Tunnetko satuilijoita (ts. patologisia valehtelijoita)

  • 26 921
  • 105

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kerran tämä nyt sitten on ylhäällä, niin listataan ihmeessä. Itse olen joissain tapauksissa paskanpuhujan maineessa, koska eräs suurempi paskanpuhuja jolle joskus kerroin niitä juttuja, teki niistä kolme kertaa paskempia ja väitti että minä olin sanonut niin :). Tämä suurempi paskanpuhuja (17 v) väittää edelleen että:

- Hän on ajanut setänsä kanssa Fordilla 300 km/h, mutkassa

- Heidän autonsa (Ford Scorpio -91 2,9i) maksoi 1000 000 markkaa

- Heidän talonsa maksoi 10 000 000 markkaa

- Samaisessa talossa on 800 neliötä jos "yläkerta" avataan. No, talossa on ehkä 250 neliötä, se on matala, eikä siinä ole "yläkertaa"

- Hänelle ei koskaan tule krapulaa, ja vetää aina 16 pulloa nelosta ja siihen päälle ainakin litran pöytäviinaa. Oltiin sitten luokkaretkellä ja kaveri veti aikamoiset perseet, väitti juoneensa pari litraa vodkaa ym ym. Aamulla tietysti jumalaton darra. Joskus huomautin hänelle tosta krapulasta, ja kaveri tyytyi vaín sanomaan: "Oli muuten elämäni ensimmäinen ja viimeinen krapula". Juominen toki jatkuu edelleen.

- Hänen isänsä oli joskus muinoin 2 metriä pitkä, sitten 2.10 metriä (oikea pituus ehkä 1.90 m). Hänen setänsä oli taas 2.30 pitkä (nykyisin tosin vain 2.10)

- Hänen isänsä joi neljä litraa Johnnie Walkeria, eikä hänestä edes nähnyt oliko juonut...

- Sanoi nostavansa penkiltä 80 kiloa, nosti vaivoin 35, valitteli tangon epätasapainoa :).

- Naisiakin tällä kaverilla riittää, ja paljon (tämä tosin pitää osittain paikkansa, muttei ehkä niin paljoa kuin väitetään)

Jos hänelle sanoo että puhut paskaa, ollaan suurin piirtein kurkussa kiinni. Ja toki hän ja hänen isänsä pieksevät kaikki.
Kerron sitten kun tulee lisää....
 

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti Prookie
Silloin kun kaveri ryyppää, on minimi määrä kuulemma 6 pulloa pöytäviinaa.
(--)
Naisia tai "lypsykoneita" niin kuin hän asian ilmaisee, on tällä kaverilla puheidensa mukaan Hämeenlinnassa kymmenittäin.
(--)
Vastaavia tarinoita olen kaverilta kuullut paljon. Kuten lienee selvää niin kaverilla viiraa yläkerrassa pahemman kerran, mutta välttämättä heti ulkoisesti ei tätä huomaa.

Niin, en malta olla huomauttamatta, että jos ymmärsin oikein, tässä on kyseessä hämisläinen kaveri, joka jauhaa tauotta paskaa mm. ryyppyreissuistaan.

Täältä tähän
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitä valehtelijoitahan riittää, mutta eräs sukulaismieheni on tehnyt siitä taiteen.

Hän ei edes kuvittele, että kuulijat uskoisivat hänen olleen paikalla, mutta kertoo näitä urbaanilegendoja omina kokemuksinaan - ja täysin pokkana. Antaa muuten hyvän lisävärin kertomuksille...

Itse vasta pyrin tuohon, että pystyisin heittämään pokkana kavereille täysin päätöntä läppää siten, että se jollekin menisi jopa läpi.

No, yritetäänpä: puolitoista viikkoa sitten lauantaina maksoin vetoni Designerille - ostin kossun yhdessä tuhottavaksi. Aamulla tsekkasimme tilanteen ja huomasimme, ettemme olleet kahteen pekkaan saaneet tuhottua korvalääkepullosta edes puolia. Blandikseksi ostamani CocaCola-juoma maistui kuitenkin aamulla erittäinkin hyvältä.

Uskotteko?
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kesätöissä ollessani eräs työkaveri, n. 50v mies puhui usein täyttä paskaa ja naama täysin pokerina. Paras juttu mikä tulee mieleen menee seuraavasti:

Mies oli ollut pilkkikisoissa ja millään ei tuntunut kalaa tulevan. Pari hassua fisua oli lopulta avannosta noussut, mutta sillä saalilla ei ollut asiaa palkinnoille. Kuinka ollakaan miehen ollessa kävelemässa punnituspaikalle hän oli tippunut avantoon ja sieltä noustessaan reppu oli täynnä mahtavan kokoisia paistiahvenia...ja voittohan heltisi tällä saalilla.
:D
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Outo ihmistyyppi nämä patologiset valehtelijat. Olen muutamaa tyyppiä seurannut varsin monta vuotta, ja tuo tauti ei tunnu paranevan - päinvastoin. Tuntuu, että nämä ihmiset turtuvat siihen omaan valehteluunsa, eivätkä enää ymmärrä, että kukaan muu ei usko heitä. Helvetin rasittavaahan se on olla esim. iltaa istumassa, kun saa jokaisesta jutusta ottaa nollan pois perästä tai jakaa kahdella. Jos asiasta joku huomauttaa, niin se ohitetaan olankohautuksella ja jollain epämääräisellä kommentilla.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Big Fish

Niin, katsokaapa tuo kyseinen raina. Siinähän isäpappa kertoo sellaisia kalajuttuja, että poika on muuttanut Ranskaan asti pakoon.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti 1900
- - -
Toinen häiskä kertoi ultra rikkaasta sedästään joka osti aivan upean urheiluauton. Autossa oli ainakin 600:a hevosvoimaa, nehän tulivat helposti koska autossa oli tuplaturbo, ruisku ja tuplakaasarit. Aika viritys sinänsä.

Paskaapa varmaankin, mutta tällainen peli oli vielä joku aika sitten eräällä helsinkiläisellä kodinkonekauppiaalla, oli kaupan joten kävin kokeilemassa. Kiva peli, vaikka en nyt muista oliko siinä ihan 600 hv:aa, tupla-turbo kuitenkin.

http://maseratinet.com/IMAGES/Biturbo_3.jpeg

Amerikan hinta ollut 80-90- lukujen vaihteessa $56 000.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän näitä aina kuulee. Samat jutut jotka kuulee useiden henkilöiden "itse tekeminä" ovat kuitenkin hauskimmat.

Henkilö x: Olimme spårassa ja sisään tuli kuus smurffia. Mulla ei ollu flabaa ja yritin juosta ulos. Smurffi kuiteski blockas mut ja mä taklasin sen sivuun niin että pääsin vekka.

Parin viikon kuluttua henkilö y: tulee kertomaan saman tarinan omana kokemuksenaan.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Ihan OK ketjunavaus, mutta monet näistä esimerkeistä ovat olleet sen verran yliampuvia, etteivät ne varmaan voi mennä läpi. Vai.....?!

Lisäksi noi kalajutut ovat aika harmittomia.
Nihkeämpiä ovat ihmiset, jotka turvautuvat valheisiin pelastaakseen (lyhyellä tähtäimellä) nahkansa jossain tilanteessa. Totuuden tullessa myöhemmin ilmi tämän ihmisen on vaikea saada täydellistä luottamusta takas, ainakin kestää.

Aika rutkasti löytyy ihmisiltä esimerkkejä....ehkä olen ollut vain onnekas siinä, etten juuri tunne tällaisia tyyppejä, jotka diggaavat syöttää pajunköyttä.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eräs lukioaikainen tuttu osti Opel Kadett GSi:n ja väitti ajaneensa sen ostoreissulla 15 minuutissa Jyväskylästä kotiin. Matkaa vain sattuu olemaan tuollainen 80 km, joten laskimme, että tämä aika vaatisi 320 km/h:n keskinopeutta, mikä on aika haipakkaa nelostiellä.

Samaisen tyypin teinicorollassa oli 1.6-litrainen moottori, mutta kaveri väitti kivenkovaan, että se on 1.8. Väittely jossain kaupan pihalla ilta-aikaan oli ratkaistu sillä, että auton konepelti avattiin ja katsottiin, mitä moottorissa lukee. 1.6:han siinä luki, jolloin auton omistaja oli todennut, että edellinen omistaja on varmaan tussilla muuttanut niitä numeroita moottoriin.

Armeijassa alikessuna ollessaan tyyppi väitti minulle, joka silloin en vielä armeijaa ollut käynyt enkä hierarkioista tiennyt, että hän on normaalivarusmiehen esimiehen esimiehen esimiehen esimies. Niinpä, kuten kaikki alikessut. Tyypin armeijakaveri joskus sanoi, että autokyydissä lomille ehti mennä hermot, kun saman kyydin aikana tyyppi oli omien sanojensa mukaan sekä käynyt RUKin että ollut käymättä.

Maanpuolustusopistoon mentyään samainen tyyppi väitti välillä olevansa kadettikoulussa. Silloiselle tyttöystävälleen hän oli väittänyt, että saa milloin tahansa armeijasta hävittäjän käyttöönsä ja he voivat sillä lentää kahdestaan Kanarian saarille lomailemaan.
 

julijussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jack "matkalla" Kerouac
Minä tunnen myös patologisen valehtelijan. Hän sattuu olemaan oma äitini. On surullista että hänen puheitaan ei voi ottaa mitenkään todesta. Välillä tulee puhelinsoittoja missä hän kertoo sairastavansa esim. rintasyöpää. Tai että isoisällä on koko kehoon levinnyt syöpä.

Tämä valehtelu eteni välillä siihen pisteeseen, että raha-asiat menivät päin persettä. Äitini ja isäni olivat silloin vielä naimisissa ja minä lukiossa. Käytössäni oli Suomalaisen Kirjakaupan luottokortti, jolla ostelin koulukirjoja. Äitini maksoi laskut. Eräänä päivänä postiluukusta tipahti kirje jossa ilmoitettiin nimeni olevan luottohäiriöisten listalla maksamattomien laskujen takia. Äitini oli siis jättänyt maksamatta laskut monena kuukautena eikä puhunut kenellekään mitään. Vieläkään hän ei myönnä että näin olisi tapahtunut. Väittää että pankki on kadottanut rahat, tai että kirjakauppa on sekoillut.

Samassa syssyssä hän käytti myös pikkuveljeni lapsilisärahat ja väitti että ne ovat vielä tallella. Tiliotteet puhuivat toista kieltä. Edelleen hän jatkaa samaa valehteluaan ja osa ihmisistä uskoo häntä. Minä en. Hän ei myöskään myönnä sitä että hän on alkoholisti. Pullo väkevää viiniä päivässä on mielestäni alkoholismia.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti julijussi

Hän ei myöskään myönnä sitä että hän on alkoholisti. Pullo väkevää viiniä päivässä on mielestäni alkoholismia.

Ei varmaan lohduta tippaakaan mutta tällainen käyttäytyminen on hyvin tyypillistä alkoholisteille, kielletään (tai väheksytään) alkoholin aiheuttamia ongelmia.

vlad.
 

Aina Pata

Jäsen
Muutaman patologisen valehtelijan tiedän.

Paras oli kuitenkin avovaimon koulukaveri, jonka isä oli Nakkilan sheriffi ja joka oli esim. pyörinyt pesukoneessa jonkun lyhytohjelman. Niin ja olihan hän myös discotanssin maailmanmestari.

Olihan tällä kaverilla kaikkea muutakin. Lapsia oli ja ei ollut kuten myös urheiluautoja ja silleen. Ajeli kuitenkin vaatimattomasti Fiat Unolla.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Meikäläisen yksi yläasteaikainen tuttu väitti ajaneeneensa mopolla niin että venttiilit paukkui. Se on helvetin kova väite.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Viestin lähetti fiftyeight
Paskaapa varmaankin, mutta tällainen peli oli vielä joku aika sitten eräällä helsinkiläisellä kodinkonekauppiaalla, oli kaupan joten kävin kokeilemassa. Kiva peli, vaikka en nyt muista oliko siinä ihan 600 hv:aa, tupla-turbo kuitenkin.

http://maseratinet.com/IMAGES/Biturbo_3.jpeg

Amerikan hinta ollut 80-90- lukujen vaihteessa $56 000.
No tuskin siinä ainakaan oli sekä ruiskua että tuplakaasareita :)
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti benderhomer
Paras oli kuitenkin avovaimon koulukaveri, jonka isä oli Nakkilan sheriffi ja joka oli esim. pyörinyt pesukoneessa jonkun lyhytohjelman. Niin ja olihan hän myös discotanssin maailmanmestari.

Tuo pesukoneessapyörimis-teoria on käynyt mielessä mullakin erään tutun kohdalla.

Meikän luokalla oli peruskoulussa hemmo, joka kivenkovaa väitti, että Toyotojen pakokaasu on puhtaampaa kuin hengittämämme ilma. Ko. kaverin faija olikin töissä Toyotalla, että liekö johtunut siitä?

Samainen faija oli legendan mukaan myös kaatunut vesisuksilla niin, että kivespussit olivat ratkenneet. Tämä ei ole käsittääkseni edes valhe. Tosin totuus on voinut matkalla muuttua. Hauska läppä jokatapauksessa!
 

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Ikävin kohdalleni sattunut

Muutama vuosi sitten Ruisrockissa tuli hieman vaihdettua jalkapallomielipiteitä erään suht samanikäisen sällin kanssa. Olimme tiukasti eri puolilla asiassa, jolloin hän sanoi: "Mitä säkin jalkapallosta ymmärrät, mä oon sentään 6-vuotiaasta pelannut (FC) Interissä."
Ajallisesti tuo olisi vienyt 70-luvun alkuun. Kun huomautin, varsin kärkevästi tosin, ettei ko. joukkue todellakaan ole niin vanha, kaveri pamautti nyrkillä mun silmäkulman auki. Jäi Iron Maiden näkemättä, ku silmäkulma oli revennyt sen verta pahasti et tikkejä tarvittiin.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nostetaan vanha hauska ketju ylös.

Työpaikan Esko.

Eskolla on tapana kertoa valheitaan ruokatunnilla, välillä on pakko jättää syömättä kun tälle vanhalle herralle ei viitsi päin naamaa nauraa.

Esko oli lähtenyt tuossa parisen vuotta sitten metsästämään. No metsästysreissu ei ollut kestänyt kuin viisi minuuttia. Ensimmäisellä laukauksella oli saaliiksi jäänyt seitsemän riekkoa. Reppuun ei mahtunut enempää joten oli palattava kotiin.

60-luvun lopulla oli ollut suhteellisen kuiva kesä. Esko oli ollut kaverinsa mökillä. Illalla miehet olivat saunoneet ja saunan jälkeen käyneet laiturilta uimassa. Eipä miehet arvannetkaan yöllä nukkumaan mennessä miten kuuma ja kuiva yöstä tulikaan. Aamulla Esko oli mennyt laiturille ja huomannut kuinka järvi oli kuivunut ja laiturilta vesirajaan oli nyt kilometri.

Esko myös asuu vähän pienemmällä paikkakunnalla, jossa lottovoittojen määrä on uskomaton. Myös Esko sai osansa tästä onnenkaupungista ja juhlisti 6+lisänumeroaan tarjoamalla koko työporukalle munkit. Siinä Esko sitten mietti miten sijoittaa rahojaan. Eskon nuori sukulaispoika sattui olemaan kesätöissä varastolla ja kertoi meille myöhemmin, että kyllähän tuo osuma sukuun tuli, muttei Eskolle.

Näitä juttuja olisi vielä satoja lisää. Rahaa oksentavasta siasta, Lapuan patruuna tehtaan räjähdyksen kuulemisesta Italiaan asti.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Yks mun kaveri lisää aina juttuihin helvetisti värikynää. Tekee mieli välillä korjata, että ei se ehkä ihan niin mennyt, mutta ei aina jaksa.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
En tiedä omasta kaveripiiristäni yhtään kunnon tarinoitsijaa, paitsi itseni.
Pikkusiskot ovat parhaita uhrejani. He nimittäin uskovat aivan kaiken mitä heille sanoo. Tässä parhaita:

"Menin provinssirockiin 2006 Mokoman keikkabussin kyydissä"

"Olen ryypännyt Lutakon backstagella"

"Olin Mokoman kanssa Lutakon lavalla soittamassa"

"Minulla on vipit kaikkiin Jyväskylän baareihin"

"Olen juonut Matti Nykäsen kanssa"

"Tunnen Kotiteollisuuden Hynysen"

"Kaverini bändi teki juuri sopimuksen Spinefarm levy-yhtiön kanssa"

Mitään noista ei ole tapahtunut

Ja kaikkein paras: "Minulla on pankkitililläni yli 60 000 euroa"
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ala-asteella ollessani mua pari vuotta vanhempi juippi, varsin isokokoinen ja vittumainen kaikkien kiusaaja, kertoi hänen faijansa ajelevan Porsche Terrarossalla, jonka huippunopeus on 490 kilsaa tunnissa. Kuulemma samanlainen ku Miami Vicessa. Kukaan meistä pienemmistä räkänokista ei uskaltanut valistaa tuota leuhkaa möhkälettä, että kyseessä on Ferrari Testarossa (mahtoiko mennä oikein..?) ja vaikka varsin vauhdikas rakkine onkin, ei huippunopeus sentään noin päättömiin lukemiin yllä.

Pakko myöntää omalta kohdalta, että päivittäin taitaa lipsahdella jotain enemmän tai vähemmän väritettyjä väittämiä tai valkoisia valheita. Jokainen mies, joka on kokeillut parisuhdetta naisen kanssa, lienee joskus joutunut turvautumaan valkoiseen valheeseen, jotta pääsisi ns. helpommalla livahtamaan jostain ikävästä tilanteesta. Tosin usein näistä pienistäkin paskapuheista narahtaa kiinni, ennemmin tai myöhemmin.
 

passenger

Jäsen
Mikko78 kirjoitti:
Työpaikan Esko.

Eskolla on tapana kertoa valheitaan ruokatunnilla, välillä on pakko jättää syömättä kun tälle vanhalle herralle ei viitsi päin naamaa nauraa.

Esko oli lähtenyt tuossa parisen vuotta sitten metsästämään. No metsästysreissu ei ollut kestänyt kuin viisi minuuttia. Ensimmäisellä laukauksella oli saaliiksi jäänyt seitsemän riekkoa. Reppuun ei mahtunut enempää joten oli palattava kotiin.

60-luvun lopulla oli ollut suhteellisen kuiva kesä. Esko oli ollut kaverinsa mökillä. Illalla miehet olivat saunoneet ja saunan jälkeen käyneet laiturilta uimassa. Eipä miehet arvannetkaan yöllä nukkumaan mennessä miten kuuma ja kuiva yöstä tulikaan. Aamulla Esko oli mennyt laiturille ja huomannut kuinka järvi oli kuivunut ja laiturilta vesirajaan oli nyt kilometri.

Esko myös asuu vähän pienemmällä paikkakunnalla, jossa lottovoittojen määrä on uskomaton. Myös Esko sai osansa tästä onnenkaupungista ja juhlisti 6+lisänumeroaan tarjoamalla koko työporukalle munkit. Siinä Esko sitten mietti miten sijoittaa rahojaan. Eskon nuori sukulaispoika sattui olemaan kesätöissä varastolla ja kertoi meille myöhemmin, että kyllähän tuo osuma sukuun tuli, muttei Eskolle.

Näitä juttuja olisi vielä satoja lisää. Rahaa oksentavasta siasta, Lapuan patruuna tehtaan räjähdyksen kuulemisesta Italiaan asti.

Aivan uskomatonta settiä, meillä on työpaikalla myös tällainen "työpaikan Esko" Aikuinen mies jolla on joku ihmeellinen tarve kerroskella sellaisia juttuja joita kukaan ei usko. Kaikki kalastus- ja metsästystarinat saavat uskomattomia piirteitä; pilkkireissuilla hän ei viiti edes ottaa alle 400grammaisia ahvenia, nuorempana kaverin ollessa keikkahommissa venäjällä tienestit olivat lähes miljoonaluokkaa ja tässä syksyllä hän oli ollut metsähommissa ja siinä huomannut karhun jonkin matkan päässä, mutta onneksi hänellä ei ollut hätää, koska hänellä on aina kunnon puukko mukana ja sillä voi veistellä itselleen isosta oksasta keihään ja näyttää karhulle kuka on kuka =D

Pokka pettää ihan väkisin lähes aina kun joutuu juttuja kuuntelemaan. Kukaan ei oikeen viitsi edes sanoa kaverille mitään, koska "ette te poijaat tiedä näistä hommista mitään"
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Derby kirjoitti:
"Olen ryypännyt Lutakon backstagella"

"Minulla on vipit kaikkiin Jyväskylän baareihin"

"Olen juonut Matti Nykäsen kanssa"

"Tunnen Kotiteollisuuden Hynysen"

"Minulla on pankkitililläni yli 60 000 euroa"
Kai nyt jokainen Hynysen tuntee ja Nykäsen kanssa juominen Jyskälässä on ennemminkin sääntö kuin poikkeus.
Ja jos on vähänkin pelimiehen vikaa niin ilman muuta omistaa vipit "kaikkiin" Jyväskylän baareihin.
Ja sikäli, kun pankkitilillä on yli 60k niin täytyyhän se tunnustaa, että Lutakon "backstagella" en ole ollut kuin selvinpäin
!
 

Rocco

Jäsen
- Sain faijan firmasta 25 uutta pelipaitaa joukkueelle. (Meni meni muutama viikko ja pari kaveria kävi kysymässä paitojen kohtaloa) - ...just teidän kahden paita on hukassa niin en viitsi tuoda niitä muita. (Eikä ole paitoja muuten näkynyt)

- Mulla on puolet halvemmalla tietokoneen osia mitä kaupasta saa. (Meni muutama viikko ja kaverit kyselivät osia) - ...pikkuveli ajoi mopolla niiden päältä. (Eikä näkynyt osia)

- Mulla on englantilainen tyttökaveri. Se kävi täällä parin viikon ajan, mutta se halusi olla hotellissa. (Kyseltiin että koska se tuo paljon puhumansa Thaimaasta bongaamansa brittitytön Suomeen. Outoa että laittaa muijansa hotelliin, eikä muija halua tavata ketään ihmisiä...)

- Mulla on kans Communicator, mutta en löydä sitä mun huoneesta kun se on niin sotkuinen.

- Meillä on liput Indiapoliksen (Kyllä, indiapolis) F1-kisoihin. (Meni muutama viikko ja sitten tuli vastaus miksei ollutkaan kisoissa) - ... no kun faijan communicator ei toiminut, ei me saatukaan lippuja.

Tässä osa, laitan lisää jos/kun muistan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös