Eli mun pitää mennä facebookiin vasta sitten kun olen nähnyt loput 6. kaudesta ja sitten 7. ja 8. kaudet.
Ja minun vasta sitten, kun olen nähnyt kaudet 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ja 8. No, hyvä - eipä ole ihan hetkeen paineita liittyä Facebookiin.
Eli mun pitää mennä facebookiin vasta sitten kun olen nähnyt loput 6. kaudesta ja sitten 7. ja 8. kaudet.
Katsokaa Doctor Whota. Perkele
Onhan tuota tullut katseltua, silloin kun sarja uudelleenkäynnistettiin Christopher Ecclestonin ollessa yhdeksäs tohtori, tuli vilkuiltua ihan itsensä sivistämisen vuoksi(vanha, jo 60-luvulla alkanut Doctor Who kuitenkin nautti jonkinlaista kulttistatusta briteissä). Sinällään mukava sarja seurata tuon täydellisen ennalta-arvaamattomuuden ja vahvan kieli poskessa camp-hengen takia, harmi vain että jäi ennakkoluulojen vuoksi David Tennantin astuttua kymmenennen tohtorin saappaisiin sarja vähän epäsäännölliselle katselulle, nyt Tennantia tulee jo ikävä kun Tohtori päivittyi 11:sta versioonsa YLE:kin tahdissa.
En tiedä onko Matt Smith ihan parhaita Tohtoreita mutta sarja on hänen aikakaudellaan nostettu kyllä ihan eri tasolle kuin aikaisemmin, ja välillä nähdään ihan kunnon brittiläistä draamaakin kauhun, scifin ja hassuttelun lomassa. En usko että Tennant olisi sopinut näkemiini 5. ja 6. kauden rooleihin samalla tavalla kuin Smith.
Ja Karen Gillan on potentiaalista Jatkoajan kesätyttö -ainesta.
Seurasiko kukaan palstalaisista spinnoff sarjaa Torchwoodia. Oli enemmän omaan makuuni sopiva, mutta harmittavasti näyttää että jatkoa ei ole tulossa.
Eipä ole taidettu mainita? Että Kanadalainen scifi sarja Coontinuum jatkuu tokan seasonin jaksoilla paraikaa.
Tältä odotin aika paljon, mutta ei kyllä oikein vastannut huutoon. Tulee aika paljon Terra Niova mieleen, mielenkiintoinen idea kököillä henkilöhahmoilla ja ontuvalla toteutuksella. Tässä tosin hahmot ovat astetta kiinnostavampia kuin Terra Novassa, eli toivoa ehkä on. Omalta osaltani katsominen jäi kuitenkin neljään ensimmäiseen jaksoon ainakin nyt toistaiseksi, jokainen jakso oli ärsyttävästi irrallinen kokonaisuus ilman mainittavaa (=kiinnostavaa) pääjuonta joka etenisi taustalla. Terra Novassa oli sentään se puoli kunnossa.Scifin ystäville on myös alkanut Defiance niminen sarja.
Defiance (TV Series 2013– ) - IMDb
Suosittelisin aloittamaan silti ekasta kaudesta, vaikka laatu paraneekin vasta Tennantin aikana. Muuten jää paitsi yli kausien jatkuvista tarinoista, kuten vaikkapa River Song, Jack Hartness ja Tohtorin erilaiset viholliset ja heidän agendansa. Ja onhan tuolla Tennantin kausilla selitetty mistä Torchwood saa alkunsa. Kun parin ekan kauden yli selviää niin sitten oletkin jo koukussa ;)Mikä kausi kannattaisi tsekata Doctor Whosta, jos sarjaa ei ole koskaan katsonut tai ainoa kokemus sarjasta on satunnainen törmääminen sarjaan, kun on sattunut laittamaan tv:n päälle.
Mikä kausi kannattaisi tsekata Doctor Whosta, jos sarjaa ei ole koskaan katsonut tai ainoa kokemus sarjasta on satunnainen törmääminen sarjaan, kun on sattunut laittamaan tv:n päälle. Nämä 5min -15min pätkä katsomiset eivät ole saaneet kiinnostusta heräämään millään tavalla. Päinvastoin, hyvinkin.. no sanotaan nyt suoraan, että sarja on vaikuttanut helvetin tylsältä jos nyt ei ihan teiniviihteeltä niin jotain sinnepäin ja toteutuskaan ei saa paikkoja paisumaan.
Ekasta kaudesta liikkeelle vain. Siis tästä uusimmasta inkarnaatiosta, ei mistään 60-luvun Doctor Who:sta :)
Supernaturalin kauden finaalia ei tarvitse edes suojata spoilaamiselta. En sano täydellistä, mutta melkoista sontaa oli.
Crowley lienee yksi hienoimpia hahmoja koko sarjassa. Ja onhan tuo Deanin ja Samin veljesrakkaus aikamoiseksi puuroksi vedetty, vaikka tajuan sen toki.
Tällä viimeisimmällä kaudella esiintynyt Benny ansaitsee myös erityismaininnan. Tyylikäs hahmo kaikkinensa. Näyttelijän nimeä en päähäni saa.
Loppukohtaus oli kyllä visuaalisesti upea suoritus!
Upea oli, mutta tarinan suhteen erittäin turha kun jatkoa miettii. Sarja pilasi rakenteeltaan itsensä luomalla eeppiset piirteet väärässä järjestyksessä.
Kysyn vielä sinulta... Mitä mieltä olet hahmoina Crowleysta ja viimeisimmällä kaudella olleesta Bennystä?
Crowleysta kuoriutui kauden loppua kohti todellinen helvetin kuningas, alkoi viimein tehdä asioita sillä tavalla kuin ne kuuluukin hoitaa. Nyt en oikein osaa sanoa pystyykö hahmoa enää käyttämään viimeisen jakson tapahtumien vuoksi, vai palautuuko Crowley ennalleen kaiken kokemansa jälkeen. Benny jäi mielestäni vähän katsomattomaksi kortiksi, jolla olisi voinut olla paljon annettavaa, mutta nyt uhrattiin lopulta Samin tieltä pois.
Jäi Sydämen asialla-sarjasta ilmeisen tärkeä jakso näkemättä, kun Mikelle ja Jackielle näköjään tullu ero. Voisiko joku ystävällisesti kertoa, miksi näin kävi?
Jackie rakastui asiakkaaseen, Adrian Miller muistaakseeni ukon nimi. Häipyi tämän kanssa Lontooseen ja ennen sitä meinasi vielä perseillä ahneuksissaan Bradleyltä vielä PC:n natsat. Kelvoton horoperse koko ämmä!
Vernon Scripps toi kyllä uutta pontta tullessaan Aidensfieldiin. Kyllähän Bill Maynardin vakavat sairaskohtaukset näkyi työskentelyssä. Tämän päivän pelikonebisnes oli taas kerran huikeaa settiä!
Kiitos tärkeästä tiedosta. Jäin pahasti sarjan koukkuun vuonna 2007 vähän pidemmän saikun aikana. Vaikka nääkin jaksot oon varmaan nähny aikasemminkin, niin tää olennainen käänne oli päässy unohtumaan.
Kusipää-ämmä se Jackie! Olen Ventressin kanssa täysin samaa mieltä siitä, että tollanen tärkeilevä snobi ei oikein sovi meidän kylälle.
Claude Jeremiahin poistuminen oli kyllä ikävä takaisku koko sarjalle. Mr. V. Scripps ei pysty millään paikkaamaan Greengrassia, puhumattakaan seuraavasta ketkusta, Peggystä.
Anyway, loistava sarja kokonaisuudessaan.