Ai että. On täällä kovia sällejä. Jatkoaika Outlaw`s kokoontuu.
Mä näen tän asian hyvin yksinkertaisena. - Jos katsot televisiota ja/tai sellaisen omistat, maksat televisiomaksun, jos et katso/omista, et maksa.
Täysin normaali veroluonteinen maksu, joita tässä maassa on pilvin pimein. - Auton käyttömaksu, kiinteistövero, perintövero, varainsiirtovero - älyttömiä kaikki tyynni, mutta ei auta, maksettava on. Riippumatta siitä, hyväksyykö ko. maksun tai ei. Niistä kun päättää eduskunta, ei yksittäiset kansalaiset. Kansalaisella kun käsittääkseni ei ole tässä maassa oikeutta itse määritellä niitä veroja ja maksuja, joita itse on oman oikeustajunsa perusteella valmis maksamaan. Lähtökohta on se, että ne maksat joista olet velvollinen maksamaan. Aivan älyttömiä perusteluita jättä maksut maksamatta on nää "en kato YLE:n kanavia, tulee pelkkää paskaa, katon vaan kaapelikanavia"-jargonit. Joutuuhan sitä maksamaan auton käyttömaksua niiltäkin päiviltä joina ajelee ihan muiden maiden teillä kun Suomen. Vai onko täällä montakin tuff guy´ta jotka panee soittaen AKE:een ja ilmoittaa rehvakkaasti että " s´tana mä en sitte virastohoro maksa viikolta käyttömaksuu, on meinaan Haaparannassa"?
Suurin syy sille, että televisiomaksua ei makseta, vaan jopa rehvastellaan sen maksamatta jättämisestä, taitaa kuitenkin olla se, että ko. maksun maksamatta jättäminen on kovin helppoa. Ei poliisit tiellä pysäyttele, ei joudu raastupaan, ei vouti lähesty. Saa olla ihan oman elämänsä sankari; - Fiddu mä oon kova, meikä ei maksa...Jokainen pikkupippeli/pimppa saa anonyymin paikan vittuilla valtiolle. Ilman seurauksia. Säälittävää.
Muiden verojen ynnä muiden maksujen kohdalla kun näin ei ole. Kontrolli ja ennenkaikkea sanktiot ovat aivan toista luokkaa. Ja silloin Masa ja Pera maksaa kiltisti, pitäähän se, kun on pakko, ja voi tulla vaikeuksia...
Jä tamähän malli suomalaisille sopii. Välillä tuntuu siltä, että tämä hyvinvointivaltiota turpa ammollaan puolustava ja palveluita vaativa kansa ei oikein ymmärrä, että että näiden maksujen kanssa ei ole vaihtoehtoja.
Aivan turha mussuttaa että "muuten en siedä vapaakyytiläisiä, mutta tässä tapauksessa". Jos katsot televisiota ja et siitä maksa, pummi ja raukkis olet.
Taidatte olla luvan maksamatta jättäneet vähän samaa jengiä, jotka huutelee jäähallissa pälli turkoosina lisää väkivaltaa ja ylilyöntejä kaukaloon, ja sitten samana iltana tulee paniikkilirut pöksyyn, jos joku karvainen juoppo uhkailee kadulla uida ns. liiveihin....