TV-sarja: Game of Thrones (jenkkitahtiin)

  • 791 399
  • 3 873

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Mie veikkaan että tästä näytelmäryhmästä ei ole vielä ihan kaikkea nähty. On sinne valittu nyt sen verran nimekästä näyttelijää että tuolle voisi olla käyttöä tulevillakin kausilla. Sen verran kusipäinen kaveri se näytelmäryhmän pomomies ettei sitä toivottavasti heti pistetä hengiltä.

Etteivät vaan toimisi Aryan lippuna pois Bravosista ja lyöttäytyvät sitten myöhemmin Danyn retkiseurueen mukaan jostain toisesta kaupungista...
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuskinpa teatteriseuruetta nähdään enää tässä sarjassa.

Minä taas veikkaan että nähdään. Seurue tarjoaa Aryalle paitsi loistavan savuverhon päästä Braavosista pois, myös mahdollisuuden olla ihan joku muu kadottamatta kuitenkaan itseään kokonaan. Miksi hyvästä metaforasta kannattaisi luopua näin pian?

Itse näytelmää tulkitsin paljon yksinkertaisemmin ja tylsemmin mutta ei siitä enempää, kukin tulkitsee tavallaan.
 

Rapala

Jäsen
Onpas tämä raskas ketju. Melkosta narinaa ja samaa tavaraa tulee ulos mitä saa lukea tunnetuimmilta Game Of Thrones fanisivuilta. Etenkin muutaman nimimerkin "huomiot" on liki jokainen kerta just aiemmin kirjotettu johonkin muualle. Se siitä. Ei ole pakko lukea ja silti luen. Älkää tarttuko.

Viime yön jakso nyt pariin kertaan vilkuiltu ja sopiva hengähdysjaksohan tämä oli. Samin ja Gillyn reissu isiensä maille oli jo pelkästään tuon yhden lisä Valyrialaisen puolesta tarpeellinen. Niitä miekkoja kun ei ihan hirveen montaa missään ollut ja jatkossa käyttöä tulee Pohjoisempana olemaan. Tähän hätään tuli mieleen Brienne+Jon ja ny Sam. Pari muutakin vissiin jossain?

Pohjosen tulevista kamppailuista puheen ollen. Mites tämän Branin kanssa? Pystyy hyppimään ruumiiden välillä niin menneisyydessä kuin nykyhetkessä? Jännää että sitä Kuninkaan Sataman ilolientä satuttiin pariin otteeseen näyttämään flashina. Wildfire vois olla ihan hyvä niitä zombejakin vastaan. "Burn them all." Tämmösiä vihjeitähän tää sarja on ennenkin antanut. Pitäneet usein paremmin paikkansa kuin Danyn 1000 ships ja edellisen jakson uuden Rautasaaren kuninkaan kaltaiset ilmiselvät yhteensattumat.

Arya nytkähti eteenpäin ja ei siitä tullutkaa "no onea". Hyvä. Neulakin löytyi. Eiköhän se ole kaikille ollutkin selvää, että tyttö palaa Westerosiin listimään. Odotan innolla.

Hieno sarja ja edelleen niin koukussa. Joka maanantai vesi kielellä ja jakson jälkeen kaipaa lisää.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niitä miekkoja kun ei ihan hirveen montaa missään ollut ja jatkossa käyttöä tulee Pohjoisempana olemaan. Tähän hätään tuli mieleen Brienne+Jon ja ny Sam. Pari muutakin vissiin jossain?
Ainakin Joffreyn miekka oli valyrialaista terästä, samasta Nedin miekasta taottu kuin Jaimen Briennelle antama miekka. Tuota ei toki ole pariin kauteen näytetty, mutta loogisesti sen kuvittelisi olevan Tommenin hallussa tällä hetkellä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Danysta ja lohharista on jo kaikki sanottu. Ei sytytä tällä kaudella koska homma ei vaan etene. Seuraavassa jaksossa jos lastatataan jo dothrakia laivaan ja Dany koinii Euronin kanssa niin tulee vuosisadan naurukohtaus. Ehkä ei sentään....

En ymmärrä tätä, ensin sanot että pitkästyttää, mutta heti perään kritisoit, että toivottavasti ei ainakaan nopeudu tapahtumien tempo.

Kai muuten kaikki tajuavat, miksi se Dany siellä Essosissa velloo? Koko tarinahan lähestyy loppuaan siinä vaiheessa, kun Dany sieltä meren yli tulee ja siksi tuotanto eikä Martin voi häntä vielä valloilleen päästää. Eihän hänellä ole edes ketään uskottavaa vastavoimaa tai no ehkä Night King. Kieltämättä vähän turhaan joudutaan siksi odottelemaan idässä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulle tuli myös mieleen se, että Benjen olisi jääpuikon jekku. Siis että Branin kautta ujestavat itsensä jotenkin muurin toiselle puolelle. Ehkä Benkku jossain vaiheessa menehtyypi, kun paljastaa todellisen luonteensa, pahoittelee siinä samalla, että sortsi, mutten voinut mitään.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ymmärrä tätä, ensin sanot että pitkästyttää, mutta heti perään kritisoit, että toivottavasti ei ainakaan nopeudu tapahtumien tempo.

Kai muuten kaikki tajuavat, miksi se Dany siellä Essosissa velloo? Koko tarinahan lähestyy loppuaan siinä vaiheessa, kun Dany sieltä meren yli tulee ja siksi tuotanto eikä Martin voi häntä vielä valloilleen päästää. Eihän hänellä ole edes ketään uskottavaa vastavoimaa tai no ehkä Night King. Kieltämättä vähän turhaan joudutaan siksi odottelemaan idässä.

No eikö mielestäsi koko Danyn tarina ala jo puuduttaa? Viime kausi, Harpyijan Poikineen ketkä tässä sitten yhtäkkiä siirrettiin sivuun koska Tyrion teki siellä yhteiskuntasopimuksen? Monesko Danyn puhe nyt kuultiin?
On myös eroa miten tapahtumia nopeutetaan.

Dothrakien taistelukyvystä ei hirveästi olla saatu todisteita mutta kova on Danyn etulyönti liskojen takia. Uskottava vastavoima tosiaan, tyttö ketä ei osaa hallita yhtä kaupunkia ja yhtäkkiä pitäisi valloittaa Westeros. En silti näe että reissu meren yli olisi homman loppu. Vai mitä ne näyt lumisesta valtaistuimesta oli? Kyllä tässä enemmän vaaditaan Night Kingin pysäyttämiseksi.
 

Mont-Blanc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mets
Itse taidan olla selvää vähemmistöä, mutta minä pidän Sam & Gilly kaksikosta. Kertaakaan ei ole sarjan aikana tullut sellaista fiilistä, etteikö kaksikon tekemisiä olisi ollut mukava seurata.

Mitä tulee täällä mainittuun "Teleporttaamiseen" niin eikös sarjan ihan ensimmäisessä jaksossa hypätty ajassa kohtausten välillä noin kuukausi eteenpäin. Ned sai kirjeen että Robert tulee kylään ja seuraavassa kohtauksessa Robert on kylässä. Cersei mainitsee vielä jotain kuukauden matkustamisesta. Itse olen tämän pohjalta ainakin katsonut sarjaa sellaisilla mielin, että nuo jakson kohtaukset eivät tosiaan tapahdu A) samana päivänä B) Välttämättä edes saman kuukauden aikana. Tietty jokainen saa katsoa sarjaa miten haluaa, mutta ihmettelen vain että miten tuo ajassa eteenpäin (välillä aika suurestikin) hyppääminen voi jotain nyt häiritä, kun sitä on viljelty sarjaan ihan ensimmäisestä jaksosta lähtien.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Itse olen tämän pohjalta ainakin katsonut sarjaa sellaisilla mielin, että nuo jakson kohtaukset eivät tosiaan tapahdu A) samana päivänä B) Välttämättä edes saman kuukauden aikana. Tietty jokainen saa katsoa sarjaa miten haluaa, mutta ihmettelen vain että miten tuo ajassa eteenpäin (välillä aika suurestikin) hyppääminen voi jotain nyt häiritä, kun sitä on viljelty sarjaan ihan ensimmäisestä jaksosta lähtien.

Tähän vahva sama. Moni tuntuu katsovan tätä kuin jotain kaksnelosta jossa kaikki tapahtuu täsmälleen samaan aikaan. Toki sarjassa voitaisiin välillä paremmin tuoda esille että aikaa on kohtausten välillä saattanut kulua enemmän kuin minuutti.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Tähän vahva sama. Moni tuntuu katsovan tätä kuin jotain kaksnelosta jossa kaikki tapahtuu täsmälleen samaan aikaan. Toki sarjassa voitaisiin välillä paremmin tuoda esille että aikaa on kohtausten välillä saattanut kulua enemmän kuin minuutti.

Ongelma on siinä, että siinä missä jotkut hahmot teleportaavat toiselta puolelta planeetaa toiselle puolelle yhdesssä jaksossa, niin toisten hahmojen siirtyminen kestää sitten sen 3-5 jaksoa. Tämä jos mikä on epäjohdonmukaista. Ei minua haittaisi ollenkaan, jos hahmot siirtyisivät jaksossa paikasta A paikkaan B, mutta johdonmukainen pitää olla.

Petyr Baelish on matkannut pohjoisen ja Valen välillä nyt sen pikataksin avulla sen pari kertaa, kun samaan aikaan Margaery on virunut tyrmässä. Koska Baelish nyt ei todistettavasti ole ollut koko aikaa liikekannalla, niin Margaery on varmaa jo vuoden virunut sielä tyrmässä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei ole paljon tullut sarjasta valitettua, mutta onhan Arya-teeman paskojen teatteriesitysten, jossa kerrataan jotain vitun aiempien kausien tapahtumia, näyttäminen jotain todella paskaa. Varsinkin, kun ottaa huomioon sen, että isompia kohtauksia kustaan juosten jo nyt ja sarjaa ollaan pistämässä päätökseen parin kauden aikana.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tietty jokainen saa katsoa sarjaa miten haluaa, mutta ihmettelen vain että miten tuo ajassa eteenpäin (välillä aika suurestikin) hyppääminen voi jotain nyt häiritä, kun sitä on viljelty sarjaan ihan ensimmäisestä jaksosta lähtien.
Varmasti osa ihan aidosti kiusaantuu noista mahdollisista epäjohdonmukaisuuksista, mutta osalle taas kyseessä on keino päästä pätemään. "Itku ja vinku, vaikka onhan tämä edelleen ihan hyvä sarja ja itku, mutta alle 20 jaksoa ratkaisuun." Enkä nyt keneenkään yksittäiseen valittajaan, vaan ihan yleisesti vain vittuilen, koska se on kivaa. Mutta hei, fiktiivinen sarja.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Ongelma on siinä, että siinä missä jotkut hahmot teleportaavat toiselta puolelta planeetaa toiselle puolelle yhdesssä jaksossa, niin toisten hahmojen siirtyminen kestää sitten sen 3-5 jaksoa. Tämä jos mikä on epäjohdonmukaista. Ei minua haittaisi ollenkaan, jos hahmot siirtyisivät jaksossa paikasta A paikkaan B, mutta johdonmukainen pitää olla.

Onhan joukossa toki epäloogisuuksiakin, en minä sitä kiistä. Olisi mielenkiintoista nähdä joku aikajana jokaisesta jaksosta, että mitä milloinkin tapahtuu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No eikö mielestäsi koko Danyn tarina ala jo puuduttaa? ...

Tottakai alkaa väsyttää hänen oleilunsa Essoksessa, mutta se johtuu siitä, että ilmeisesti Danyn saapuminen Westerosiin enteilee koko stoorin loppukohtia, niin häntä joudutaan viivyttämään.

Tuohan on Jon Snow'n lisäksi koko stoorin pääjuoni, Danyn kasvu halliitsijaksi. Voin spoilerina kertoa, että ei myöskään tule mitään reweddinngejä tms, jolla Dany ei nousisi valtaan, vaan edetään määrätietoisesti - toki ongelmien ja vihollisten raivaamisen kautta - kohti valtaistuinta.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse taidan olla selvää vähemmistöä, mutta minä pidän Sam & Gilly kaksikosta. Kertaakaan ei ole sarjan aikana tullut sellaista fiilistä, etteikö kaksikon tekemisiä olisi ollut mukava seurata.

Kuulun samaan vähemmistöön. Hannah Murrayn tapa näytellä Gillya on melko ärsyttävä, mutta muuten pidän tuota juonilankaa erittäin tarpeellisena kaiken tappamisen ja seksin vallan välineenä käyttämisen ohessa. Sama pätee myös Harmaan Madon ja Missandein väliseen "romanssiin". Sarjassa on monia vastapareja myös teeman tasolla ja yksi niistä on tämä aito rakkaus ja kumppanuus vrt. esimerkiksi Cersein tapa manipuloida Jaimea.

Mitä tulee täällä mainittuun "Teleporttaamiseen" niin eikös sarjan ihan ensimmäisessä jaksossa hypätty ajassa kohtausten välillä noin kuukausi eteenpäin. Ned sai kirjeen että Robert tulee kylään ja seuraavassa kohtauksessa Robert on kylässä.

Selkeästi ilmaistu aikasiirtymä on aivan eri asia kuin se, että jotkut hahmot vain ilmestyvät äkkiä jostakin. Lisäksi kun sarjassa on aiemmin nimenomaan pantu paljon painoarvoa pitkille matkoille ja matkan teon tärkeydelle (Bran ja kumppanit, Jaime ja Brienne, Arya ja Hurtta jne.) pistää tuo teleporttaaminen välillä rumasti silmään. Joo, kaiken matkustamisen näyttäminen ei palvele tarinaa, mutta kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Kuulun samaan vähemmistöön. Hannah Murrayn tapa näytellä Gillya on melko ärsyttävä, mutta muuten pidän tuota juonilankaa erittäin tarpeellisena kaiken tappamisen ja seksin vallan välineenä käyttämisen ohessa. Sama pätee myös Harmaan Madon ja Missandein väliseen "romanssiin". Sarjassa on monia vastapareja myös teeman tasolla ja yksi niistä on tämä aito rakkaus ja kumppanuus vrt. esimerkiksi Cersein tapa manipuloida Jaimea.

Tuo Samwellin ja Gillyn tarinan suurin ongelma on sen satunnaisuus ja pieni muotoinen "lihan" puute. Kaksikkoa näytetään hyvin harvakseltaan ja suurin osa tästä on ollut matkaamista ja/tai Gillyn ihmettelyä maailmasta. Se toki tuo kuvaa miten eri tavalla joku, joka on viettänyt elämänsä yhdessä mökissä näkee maailman, mutta tavallaan taas helposti jää "fillerifiilis" siitä itse sisällöstä ja irtonaisuus muusta kokonaisuudesta, kun Samwellin tarinassa ei ole tv-sarjassa ihmeempiä tapahtunut hetkeen ja nämä ovat menneet ihan omia polkujaan jo pidemmän aikaa. Itse pidän etenkin kirjaversiosta Samwellistä ja toivottavasti myös tv-sarjan Samwell saa nyt vähän rotia touhuunsa tämän uusimman jakson myötä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuo Samwellin ja Gillyn tarinan suurin ongelma on sen satunnaisuus ja pieni muotoinen "lihan" puute.

Joo, ymmärrän tämän pointin, olen itse ollut vain siinä käsityksessä että jotkut inhoavat koko kaksikkoa jo pelkästään hahmojen itsensäkin takia. En sano että se olisi väärin, mutta minusta nuo vain ovat aika kiinnostavia hahmoja.

Gilly on kieltämättä käsikirjoittajille hyvä työkalu sarjaan, repliikkien keksiminen ei ole ainakaan kovin vaikeaa...
 

Mont-Blanc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mets
Tuo Samwellin ja Gillyn tarinan suurin ongelma on sen satunnaisuus ja pieni muotoinen "lihan" puute. Kaksikkoa näytetään hyvin harvakseltaan ja suurin osa tästä on ollut matkaamista ja/tai Gillyn ihmettelyä maailmasta. Se toki tuo kuvaa miten eri tavalla joku, joka on viettänyt elämänsä yhdessä mökissä näkee maailman, mutta tavallaan taas helposti jää "fillerifiilis" siitä itse sisällöstä ja irtonaisuus muusta kokonaisuudesta, kun Samwellin tarinassa ei ole tv-sarjassa ihmeempiä tapahtunut hetkeen ja nämä ovat menneet ihan omia polkujaan jo pidemmän aikaa. Itse pidän etenkin kirjaversiosta Samwellistä ja toivottavasti myös tv-sarjan Samwell saa nyt vähän rotia touhuunsa tämän uusimman jakson myötä.

