Minä käsitin tuon kohdan kyllä juurikin niin, että Benkku - setä on vain odotellut oikeaa hetkeä sille että pääsee Branin suojelijaksi ja oma suku ja Yövartio ovat täysin toisisijaisia asioita; muuten olisi varmasti palannut jo.
Isoin kysymys tietysti kuuluu että missä hän on koko tämän ajan majaillut ja mihin hän on Brania viemässä, koska turvapaikan pitäisi olla aika hemmetin hyvä.
Eikös Benkku ollut jonkintason zombie-mies itsekin? Kuulemma oli mahaan puukotettu Valkotukkasten hevirusinoiden toimesta, ja sitten oli ukko jätetty makoilemaan ja zombieksi muuttumaan, kunnes Metsän lapsukaiset olivat vielä tulleet tunkemaan dragonglassia sisuksiin, samalla tavalla kuin tekivät Branin fläsärissä sille ekalle ukkelille jonka silmät sinistyivät, ja sit jotenkin zombieksi muuttuminen loppui kesken kuolemisen. Mutta nytkin sitten kaveri oli tommonen kalpeaihoinen hyypiö joka on jotenkin selviytynyt muutaman iäisyyden itsekseen siellä Muurin takaisessa jäähelvetissä, ja sattumalta tulipalleroaan ilmestyi heiluttelemaan just kun jäämonsterit oli Branin ja kumppanit löytänyt. Miksei se saatanan sankari tullut auttamaan Branin joukkiota siinä vaiheessa kun ne oli menossa sinne kolmisilmäkorpin luolaan?
Jotain hämärää on koko Benkussa. Ettei vaan ois jääzombieiden kauko-ohjauksessa koko kaveri, ja kärrää nyt Branin jääsaatanalta saatuine merkkeineen päivineen Muurin toiselle puolelle, jotta saavat kapistuksesta taiat helvettiin saman logiikan avulla jolla pääsivät sinne kolmisilmän luolaankin heti ku Brania oli kädestä puristettu.. Sit ku yliluonnolliset esteet on poissa, niin helppo laittaa pari miljoonaa zombieta kipuamaan seinää pitkin ylös, siellä on joku 14 jamppaa vartioimassa satojen kilometrien pituista muuria niin varmana pääsee pari zombieta läpikin, vaikka kuinka sitä helvetin isoa viikatetta pistävät Muuria pitkin liukumaan. Jääsaatanoiden täytyy toivoa, että joku niistä läpipääsevistä mätänevistä ruumiista ois semmonen jolla vielä on sormet tallella, ja tarpeeksi tolkkua että kykenevät sen helvetin ison portin avaamaan.
Sopivasti siitäkin valtoimenaan velloneesta zombietsunamista, jota Hodor ovella pidätteli, oli joku neljä jaksanut lähteä kelkkaa vetävän tytön perään, loput oli sit vissiin unohtaneet mitä ne oli tekemässä eikä niitä pääjehujakaan sit enää jaksanut kiinnostaa kun toiset oli kuitenkin saaneet melkein minuutin etumatkan ja luntakin vähän vihmoi. Niillä on joku juoni meneillään, haluavatkin että Bran pääsee karkuun aina sinne Muurin eteläpuolelle, ruojat.
Vähän oli kökkö jakso nyt vaihteeksi, mutta tämmösiäkin varmaan tarvitaan jotta saadaan pelurit pelipaikoille. Arya lähti vihdoin omille poluilleen, tää Benjen-juttu oli, ja mitäs sit muuta.. Kings Landingissa jotain portailla juteltiin ja Jaime ratsasteli hevosellakin niitä rappusia, Samin perheen illallisesta puuttui Frendit-sarjasta tuttu yleisön nauru joka kommentin jälkeen ja sitten Sam ja nainen ja lapsi lähtikin sieltä samaa reittiä helvettiin, miekan vaan koppasivat mukaan. Melko turha visiitti oli tuo, joskin Samin faija oli kyllä mukava tyyppi jolle soisi lisää ruutuaikaa.
Ja Dany haki lohikäärmeensä parkista ja sen selästä huuteli jotain hevosukoille. Tommosten nostatuspuheiden jälkeen pitäisi näyttää että mitä sitten käy kun 10 000 jamppaa ei enää huudakaan ja huido nyrkillä ilmaan. Laskeutuuko semmonen painostava hiljaisuus, ehkä ekan kerran vielä Dany huutaa jotain "Nyt mennään, hei, vereni veri, oujee!" ja sit vielä tulee semmonen tekopirteä "Jee!! Jee!!" huudahdus siitä hevoslaumasta, mut mitäs sitten? Dany jossain vaiheessa tosiaan pelmahtaa takas sinne taivaalle, ja nää muut sit kattelee ympärilleen että lähetäänkö mekin nyt, no toi blondin nussijakaveri ainakin lähti, mennään sit mekin. Sit aletaan taas juttelee niitä näitä että on se kumma muuten että tällä mun hevosella on tämmönen vaalea suortuva tässä sen harjassa, ja näitkö aamulla ku Org tippu saatana hevosen selästä, haha. Tuolla se kato menee se lohikäärme nyt, ois tommosella makee ajella, ai puhutko lohikäärmeestä vai naisesta, hahahaha, hehehehe, hyvä vitsi Glegg. Hitto ku alkaa nälkä jo juilimaan tässä, koskakohan sitä pysähdytään, toi rouva suurrouva tuolla nyt niin menee tolla lentopelillään, hyvähän tommosella niin, tulis koittaa tätä mun kopukkaa ni mä voisin pari kierrosta tyypata loharia. Hei, nyt se lohari tekee jonkun syöksyn, ja nainen huutaa sieltä jotain taas, en saa mitään selvää kun se on noin kaukana mut huudetaan hei JEEE!! JEEEE!! On se kova muija, on se! Hitto että tää helvetin nahkahihna hiertää ihan helvetisti nyt tästä kaulan vierestä, miten tää nyt on tällee mutkalla, saatana, eihän tää oo mun, salee joku Bulgor taas vieny mun hihnan, on sekin vittumainen tyyppi kun ei pidä omista kamoista huolta ja sit nyysii muiden rensselit heti ku silmä välttää. Onkohan vielä pitkä matka? Tietäisköhän toi saatanan keikari? Mitä se Danyrees vai mikä onkaan tossa oikein näkee, mulla on isompi haba eikä oo tommosta homotukkaa, on tää niin väärin taas tämäkin.