olkikuukkeli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jos aletaan hakea normaaliolojen logiikkaa The WD:n ja miksei muidenkin
kauhu / fantasiasarjojen kohdalla, niin sellainen kyseenalaistaa jo koko lähtötilanteen.
Kuten jo sanottua, mielestäni sarjassa ei ole visuaalisuuden lisäksi oikeastaan mitään hyvää. Näyttelijät ovat huonoja, käsikirjoitus laiskaa, tarina ei ole mikään loistava. Se, että sisäinen logiikka on lisäksi todella repaleinen, on piste iin päälle minun kohdallani.
Toki jokaisella saa olla omat mielipiteensä mutta nuo perustelusi vaan ontuivat siksi pahasti että oli pakko pistää vähän vastakommenttia. Kyllähän zombit voi pysäyttää vaikka raajat katkaisemalla, mutta pointtihan on se, että "henki" niistä lähtee vain aivoja vaurioittamalla niin miksi niitä vastaan taistelevat tuhlaisivat kortilla olevaa aikaa hätätilanteessa muulla tavoin toimimalla kuin iskemällä päähän?
Mikä noissa perusteluissani ontui? :) Kuten sanoin, sarja itse selitti koko zombiutumis-homman päin persettä, jos se olisi jättänyt sen tekemättä, niin elävien kuolleiden toiminta olisi - ihan oikein - jäänyt arvoitukseksi. Kuten jo sanoin, tuo aivosairaus-selitys on yksinkertaisesti väärä, ei mitään muttia. Ihmiskeho toimii samalla logiikalla (myös ne aivot), ihan sama mikä virus siellä sisuksissa pesii.
Harmi että jotkut antavat sivuseikkojen pilata hyvän sarjan ja tarinan.
Tuollainen on varmin tapa pilata hyväkin leffa tai sarja, ei kannata olla niin kriittinen. Virheetöntä leffaa tai sarjaa ei olekaan jos tuolle tielle lähdetään.
Eli tehkää itse perkele parempi, kaikki pätijät : ) !
Ainakaan minussa ei ole mitään katkaisijaa, josta saisin kriittisen perusluonteeni kytkettyä pois päältä. Loogiset ristiriidat ärsyttävät minua ja jos sarjassa/leffassa on niitä liikaa - tai kuten TWD:n tapauksessa, sarja jopa perustuu niille - ei se minun mielestäni voi olla hyvä. Kritiikittömät ihmiset ovat kai tässä suhteessa onnellisessa asemassa, että mitä vain voi nautinnolla katsoa. Jos paska ja paskaselitykset, laiska käsikirjoitus ja vaillinainen tarinamaailman luonti uppoavat ja on silti niin kivaa ja niin hyvää ja... Ei se ole minulta pois.