Cubelle ja muille yksityisyyden vapauden rajoituksia ihmetteleville: Kyllä tällä lailla rajoitetaan yksilönvapautta aika rankasti. Meillä ei tupakoimattomilla ei ole mitään pakkoa mennä sellaiseen ravintolaan asiakkaaksi tai töihin, jossa omistaja on sallinut tupakoinnin. Mutta, yhtä ontuvaa on verrata uutta lakia "fasistiseksi", koska sen ovat hyväksyneet äänestämämme kansanedustajat demokraattisen järjestelmän mukaisesti. Siihen on meidän jokaisen alistuttava demokraattisessa yhteiskunnassa, että enemmistön tahdon mukaan mennään. Kyllä minuakin ketuttaa monet muutkin yksilönvapautta rajoittavat säädökset Suomessa. Jos asia vaivaa kovasti, niin demokraattinen yhteiskunta sallii ajaa tärkeäksi kokemiansa asioita monin eri keinoin. Ei muuta kuin lobbaamaan kansanedustajia. Tai ainahan voi muuttaa maahan, jossa yksilönvapautta kunnioitetaan enemmän kuin Suomessa.
Vertaukset savuttomiin työpaikkoihin, valtion virastoihin tai muihin julkisiin paikkoihin ovat sikäli ontuvia, että niissä ihmisten on pakko käydä tai asioida. Baarissa sen sijaan ei ole. Edelleen: jos/kun lakia on perusteltu baarityöntekijöiden terveydellisin perustein, niin mielestäni laki on yliampuva. Olen samoilla linjoilla Golden Awen kanssa, että asia olisi voitu ratkaista paremmin vaatimalla tehokkaampi ilmastointi ravintoloihin/ niille alueille, joissa tupakointi on sallittu. Tupakoimattomana itse kyllä nautin suunnattomasti, ettei tupakansavusta tarvitse enää kärsiä, ja olen sitä mieltä, että tähän on tyytyminen, koska näin on demokraattisesti päätetty. Mutta edelleen juuri siitä en suomalaisessa yhteiskunnassa pidä, että Suomessa suhtaudutaan yksilönvapauteen usein varsin kevyesti juuri tämänkaltaisissa asioissa. Minulle se on hyvin merkittävä arvo, ainakin merkittävämpi kuin lain hyväksyneille kansanedustajille.