TuTon (anteeksi ilmeisesti vanhasta kirjoitusasusta, mutta minulle TuTo on aina TuTo)
Kirjoitin tästä toiseenkin ketjuun jokin aika sitten, mutta ei missään nimessä tarvitse pahoitella jos TuTon kirjoitat niin kuin perinteet velvoittavat.
YTJ:stä voi tarkistaa millä nimellä TuTo-osakeyhtiö on virallisesti rekisteröity, ja virallinen nimi toiminimelle on rekisterissä TuTo Hockey Oy. Isoilla kirjaimilla kirjoitettu TUTO on vain keinotekoinen markkinointinimi, josta olisi minun mielestäni jo syytä hiljalleen luopua. Miksi suotta hävetä TuTo-muotoa? Kokonaan isot kirjaimet sopivat minusta vain silloin kun kyse on useammasta sanasta muodostuvasta lyhenteestä.
Hockeyn voi toki halutessaan laittaa perään kun TuTo mainitaan, mutta eiköhän jääkiekosta puhuttaessa ole selvää, että TuTo on yhtä kuin TuTo Hockey Oy, tuskin kukaan kiekkoporukkaa yleisurheiluyhdistykseksi luulee.
No, onneksi ei sentään paidassa vielä lue T.U.T.O.
Mitä peliesityksiin tulee, niin teoriassa ymmärrän senkin, että kun sarjasijoitus on varma, niin halutaan ehkä treenata kovaa ja/tai pelata kevyemmällä otteella ennen pudotuspelejä, mutta käytännössä liiallinen löysäily ja tappioputket runkosarjan loppusuoralla ovat paitsi katsojien aliarviointia myös jättävät joukkueellekin epävarmat lähtökohdat, varsinkin kun muistelee TuTon lähivuosien pudotuspelisarjoja jotka ovat olleet monesti erittäin tuskaista vääntöä.
Farmitouhun puolelle menneestä TPS-lainojen sekavasta käytöstä minulla ei ole mitään uutta sanottavaa, edelleenkään en sitä hyvällä katso ellei ole kyse koko kauden pitkäaikaislainoista. Petua en ole livenä vielä onnistunut näkemään, mutta ei kenenkään hänen uraansa seuranneen luulisi miestä istuttavan mihinkään alivoimaan. Pelatkoon vaikka kaikki ylivoimat ja ykköspakkiparissa, mutta ei hän mikään kiekkoja syövä alivoimaraataja oikein ole.