Turhan tiedon -ketju

  • 661 964
  • 3 252
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Saatoin joskus skidinä olla useita päiviä käymättä lainkaan paskalla. Don't even ask.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Saatoin joskus skidinä olla useita päiviä käymättä lainkaan paskalla. Don't even ask.

Sama. Sitten kun vihdoin oli käytävä niin se sessio kestikin kerralla sellaiset 15-20 minuuttia. En valehtele tai liioittele, tuollaista se minulla välillä oli.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Musiikkiliike Thomann lopettaa postissa tulleiden perinteisten "Hot Deals" -esitteiden jakamisen.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Musiikkiliike Thomann lopettaa postissa tulleiden perinteisten "Hot Deals" -esitteiden jakamisen.

Olen Thomanille maksanut resursseistani ehkä puoli tuhatta euroa, kallein sijoitukseni oli blow out-palautettu vasuri Yamahan FG 720. Ehkä se oli tunkkainen yksilö jonkun asiantuntijan korvissa mutta minulle kotisoittoon riittävä, helpposoittoinen intonaatioinen tekeles. Hyvä diili. Ja sitten olen ostanut muutaman kerran pienempää tilpehööriä ja sälää, osia ja kieliä jne.
Vaan kieltämättä ärsyttävää oli tuo mainostulva. Ei perhana ole meikäihmisellä varaa ostaa soitinjuttuja kuukausittain.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen Thomanille maksanut resursseistani ehkä puoli tuhatta euroa, kallein sijoitukseni oli blow out-palautettu vasuri Yamahan FG 720. Ehkä se oli tunkkainen yksilö jonkun asiantuntijan korvissa mutta minulle kotisoittoon riittävä, helpposoittoinen intonaatioinen tekeles. Hyvä diili. Ja sitten olen ostanut muutaman kerran pienempää tilpehööriä ja sälää, osia ja kieliä jne.
Vaan kieltämättä ärsyttävää oli tuo mainostulva. Ei perhana ole meikäihmisellä varaa ostaa soitinjuttuja kuukausittain.
Rumpukamaa tuli muinoin tilattua paljonkin Thomannilta, mutta eipä sitäkään ole tapahtunut oikeastaan enää vuosikausiin. Soittimet kun nykyään vaihtaa lähinnä kädestä käteen omistajaa, tai muusikoiden.netin toripuoli on tietysti myöskin toinen vaihtoehto. Kapulatkin pitää näin vanhemmalla iällä olla niin modattuja ja just eikä melkein, että ei tuota tiettyä risun kokoa taida edes löytyä tuolta koko liikkeestä. Joskus kun keppejä piti ostaa Thomannilta monen kymmenen parin pakkauksissa.

Hot Deals -kuvastoja tuli kyllä fyysisenä plärättyä monesti kyllästymiseen saakka, että onhan tämä erään aikakauden loppu.

Uunituoreen kuvaston huomasi muuten postilaatikossa aina siitä, kun kirjekuoressa oli etuliitteenä ennen omaa nimeä aina sanat "arvoisa", tai "herra"

Eli tietysti: "arvoisa useful idiot"
 
Viimeksi muokattu:

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Sitten kun vihdoin oli käytävä niin se sessio kestikin kerralla sellaiset 15-20 minuuttia.

En ollut itse päiväkausia paskomatta, mutta kestihän ne käynnit muutenkin tuon verran. Ainakin yksi Aku Ankka meni aina kannesta kanteen. Ei se kai mitään ummetusta ollut ja muistelen, että tykkäsin viivyttää pöntöllä paskan tuloa ja kerätä painetta. Sellasta kisuttelua, että kakka kävi huulilla, mutta sitten imaisikin sen takaisin. Vieläkin tulee nuo lapsuuden paskomissessiot mieleen aina, kun näen jossain Aku Ankka - lehtiä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt siellä naapurin metsässä on ajokone keräämässä kaatokoneen kaatamia puita. Laitoin kälylle viestiä ja nyt tänne on tulossa heidän koko revohka katsomaan metsäkonetta. Sitten taas seistään pellon reunassa katselemassa kun toiset tekee töitä...
 
K

Kiekkokatsoja

Lunta satelee.
Täällä ei joka vuosi tule vielä lokakuussa lunta siten, että jää joksikinaikaa valkoisena maahan.
Löytyyköhän tilastoja, ensilumi maahan asiasta..?
Lisäys. Tilasto kertoo, että täällä ensilumi yleensä marraskuun alkupuolella. Ja pysyvämpi lumipeite joulukuun alkupuolella.
Lisäys 2. Kohta tuhoan maapalloa, syömällä lihaa. No on myös kasvista ja salaattia. Kaikki ne yhdessä, on hyvää.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Katselin lokakuun aikana yhteensä 51 jääkiekkopeliä joko livenä paikan päällä, suorana lähetyksenä tv-ruudulta tai sitten tallenteena. Mutta tuossa luvussa on mukana vain pelit jotka katselin alusta loppuun asti.

Tai oikeastaan, kaikkia pelejä en ole vielä katsellut. Ihan just alan katselemaan Kerhon peliä SaiPulia vastaan ja se on se 51. katselemani peli tässä kuussa.
 
K

Kiekkokatsoja

Katselin lokakuun aikana yhteensä 51 jääkiekkopeliä joko livenä paikan päällä, suorana lähetyksenä tv-ruudulta tai sitten tallenteena. Mutta tuossa luvussa on mukana vain pelit jotka katselin alusta loppuun asti.

Tai oikeastaan, kaikkia pelejä en ole vielä katsellut. Ihan just alan katselemaan Kerhon peliä SaiPulia vastaan ja se on se 51. katselemani peli tässä kuussa.
Se on kyllä harvinaisen paljon. Vaatii jo hyvää peruskuntoa, ja sopivat eväät.
 

Glove

Jäsen
Katselin lokakuun aikana yhteensä 51 jääkiekkopeliä joko livenä paikan päällä, suorana lähetyksenä tv-ruudulta tai sitten tallenteena. Mutta tuossa luvussa on mukana vain pelit jotka katselin alusta loppuun asti.

Tai oikeastaan, kaikkia pelejä en ole vielä katsellut. Ihan just alan katselemaan Kerhon peliä SaiPulia vastaan ja se on se 51. katselemani peli tässä kuussa.
Oletko harkinnut alkaa pelaajatarkkailijaksi? Kai se tuolla pelimäärällä onnistuisi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se on kyllä harvinaisen paljon. Vaatii jo hyvää peruskuntoa, ja sopivat eväät.

No peruskunnon pitäisi olla hyvä. Harrastanhan paljon liikuntaa. Eväät nyt ei yleensä mitkään erikoiset olleet eikä ole, normiruokaa tahdilla aamupala-eväät töissä-päivällinen ja iltapala. Joskus syön urheilua katsellessa jotain erikoisempaa kuten eilen söin HPK:n pelin alkaessa pitsan. On kiva joskus napostella ja syödä urheilua katsellessa jotain herkkuja. Mutta tämä on harvinaisempaa ja osuu yleensä sitten viikonloppuihin.

Ja jos eväillä nyt sitten viitataankin alkoholiin niin alkoholiahan nyt en siis juo enää. Mutta jos joisin niin kyllähän pari- kolme olutta urheilua katsellessa olisi ihan ok, mutta jos liikaa nousisi päähän juomat niin ei urheilun katselusta tulisi enää mitään vaan huomio alkaisi ainakin minulla keskittymään kaikkeen muuhun. Etenkin pölisemiseen, musiikin kuunteluun ja nettiin kirjoittamiseen.

Mutta sanoin että ruokaeväät nyt ei mitkään erikoiset ole. Eivät olekaan. Mutta ehkäpä siinä onkin se juttu, kun syön säännöllisesti ja riittävästi.

Oletko harkinnut alkaa pelaajatarkkailijaksi? Kai se tuolla pelimäärällä onnistuisi.

Ehkä tähän on vielä matkaa minun asiantuntemuksellani. Uskaltaisinpas edes alkuun enemmänkin osallistua täällä taas jääkiekkokeskusteluihin.

Täytyy kyllä tunnustaa sen verran, että aina jääkiekon katselemiseni ei ole ollut niin intsensiivistä. Vaan olen selannut tietokoneella tai älypuhelimella nettiä samalla. Toivottavasti tämä nyt ei liikaa pohjaa pudottanut tältä turhalta tiedoltani.

Ja ei tuo 51 peliä kuukaudessa nyt niin kova määrä vielä ole. Kun ajattelee että minäkin katselen varsin usein kaksi lätkäpeliä päivässä. Toisen tallenteelta NHL:n viime yön pelikierrokselta ja toinen peli on sitten suora lähetys kyseisen illan pelikierroksilta joko Liigaa tai KHL:ää. Viikonloppuisin voi mennä sitten enemmänkin päivässä kuin vain kaksi peliä.

NHL:ää katselen varsin usein jälkilähetyksenä. Ei sitä työpäivinä jaksa valvoa öisin ja minulla on tapana katsella ensin tallenteina NHL-pelejä ja sitten joskus kello 18 katsoa yön tulokset. Ennen katsoin aina heti aamuisin YLEn teksti-tv:ltä sivu 235 yön pelien tulokset mutta tästä perinteestä olen joutunut luopumaan. Siten tallenteina katselemani NHL-pelit ovat minulle kuin uusia joiden lopputuloksia en tiedä vielä siinä vaiheessa.
 
K

Kiekkokatsoja

Husu valehteli, uutisoi iltalehti.
Ääriajattelu aiheuttaa ihmisillä liioittelua, ja valehtelua. Yritetään siis olla olematta liikaa vasemmalla, oikealla, tai missä tahansa ääriajattelussa.
Mielipide toki pitää olla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No niin, tässäpä sitä turheempaakin turhempaa tilastotietoa urheilun katselemisestani tämän kohta päättyvän tammikuun osalta.

Tammikuussa olen katsellut urheilua yhteensä jopa? 138 tuntia ja 40 minuuttia. Suosituin päivä jolloin olen urheilua katsellut on lauantai, silloin olen urheilua katsellut 39 tuntia ja 40 minuuttia. Tämä määrä on noin 28,5 prosenttia kokonaismäärästä. Ja vaikka viikonloppupäiviä on kuukaudessa selkeästi vähemmän kuin arkipäiviä niin olen silti viikonloppuisin katsellut enemmän urheilua kuin arkipäivisin. VIikonloppuisin olen katsellut urheilua yhteensä 73 tuntia ja 5 minuuttia mikä on kokonaismäärästä 52,3 prosenttia.

Lauantaisin olen katsellut urheilua eniten. Sitten tulee sunnuntai. Arkipäivistä eniten urheilua katselen keskiviikkoisin. Keskiviikkona olen katsellut urheilua yhteensä tammikuun aikana 21 tuntia ja 15 minuuttia. Keskiviikon jälkeen katselen urheilua eniten arkipäivistä perjantaisin. Tässä voi olla kai väärentymää koska tämän viikon keskiviikko tähän on jo huomioitu, muttei luonnollisesti kuun viimeistä päivää eli huomista perjantaita.

Urheilua katselen eniten ehkä yllättäenkin TV2:lta. Tämä siitä huolimatta vaikka on noita maksukanaviakin käytössä. TV2:sta olen katsellut urheilua tammikuun aikana 51 tuntia ja 40 minuuttia. Tämä on kokonaiskatselumäärästä noin 37,10 prosenttia. TV kakkosen jälkeen katselen urheilua seuraavaksi eniten Viasat Jalkapallo-kanavalta. Tältä kanavalta olen katsellut tammikuun aikana urheilua 28 tuntia ja 35 minuuttia. Näiden kahden kanavien jälkeen tulee katseluajassa mitattuna seuraavaksi järjestyksessä lueteltuna kanavat Viasat Jääkiekko ja Telia. Tämän jälkeen on iso väli kun tulee seuraavat kanavat. Paikan päällä olen Rinkelinmäellä ollut katselemassa urheilua tässä kuussa reilun 8 tunnin ajan.

Minulle tykätyin laji seurantamäärän perusteella on yhä jääkiekko. Jääkiekkoa olen katsellut tammikuussa yhteensä jopa 73 tuntia ja 30 minuuttia. Jääkiekon jälkeen tulee sitten jalkapallo jota olen puolestaan katsellut 19 tuntia ja 30 minuuttia. Jääkiekon ja jalkapallon jälkeen TOP3:een mahtuu vielä hiihto. Hiihtoa olen seurannut tammikuun aikana 10 tuntia ja 50 minuuttia. Kaikkiaan olen tammikuussa seurannut peräti 11 eri urheilulajia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hah hih, mulla on mies hukassa. Reilu tunti sitten lähti kauppaan eikä vielä ole näkynyt takaisin. Puhelinkin jäi kotiin siinä lähtöhötäkässä. Kauppa nyt meni kiinni klo 22 eli eiköhän kohta kotiin tule tai sitten hän on (lopullisesti) karannut...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hah hih, mulla on mies hukassa. Reilu tunti sitten lähti kauppaan eikä vielä ole näkynyt takaisin. Puhelinkin jäi kotiin siinä lähtöhötäkässä. Kauppa nyt meni kiinni klo 22 eli eiköhän kohta kotiin tule tai sitten hän on (lopullisesti) karannut...

Mies löytyy luultavasti lähimmästä baarista. Puhelimen unohtaminen on kyllä paha virhe. Tsekkaahan aikasi kuluksi, onko siellä viestejä muilta naisilta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No joo, mies tuli kotiin pian viestini lähettämisen jälkeen. Turha tieto tämäkin kuten sekin että toi meille croissantteja kun ne oli paistopisteessä 60% alennuksella viimeisen myyntitunnin takia. Hyviä oli ja mies oli hyvä ja tyydyttävä.

Mies löytyy luultavasti lähimmästä baarista
Ei kyllä löytynyt koska mies oli liikenteessä autolla. Hän on hyvin tiukkana siitä että ei ajella alkoholin vaikutuksen alaisena. Hän on siitä tunnettu rallireissuilla ja muutenkin. Hän varmaan jopa todella olisi valmis jättämään minut jos jäisin kiinni kännissä ajamisesta.

Puhelimen unohtaminen on kyllä paha virhe. Tsekkaahan aikasi kuluksi, onko siellä viestejä muilta naisilta.
On voinut tehdä sitä kun sormenjälki ei toimi ja en tiedä näppäinlukon koodia. Eikä tiedä mieheni minunkaan koodia joten meillä puhelimet on henkilökohtaisia...
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos leikkaat reikiä omaan kalaverkkoosi – on siinä entistä vähemmän reikiä.

Meressä on enemmän lentokoneita kuin sukellusveneitä.

Nuoltavat postimerkit antavat sinulle palkkuoksi 0,1 kaloria.

Englannin Parlamenttisalissa on kuoleminen kiellettyä!

Yhdysvaltojen Illinoisin Oblongin kylä: Jos hääpäivänäsi olet käynyt kalastamassa tai metsästämässä, et saa enää samana päivänä harrastaa sukupuoliyhdyntää.

Pennsylvaniassa on jääkaapissa tai pakastimessa nukkuminen lailla kiellettyä.

Noin 620 miljoonaa vuotta sitten oli vuorokauden pituus 21,9 tuntia. Maan puörimisliike on siis hidastunut.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Syömälllä arkin postimerkkejä pääset lentämään omin siivin Fidzi-saarelle: ei tullitrakastuksia, ei turhia jonotuksia?
ja kymmenellä eurolla vielä? En ole kateellinen... tai, ehkä hieman.

Jotta en ole ot:
Yhdysvalloissa syödään päivittäin noin 7,2 hehtaaria pizzaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Uutisoivat että turvapaikkahakemusten määrä on pudonnut nollaan. Vaikka sisäministerimme jättikin kulkuportin lukitsematta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös