Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 083 320
  • 4 627
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt kun fanikulma on luopunut pitkästä perinteestään pelkkien käsien läpyttelyn riittävyydestä kannattamiseen, niin olisiko aika ottaa seuraava askel!
Mites olisi tanakka trumpettifanfaari, joka tekisi kaikille selväksi seuraavan chantin - toinen puoli huu....
Kait tuosta ryhmästä löytyy jokunen pv:n vaskilinjan läpikäynyt.

Vai olisiko nuoremmilla viuluopinnot siinä vaiheessa, että jonkun chantin kylkeen saataisiin hieman sinfoniaalista vibaa?

Ihan triangeli ja/tai melodica pohjalle en menis, mutta miettikääs fiksummat, olisko kellään ruutia kehitellä uutta pelikirjaa katsomonkin puolelle.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Nyt on tämäkin päivä nähty. Joku koittaa alottaa aaltoa nordiksella, ei aivan lähde.

E7 ; sta kateltiin myös tätä yritystä. Ja se yritys kesti suht kauan. Meijän porukan reagointi samaan ääneen:"kato juntti!"
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Muistelen, että joskus pudotuspeleissä olisin ollut hallilla kun aalto pyöri ainakin kerran ympäri. En oikeen saa tota käännettyä juntiksi. Aalto on pyrinyt myös kiekon pyhäkössä Montrealissa yms.

Junttia on pitää oma hattu päässä kun joku heittää kolme kaappia. Hävettää yleisön puolesta, kun eivät tajunneet luopua päähineistään.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Välillä huvittaa tämä joidenkin fanien määrittely siitä, mikä on junttia kannustamista tai siihen liittyvää tekemistä. Tuntuu, että osa elää edelleen siinä harhaluulossa, että meillä olisi jotenkin äänekäs halli ja iso faniporukka pitämässä ääntä. Niinhän ei ole ollut enää pitkään aikaan lukuunottamatta muutamia otteluita kaudessa (Play-offit ja muutamat sarjapelit), ja omasta mielestä jokainen tapa jolla voisi saada aktivoitua koko hallia mukaan kannustamiseen edes hetkittäin, on ihan ok.
Kunhan pidetään siitä kiinni, ettei Mikke rupea koskaan huudattamaan yleisöä...
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Välillä huvittaa tämä joidenkin fanien määrittely siitä, mikä on junttia kannustamista tai siihen liittyvää tekemistä. Tuntuu, että osa elää edelleen siinä harhaluulossa, että meillä olisi jotenkin äänekäs halli ja iso faniporukka pitämässä ääntä. Niinhän ei ole ollut enää pitkään aikaan lukuunottamatta muutamia otteluita kaudessa (Play-offit ja muutamat sarjapelit), ja omasta mielestä jokainen tapa jolla voisi saada aktivoitua koko hallia mukaan kannustamiseen edes hetkittäin, on ihan ok.
Kunhan pidetään siitä kiinni, ettei Mikke rupea koskaan huudattamaan yleisöä...
Miten määrittelet pitkään aikaan? B2 pääty oli vuosia jo aivan kuollut ja kun se poistui ns virallisena fanikatsomona, tilalle tuli muutamaksi vuodeksi stondis maan tasalle vieraspäätyyn, joka ei edes nostattanut tunnelmaa, kun huudot jäi plekseihin. Nykyään on sentään iso fanikatsomo, joka pitää kuitenkin ääntä kunniakkaasti. Pitää mennä 2000- luvun alkuun, kun viikollakin peleissä oli hyvä meininki. Eilen hallilla oli hiljaista, mutta toisaalta jukurit oli niin paska, että voittajasta ei ollut epäselvyyttä. Ajat muuttuu? Miten muuten oli tunnelman laita viikonloppu pelissä syksyllä kärppiä vastaan?
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Ainakin 99-finaaleissa aalto kiersi Nordista siinä rökälevoittomatsissa, muistan lukeneeni. Tuskinpa monikaan silloin itseään kovin juntiksi tunsi. Mutta jotain todella erityistä pitää jäällä tapahtua jotta yleisö tuollaiseen syttyy, kovin kolholta sellainen yritys torsoksi jäädessään näyttää, vähän kuin valotaulun käskemänä aloitettu "toinen puoli jne" ei ota tuulta alleen ja sitten lopuksi kiusaantuneina annetaan aplodit yritykselle.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten määrittelet pitkään aikaan? B2 pääty oli vuosia jo aivan kuollut ja kun se poistui ns virallisena fanikatsomona, tilalle tuli muutamaksi vuodeksi stondis maan tasalle vieraspäätyyn, joka ei edes nostattanut tunnelmaa, kun huudot jäi plekseihin. Nykyään on sentään iso fanikatsomo, joka pitää kuitenkin ääntä kunniakkaasti. Pitää mennä 2000- luvun alkuun, kun viikollakin peleissä oli hyvä meininki. Eilen hallilla oli hiljaista, mutta toisaalta jukurit oli niin paska, että voittajasta ei ollut epäselvyyttä. Ajat muuttuu? Miten muuten oli tunnelman laita viikonloppu pelissä syksyllä kärppiä vastaan?

Viestilläni ei ollut tarkoitus lainkaan väheksyä meidän faniporukan tekemistä, he pitävät kiitettävästi ääntä peleissä ja yrittävät parhaansa mukaan saada muutakin hallia mukaan ottelun aikana. Mutta silti se faniporukka on kovin pieni osa hallista, ja ilman sitä, että koko halli lähtee mukaan, niin esim. E4:ssa istuessa ei halli kovin äänekkäältä ja riehakkaalta kuulosta.

Pointtina oli tarkoitus olla se, että itse en ymmärrä, että sitä pidetään junttina jos joku yrittää vaikka aaltoa saada halliin aikaiseksi, tai mitä tahansa muutakin koko hallin mukaansa tempaavaa kannustusta. Koko hallille aallon tekeminen tai rummun tahtiin taputtaminen on kuitenkin huomattavasti helpompaa kuin alkaa laulaa chantteja faniryhmän kanssa mukana.

Tottakai ottelun pitää olla viihdyttävä, ja panostakin mielellään mukana, että "tavisyleisökin" lähtee mukaan kannustamiseen.
Ja mikä on pitkä aika, en osaa sanoa, itse käynyt melko kauan (80-luvun alusta) hallissa, ja varmaan itsellänikin aika kuultanut osittain muistoja.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Viestilläni ei ollut tarkoitus lainkaan väheksyä meidän faniporukan tekemistä, he pitävät kiitettävästi ääntä peleissä ja yrittävät parhaansa mukaan saada muutakin hallia mukaan ottelun aikana. Mutta silti se faniporukka on kovin pieni osa hallista, ja ilman sitä, että koko halli lähtee mukaan, niin esim. E4:ssa istuessa ei halli kovin äänekkäältä ja riehakkaalta kuulosta.

Pointtina oli tarkoitus olla se, että itse en ymmärrä, että sitä pidetään junttina jos joku yrittää vaikka aaltoa saada halliin aikaiseksi, tai mitä tahansa muutakin koko hallin mukaansa tempaavaa kannustusta. Koko hallille aallon tekeminen tai rummun tahtiin taputtaminen on kuitenkin huomattavasti helpompaa kuin alkaa laulaa chantteja faniryhmän kanssa mukana.

Tottakai ottelun pitää olla viihdyttävä, ja panostakin mielellään mukana, että "tavisyleisökin" lähtee mukaan kannustamiseen.
Ja mikä on pitkä aika, en osaa sanoa, itse käynyt melko kauan (80-luvun alusta) hallissa, ja varmaan itsellänikin aika kuultanut osittain muistoja.
Nuo jalkapallon puolelta tulevat chäntit lähinnä laskee tunnelmaa, kun niihin lähtee se pieni määrä kymmenkunta ihmistä mukaan. Varmaan ihan kliffaa pienessä porukassa laulaa kuinka kierretään bollista ja rovaniemeä ympäri, mutta se ei ota isoa porukkaa taakseen. Nykyään puuttuu rytmikkäät "IFK tap tap" huudot, jopa pitkien painostusten jälkeen, jolloin koko halli saataisiin messiin. Eilen hallilla A4 katsomossa ja ylhäältä kaverukset miettivät mikä huuto milloinkin on käynnissä, kun mitään selvää niistä tietämättä sanoja ei saa( esim yhden kerran oli käynnissä vi älskar IFK huuto ja tämä kuvaa hyvin tilannetta) Ehkä sitten taas pleijareissa...
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Muistelen, että joskus pudotuspeleissä olisin ollut hallilla kun aalto pyöri ainakin kerran ympäri. En oikeen saa tota käännettyä juntiksi. Aalto on pyrinyt myös kiekon pyhäkössä Montrealissa yms.

Samaa mieltä, en ole mikään "aallon" fani, mutta en nyt junttinakaan sitä pidä.

Junttia on pitää oma hattu päässä kun joku heittää kolme kaappia. Hävettää yleisön puolesta, kun eivät tajunneet luopua päähineistään.

Täysin erimieltä tästä. Ostat ensiksi kalliilla lipun peliin ja sitten pitäisi heittää monen kympin hattu päästä vielä kentälle? Ei semmoista voi vaatia katsojalta vain sen takia, että joku teki nyt hattutempun. Ihan halppis hatun voisinki heittää, mutta en kyllä mitään vähänkään kalliimpaa, varsinkaan semmoista mitä on vähänkään vaikeampi vielä löytää.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Täysin erimieltä tästä. Ostat ensiksi kalliilla lipun peliin ja sitten pitäisi heittää monen kympin hattu päästä vielä kentälle? Ei semmoista voi vaatia katsojalta vain sen takia, että joku teki nyt hattutempun. Ihan halppis hatun voisinki heittää, mutta en kyllä mitään vähänkään kalliimpaa, varsinkaan semmoista mitä on vähänkään vaikeampi vielä löytää.
Kun kyse on vielä ihan tehdyistä maaleista, eikä esim mistään kimmokkeista, niin pidän mielipidettäsi hiukan hassuna. Hattutemppu nordiksella on melkein yhtä harvinaista kuin mestaruuskin.

Itse heittäisin päästäni vaikka parhaan hattuni, jos sattuisin paikalle. Ja jos en nyt muuta, niin ainakin katsoisin vihaisesti niitä jotka eivät päähineistään luovu — sen verran korkealle arvostan kyseisen suorituksen.

Edit. Brändi piiloon
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kun kyse on vielä ihan tehdyistä maaleista, eikä esim mistään kimmokkeista, niin pidän mielipidettäsi hiukan hassuna. Hattutemppu nordiksella on melkein yhtä harvinaista kuin mestaruuskin.

Itse heittäisin päästäni vaikka vajaa kuuden kybän Ralph Laurenin, jos sattuisin paikalle. Ja jos en nyt muuta, niin ainakin katsoisin vihaisesti niitä jotka eivät päähineistään luovu — sen verran korkealle arvostan kyseisen suorituksen.

Itse arvostan sitä, että joku on valmis tulemaan Nordikselle katsomaan peliä ja maksamaan siitä täyden lipun hinnan vaikka rahatilanne voi olla semmoinenkin, että se on todellakin jostakin muusta pois. Kehoitatko ihmisiä jäämään mieluummin kotiin jos ei ole halukas hattutempun tullen heittämään hattuaan jäälle? En minä ainakaan enkä mitään vihaista katsetta perään antaisi missään nimessä.

Kiva juttu, että sinulla on varaa heittää vähän kalliimpikin hattu sinne kentälle, mutta kaikilla näin ei ole ja kuinka mukavaa se olisi heittää joku vähän kalliimpi hattu sinne jäälle ja perään hakea sitten joku halpa hattu kaupasta tms.

Enpä olisi uskonut, että joku voi tämmöisestäkin mielensä pahoittaa ja pitää jotain toista junttina vain sen takia ettei tämä luovu hatustaan hattutempun tullen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Annetaanko stadissakin heitetyt lakit junnuille.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itse heitän 5 hattua per matsi, ihan sama tekeekö joku 1-3 maalia, niin hattu lentää! Tunnelma katossa ja kaikki moikkaa mua ja hymyilee. Vaksit heittää fist pumpit ulko-ovilla kun poistun rakennuksesta. Hymiö.
 

444

Jäsen
Kun kyse on vielä ihan tehdyistä maaleista, eikä esim mistään kimmokkeista, niin pidän mielipidettäsi hiukan hassuna. Hattutemppu nordiksella on melkein yhtä harvinaista kuin mestaruuskin.

Itse heittäisin päästäni vaikka vajaa kuuden kybän Ralph Laurenin, jos sattuisin paikalle. Ja jos en nyt muuta, niin ainakin katsoisin vihaisesti niitä jotka eivät päähineistään luovu — sen verran korkealle arvostan kyseisen suorituksen.
Kyllä mä ainakin vähän virtuaaliloukkaannun siitä, että joku ei uskalla lähteä hallille vain siksi, että pelkää joutuvansa heittämään kuuden huntin Ermenegildo Zegnan kashmir-piponsa. Ja kehtaa vielä virtuaaliläksyttää muita siitä, että haluavat pitää päänsä lämpöisinä kotimatkalla. Itse olen ratkaissut tämän niin, että kuljen kesät talvet ilman pipoa (järki jäässä), niin ei tarvitse sen takia suotta skagata Nordikselle lähtöä.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Itse arvostan sitä, että joku on valmis tulemaan Nordikselle katsomaan peliä ja maksamaan siitä täyden lipun hinnan vaikka rahatilanne voi olla semmoinenkin, että se on todellakin jostakin muusta pois. Kehoitatko ihmisiä jäämään mieluummin kotiin jos ei ole halukas hattutempun tullen heittämään hattuaan jäälle? En minä ainakaan enkä mitään vihaista katsetta perään antaisi missään nimessä.

Kiva juttu, että sinulla on varaa heittää vähän kalliimpikin hattu sinne kentälle, mutta kaikilla näin ei ole ja kuinka mukavaa se olisi heittää joku vähän kalliimpi hattu sinne jäälle ja perään hakea sitten joku halpa hattu kaupasta tms.

Enpä olisi uskonut, että joku voi tämmöisestäkin mielensä pahoittaa ja pitää jotain toista junttina vain sen takia ettei tämä luovu hatustaan hattutempun tullen.
"kehoitatko ihmisiä"?! En kehoita? Mistä sä tollasia edes keksit? Ei mulla ole "varaa" heittää mitään pois. Etenkään parasta lippistäni, mutta tekisin sen silti ilomielin mikäli pääsisin paikalle kun joku tekee hatullisen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
"kehoitatko ihmisiä"?! En kehoita? Mistä sä tollasia edes keksit? Ei mulla ole "varaa" heittää mitään pois. Etenkään parasta lippistäni, mutta tekisin sen silti ilomielin mikäli pääsisin paikalle kun joku tekee hatullisen.

No ihan siitä kun sanot katsovasi näitä jotka eivät hattuaan jäälle heitä niin vihaisesti perään sekä kutsut toimintaa junttimaiseksi. Se on toki hienon näköistä kun hatut lentävät jäälle en mä sitä tässä yritä muuksi väittää ja hienoa jos sinä hatun aina jäälle heität kun hattutemppu nähdään, mutta mielestäni jokaisella on oikeus pitää oma hattunsa ilman leimaantumista "juntiksi" ja saamalla jotkut "vihaiset" katseet vielä perään! Oikeasti?
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
No ihan siitä kun sanot katsovasi näitä jotka eivät hattuaan jäälle heitä niin vihaisesti perään sekä kutsut toimintaa junttimaiseksi. Se on toki hienon näköistä kun hatut lentävät jäälle en mä sitä tässä yritä muuksi väittää ja hienoa jos sinä hatun aina jäälle heität kun hattutemppu nähdään, mutta mielestäni jokaisella on oikeus pitää oma hattunsa ilman leimaantumista "juntiksi" ja saamalla jotkut "vihaiset" katseet vielä perään! Oikeasti?
Kirjoitin tuota heti toisen viestin perään, jossa aalto leimattiin juntiksi ja ajattelin asiayhteyden olevan selvä. Siksi siinä luki junttiudesta. Olisi pitänyt lainata.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
itse kyllä lähinnä mietin nykyaikaa ja traditioita - ei kukaan enää heitä omia hattujaan jäälle, kun hattutemppu tulee, mutta jotta ei näyttäisi hassulta, kun sitten se yksi hattu lentää, niin pitäisi olla sen verran hereillä, että siellä nämä seuran "tapahtuma-" ja "markkinointivastaavat" varautuisivat toisen maalin tullen ja sitten kolmannen börsän jälkeen viskaisivat nyt muutaman sieltä penkkien välistä. Ei sitä kukaan huomaaa mistä ovat tulleet ja voi aina sanoa, jos joku kysyy, että tipahtivat sinne katsomosta heitettyinä ja he vaan jatkoivat ne jäälle. Eikä maksa mitään - saavat ne takaisin parin minuutin lainan jälkeen ja jos hyvin duunataan, ne voi myydä KSB:ssä "pelattuina pipoina".

Se olisi modernia meininkiä tässä palveluyhteiskunnassa, sano.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mietin yllä olevaa itsekin eilen, kun spontaanius häviää tapahtumasta niin tuota periaatetta voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Moni haluaisi ne tappelijatkin sinne kentälle, heti kun tunne kuohahtaa niin pilliin vihellys ja kaukaloon hyppää kaksi enforceria kun muut seuraavat piirissä ympärillä.

Samoin kaiuttimista saataisiin kivasti myös taputukset ja fani-chantit, voitaisiin keskittyä munien raapimiseen.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Samoin kaiuttimista saataisiin kivasti myös taputukset ja fani-chantit, voitaisiin keskittyä munien raapimiseen.

Eiks Telialla ole jo joku ton tyyppinen palvelu? Munia ne ei vielä raavi, sen jokainen sohvafani joutuu tekee vielä ihan itte, mikä on kyllä käsittämätön puute palvelutarjonnassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös