Katsoiko kukaan Kingin toista jaksoa, vai saiko kaikki tarpeekseen ekasta jaksosta? Omasta mielestäni sarjan taso nousi tänään. Popedan todistajien kohdalla nauroin jopa ääneen. Hahmoista saa raavittua iloa iltaan, ja tuomareista ehkä vielä enemmän. Ihan hyvää täytettä tuntuu olevan Putouksen tilalle. Ei niin hyvä kuin kuukauden hypetys antoi odottaa, mutta ihan mukiinmenevää.
Minun täytyy olla sillä tavalla kokonaisvaltaisesti eri linjoilla, että olen ehtinyt pohtimaan sitä, josko Kingi on kaikkien aikojen huonoin viihdeohjelma suomalaisten television historiassa.
Se on selvää, että muutakin paskaa on telkusta tullut, siis sellaista joka tasollisesti on samaa luokkaa, mutta Kingin mielestäni nostaa "ohitse muiden" se tapa, jolla ohjelmaa on lähdetty tekemään.
Kaikesta päätellen tuotanto (joka pyrkii siis rahastamaan fiktiivisten laulajien äänestyksellä, wtf????) on ajatellut, että jos laitetaan nämä kaikkien tuntemat, eturivin Putous-tyypit Suomesta samaan viihdeohjelmaan, niin itse ohjelman sisällöllä ei enää ole minkäänlaista merkitystä, vaan kyseessä on automaationa menestys. Kuten ylimielisesti tuotannon taholta jo ilmoitettiin, ennen ensimmäistäkään lähetettyä jaksoa.
Ihmettelen myös sitä, että Kingissä nämä tyypit oikeasti nousevat lavalle laulamaan. Siis näillä lauluäänillä? Alkaa olla muuten melkeinpä harvinaista, että tuollainen kasa näyttelijöitä - näyttelijöiden joukossa monesti paljon ihan hyvä-äänisiä tyyppejä - niin kukaan ei osaa laulaa. Riku Nieminen on musikaalinen, ehkä hän jopa osaisi, mutta jättää tarkoituksella laulamatta...
Minä olen vahvasti sitä mieltä, että tv siirtyy Suomessa Kingin myös "uudelle aikakaudelle", eikä ollenkaan positiivisessa mielessä. Kertoo aika paljon nyky-yhteiskunnan älyllisestä puolesta, mutta mitäs tätä sen enempää jankkaamaan.