Kyllä. Itsekin koen heidät vähän kevyempinä hahmoina, jos siihen viittasit tuolla kommentilla "Lihan" puutteesta. Eli aivan samanlaista arvoa he eivät hahmoina kanna tarinan kokonaisuuden kannalta kuin esim. Jon tai Dany. Toisaalta tämä tekeekin hahmoista (ainakin omaan makuun) kiinnostavia. Kuten Vellihousu mainitsi, niin parin teemana toimiva aito rakkaus, on taas näin katsojan näkökulmasta jotain minkä takia heille on helppo hurrata. He eivät toimi nappuloina tuossa valtaistuinpelissä (vaikka varmasti jokin vaikutus lopulta heillä myös siihen on), vaan yrittävät vain löytää paikkansa tässä juonittelun ja tappamisen täyttämässä maailmassa. Teinirakkaus <3

Itse koen tuon satunnaisuuden pelkästään hyvänä asiana ja omasta mielestäni tuotantotiimi on onnistunut tuomaan paria ruutuun silloin kun sille on tarvetta (Muuten synkät jaksot jne.). Mutta toisaalta ymmärrän hyvin myös tuon "fillerifiilis"-kommentin sillä ei parilla ole kovin merkityksellistä annettavaa isommille juonikuvioille viime aikoina juurikaan ollut. Itseäni tämä ei siis häiritse (päinvastoin), mutta ymmärrän kyllä jos joku kokee heidät tämän takia turhana sisältönä.

Ongelma on siinä, että siinä missä jotkut hahmot teleportaavat toiselta puolelta planeetaa toiselle puolelle yhdesssä jaksossa, niin toisten hahmojen siirtyminen kestää sitten sen 3-5 jaksoa. Tämä jos mikä on epäjohdonmukaista. Ei minua haittaisi ollenkaan, jos hahmot siirtyisivät jaksossa paikasta A paikkaan B, mutta johdonmukainen pitää olla.

En tätä tosiaan ole yhtään sen syvällisemmin miettinyt koska asia ole minua häirinnyt, mutta ehkäpä tuo näkemysero johtuu siitä että jotkut kokevat eri juonilankojen kulkevan samalla aikajanalla esim. yhden jakson sisällä. Itse en näin siis koe.

Esim itse koen että Arya palasi katsomaan näytelmän (myrkyn kera) (Jakso 6) heti seuraavana päivän (tai ainakin hyvin lyhyen ajan sisään) siitä kun hän sen ensimmäisen kerran tuo näytelmän näki (Jakso 5). Dany taas sanottuaan Jorahille hyvästit (Jakso 5.) on saattanut jo ratsastaa useamman viikon kun hän löytää Drogon (Jakso 6.) Itse kohtaukset tapahtuivat jaksoissa aika lähellä toisiaan, mutta itse en tosiaan koe että ne tapahtuivat tuolla tarinan aikajanalla mitenkään samoihin aikoihin.

En tiedä miksi tulkitsen asiaa näin, mutta ehkäpä nuo monet toisistaan irrallaan olevat juonilangat ovat pakottaneet päästämään irti tuosta muuten TV-sarjoista ja elokuvista tutusta "käsikädessä"-aikajana seuraamisesta. En tiedä miten tuotantotiimi tämän asian on ajatellut, mutta itseäni tämä valittu linja ei häiritse lainkaan.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Kyllä. Itsekin koen heidät vähän kevyempinä hahmoina, jos siihen viittasit tuolla kommentilla "Lihan" puutteesta. Eli aivan samanlaista arvoa he eivät hahmoina kanna tarinan kokonaisuuden kannalta kuin esim. Jon tai Dany. Toisaalta tämä tekeekin hahmoista (ainakin omaan makuun) kiinnostavia. Kuten Vellihousu mainitsi, niin parin teemana toimiva aito rakkaus, on taas näin katsojan näkökulmasta jotain minkä takia heille on helppo hurrata. He eivät toimi nappuloina tuossa valtaistuinpelissä (vaikka varmasti jokin vaikutus lopulta heillä myös siihen on), vaan yrittävät vain löytää paikkansa tässä juonittelun ja tappamisen täyttämässä maailmassa. Teinirakkaus <3

Itse koen tuon satunnaisuuden pelkästään hyvänä asiana ja omasta mielestäni tuotantotiimi on onnistunut tuomaan paria ruutuun silloin kun sille on tarvetta (Muuten synkät jaksot jne.). Mutta toisaalta ymmärrän hyvin myös tuon "fillerifiilis"-kommentin sillä ei parilla ole kovin merkityksellistä annettavaa isommille juonikuvioille viime aikoina juurikaan ollut. Itseäni tämä ei siis häiritse (päinvastoin), mutta ymmärrän kyllä jos joku kokee heidät tämän takia turhana sisältönä.

En tätä tosiaan ole yhtään sen syvällisemmin miettinyt koska asia ole minua häirinnyt, mutta ehkäpä tuo näkemysero johtuu siitä että jotkut kokevat eri juonilankojen kulkevan samalla aikajanalla esim. yhden jakson sisällä. Itse en näin siis koe.

Esim itse koen että Arya palasi katsomaan näytelmän (myrkyn kera) (Jakso 6) heti seuraavana päivän (tai ainakin hyvin lyhyen ajan sisään) siitä kun hän sen ensimmäisen kerran tuo näytelmän näki (Jakso 5). Dany taas sanottuaan Jorahille hyvästit (Jakso 5.) on saattanut jo ratsastaa useamman viikon kun hän löytää Drogon (Jakso 6.) Itse kohtaukset tapahtuivat jaksoissa aika lähellä toisiaan, mutta itse en tosiaan koe että ne tapahtuivat tuolla tarinan aikajanalla mitenkään samoihin aikoihin.

En tiedä miksi tulkitsen asiaa näin, mutta ehkäpä nuo monet toisistaan irrallaan olevat juonilangat ovat pakottaneet päästämään irti tuosta muuten TV-sarjoista ja elokuvista tutusta "käsikädessä"-aikajana seuraamisesta. En tiedä miten tuotantotiimi tämän asian on ajatellut, mutta itseäni tämä valittu linja ei häiritse lainkaan.

Siihen viittasin juu. Ei minuakaan Samwell&Gilly liiallisesti haittaa, mutta tavallaan harmittaa, että Samwellin matka on supistettu täysin ja tämän myötä tuo hahmon kasvaminen on jäänyt todella irralliseksi ja hajanaisiksi tapahtumiksi vähän siellä täällä.
Teemaltaan tuon parin seikkailut ovat, kuten sanoit täysin eri maata (pääasiassa) kuin muilla, toki tuokin muuttunee Samwellin varastaessa sen miekan...

Dany ja Arya ovat ehkä vähän huono esimerkki tuohon aika vertailuun. Pikemminkin pitäisi miettiä Littlefingerin sinkoilua paikasta toiseen ja kuinka vähän aikaa muualla on kulunut sinä aikana, kun Littlefinger on sinkoillut paikkojen välejä ja tätä sitten verrataan siihen aikaan mikä Littlefingerillä menisi järjellisesti matkata tuo matka. Tosin tokihan on mahdollista, että Sansa ja Jon eivät ole tehneet oikeastaan mitään sinä aikana, kun Sansa on muurilla ollut ja Littlefinger matkasi kaikessa rauhassa kuukauden tai pari Laaksosta Muurille. Muuten tuo ajan kuluminen ei ole itseäni ainakaan sarjassa erityisesti häirinnyt.

Aryan juonilankaahan on selvästi yritetty näyttää, että siinä kuluu aikaa enemmänkin tuon harjoittelumontaasin myötä, kun tämä selvästi kehittyy eri kohtauksien välissä merkittävästi.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mun mielestä Samin tarina alkaa oikeasti nyt kun edessä on kouluttautuminen maisteriksi.

Veikkaan, että kaverilla on roolia isojaossa tuon miekkansa ja kokemuksensa myötä. Mikä ei ole varmasti kenellekään mikään suuri oivallus.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mun mielestä Samin tarina alkaa oikeasti nyt kun edessä on kouluttautuminen maisteriksi.

Veikkaan, että kaverilla on roolia isojaossa tuon miekkansa ja kokemuksensa myötä. Mikä ei ole varmasti kenellekään mikään suuri oivallus.

Jotain roolia varmasti on, mutta ehtiiköhän kuitenkaan maisteriksi, siis ainakaan sarja puitteissa? Toki se olisi kyllä loistohuipennus Samin tarinalle, että viimeisistä jaksoista 95% on loharia, white walkeria ja actionia ja sitten välillä palataan näyttämään Samia koulun penkillä, Samia matkalla kotiin Gillyn luokse, Sam leikkimässä lapsen kera...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Niin siis... koitan pitää asioita vähän piilossa kun Sam taitaa olla ainoa hahmo joka on edellä kirjoissa vielä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tässä sarjassa ei ole yhtään turhaa hahmoa. Kaikilla on merkityksensä.
Mun mielestä olis ihan parasta jos Dany yhtäkkiä kuolee merimatkalla keripukkiin. Kaikki buildup. Kaikki ne n+1 eeppistä puhetta. Turhaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös