Tuo Samwellin ja Gillyn tarinan suurin ongelma on sen satunnaisuus ja pieni muotoinen "lihan" puute. Kaksikkoa näytetään hyvin harvakseltaan ja suurin osa tästä on ollut matkaamista ja/tai Gillyn ihmettelyä maailmasta. Se toki tuo kuvaa miten eri tavalla joku, joka on viettänyt elämänsä yhdessä mökissä näkee maailman, mutta tavallaan taas helposti jää "fillerifiilis" siitä itse sisällöstä ja irtonaisuus muusta kokonaisuudesta, kun Samwellin tarinassa ei ole tv-sarjassa ihmeempiä tapahtunut hetkeen ja nämä ovat menneet ihan omia polkujaan jo pidemmän aikaa. Itse pidän etenkin kirjaversiosta Samwellistä ja toivottavasti myös tv-sarjan Samwell saa nyt vähän rotia touhuunsa tämän uusimman jakson myötä.
Kyllä. Itsekin koen heidät vähän kevyempinä hahmoina, jos siihen viittasit tuolla kommentilla "Lihan" puutteesta. Eli aivan samanlaista arvoa he eivät hahmoina kanna tarinan kokonaisuuden kannalta kuin esim. Jon tai Dany. Toisaalta tämä tekeekin hahmoista (ainakin omaan makuun) kiinnostavia. Kuten Vellihousu mainitsi, niin parin teemana toimiva aito rakkaus, on taas näin katsojan näkökulmasta jotain minkä takia heille on helppo hurrata. He eivät toimi nappuloina tuossa valtaistuinpelissä (vaikka varmasti jokin vaikutus lopulta heillä myös siihen on), vaan yrittävät vain löytää paikkansa tässä juonittelun ja tappamisen täyttämässä maailmassa. Teinirakkaus <3
Itse koen tuon satunnaisuuden pelkästään hyvänä asiana ja omasta mielestäni tuotantotiimi on onnistunut tuomaan paria ruutuun silloin kun sille on tarvetta (Muuten synkät jaksot jne.). Mutta toisaalta ymmärrän hyvin myös tuon "fillerifiilis"-kommentin sillä ei parilla ole kovin merkityksellistä annettavaa isommille juonikuvioille viime aikoina juurikaan ollut. Itseäni tämä ei siis häiritse (päinvastoin), mutta ymmärrän kyllä jos joku kokee heidät tämän takia turhana sisältönä.
Ongelma on siinä, että siinä missä jotkut hahmot teleportaavat toiselta puolelta planeetaa toiselle puolelle yhdesssä jaksossa, niin toisten hahmojen siirtyminen kestää sitten sen 3-5 jaksoa. Tämä jos mikä on epäjohdonmukaista. Ei minua haittaisi ollenkaan, jos hahmot siirtyisivät jaksossa paikasta A paikkaan B, mutta johdonmukainen pitää olla.
En tätä tosiaan ole yhtään sen syvällisemmin miettinyt koska asia ole minua häirinnyt, mutta ehkäpä tuo näkemysero johtuu siitä että jotkut kokevat eri juonilankojen kulkevan samalla aikajanalla esim. yhden jakson sisällä. Itse en näin siis koe.
Esim itse koen että Arya palasi katsomaan näytelmän (myrkyn kera) (Jakso 6) heti seuraavana päivän (tai ainakin hyvin lyhyen ajan sisään) siitä kun hän sen ensimmäisen kerran tuo näytelmän näki (Jakso 5). Dany taas sanottuaan Jorahille hyvästit (Jakso 5.) on saattanut jo ratsastaa useamman viikon kun hän löytää Drogon (Jakso 6.) Itse kohtaukset tapahtuivat jaksoissa aika lähellä toisiaan, mutta itse en tosiaan koe että ne tapahtuivat tuolla tarinan aikajanalla mitenkään samoihin aikoihin.
En tiedä miksi tulkitsen asiaa näin, mutta ehkäpä nuo monet toisistaan irrallaan olevat juonilangat ovat pakottaneet päästämään irti tuosta muuten TV-sarjoista ja elokuvista tutusta "käsikädessä"-aikajana seuraamisesta. En tiedä miten tuotantotiimi tämän asian on ajatellut, mutta itseäni tämä valittu linja ei häiritse lainkaan.