Taisteluvarustus
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Turun Palloseura
Asiasta on keskusteltu vähän joka puolella, mutta ajattelin tänne vieraaseen pöytään huudella kun SoMemarkkinointia ja Tamin uskomatonta markkinointisilmää arvostan:
TuTo on nähdäkseni jonkun aikaa ollut Tamin älyttömän kovasta some- ja kaikesta muustakin mediapreesensistä johtuen ja laskentatavasta riippuen suomen puhutuimpien urheiluseurojen top 5 joukossa. Edelle oikeastaan menevät suorassa somehuomiossa ainoastaan Helsingin liigajengit, jotka pelkästään omien sivujensa tykkäyksillä saavuttavat mielettömän huomion, puhumattakaan siitä että suomalaisessa mediassa yleisesti ei muita joukkueita oikeastaan edes tunnusteta olevan olemassa. Liigan pleijareiden alettua tulee hetkeksi aikaa muutamia joukkueita nousemaan rinnalle ja ohi, mutta enempää jatkuvaa hypeä eivät ole liigajoukkueistakaan tällä kaudella saaneet kuin Hifk ja Jokerit. Näistäkin Hifkin huomio on ollut lähinnä negatiivista, mikä sekin tosin kurssin sitten kääntyessä lasketaan kuitenkin positiiviseksi asiaksi.
Kuitenkin: Tutolla on sosiaalisessa mediassa kolme pääkanavaa Facebookissa+twitter, mutta Twitterin lukuja on vaikeampi kaivaa ja arvioida kuin fabon, joten keskityn tässä nyt lähinnä faboon.
Tamilla n. 13500 tykkääjää Facebookissa, mieletön määrä mainintoja Twitterissä TV-esiintymisten ja muun yleisen Tamihypen myötä. nämä vielä ympäri Suomen, ei siis edes pelkästään varsinaissuomesta. Kaikki tämä huomio liittyy suoraan tai vähintään epäsuorasti TuToon, useimmiten Tamin päivityksissä suoraan joukkueeseen liittyvää asiaa ja hypetystä.
Veikkaajat.com n.20500 tykkääjää, nämä vielä hajautetummin pitkin poikin suomea. Kerran-pari viikkoon Aleksi Valavuori & kumppanit jakavat tätä kautta jonkun Tami-aiheisen jutun, Tuton pressin tai vastaavan, joita usein jaetaan satoja, joskus tuhansia kertoja eteenpäin. Viraalisen näkyvyyden lukuja voidaan vain arvailla, mutta valistunut arvaus on jossain 50000-100000 feediä per kerta. Tähän ei ainakaan pysty toistuvasti kuin Jokerit ja Hifk.
Tamin myötä suomalainen, erittäin näkyvä urheilubrändi Aleksi Valavuori on siirtynyt TuTon kelkkaan, mikä on siis taannut omalta osaltaan jatkuvaa huomiota myös TuTolle.
Tutolla itsellään "vain" n.3500 tykkääjää, mutta tässäkin mielessä mestisjoukkueeksi hyvin, Sport on omassa luokassaan yli 8000 tykkääjällään, mikä toki on ymmärrettävää kun on sielläpäin ainoa joukkue, Sportin lisäksi ainoastaan KooKoolla enemmän tykkääjiä, n.4300. Muilla joukkueilla jo huomattavasti vähemmän.
Voidaan päätellä että oli Tamista sitten mitä mieltä tahansa, niin kyllä hänen johtamanaan minkä tahansa joukkueen kiinnostavuus ja mediaseksikkyys nousee ihan mielettömästi. Mies onnistuu värikkäällä supliikillaan aina herättämään tunteita, mikä someaikana entistä korostetummin lisää kulloisenkin asian näkyvyyttä ja tuotteen, tässä tapauksessa joukkueen kiinnostavuutta.
PS. päätelmät ovat osittain oman Facebook/Twitterkokemukseni tuloksia, vaikka tykkään ja seuraan kaikkia Liigan jengiä ja neljää mestiksen kärkijoukkueista, sekä miltei kaikkia keskeisiä urheilu- ja kiekkopersoonia, niin voi silti olla että minun feedeistäni on joku jengi jäänyt pimentoon syystä tai toisesta, esimerkiksi aluekohdennetun markkinoinnin kautta.
Edit. Typo
TuTo on nähdäkseni jonkun aikaa ollut Tamin älyttömän kovasta some- ja kaikesta muustakin mediapreesensistä johtuen ja laskentatavasta riippuen suomen puhutuimpien urheiluseurojen top 5 joukossa. Edelle oikeastaan menevät suorassa somehuomiossa ainoastaan Helsingin liigajengit, jotka pelkästään omien sivujensa tykkäyksillä saavuttavat mielettömän huomion, puhumattakaan siitä että suomalaisessa mediassa yleisesti ei muita joukkueita oikeastaan edes tunnusteta olevan olemassa. Liigan pleijareiden alettua tulee hetkeksi aikaa muutamia joukkueita nousemaan rinnalle ja ohi, mutta enempää jatkuvaa hypeä eivät ole liigajoukkueistakaan tällä kaudella saaneet kuin Hifk ja Jokerit. Näistäkin Hifkin huomio on ollut lähinnä negatiivista, mikä sekin tosin kurssin sitten kääntyessä lasketaan kuitenkin positiiviseksi asiaksi.
Kuitenkin: Tutolla on sosiaalisessa mediassa kolme pääkanavaa Facebookissa+twitter, mutta Twitterin lukuja on vaikeampi kaivaa ja arvioida kuin fabon, joten keskityn tässä nyt lähinnä faboon.
Tamilla n. 13500 tykkääjää Facebookissa, mieletön määrä mainintoja Twitterissä TV-esiintymisten ja muun yleisen Tamihypen myötä. nämä vielä ympäri Suomen, ei siis edes pelkästään varsinaissuomesta. Kaikki tämä huomio liittyy suoraan tai vähintään epäsuorasti TuToon, useimmiten Tamin päivityksissä suoraan joukkueeseen liittyvää asiaa ja hypetystä.
Veikkaajat.com n.20500 tykkääjää, nämä vielä hajautetummin pitkin poikin suomea. Kerran-pari viikkoon Aleksi Valavuori & kumppanit jakavat tätä kautta jonkun Tami-aiheisen jutun, Tuton pressin tai vastaavan, joita usein jaetaan satoja, joskus tuhansia kertoja eteenpäin. Viraalisen näkyvyyden lukuja voidaan vain arvailla, mutta valistunut arvaus on jossain 50000-100000 feediä per kerta. Tähän ei ainakaan pysty toistuvasti kuin Jokerit ja Hifk.
Tamin myötä suomalainen, erittäin näkyvä urheilubrändi Aleksi Valavuori on siirtynyt TuTon kelkkaan, mikä on siis taannut omalta osaltaan jatkuvaa huomiota myös TuTolle.
Tutolla itsellään "vain" n.3500 tykkääjää, mutta tässäkin mielessä mestisjoukkueeksi hyvin, Sport on omassa luokassaan yli 8000 tykkääjällään, mikä toki on ymmärrettävää kun on sielläpäin ainoa joukkue, Sportin lisäksi ainoastaan KooKoolla enemmän tykkääjiä, n.4300. Muilla joukkueilla jo huomattavasti vähemmän.
Voidaan päätellä että oli Tamista sitten mitä mieltä tahansa, niin kyllä hänen johtamanaan minkä tahansa joukkueen kiinnostavuus ja mediaseksikkyys nousee ihan mielettömästi. Mies onnistuu värikkäällä supliikillaan aina herättämään tunteita, mikä someaikana entistä korostetummin lisää kulloisenkin asian näkyvyyttä ja tuotteen, tässä tapauksessa joukkueen kiinnostavuutta.
PS. päätelmät ovat osittain oman Facebook/Twitterkokemukseni tuloksia, vaikka tykkään ja seuraan kaikkia Liigan jengiä ja neljää mestiksen kärkijoukkueista, sekä miltei kaikkia keskeisiä urheilu- ja kiekkopersoonia, niin voi silti olla että minun feedeistäni on joku jengi jäänyt pimentoon syystä tai toisesta, esimerkiksi aluekohdennetun markkinoinnin kautta.
Edit. Typo