Tupakka-gallup

  • 39 973
  • 327

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Piti uhopäissään tämäkin threadi aloittaa ja kuten arvata saattaa, vituiksihan homma meni. Natsa palaa edelleenkin, mutta olen onnistunut kylläkin vähentämään viime aikoina kulutusta tuntuvasti.

Pitänee taas kohta laittaa ryhtiä pyttyyn ja lopetella koko hommaa. Ikävä kyllä samalla pitäisi lopettaa dokaaminen, koska juuri viinan kanssa läträtessä nämä upeat ideat tuppaavat menevän perseelleen.

Mutta mites jerryllä menee? Ilmeisesti Nortti suussa edelleenkin?
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Jep jep, puoli vuotta on tullu oltua ilman tupakkia. Meikäläinen luuli ennen että ennen loppuu leivän syönti kuin tupangin polttelu, vaan helppoahan tämä on ollu kuin heinän teko. Ennen lopullista päätöstä tosin kuikuilin kymmenisen vuotta lähes paivittäin että pitäis lopettaa, mutkun mut, yrittelin vaan en onnistunut, no nuuskalla onnistuin pääsemään irti, säästyy ainaskin keuhkot ja silleen. Oon tyytyväinen ja nuuskalle siitä suuri kiitos, kaiken mailman pili pali purkat ei mulla auttanut, no samaa paskaahan ne on kuin nuuskakin. On se poijjaat vänkä huume tämä tupakki ja nikoviini, kaikenlaisia stimulantteja on meikäläinenkin elämänsä aikana kokeillut, mutta tää on tupangi on kyllä yliveto, siihenhän jää koukkuun että napsahtaa ja lujaa.
 

jerry

Jäsen
Viestin lähetti 1900
Pitänee taas kohta laittaa ryhtiä pyttyyn ja lopetella koko hommaa. Ikävä kyllä samalla pitäisi lopettaa dokaaminen, koska juuri viinan kanssa läträtessä nämä upeat ideat tuppaavat menevän perseelleen.

Mutta mites jerryllä menee? Ilmeisesti Nortti suussa edelleenkin?

Just joo, vituiksi se meni täälläkin. Tosin enää käytän vain keskiolutta ja kevytsavukkeita.

Ilman mitään turhaa uhoa tyydyn toteamaan, että kyllä minä sen tupakoinnin kohta lopetan. Taas.
 

Langkow#18

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPK
Päätin siirtyä nuuskaan, 1 ½ vuoden polttamisen jälkeen. Tällä hetkellä on tullut oltua savuttomana tasan viikko. Pakko myöntää, että Eetua menee suht reilusti varsinkin ruokailujen jälkeen, jolloin on tottunut sen pöllin imaisemaan.

Niillä mennään mitä on.
 

Jindebyne

Jäsen
Itse olen koittanut kolme kertaa lopettaa nuuskan, mutta ikinä ei ole ollut tarpeeksi munaa tehdä sitä.

Aina on tullut jokin tilanne missä on ollut niin houkuttelvasti sitä tarjolla ettei vaan ole voinut kieltäytyä.

Olisiko kellään mitään poppaskonsteja lopettamiseen, vai onko s vaan pakko kerätä itseni ja lopettaa, ja toisaalta kun itselleni on jäänyt sellainen mielikuva ettei nuuska edes ole niin vaarallista niin sitä aina ratkeaa ajattelemaan että jos nyt ei vielä lopettaisi.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Siiis taidan olla aika pelle; vkloppuna sit repes, mutta alotin heti sunnuntai-iltana uuden lopettamisyrityksen. Ja nyt ostin niitä inhalaattoreita! Ei ne purkat auttanu yhtään mitään. Toi inhalaattori on kyllä tehokas ja kaiken lisäks sitäkin saa imeä.. tulee sellanen polttamisen fiilis. Nyt sen on onnistuttava jos koskaan! Suosittelen inhalaattoria lämpimästi kaikille lopettamista yrittäville!
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
juu.Täälläkään näytä hyvältä.Lakko alkoi eilen illalla ja epätoivo vaanii jo kulman takana.Tekee ihan sikana mieli tupakkaa.3 ½ vuotta polttanut ja niin koukussa ku olla ja voi.
Kysymys sulle jerry.siis sua autto se kun vedät bissen tai pari.mulla ei ikinä toimis tollanen.Jos mä vedän edes yhen oluen ni 10 minuutin sisään mul on jotain palamassa.
 
Viimeksi muokattu:

Muerte

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tervehdys arvoisat palstalle kirjoittajat. Olette saaneet uuden turun murretta räksyttävän sonnin lisää takapihoillenne meluamaan. Pahoitteluni.

Sitten asiaan. Olen ollut polttamatta hieman yli kaksi viikkoa. Ensin ajattelin olla käyttämättä minkäänlaisia nikotiinilaastareita, koska minusta miehet ei käytä sellaisia, miehet kun lopettaa niin ne lopettaa, piste.

Kuitenkin ostin laastarit ja imeskelytabletit, onneksi. Välillä on ollut koko yläruumis peitettynä laastareilla. Jos sen joku olisi nähnyt, hän olisi varmasti luullut, että tuota kaveria on vedetty pitkin ompelukonetta.

Entä se kuuluisa pahantuulisuus, oi kyllä. Hyvänä esimerkkinä kerrottakoon kaunis sunnuntai kävelyretki naiseni kanssa. Kaikki meni hyvin siihen asti, kunnes nikotiini-Nestori alkoi ilmoittaa olostaan ja oloni oli tosi kurja. Sitten akka käveli joko liian edessä tai liian takana. Välillä akka meni katsomaan näyteikkunaa. Ei jumalauta, silloin kun kävellään miehen kanssa niin silloin kävellään rinnalla tissit pystyssä ja yritetään edes näyttää kauniilta. Vasen, vasen, vasen kaks kolme.

Kaiken huipuksi naiseni ehdotti, jo hieman varovaiseen ääneen, että mentäiskö tuohon ihanaan Cafe de Pierro-latte kahvilaan nauttimaan kuumat kaakaot. Kaakaot, murahdin minä. Vittu, minä mitään kaakaota, minä haluan tupakkaa, tajuatko, tupakkaa! Jostain ihmeellisestä syystä kävelyretkemme päättyi siihen. Ai niin, kengätkin puristivat niin vietävästi.

Kysynkin teiltä, loppuuko tämä tuska koskaan?
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
8 vuoden polttamisen jälkeen siirryin vuosi sitten pussinuuskaan, joka toimi hyvänä loivarina.

Puoli vuotta tuli oltua ilman mitään, kunnes kesälaitumilla ratkesin. Jälleen nuuskan avulla lopetus loppukesästä ja nyt mennään pienimpien nikkislaastareiden voimalla, ainakin jouluun asti, jolloin ajattelin mennä ns. cold turkey.

Baarissa kyllä tulee joskus vieläkin poltettua pari röökiä. Myös nuuska houkuttaa, kun tuo Haaparantakin on vain 120km:n päässä.

Motivaatio on tärkein, ja sitä on sinkkuna hankala löytää.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Näin täällä

Onko siitä noin neljä viikkoa kun pelattiin Ässät-Tappara Porissa. No kuitenkin, matsin jälkeen kotiin mennessä oli enää yksi rööki jäljellä, vitutti ja päätin että huomisesta asti Nicorettea. Siitä se lähti, noin 1,5 viikkoa olin ilman yhtäkään röökiä, mutta viikonloppu ja kaljan juominen katkaisi kierteen. Vedin viikonlopun aikana noin kymmenen tupakkaa. Sitten oltiin taas pari muutama päivä kevyesti ilman ja taas juhliminen pisti polttamaan. Näin on jatkunut, taitaa siitä tiistaisesta Tappara pelistä olla nyt nelisen viikkoa ja kännissä olen ollut polttanut arviolta yhteensä neljä askia röökiä. Selvänä en ole vetänyt. Olen aika tyytyväinen tähän tilanteeseen, jos ei lasketa sitä että aina kun juo ja polttaa ja kun siitä selviää tulevat ne alun vieroitusoireet takaisin.

Nicotinel on tuonut kaiken mahdollisen sivuvaikutuksen. Pääkipua, unettomuutta, sydämentykytystä ja mitä kaikkea ohjeessa "luvattiin". Nicorettea kokeilin yhden paketin, en pitänyt. Tyynyjä saa jauhaa ohimot kipeinä että jotain saa irti. Suosittelen ennemmin Nicotinellia.

Kaveri on ollut ilman tupakkaa (satunaisia kännipolttoja lukunuunottamatta) noin vuoden ja sanoi että alkanee käyttää pussinuuskaa jälleen. Tarjosi vaihtoehdoksi meikäläisellekin, mutta enpä taida. Se kun pelaa kiekkoa, niin on kuulemma kätevämpää vetää nuuskaa kuin olla pelossa että ratkeaa taas. Pussinuuska olisi jonkinlainen vaihtoehto, "paskaa" ei edes huvita kokeilla.

B1:lle vihjeeksi että ei kannata vetää edes kännissä. Matka normaaliin polttamiseen on lyhyt. Itsellä kävi niin.
 

Birchman

Jäsen
Itse poltin askin päivässä noin 3 vuoden ajan. Välillä tuli nuuskattuakin, mutta aina se Marlboro vaan vei voiton.

Koulun vaihto tuli eteen n. 2 vuotta sitten ja samalla kaveripiirikin vaihtui ei-tupakoisijoihin. No, pikkuhiljaa huomasinkin, että on tullut käytettyä Ettania pari viikkoa, eikä tullut polteltua siinä ajassa yhtään.

Nyt sitten oltu oikeastaan 1½-vuotta ilman röökiä. Jos ei nyt lasketa sitä mukaan mitä harvoin kännissä tulee vähän pössyteltyä.

Minua on ruvennut etomaan tupakoitsijat. Vihaan yli kaiken sitä makua mikä tupakasta tulee, sekä tule ihan semmoinen olo kuin olisi joku 4 viikon darra päällä jos joutuu röökin savua haistelemaan!

Faijanikin on nyt ollut 12 vko:a ilman röökiä, mikä on ihan hyvä saavutus kun on polttanut 35 vuotta ja on vielä laivalla töissä :D Ukko oli saanut lääkäriltä jotain "Zypam"-nimistä lääkettä joka vaikuttaa aivojen mielihyväkeskukseen. On kuulemma hyvä lääke, vaikkakin saatanan kallis!

Itse suosittelen nuuskaajille: Jos käytät tykkinuuskaa, niin siirry pikkuhiljaa pussinuuskaan. Se on semmosta ainetta (lue: kamalaa shabaa), että ainakin allekirjoittanut on sen avulla pystynyt vähentämään käyttöä radikaalisti! JA MUISTAKAA PITÄÄ SUUN HYGIENIA KUNNOSSA!!!

Vaikka tällä hetkellä käytänkin nuuskaa olisi tarkoituksena lopetella pikku hiljaa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Voi helvetti kun pystyisi laskemaan lakot edes päivissä.Viime viikolla olin polttamatta 44 tuntia(kolmen päivän rännin jälkeen)
Purkkaa tai laastareita en ole edes ajatellut kokeilevani,mutta hypnoosi saattaisi olla tehokas juttu.Sekin taitaa riippua henkilöstä miten homma onnistuu.
Neljä päivää on ennätys parin vuoden takaa,kunnes rupesin olemaan vaaraksi itselle ja muille.

Taistelu on vielä kesken...
 

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Minulla tupakointi alkaa ja loppuu n. puolen vuoden periodeissa. Muutama vuosi sitten vetouistelureissuilla pummasin tupakoivalta kaveriltani aina kessun silloin tällöin. Pian ostin oman askin ja polttelin vain kalareissuilla. Pikapuoliin homma meni siihen, että kalassa tuli käytyä aika usein ja nikotiinin houkutus vaikutti varmasti asiaan. No, tuli siinä kalaakin sivutuotteena...

Sitten huomasin, että koukkuunhan sitä jää, ellei lopeta. Lopetin kalastuskauden loputtua ja aloitin taas seuraavana keväänä. Tupakointi ei enää rajoittunut pelkkiin kalareissuihin, vaan kessu paloi myös muuten. Viimeiset kymmenen vuotta olen tupakoinut näin. Viikossa menee kesäisin n. 3-5 askia. Töissä en polta ollenkaan.

Lopettaminen syksyisin on aina ollut helppoa, tosin uudelleen aloittaminenkaan keväisin ei tuota vaikeuksia.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Turussa ei kankkusta tunneta

Olen vuoden 2003 aikana päässyt 99% irti jurrissa röökaamisesta. Tuloksena lähes nollatilaan talttunut kamina. Melkein sanoisin jo Oloneuvosta mukaellen, että Turussa ei koko kankkusilmiötä edes tunneta.

Eli kun ennen veteli pari toppaa per känäsessio, oli olo aamulla aivan tolkuton mutta nyt max. 3-4 röökillä (tai kokonaan ilman) olo on herätessä kuin teinivuosina. Hiukan väsyttää mutta kolotus ja särky loistavat poissaolollaan.

Tässä monille lisäporkkanaa tupakoinnin lopettamiseen. Polta vähemmän, juo enemmän!

EDIT: väittäisinpä että myös humalan laatu on muuttunut paremmaksi ilman massiivisia tupakka-annoksia. Tunteeko joku päihdelääketiedettä tältä osin, onko alkoholilla ja nikotiinilla todettuja negatiivisia yhteisvaikutuksia tmv?
 
Viimeksi muokattu:

vanha herra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz
10 vuotiaana vedin ekat. 13 vuotiaana vedin kuukauden ajan 1,5 askia vihreää norttia päivässä (hyiiiiii helvetti!!). Teiniuhon synnyttämää, ehkä ? No lopetin, ja seuraavan kerran vedin säännöllisesti kaksvitosena, punaista norttia (vähän pienempi hyiii helvetti). Sen jälkeen siirryin punaiseen malluun, mitä sauhuttelin siinä kymmenisen vuotta. Lopetin jälleen n. viideksi vuodeksi, kunnes sorruin vetelemään punaista hoffnaria. Sitä edelleen, mutta vain yksi päivässä, ruoan jälkeen (huom. hyvän ruoan), eli enää en periaatteessa ole riippuvainen.
 

Muerte

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On aika raportoida tupakoimattomuutta. Olen nyt ollut polttamatta tasan viisi viikkoa, ainoastaan kerran humalassa pari "pölliä" vedin. Paino on noussut 7 kiloa ja vaikka kuinka olen lisännyt liikuntaa niin maha ei kun kasvaa.

Vieroitusoireet jatkuvat, olen kyllä luopunut jo laastareista, mutta imeskelytabletit kuluvat vielä käytössä. Ihmellisintä tässä on ollut oma mielikuvitukseni. Se nimittäin hakee minulle kokoajan tekosyitä millä verukkeilla voisin polttaa. Välillä se neuvoo minua polttamaan vain töissä. Kotona voisin olla ilman tupakkaa sen mielestä. Joskus se on kuiskannut minulle, että käy polttamassa yksi ja maista miltä se maistuu. Mielikuvitukseni mielestä yksi pölli ei haittaa, varsinkin jos hiukankin joku asia panee hanttiin.

Saman olen myös huomannut kuin useimmat kirjoittajat, että se haisee niin helvetin pahalle. En minä polttaessanikaan hajua mitenkään hyvänä pitänyt, mutta nyt se käry meinaa viedä tajun alta aikayksikön.

Summasummarum viiden viikon jälkeen. Uskomaton nikotiinin himo on vieläkin, jos tämä himo on vielä parin kuukauden jälkeen niin taidan antaa haisevan vastalauseen koko lakolle. Vielä ei anneta periksi.

Miten muut palstalaiset, vieläkö pölli pöllyää?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Muerte

Miten muut palstalaiset, vieläkö pölli pöllyää?

Kaksi vuotta ja jokunen kuukausi on tullut olluksi ilman ikäänkuin huomaamatta. Lopettamisen jälkeen teki puolen vuoden ajan mieli yötä päivää ja vielä seuraavankin puolen vuoden ajan satunnaisesti. Nykyään ei juurikaan enää pöllit pyöri mielessä ja elämänlaatu on paljon parempaa kuin tupakoitsijana.

Ja koitapa muistaa heikkona hetkenäsi se, että yhdenkin kun vedät, olet taas melkeinpä lähtökuopissa.

Niin ja se paino kyllä putoaa sitten aikanaan kun aineenvaihdunta ja elintavat normalisoituvat.
 

Hyyge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings,Hifk
15 vuotta poltin noin askin päivässä.Nyt ollut 1 vuoden polttamatta....lopetus yritys on kolmas ja näyttää kyllä ihan hyvältä,vaikka vieläkin tekee välillä mieli,niin en oo retkahtannut ees humalassa polttelemaan.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Piti lopettaa ennen inttiin lähtöä, mutta ei siitä kerta kaikkiaan mitään voi tulla. Siellä ei ole muuta tekemistä kun pössytellä. Seuraava tavoite olisi lopettaa kun sieltä pääsee. Saa nähdä, että miltä se siinä vaiheessa tuntuu.
Ja ainiin. Yhteensä on tullut poltettua noin 5 vuotta. Yksi kesä oli siinä välissä, missä en polttanut, mutta muuten on tullut tuo 5 vuotta putkeen vedettyä. Sellainen 10 röökiä/päivä on se normi tällä hetkellä.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Humalassa viime lauantaina päätin sitten lopettaa. Sen jälkeen en olekkaan polttanut.
Saapa nähdä miten homma etenee, ennusteet ovat huonot, mutta ihan hyvin on pärjännyt, vaikka nilssonit kiusaa tekevätkin.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
1,5 kuukautta on tullut taisteltua ilman nikotiinin rauhoittavaa vaikutusta. Tokihan riittävästi alkoholipitoisia virvokkeita siemailtua tulee poltettua, baarissa ei hermot kestä jos vaan joutuu haistelemaan röökin hajua.

Yllättävän hyvin tässä kuitenkin on saanut itsensä pidettyä kurissa siihen nähden että liki kahdeksan vuotta tuli roihuttua ennen päätöstä. Eihän tämä toki ensimmäinen lakkoyritys ole, mutta yleensä ovat loppuneet parin viikon jälkeen.

Ekat pari viikkoa oli vaikeeta, yöllä tuli heräiltyä suunnilleen omaan huutoonsa ja vapinaan, mutta kylläpä tämä tästä, ajoittain joutunut lainaamaan kaverilta nuuskaa päiväaikaan kun opiskelu alkaa vituttamaan. Nyt tätäkään ei tapahdu kuin ehkä pari kertaa viikossa max. Suht hyvältä tämä näyttää ja tuntuu toistaiseksi.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Nikotiini, mikä ihana tekosyy

Itse on tullut spaddua hitsattua kohta 7 vuotta, aina vähän väliä viimeisen vuodenaikana on tullut pidettyä taukoja. Tai "lopetettua" ja "lopetukset" ovat muuttuneet tauoiksi. Nyt olen taas lopettanut. Ilman spaddua 7 päivää!!!

Juu, helpoin tapa mielestäni on lopettaa on tyttöystävä joka vaatii sitä, tai jonka kanssa voi lopettaa. Kunhan on tarpeeksi hyvä syy, ainakin minä pystyn lopettamaan.
 

Shades

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Devils
Jepsistä juu. Kuudes viikko pyörähti eilen käyntiin ilman nikotiinia, mutta eipä se kovin hyvin pyörähdä vieläkään. Sikamainen polte rinnassa kemulaattoreiden perään edelleen on - ei maha mittään. Poltellut olen noin viisi-kuusi vuotta, muutamine taukoineen (max ~6kk). Painokin on noussut jotain viitisen kiloa, vaikka pari-kolme kertaa viikossa käyn lenkillä tahi sabaa sahaamassa. Pikkujoulun baaritunnelmissa tuli tosin viime keskiviikkona imaistua kolme tai neljä spaddua. Millon perkele ne nikkikset loppuu!!!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös