutunnarista lähtien, juoni, näyttelijät, ohjaus ym. Pläjäytäppä Netflixistä Raidi auki ja olet koukussa katsottuasi 20 sekuntia.
Tosin täällä Jatkoajassa keski-ikä lienee sen verran korkea, että suuri osa on varmaan kyseisen mestariteoksen nähnyt, mutta pakko oli tulla hehkuttamaan!
Paras suomalainen (rikos)draama mitä olen ikinä nähnyt. Tai no vitut, paras sarja mitä on olemassa. Suomessa. Heti Salkkareiden jälkeen.

Pitää varmaan lukea nuo romaanit, mitä tuosta on kirjoitettu. Harmikseni tajusin niiden olemassaolon tv-sarjan katsomisen jälkeen. Ja elokuvakin pitää tässä lähitulevaisuudessa nähdä.
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Vittu täällä katsotaan paskoja sarjoja. "Preikin päädit" sun muut höpönassu-sarjat pistää kyllä vituttamaan. Oppikaa nauttimaan esimerkiksi The Killingin monitahoisesta tunnelmasta ja todellisuudesta. Ok, se ei seuraa normihyypiön sunnuntaihöttöä, mutta jo sarjan tausta edellyttää muutakin kuin munia kaivelevan lätkätympiön viiden sekunnin keskittymisspektaakkelin tajuamista. No joo, kattokaa mitä lystäätte, jos ei aito (nykyään niin harvinainen) tavara kelpaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Oppikaa nauttimaan esimerkiksi The Killingin monitahoisesta tunnelmasta ja todellisuudesta. Ok, se ei seuraa normihyypiön sunnuntaihöttöä, mutta jo sarjan tausta edellyttää muutakin kuin munia kaivelevan lätkätympiön viiden sekunnin keskittymisspektaakkelin tajuamista. No joo, kattokaa mitä lystäätte, jos ei aito (nykyään niin harvinainen) tavara kelpaa.

Siis sä puhut nyt sarjasta joka on kopioitu Tanskasta ja tehty jenkkien puolella uusiksi? Forbrydelsen on kyllä kova sarja, ja aito.
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Tanskalaista alkuperää oleva sarja on kaunis, omalla tavallaan nerokas. Viiden tähden kamaa. Siitä on kuitenkin kehitetty mieliä avartava, erilainen "Hollywood" -sarja. Mikään ei voi viedä kunniaa tältä loistalta tanskalaissarjalta, mutta mielestäni tämä amerikkalaisversio onnistui varsin hyvin. Varsinkin ruotsalaisen lahjakkuuden esittämä "Holder" oli vallan loistava lakonisine kommentteineen. Jotkut eivät sitten tykkää, se on OK. Mutta niinkuin joskus aikoinaan totesin viitatessani amerikkailaisen version tosielämään liittyvine asioineen, tämä sarja perustui tosiasioihin. Seattle ja siihen liittyvät paiklkakunnat kärsivät aikoinaan todellisesta sarjamurhaajasta -80 -luvulla. Eli tämä ei ole kakka-Hollywood -versio, vaan varteenotettava näkemys asiaan varustettuna twisteillä.

Jos asia sattuisi kiinnostamaan, paikallisista oikeasti hyväksikäytetyistä ja tapetuista nuorista tehtiin dokumentti v. 1984, Streetwise. Lähtökohtaisesti tarinalla on varsin todellisuuteenpohjaava alku. Lopun saa jokainen arvioida itse. Tanskalaisversio räjäytti mielet loistavalla juonenkehittelyllään. Amerikkalaisversio täydensi tarinaa upeasti. Anteeksi ylisanat, sarja vaan riisuu aseista.
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kysytääs vielä sellaista, että mikä nyt on Fireflyn oikea katsomisjärjestys? Onko "Serenity" sarjan ensimmäinen jakso? Aivot eivät tahdo ymmärtää tota Wikipedian listaa oikein.

Kyllä, ensimmäiseksi tarkoitettu jakso on nimeltään Serenity, vaikka Fox kusi koko homman aloittamalla sarjan kakkosjaksosta The Train Job. Serenity siis ehdottomasti on se ensimmäiseksi katsottava jakso. Sitä ei kuitenkaan pidä sekoittaa myöhemmin tehtyyn Serenity-nimiseen elokuvaan (2005), jonka tapahtumat sijoittuvat sarjan jälkeiseen aikaan.

Eli Wikipedian tarjoamat jaksonumerot ovat oikein, Foxin alkuperäinen esitysjärjestys päin persettä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Vittu täällä katsotaan paskoja sarjoja. "Preikin päädit" sun muut höpönassu-sarjat pistää kyllä vituttamaan. Oppikaa nauttimaan esimerkiksi The Killingin monitahoisesta tunnelmasta ja todellisuudesta. Ok, se ei seuraa normihyypiön sunnuntaihöttöä, mutta jo sarjan tausta edellyttää muutakin kuin munia kaivelevan lätkätympiön viiden sekunnin keskittymisspektaakkelin tajuamista. No joo, kattokaa mitä lystäätte, jos ei aito (nykyään niin harvinainen) tavara kelpaa.
Ymmärrän kyllä, että joskus voi olla hankala tykätä useammasta televisiosarjasta ja sen kerran kun matelee yhden hyvän sarjan kohdalle, haluaisi vähän korottaa itseään jalustalle.

No, monet oon jo Killingin kehuneet, ja ovat siitä huolimatta onnistuneet tykkäämään muistakin sarjoista. Ymmärrän senkin, että jos huipputason näyttelijänsuoritukset ei kiinnosta, BB:n anti voi jäädä vähän ohuemmaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös