Viimeksi muokattu:
Totta, nyt jakso 6 menossa minulla. Osin hauskakin, nauroin kerran jopa ääneen ja sitä ei ihan helposti tapahdu.Beef oli aika hyvä.
Hieman erilainen sarja ja sopivan pituinen (10 jaksoa).
Mää taas tykkäsin Rosvopankista. Mielestäni ne henkilökohtaiset käänteetkin kuvasivat lama-aikaa ansiokkaasti. Mutta makuasioitahan nämä.Kovat oli odotukset itsellänikin, mutta olen pettynyt. Mielestäni Rosvopankki sortuu saman kuin kaikki suomalaiset sarjat, korniin juoneen. Odotin että tässä olisi ollut poikkeus, mutta ei. Kaikki viime aikojen suomalaiset sarjat noudattavat pitkälti samaa nuottia. Mutta sitten siihen, mistä mielestäni kiikastaa.
Riippuu toki aiheesta, mutta jostain voi olla vaikeata rakentaa vakavasti otettava kokonaisuus, 90-luvun pankkikriisin ei luulisi olevan näitä, tässä olisi ollut mahdollisuuksia. Ymmärrän, että tämä on draama, eikä dokumentti. On silti järjetöntä täyttyy juoni salatut elämät tyylisillä kolmiodraamoilla ja korneilla "vaikoilukohtauksilla" joissa joku parissa sekunnissa näkee salaisia papereita kun toinen jättää tietokoneen vartioimatta.
Tuossa SKOPin historiassa on niin todella mielenkiintoisia neuvotteluita, yrityskauppoja ja persoonia, joiden ympärille olisi saanut väritettyä juonen, joka olisi kuitenkin mahdollista olla totta. Värikynää on hyvä käyttää, mutta on kyllä katsojan aliarvioimista, mikäli nämä juonenkäänteet ovat väkisin väännettyä Pihjalakatu-draamaa.
Olen puolivälissä sarjaa ja täytyy sanoa kyllä pettymykseksi. Hyviä näyttelijöitä tässä kyllä on ja ei se heidän suoritustaan huononna, jos ei kirjoittaja osaa hommaansa.
Sitten seuraavaan aiheeseen. Täällä jotkut tietää hyvin vanhoja sarjoja. Mikä jenkkisarja pyöri joskus 2006-2008? En muista pyörikö Suomessa. Sarja oli vähän House of cardsin ja prison breakin sekoitus. Päähenkilö oli joko presidentti/varapresidentti/kuvernööri tms. Sarja keskittyi joihinkin hallinnollisiin epäselvyyksien ja päähenkilön henki oli uhattuna vähän väliä. En muista kuka päähenkilö oli, mutta muistan hänen olleen hyvin pitkälti saman tyylinen kuin Aidan Gillen.
Mulla loppui kiinnostus totaalisesti jossain 5. kauden kohdalla. Alkoi vain puuduttamaan liikaa.Blacklistin viimeiseksi ilmoitettua kautta on nyt takana 10 jaksoa ja täytyy kyllä ihailla miten sarjan tasoa on pystytty nostamaan hyvästä jopa erinomaiseksi loppua kohden. Huikea juonenkäänne tässä viimeisimmässä. James Spader Raymond Reddingtonina pelaa kyllä ainakin omissa kirjoissani hahmoaan jonnekin J.R.Ewingin rinnalle TV-historian kiehtovimpana pahiksena. Sarjassa oli ehkä pari vaisumpaa kautta jossain tuossa välissä mutta nyt ollaan palattu ihan ytimeen.
Mulla loppui kiinnostus totaalisesti jossain 5. kauden kohdalla. Alkoi vain puuduttamaan liikaa.
Tavallaan ihan kivaa mutta kaikenmaailman äidit ja isät ja sitä ja tätä. Ei.
Sama homma itselläkin, 5. kautta taisin katsoa jonkin matkaa, mutta sitten vain katosi mielenkiinto, hieman samoin kuin kävi vaikkapa The Walking Dead -sarjan kanssa. Monesti on kyllä tuntunut, että haluaisin silti tuon Blacklistin saattaa loppuun, sen verran huikea hahmo on Raymond Reddington. Kun kerran sarja etenee kohti päätöstään, voisi ottaa piakkoin taas katseluun.Mulla loppui kiinnostus totaalisesti jossain 5. kauden kohdalla. Alkoi vain puuduttamaan liikaa.
Tavallaan ihan kivaa mutta kaikenmaailman äidit ja isät ja sitä ja tätä. Ei.
Walking Dead jäi mulla siinä kun Negan tuli.Sama homma itselläkin, 5. kautta taisin katsoa jonkin matkaa, mutta sitten vain katosi mielenkiinto, hieman samoin kuin kävi vaikkapa The Walking Dead -sarjan kanssa. Monesti on kyllä tuntunut, että haluaisin silti tuon Blacklistin saattaa loppuun, sen verran huikea hahmo on Raymond Reddington. Kun kerran sarja etenee kohti päätöstään, voisi ottaa piakkoin taas katseluun.
Ted Lasson uusin jakso s3e6 Sunflowers takana. Vähän alkoi huolettamaan kun kolmoskausi ei minusta oikein lähtenyt, nyt löytyi taas se sydän joka sarjassa parhaimmillaan on. Upea jakso.
Yllättävän pitkälle jaksoit. Minä lopetin kakkoskauden alussa. Maailmassa on niin paljon laatua tarjolla, ettei tuollainen massaan uppoava, itseään toistava meininki kiinnosta kovin pitkään. 22 jaksoa per kausi ja 10 kautta. Huh huh, tuohon massiiviseen määrään ei mahdu montaa yli 9 arvosanan saanutta jaksoa. En voi suositella.Mulla loppui kiinnostus totaalisesti jossain 5. kauden kohdalla. Alkoi vain puuduttamaan liikaa.
Kun tuli ekajakso, katoin areenasta samointein parissapäivässä. Erinomanen oli.Tapahtui veden äärellä / Händelser vid vattnet, YLE Areena.
Katso Yle Areenassa:
Tapahtui veden äärellä
Juhannusaattona 1973 Annie ja hänen kuusivuotias tyttärensä Mia löytävät kaksi murhattua telttailijaa Svartvattnetin kylän lähistöltä joen rannalta. Kaksoismurha jää kuitenkin selvittämättä. Tapahtumat heittävät synkkiä varjojaan monen elämän ylle, kunnes eräs mies palaa kylään lähes 20 vuotta...areena.yle.fi
6-osainen ruotsalaissarja, josta olen katsonut vasta ensimmäisen jakson.
Minusta taas tuo 1923 oli suoraan sanottuna paska. Ihan kuin koko ykköskausi olisi ollut joku pitkä, päättymätön intro kakkoskauteen. Eihän tuossa tapahtunut lopulta juuri mitään. Kaikkea vaan pohjustettiin eikä olisi ikinä uskonut, että nyt se oikeasti jo loppui, koska mitään loppua/kauden päätöksen arvoista ei ollut. Alkoi oikeastaan vituttamaan, että tuon katsominen piti edes aloittaa.Tämä 1923 tosiaan iskee itselleni sen takia paremmin kuin 1883