Tunnista bullshit-leikki

  • 34 357
  • 289

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
C, Venäjällä ei tykätä natseista.

Tässäpä meikäläisen

A) Kädestäni katkesi kolme luuta, ranne kipsattiin väärin ja käsi on luutunut väärin. Sivuoireina kroonista särkyä, vihlomista ja vino värttinäluu.
B) Olin Isoisäni mukana eduskunnan täysistunnossa tämän ollessa eduskunnassa 1970-luvulla.
C) Olen jutellut Ryan Getzlafin kanssa.

Uskon, että A on totta vaikka voisi tuo luiden määrä toki olla muu kuin kolme
Sen sijaan B on pötyä. Ehkä jotain vähän tuonsuuntaista on tapahtunut, mutta ei ollut isoisä tai ei ollut täysistunto.
Getzlafin kanssa olet voiniut jutellakin. On se Euroopassa sen verran usein käynyt-

Omat:

A) Mauno Koivisto on pelästynyt minua.
B) En ole koskaan klikannut minkäänlaista "like" tai "unlike" -painiketta internetissä.
C) Ammuin "puupään" vahingossa kasarmin käytävän kattoon keskellä päivää eikä kukaan huomannut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
A) Kädestäni katkesi kolme luuta, ranne kipsattiin väärin ja käsi on luutunut väärin. Sivuoireina kroonista särkyä, vihlomista ja vino värttinäluu.
B) Olin Isoisäni mukana eduskunnan täysistunnossa tämän ollessa eduskunnassa 1970-luvulla.
C) Olen jutellut Ryan Getzlafin kanssa.

C on paskaa. Näit sen hienon miehen ihan vierestä, mutta ei hän sinua noteerannut.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivottavasti kohta C on puppua. Tosin myös Moskovassa on ollut uusnatseja, ja kuulemma siellä on myös slaavilais-isänmaallishenkinen nahkahomojen uusnatsiporukka (?!), joten häiriöitä voi ainakin teoriassa tulla melkoisen yllättäviltä tahoilta.

C, Venäjällä ei tykätä natseista.

Valitettavasti kohta C ei ole puppua. MM-finaalin jälkimainingeissa istuttiin Moskovan keskustassa sijaitsevassa kuppilassa kun kyseinen kolmikko löyttäytyi seuraan kyselemään olemmeko kanadalaisia. Todettuamme olevamme suomalaisia tyytyivät sitten vain esittelemään hakaristitatuointejaan, korujaan ja asettaan. Tuskinpa nuo nyt meille mitään tehneet olisivat, mutta kyllä tuo sen verran epämukava tilanne oli että katsoimme parhaaksi poistua paikalta mahdollisemman nopeasti.

Niiralan Montun pihaankin on tosiaan paskat tullut väännettyä jonkun hieman kosteamman illan päätteeksi kun ei aivan kotiportille asti pystynyt pidättämään.

Nykäsen Matin kanssa en sen sijaan ole suutani kostuttanut, vaikka samasta kaupungista kotoisin ollaankin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
A) Mauno Koivisto on pelästynyt minua.
B) En ole koskaan klikannut minkäänlaista "like" tai "unlike" -painiketta internetissä.
C) Ammuin "puupään" vahingossa kasarmin käytävän kattoon keskellä päivää eikä kukaan huomannut.
Manu on vanha kaukopartiomies, joten hänen ei luulisi ihan vähästä säikähtävän. Tosin nykyään on kaikenlaisia hienoja termejä kuten posttraumaattinen sitä ja tätä, joten Manukin on saattanut pelästyä vaikka kynän putoamista. Aivan mahdollista siis.

"Liket ja unliket voi jättää klikkaamatta, tykkääminen ei ole velvollisuus", ärähti ltn Lammio trollitehtaan purnaaville rillipäille. Voi olla, että finnjewelillä on ollut klikkaaminen joskus mielessä, mutta järkevänä herrana hän on miettinyt toimen mahdollisia hyötyjä ja haittoja, eikä ole toistaiseksi käynyt klikkaamaan likejä. Aivan mahdollista tämäkin, mutta melkeinpä veikkaan, että uteliaisuus on vienyt pari kertaa voiton.

Ainahan sitä joka komppaniassa on vähintään yksi rähmäkäpälä, jolle sattuu yhtenään vahinkoja, jopa aseiden kanssa. Muutamille ei pitäisi suoraan sanoen antaa kouraan edes rynnäkkökiväärin kuvaa, ettei vain tapahdu mahdottomia. Jotenkin otaksun, että finnjewel on tuskin saanut tällaista vahinkoa aikaiseksi, mutta varusmiehistä fiksuimmillekin saattaa käydä vahinko ja kouluttajilta kontrolli pettää harjoituksissa. Liekö vempassa ollut finnjewel koskettanut asetelineessä ollutta oman tai varusmieskaverin rynkkyä, sormeillut liipaisinta, ja naps. Tyhjä kassurakennus keskellä iltapäivää, ei tuota välttämättä kukaan huomaa. Päätellään että C on totta.

Sanotaan siis että B on pötyä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Hyvin päätelty isolta kääpiöltä. Manu tuli pari vuotta sitten vastaan autiolla kadulla Katajanokalla. Huomasi olevansa kahden tuntemattoman tyypin kanssa ja vaihtoii toiselle puolen tietå niin nopeasti kuin pystyi. Ei kovin ketterästi.

Kerran tykkäsin vahingossa yhden FB-tutun päivityksestä. Muita en muista.

Kerran Vekarajärvellä tetsauksen jälkeen kun rynkky oli puhdistettu, vein sitä asetelineeseen käytävälle piippu kohti kattoa ja tulin painaneeksi liipasinta. Yksi paukku oli jäänyt pesään... Mutta mitään ei tapahtunut, vaikka oletin Pekkaa tulevan. Kattolevyyn tuli reikä.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Liian helppo.

A) Olen itsekin pelannut Suomipaidassa urheilua, vaikka en hurreja vastaan
B) Miliisi oli siellä tiukkana, mutta päätti olla ottamatta sinua kuulusteluun sillä olithan suomalainen
C) Kolareita tapahtuu tuolla päin

B


Oikein arvasit....lähellä oli etten joutunut ja pelkästään siitä syystä että minulla oli venäläinen kaveri joka puhui myös suomea mukana.
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
A) Olen saanut ylä-asteella aikoinaan luokkastipendin
B)Elämäni jokainen maanantai lento on ollut myöhässä vähintään 6 tuntia
C)Olen murtanut käden baseball ottelussa, kun yritin napata palloa. Pallo ei kuitenkaan päätynyt itselleni.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Satuiluketjusta tuli mieleeni perustaa tällainen kesähuviketju. Idea on että kirjoitta esittelee itsestään tai elämästään kolme väitettä, joista yksi on paskaa. Toiset arvaavat ja esittävät sitten omat väitteensä. Kukin voi sitten oikeat vastaukset paljastaa myöhemmin.

Aloitan itse:
a. Kesäni huippuhetkiä ovat savusaunan löylyt mökillä.
b. Olen ollut mukana liikenneonnettomuudessa, jossa menehtyi useita ihmisiä.
c. Ensimmäinen vierailuni Tallinnaan on vielä tekemättä.

Yksi näistä väitteistä on siis epätosi. Mikä?

Ketjuhan on lähtenyt mukavasti juhannuksen aikaan lentoon. Avausviestin oikea vastaus on A. Kesän huippuhetkiäni on purjeveneellä vietetyt päivät. Mökkeily on vähäisempää ja savusaunominen superharvinaista.

Vakava liikenneonnettomuus jossa olin oli Jyväskylän junaturma keväällä 1998. Itselleni ei siitä aiheutunut muuta kuin lyhyen aikaa kipua polven ulkosivulla.

Ja toisin kuin @pettter en ole vielä Tallinnassa käynyt. Tarkoitus kyllä on käydä, mutta kun niitä yleisimpiä kiihokkeita ei ole niin on vaan jäänyt.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
A) Olen saanut ylä-asteella aikoinaan luokkastipendin
B)Elämäni jokainen maanantai lento on ollut myöhässä vähintään 6 tuntia
C)Olen murtanut käden baseball ottelussa, kun yritin napata palloa. Pallo ei kuitenkaan päätynyt itselleni.

A ei pidä paikkaansa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Toinen kierros uudenlaisella, etenevällä tarinalla.

A: olen salibandymaalivahtina saanut yhden kerran punaisen kortin ja kerran joutunut istumaan itse kymppiminuuttisen. Lisäksi kerran sain kakkosen oman jäähyni aikana.
B: Saatuani lapsen, olen kuitenkin rauhoittunut pelaajana.
C: Kauden 2014-15 peleissä en saanutkaan enää ainoatakaan jäähyä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Toinen kierros uudenlaisella, etenevällä tarinalla.

A: olen salibandymaalivahtina saanut yhden kerran punaisen kortin ja kerran joutunut istumaan itse kymppiminuuttisen. Lisäksi kerran sain kakkosen oman jäähyni aikana.
B: Saatuani lapsen, olen kuitenkin rauhoittunut pelaajana.
C: Kauden 2014-15 peleissä en saanutkaan enää ainoatakaan jäähyä.

Toi A on niin sekava, että sen on pakko olla totta; B pätee myös itseni kohdalla eli C on puppua.

...ja sitten omat vaihtoehtoni:

A: Olen aikuisiälläni voittanut useamman Suomen mestaruuden maailmanlaajuisesti pelattavassa pallopelissä.
B: Olen kellottanut siviilipyörälläni alle 125-kuutioisten kilpapyörien silloisen ennätyksen Kemoran moottoriradalla.
C: Olen seisonut matkustajakoneen ohjaamossa reittilennolla sen laskeutumisen aikana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
A) Olen saanut ylä-asteella aikoinaan luokkastipendin
B)Elämäni jokainen maanantai lento on ollut myöhässä vähintään 6 tuntia
C)Olen murtanut käden baseball ottelussa, kun yritin napata palloa. Pallo ei kuitenkaan päätynyt itselleni.

A) Sain itsekin stipendin, tosin ala-asteella, 100 markkaa. Syytä en muista, mutta jotenkin tulee mieleen eniten keskiarvoa nostanut.
B) Noita lentoja on voinut olla, jos ei työkseen lennä
C) Otteluissa pitää palloa kokeilla ja välillä sattuu ja tapahtuu

A on paskaa ja muut tapahtui sillä samalla jenkkireissulla.
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
A ei pidä paikkaansa.
A) Sain itsekin stipendin, tosin ala-asteella, 100 markkaa. Syytä en muista, mutta jotenkin tulee mieleen eniten keskiarvoa nostanut.
B) Noita lentoja on voinut olla, jos ei työkseen lennä
C) Otteluissa pitää palloa kokeilla ja välillä sattuu ja tapahtuu

A on paskaa ja muut tapahtui sillä samalla jenkkireissulla.

Huono olen aina ollut valehtelemaan. A on paskea.

Kesällä 2010 jenkkien reissulla kävimme ottelussa Nationals-Phillies. Philly raiskas huolella ja vierasfanit pitivät 100x enemmän ääntä kuin kotifanit. Phillyen tähtipelaaja Ryan Howard löi kovan lyönnin vasemmalle laittomaksi, jonka yritin napata. Pallo tuli suoraan kämmenelle ja käsi paskaksi. Pallon nappasi sitten joku muu fani lattialta.

Pääasiassa olen maanantaisin lentänyt kun on lokakuisin tullut Lontoosta takaisin Suomeen katsomasta NFL peliä. 3 tai 4 näitä maanantai lentoja on kaiken kaikkiaan yhteensä ja aina vähintään 6 tuntia myöhässä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
A: Olen aikuisiälläni voittanut useamman Suomen mestaruuden maailmanlaajuisesti pelattavassa pallopelissä.
B: Olen kellottanut siviilipyörälläni alle 125-kuutioisten kilpapyörien silloisen ennätyksen Kemoran moottoriradalla.
C: Olen seisonut matkustajakoneen ohjaamossa reittilennolla sen laskeutumisen aikana.
Urheilutausta sopii mainiosti Surukukun profiiliin, eikä muutama SM-titteli joukkuelajissa yllättäisi. Ja jos näin on, niin moottoripyöräharrastukseensa joskus muistaakseni viitannut sporttimies voi aivan hyvin vetäistä nopsan kierroksen Kemoran radalla. Muistaakseni Kemora on avattu joskus 80-luvun alkupuolella, ja varsinkin jos Surukuku on päässyt melko tuoreeltaan vetäisemään kierroksen uudelle radalle, niin senhetkinen ennätys on voinut mainiosti korjaantua.

C ei pidä paikkaansa. Joskus aikoinaan olet voinut päästä ohjaamoon, mutta istumaan sinut on komennettu.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Toi A on niin sekava, että sen on pakko olla totta; B pätee myös itseni kohdalla eli C on puppua.

...ja sitten omat vaihtoehtoni:

A: Olen aikuisiälläni voittanut useamman Suomen mestaruuden maailmanlaajuisesti pelattavassa pallopelissä.
B: Olen kellottanut siviilipyörälläni alle 125-kuutioisten kilpapyörien silloisen ennätyksen Kemoran moottoriradalla.
C: Olen seisonut matkustajakoneen ohjaamossa reittilennolla sen laskeutumisen aikana.

B on joko kompa (ajoit radan ensimmäisen kellotuksen avajaisissa tms.) tai paskaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
C ei pidä paikkaansa. Joskus aikoinaan olet voinut päästä ohjaamoon, mutta istumaan sinut on komennettu.

Komppaan tätä, mutta eihän tässä kerrota missä maassa on lennetty. Lentoliikennettä on muuallakin kuin EU:ssa tai valkoihoisten maissa.

Vastaan A, kaverisi ne voitti ja nyt kerrot Jatkiksella asiat totena.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Urheilutausta sopii mainiosti Surukukun profiiliin, eikä muutama SM-titteli joukkuelajissa yllättäisi. Ja jos näin on, niin moottoripyöräharrastukseensa joskus muistaakseni viitannut sporttimies voi aivan hyvin vetäistä nopsan kierroksen Kemoran radalla. Muistaakseni Kemora on avattu joskus 80-luvun alkupuolella, ja varsinkin jos Surukuku on päässyt melko tuoreeltaan vetäisemään kierroksen uudelle radalle, niin senhetkinen ennätys on voinut mainiosti korjaantua.

C ei pidä paikkaansa. Joskus aikoinaan olet voinut päästä ohjaamoon, mutta istumaan sinut on komennettu.

B on joko kompa (ajoit radan ensimmäisen kellotuksen avajaisissa tms.) tai paskaa.

Komppaan tätä, mutta eihän tässä kerrota missä maassa on lennetty. Lentoliikennettä on muuallakin kuin EU:ssa tai valkoihoisten maissa.

Vastaan A, kaverisi ne voitti ja nyt kerrot Jatkiksella asiat totena.

Sanainen arkku osui eli olen jäänyt aika kauaksi pikkuluokankin pro-kuskien ajoista radalla kuin radalla, vaikka oman pyöräni kuutiotilavuus on ollut moninkertainen satapiikkeihin verrattuna. Suoranopeuksissa toki pärjäsin, mutta kun mutkissakin pitäisi osata viedä pyörää eikä pyörä miestä...

Sen sijaan olen ollut erään junnu-joukkueen joukkueenjohtajana näiden kerätessä useampia mestaruuksia jääpallossa 90-luvulla. Tässä kontekstissa vyölläni on myös kansainvälisiä pelejä ja maaotteluita - lievä kompa, myönnetään.

Venäjän reissuillani tuli koettua kaikenlaista ja myös tuo ohjaamossa seisominen laskeutumisen aikana. Arkhangelskie Vozdushnye Linien "iso herra", liekö joku kommodori, sattui samalle lennolle Pietarista Arkangeliin ja halusi näyttää valtaansa minulle, ainoalle ulkomaalaiselle, kutsumalla minut ohjaamoon laskeutumisen ajaksi. Noh, eihän siellä istumapaikkoja ollut, joten siinä minä seisoin ovenpielessä katsellen silmät pyöreänä ukkojen (3kpl) touhuja - kone oli Tupolev 134.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Venäjän reissuillani tuli koettua kaikenlaista ja myös tuo ohjaamossa seisominen laskeutumisen aikana. Arkhangelskie Vozdushnye Linien "iso herra", liekö joku kommodori, sattui samalle lennolle Pietarista Arkangeliin ja halusi näyttää valtaansa minulle, ainoalle ulkomaalaiselle, kutsumalla minut ohjaamoon laskeutumisen ajaksi. Noh, eihän siellä istumapaikkoja ollut, joten siinä minä seisoin ovenpielessä katsellen silmät pyöreänä ukkojen (3kpl) touhuja - kone oli Tupolev 134.

Vaikka tämä ei olekaan oikea ketju näitä pohtiessa, niin uskoin tuon helposti varmaksi. Luotettava tai ei ehkä niin lähde, mutta mielestäni mahdollinen bullshit kertoo lentäneensä vuohen kanssa matkustamossa. Ja tämä olisi tapahtunut Venäjällä juurikin noihin aikoihin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Heitetääs omat kuutamolla-aiheiset kysymykset:

A) Olen ollut ralliauton kyydissä.
B) Olen ollut auton kyydissä joka on mennyt 3-4 kertaa ympäri.
C) Olen ollut pariin otteeseen kyydissä kun kuorma-auto kaatuu kyljelleen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Heitetääs omat kuutamolla-aiheiset kysymykset:

A) Olen ollut ralliauton kyydissä.
B) Olen ollut auton kyydissä joka on mennyt 3-4 kertaa ympäri.
C) Olen ollut pariin otteeseen kyydissä kun kuorma-auto kaatuu kyljelleen.

A) kukapa ei ole ollut, B) samainen ralliauto C) Puppua

A) Sain ala-asteella hymypoikapalkinnon.
B) WTC iskujen jälkeen olen ollut turistina lentokoneen ohjaamossa EU:n alueella, kun kone laskeutui.
C) Olen viettänyt juhannuksen ypöyksin ulkomailla hostellissa (ainoana asiakkaana, ilman henkilökuntaa) ja ollen keuhkokuumeessa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Heitetääs omat kuutamolla-aiheiset kysymykset:

A) Olen ollut ralliauton kyydissä.
B) Olen ollut auton kyydissä joka on mennyt 3-4 kertaa ympäri.
C) Olen ollut pariin otteeseen kyydissä kun kuorma-auto kaatuu kyljelleen.

Uskoisin, että B ei pidä paikkaansa. Perustan oletukseni pyörähdysten epämääräisyydelle. Nopeassa tilanteessa niitä ei ehdi laskea, mutta jäljistä varmaan tulisi tutkittua mahdollisimman tarkka tapahtuman kuva jälkikäteen.

Kyljelleen kellahtelevat kuormurit viittaa ehkä offroad-kokemuksiin joko siviilissä tai pv:n palveluksessa. Lukitsen siis vastauksen B.

@banaaninviljelijä laittoi vaikean. Valitsen kohdan B. C on taatusti totta.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Uskoisin, että B ei pidä paikkaansa. Perustan oletukseni pyörähdysten epämääräisyydelle. Nopeassa tilanteessa niitä ei ehdi laskea, mutta jäljistä varmaan tulisi tutkittua mahdollisimman tarkka tapahtuman kuva jälkikäteen.

Kyljelleen kellahtelevat kuormurit viittaa ehkä offroad-kokemuksiin joko siviilissä tai pv:n palveluksessa. Lukitsen siis vastauksen B.
Nyt osuitte miinaan. Vaikka rallista onkin innostuttu niin vielä ei ole edes f-cuppilaasta koettu.

B on talvelta 2005, auto kaiteen kautta ojaan ja auto kattokerhon kautta lunastukseen. C taas on koettu myös, pari kertaa kyljelleen. Toisella kertaa selvittiin kalsarienvaihdolla, ekassa murtui solisluu.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
A) kukapa ei ole ollut, B) samainen ralliauto C) Puppua

A) Sain ala-asteella hymypoikapalkinnon.
B) WTC iskujen jälkeen olen ollut turistina lentokoneen ohjaamossa EU:n alueella, kun kone laskeutui.
C) Olen viettänyt juhannuksen ypöyksin ulkomailla hostellissa (ainoana asiakkaana, ilman henkilökuntaa) ja ollen keuhkokuumeessa.
A) en ollut koskaan mikään suosittu, ehkä kiltihkö, mutten tarpeeksi kiltti, joten ei ollut edes lähellä. Eli tämä on paskapuhetta.
B) ex-vaimo on lentoemo ja kun sen työpaikalla mentiin turistimatkalle Ateenaan, niin pääsin ohjaamoon laskun ajaksi, itse älyämättä edes kysyä moista vaihtoehtoa.
C) Tämä kiva tapahtui Splitissa vuonna 2009. Kaiken hyvän lisäksi vettä satoi kuin Esterin perseestä. Oli kuningasolo.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
A. Olen jutellut pitkään maalivahti Tomi Karhusen kanssa.
B. Tuomas Kyrö on pumminut minulta tupakkia.
C. Olen sekstaillut erään erittäin tunnetun suomalaisen näyttelijättären kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös