TV-sarjaketju

  • 2 211 291
  • 9 796

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Asentelin tuossa Netflix US:n tarjonnan pleikkarille ja samalla aloin katsomaan Lostia uudelleen. Katsotaanpa miten pitkälle jaksan ennen kuin alkaa yliluonnollinen sekoilu ärsyttämään. Kerran olen siis koko sarjan jo aikasemmin läpi katsonut.
 

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Breaking Bad on kyllä loistava sarja! Ensimmäinen kausi nyt katsottu Netflixistä. IMDB:n mukaan sarjan genreihin ei kuulu komedia, mutta kyllä tuossa hyvää läppää ja toimintaa on. Huumoria on sopivasti kuvioissa mukana. Tänään varmaankin toista kautta eteenpäin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Breaking Bad on kyllä loistava sarja! Ensimmäinen kausi nyt katsottu Netflixistä. IMDB:n mukaan sarjan genreihin ei kuulu komedia, mutta kyllä tuossa hyvää läppää ja toimintaa on. Huumoria on sopivasti kuvioissa mukana. Tänään varmaankin toista kautta eteenpäin.
Kyllähän sarjassa mustaa huumoria viljellään kosolti. Se tosin hiukan jää taustalle sarjan edetessä ja kokonaistunnelma muuttuu huomattavasti synkemmäksi ja vakavemmaksi. Silti, kyllä sitä huumoriakin pilkahtelee, mutta ei samalla tapaa kuin ensimmäisillä kausilla. Hiukan harmi, mutta toisaalta juonen kehityskaari on sellainen, että se kenties on ihan loogistakin.

Loistava sarja joka tapauksessa. Mielenkiinnolla odotan, miten päättyy.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Netflixin tarjonnasta katseluun valikoitui Justified. Sarja lähtee liikkeelle kun liittovaltion seriffi ampuu miehen Miamissa (ampuminen on teknisesti oikeutettu, eli justified.), ja siitä rangaistuksena lähetetään Kentuckyyn, josta on kotoisin. Luvassa siis kunnon junttimeininkiä, ammuskelua, jonkun verran ihan hyvää huumoria ja ihan näppärää juonta. Sarja perustuu Elmore Leonardin novelliin ja Leonard itse on ollut tuottamassa sarjaa. Toista kautta aloittelen nyt ja jotenkin kummasti sarja tempaisi mukaansa, eka kausi meni parissa päivässä.

Pääosan esittäjä on snadisti ärsyttävä välillä, mutta saa paljon anteeksi nimensä takia. Näyttelijän nimi on Timothy Olyphant. Oikeasti, Olyphant.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Pääosan esittäjä on snadisti ärsyttävä välillä, mutta saa paljon anteeksi nimensä takia. Näyttelijän nimi on Timothy Olyphant. Oikeasti, Olyphant.

Uskoisin aika monen tietävän tämän Olyphantin, hänhän oli mm. Deadwoodissa.

Itsekin tykkään Justifiesta, vaikka onkin vähän vaisu välillä. Tiettyä karuutta saisi olla enemmän. Olen täysin koukuttunut Klovniin. Huikeaa settiä pukkaa välillä.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hyvä sarja ja suosittelen kaikkia kokeilemaan.

Kiitti esittelystä, pitää kyllä ottaa jokunen jakso Vikingsiä katseluun, kun kaverikin sattui tänään samaa sarjaa kehumaan.

Muuten mulla on katselussa tällä hetkellä tietysti Game of Thronesin kolmoskausi, jossa ei kyllä ole vielä ihmeitä tapahtunut. Ylen tahtiin sitten katselen Newsroomia, jossa seurataan kuvitteellisen uutishuoneen kulisseja. Mielenkiintoiseksi homman tekee, että uutiset on sinällään todellisia. Tremen kakkoskauden aloitin myös areenasta ja miellyttävä sarja sekin katsoa, vaikka ei ehkä koukuttava ole.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Jos Arrested Development faneja löytyy, niin 26 toukokuuta rupeaa sarjan neljäs tuotantokausi pyörimään Netflixissä. Mulle ainakin sarja on iskenyt kovasti ja kolme kautta tuli katseltua kohtuu nopeaan tahtiin.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Uutinen The Americansin toisesta tuotantokaudesta herätti monenlaisia reaktioita tv.comin lukijoiden keskuudessa:

natesjokes

My faith in humanity...er TV...has been restored.

sethaustin507

Spasiba, FX.

I hope they take it through to Yeltsin sitting on the tank. That should be about 5 or 6 seasons.

WavSlave

Great news. Now if they would just push Anger Management off a cliff, we could *really* party.

Aika mielenkiintoinen muuten tuo sethaustin507:n toive että viiden tai kuuden kauden päästä oltaisiin vuodessa 1993 ja Jeltsin olisi presidenttinä, mitä sanoisitte tuollaisesta kaudesta ?
 

LaiLaiLei

Jäsen
Netflixin tarjonnasta katseluun valikoitui Justified. Sarja lähtee liikkeelle kun liittovaltion seriffi ampuu miehen Miamissa (ampuminen on teknisesti oikeutettu, eli justified.), ja siitä rangaistuksena lähetetään Kentuckyyn, josta on kotoisin. Luvassa siis kunnon junttimeininkiä, ammuskelua, jonkun verran ihan hyvää huumoria ja ihan näppärää juonta. Sarja perustuu Elmore Leonardin novelliin ja Leonard itse on ollut tuottamassa sarjaa. Toista kautta aloittelen nyt ja jotenkin kummasti sarja tempaisi mukaansa, eka kausi meni parissa päivässä.

Pääosan esittäjä on snadisti ärsyttävä välillä, mutta saa paljon anteeksi nimensä takia. Näyttelijän nimi on Timothy Olyphant. Oikeasti, Olyphant.

Erittäin hieno sarja kyseessä. Neljä jaksoa katsoin "normaalisti", mutta sen jälkeen jäin sen verran pahaan koukkuun, että loput ensimmäisestä kaudesta menivät lähes putkeen. Sarjassa on todella herkullisia hahmoja, ja toisin kuin monissa muissa sarjoissa, nämä hahmot olivat erittäin hyvin rakennettu. Ja tämän voin sanoa vasta yhen kauden kokemuksella, suositusten perusteella uskon että henkilöt jatkavat kehittymistään ensimmäisen kauden jälkeen.

Ja niinkuin nimimerkki Footless sanoi, pääosan näyttelijän nimi on Timothy Olyphant. Tarvitaanko edes muuta?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika mielenkiintoinen muuten tuo sethaustin507:n toive että viiden tai kuuden kauden päästä oltaisiin vuodessa 1993 ja Jeltsin olisi presidenttinä, mitä sanoisitte tuollaisesta kaudesta ?

Kyllähän tuon sarjan tulisi jatkua NL:n hajoamiseen asti ainakin. Sarjan ei tarvitse kuitenkaan edetä vuosi/kausi -tahtia, vaan 80-luvun ns. viileämmät vuodet voisi hyvin skipata kuten tuossa esitettiin. Ykköskausi sijoittuu johonkin vuoden 1981 ympärille
koska siinä käsitellään ohimennen mm. Reaganin salamurhayritys

Muutenkin hyvä pituus sarjalle kuin sarjalle olisi yleensä max. 5 tuotantokautta. Useat sinällään hyvät sarjat venytettiin tarpeettoman pitkiksi ja viimeisestä kaudesta tuli täysi pannukakku (esim. Lost, Fringe)
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Suattaapi olla, että on jo koluttu tässä ketjussa aiemmin, mutta kannan joka tapauksessa oman korteni kekoon:

Bron - Ruotsalais-tanskalainen kymmenosainen minisarja, joka alkaa sillä, että Ruotsin ja Tanskan yhdistävältä Öresundin sillalta (Öresundsbron) löytyy ruumis millimetrilleen Ruotsin ja Tanskan rajalta. Hommaa lähtevät selvittämään yhteistuumin kööpenhaminalainen Martin ja malmölainen Saga. Hyviä henkilöhahmoja, erittäin hyvin kirjoitettu ja pitää otteessaan aivan loppuun saakka. Jäätävää tavaraa, löytyy Netflixistä.

Homeland - Ykköskausi vasta katsottuna, mutta piti otteessaan loppuun saakka. Todella hyvin kirjoitettu ja hahmot täyttä timanttia, ei malta mitenkään odottaa kakkoskautta.

House of Cards - Ykköskausi katsottuna, kakkoskausi kaiketikin tekeillä? Oli oikein hyvä, joskin välillä vähän raskasta hahmojen lukumäärän ja säädön vuoksi. Vaan odotuslistalle tuon kakkoskausi menee ihan selkeästi.

Nyt juuri alkoi toinenkin Netflix-eksklusiivinen sarja eli Hemlock Grove - mistä kertoo ja tekeekö tuolla mitään? Minkä lajityypin/sarjojen ystäville suosittelette?

Parempaa puoliskoani olen koittanut saada Breaking Badin äärelle, mutta ei ole vielä lämmennyt. Arvelisin, että kelpaa kyllä, kunhan saa vain pelin auki.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt juuri alkoi toinenkin Netflix-eksklusiivinen sarja eli Hemlock Grove - mistä kertoo ja tekeekö tuolla mitään? Minkä lajityypin/sarjojen ystäville suosittelette?

Puolenkymmentä jaksoa katsonut ja ihan kiinnostava Twin Peaks/True Blood sekoitus. Ihmissusiahan tässä ainakin on mutta enempää ei ole vielä auennut onko muutakin vastaavaa. Pikkukaupungissa (tai näkyy siellä joskus joku pilvenpiirtäjä horisontissa) tapahtuu raaka murha ja tekijää jahdataan. Oma mausteensa soppaan tuo pienet yliluonnolliset tapahtumat ainakin yhden perheen parissa jonka tyttö on vähän epämuodostunut ja poika omaa jotain vampyyrimaisia kykyjä esim. saa sanomaan vastapuolen mitä haluaa.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Bron - Ruotsalais-tanskalainen kymmenosainen minisarja, joka alkaa sillä, että Ruotsin ja Tanskan yhdistävältä Öresundin sillalta (Öresundsbron) löytyy ruumis millimetrilleen Ruotsin ja Tanskan rajalta. Hommaa lähtevät selvittämään yhteistuumin kööpenhaminalainen Martin ja malmölainen Saga. Hyviä henkilöhahmoja, erittäin hyvin kirjoitettu ja pitää otteessaan aivan loppuun saakka. Jäätävää tavaraa, löytyy Netflixistä.

Thänkjuu thänkjuu! Aloitin ihan ex-tempore tätä katsomaan vinkistäsi ja erittäin hyvältä vaikuttaa. Molemmat päähenkilöt ovat ainakin aika mielenkiintoisen oloisia hahmoja.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Thänkjuu thänkjuu! Aloitin ihan ex-tempore tätä katsomaan vinkistäsi ja erittäin hyvältä vaikuttaa. Molemmat päähenkilöt ovat ainakin aika mielenkiintoisen oloisia hahmoja.

Eipä kestä, hyvä että kelpaa. Sarjan tunnarikin on muuten varsin kova tekele, tulee jossakin määrin Sigur Rós mieleeni. Pitääpä kaivella, mistä oli kyse.

Puolenkymmentä jaksoa katsonut ja ihan kiinnostava Twin Peaks/True Blood sekoitus. Ihmissusiahan tässä ainakin on mutta enempää ei ole vielä auennut onko muutakin vastaavaa. Pikkukaupungissa (tai näkyy siellä joskus joku pilvenpiirtäjä horisontissa) tapahtuu raaka murha ja tekijää jahdataan.

Asia kunnossa, täytynee ainakin ensimmäinen jakso sitten testata. Twin Peaksista olisi tulossa plussaa, mutta True Bloodista miinusta, kiitokset selostuksesta.
 

Kaltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, kikkanikkarit
Oon tässä aina välillä katsellut pikkusiskoni kanssa Disney Channelia ja sieltä on aivan pakko nostaa yksi piirrossarja, mikä on aivan ylitse muiden. Ehkä olen hieman lapsekas paikoitellen, mutta jokainen jakso tästä hienosta sarjasta, Phineasista ja Ferbistä saa minut nauramaan ja kovasti. Vanhemmatkin välillä ihmettelevät, että onko kaikki kotona kun 19-vuotias poika katselee piirrettyjä ja nauraa minkä kerkeää! Hyvä sarja.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Sellainen sarja kuin Defiance on pärähtänyt käyntiin: Defiance IMDB:ssä

Vähän sellaista farscape & Star Wars/Trek meininkiä, ihan OK-tason näyttelijöillä.

Juonellisesti odotellaan pari jaksoa lisää ennen kuin osaa sanoa paremmin, mutta alku ihan lupaava.
 
Viimeksi muokattu:

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Itsekin otin hiljattain käyttöön Netflixin ilmaisen kokeilun. Onneksi otin.

Nimittäin aloin katsomaan heti Breaking Badia, vaikka ei mitään käsitystä sarjasta ollutkaan. Jostain olin vain kuullut puhuttavan tästä sarjasta.

Noh, olipa onni että torstaista sunnuntaihin oli täysin tyhjää kalenterissa. Katsoin sitten kaikki Netlfixin tarjoamat kaudet eli 4. Veljet, että hurahdin siihen sarjaan. Loistava sarja, en muulla tavalla voi kuvailla. Todella kiinnostava ja hassua on se, miten henkilöihin voi "samaistua", vaikka ei olekaan mitään yhteistä näiden kanssa.

Sarja kokoajan kehittyy ja pitää katsojan tiukasti kuristusotteessaan. Olen kuullut viidennen olevan puhdasta kultaa, joten en malta odottaa. Nelosen loppu oli niin mindblowing ettei mitään järkeä.

Kannattaa kokeilla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tulipa katsottua Banshee:n ensimmäinen kausi kun saikkupäivänä ei muutakaan tekemistä ollut. Täytyy kyllä myöntää, että nyt yllätyin kyllä positiivisesti. Ei nyt sentään Breaking Badin tai Wiren tasoinen, mutta mielestäni todella hyvä ja erinomaisesti näytelty sarja. Suosittelen kaikille poliisi-, jännitys- tai toimintasarjoista tykkääville.

Sarjassa siis 15 vuotta vankilassa ollut varas pääsee vapaaksi, ja ottaa toisen henkilön identiteetin ryhtyen pienen mm. Amish-väestöä sisältävän Banshee-kaupungin sheriffiksi. Sarjan kaikki näyttelijät ovat erinomaisia sekä sarja on melko uskottavakin paria kohtausta lukuunottamatta. Pahikset sarjassa ovat erityisesti todella mainioita. Toki HBO-sarjan ollessa kyseessä; sarja on väkivaltainen ja tissejä sekä tuheroitakin näkyy ruudulla. Väkivalta on toteutettu todella messevästi ja realistisesti, paitsi pilotti-jakson ensimmäinen action-kohtaus, joka oli todella tökerö. Onneksi sarja parani huomattavasti tämän jälkeen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Todella kiinnostava ja hassua on se, miten henkilöihin voi "samaistua", vaikka ei olekaan mitään yhteistä näiden kanssa.
Itse katsoin sarjan kaudet 2-4 netflixistä jokin aika sitten ja minusta ainoa ongelma sarjassa on että nämä päähahmot ovat todella vastenmielisiä, enkä voi millään kokea samaistumista heihin. Samanlainen juttu kuin Mullan alla sarjan kanssa siis. Mutta loistavia sarjoja muuten molemmat.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Annoin Breaking Badille toisen mahdollisuuden, kun tuon Netflixistä pystyy kätevästi katsomaan.. mutta ei. Kolme jaksoa puoli väkisin katsoin ja luovutin. Ei tämä vaan mulle aukea, että mikä mahtavuus tässä sarjassa oikein on, Joten ymmärrän kyllä hyvin jos ei jollekin paremmalle puoliskolle oikein lähde. Ehkä joskus annan vielä tsäänssin ja jatkan 4. jakson kohdalta vielä eteenpäin. Tätä sarjaa on kyllä hehkutettu niin maan perkel..sti. Mutta minulle tämä ei oikein aukea. Puuduttava on minun mielipiteeni kahden yrityksen perusteella.

Tykkään kyllä helvetisti mm. Wirestä, Sons Of Anarchystä, Deadwoodista jne.. joten vähän samankaltainen tavara kyllä uppoaa, että siitä ei ole kyse.

Netflixistä löytyvä kovat kaulassa(joo kauhea nimi) yllätti jopa hieman positiivisesti. Olen tuota sarjaa karttanut hirveiden epäluulojen siivittämänä, mutta kaverin suosituksesta annoin mahdollisuuden ja ei muutaman jakson perusteella ei ihan huonoksi voi haukkua. Joillekin Breaking Badin ystäville saattaa olla hieman liian siloposkista meininkiä. Justifiesta pitäville ainakin saattaisi upota.

Ja tuota siltaa(Bron) voin minäkin suositella. Oli eka sarja, minkä Netflixistä katsoin, kun vaimo tykkää näistä pohjoismaisista poliisisarjoista ja siinäpä sitä oli molemmille. Erinomainen sarja. Hakkaa Wallanderit ihan helposti.

Pakko hehkuttaa vielä tanskalaista Klovnia.. 60 jaksoa on kohta katsottu eli siis koko sarja(5 kautta). Taso ei tipu sarjan edetessä tuumaakaan(on joitakin heikompia jaksoja toki). Aivan mahtava sarja. Toki on sitten vielä tuo leffakin katsomatta, joka perustuu tämän sarjan pohjalle. Olen huomannut, että näiden sarjojen suomennokset aiheuttaa ennakkoluuloja aika helvetisti. Olen huomannut kyllä nolottaa"n" tulevan ylen kanavilta, mutta jo nimen takia olen jättänyt tutustumatta aikoinaan.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
+
The Simpsons (Legendaarinen ja hyvä sarja, vaikka taso on laskenut todella paljon ekoista kausista. Olen kovan luokan fani)

Frendit (Hyvä sarja katsottu moneen kertaan läpi ja siihen on kyllästytty. Vedän uusintakierroksen ehkä vuoden päästä)

How I Met Your Mother (Loistava sarja, vaikka muistuttaa paljon Frendejä ja tämä on huomattavasti parempi sarja. Toissa kesänä aloitin ja katsoin putkeen neljä ekaa. 5. kaudesta ylöspäin on vielä näkemättä ja aion todellakin katsoa ne)

LOST (Hyvä sarja, vaikka juoni meni yli 3. kauden kohdalla. 1. ja 6. kaudet on parhaat)

Chuck (Loistava sarja, ehkä paras omasta mielestäni. Harmi, että lopetettiin)

CSI: Miami (Hyvä sarja, aloitin seuraamisen kunnolla viime kesänä ja olen vasta 3. kaudessa)


+/-
70's Show (Katson TV:stä aina, kun muistan. Ihan ok sarja)

Pulmuset (Samat selitykset kuin 70's Show)

Salatut Elämät (Kyllä tätä katsoo, sarja on huonontunut paljon vuosien aikana)

Uusi Päivä (Ihan ok)

CSI: NY (Ihan ok)


-
CSI (Ei jaksa kiinnostaa, hahmot ovat tylsiä)

Pako (1. ja 2. kaudet oli hyviä, mutta lopulta sarjaan kyllästyi)

Heroes (Ensimmäinen kausi on hyvä, mutta kiinnostus lopahti 2. kauden alussa ja katsominen loppui kuin seinään)


Ei vielä kunnon mielipidettä
The Walking Dead (Olen kiinnostut tästä sarjasta, mutta en ole vielä katsonut jaksoakaan)

Rillit huurussa (Katon TV:stä jos ei muuta tule vaikuttaa ihan kivalta, mutta en ole alkanut katsomaan)

Tyhjätaskut (Samat selitykset kuin Rilli huurussa)

Olipa kerran (Olen kuullut hyvää tästä, mutta en ole vielä katsonut kokonaista jaksoa. Yhden satunnaisen jakson lopun olen katsonut)
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hemlock Grove

Asia kunnossa, täytynee ainakin ensimmäinen jakso sitten testata. Twin Peaksista olisi tulossa plussaa, mutta True Bloodista miinusta, kiitokset selostuksesta.

True Bloodia ei tuonut mieleen muuten kuin teemaltaan, eli yliluonnollisuudellaan. Kaverille aiemmin kommentoinkin, että jonkinlaista 2010-luvun Twin Peaksia on yritetty tunnelmaltaan hakea. Yllätti positiivisesti, katsoin kaikki jaksot läpi kahdessa päivässä. Alkuun vaikutti että voi olla tulossa jotain teinisekoilua, mutta aika vähäiseksi jäi. Tykkäsin erityisesti siitä, ettei asioita selitetty alleviivatusti vaan katsojallekin jätettiin pohdittavaa ja palaset loksahtivat paikoilleen vasta (todella yllättävässä) viimeisessä jaksossa. Verihän sarjassa lentää ihan kohtuullisesti, mitään perhesarjaa ei todellakaan ole lähdetty tekemään.

Ei mikään klassikko, mutta ihan viihdyttävä sarja kuitenkin jos tuollainen meininki kiinnostaa.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Hemlock Grovea on tullut kanssa katseltua muutaman jakson verran, ekan jakson jälkeen tosiaan vaikutti jonkinlaiselta vampyyripäiväkirjateinihömpältä mutta kyllähän tämä koko ajan oudommaksi muuttuu.
 

#76

Jäsen
Nyt löytyi myötähäpeällisin ohjelma ikinä, Jimillä 0715-0815 Live: Tiedä ja voita. Joku BB-reject liki itkee ruudussa rukoillen ihmisiä osallistumaan. Pitää vissiin varoa minkä kanavan jättää illalla vikaksi päälle, kun sama aamulla aukeaa ekana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös