Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 081 701
  • 4 627

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisäksi ne maalit ihan näytettiinkin kesken erien mainoskatkoilla. Eli erittäin hyvin oli hoidettu matsin näyttäminen.
Yleisöä oli yllättävän paljon paikalla, vaikka kyllä erityisesti alakatsomossa näytti olevan tyhjää. Näin siis E katsomosta katsottuna. Kolmanteen erään osa sitten jäi seuraamaan futiksen voitonjuhlia.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako joku matsissa ollut kertoa miten IFK hoiti tuo futiksen näyttämisen, sujuiko smootisti ja miten moni hallissa ollut skippasi matsin?

Tauoilla esitettiin jumbolla, mutta ääntä ei saatu toimimaan. Pelin loppupuolella tilannepäivityksiä, joille yleisö hurrasi Suomi-chantteineen - voiton jälkeistä juhlintaa esitettiin myös hetken jumbolla. Ilmeisesti hallin ns. baarien ja klubitilojen ruuduilta matsi oli katsottavissa alusta loppuun.

Yleisöä oli mielestäni hyvin, en ainakaan itse olisi sen suuremmin ihmetellyt, vaikkei merkittävän futismatsin pelaaminen naapuristadionilla olisikaan ollut tiedossa. Toki viikonloppumatsien yleisömäärä näyttää vakiintuneen 7000 paremmalle puolelle, joten varmastikin jokunen lippu jäi myymättä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
IFK on hoitanut "mun aikana" kaiken todella tyylikkäästi. Muistamiset, palkitsemiset, mainosjutut ja muut huomion osoitukset (sairaat lapset, Miken muistaminen yms) sekä muut poikkeusjutut kuten julkisen liikenteen lakot ja nyt noi futisjutut. Noissa kaikissa on jotenkin niin vahvasti mukana arvostus, kunnioitus sekä sopivilla hetkillä huumori, että hyvä itsetunto ja -luottamus omaan tekemiseen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Eilen oli muuten TODELLA paljon tietämystä sopimuksista katsomossa kun pelaajien faijat oli kutsuttu paikalle matsiin.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Eilen oli muuten TODELLA paljon tietämystä sopimuksista katsomossa kun pelaajien faijat oli kutsuttu paikalle matsiin.

Ai. En tunne pelaajien faijoja - onko siellä esim. juristia, jolla luulisi olevan paljon tietämystä sopimuksista, sillä pelkistä avioeroista niitä tehdään kaikenmoisia. Jos pitäydytään IFK:n pelaajien sopimuksissa, niin luulisin katsomon tietäjäkuninkaaksi Salmelaisen.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Aina tämä fanittaminen ei ole tuntunut järkevältä. Ylläolevat käyttäjän @EPK kommentit, sekä aiemmat viestit siitä miten hyvin tämä fudismatsi Nordiksella hoidettiin, lämmittävät sielua ja muistuttavat siitä, miksi sitä on aikoinaan päätynyt uhraamaan ison osan vapaa-ajastaan tälle harrastukselle.

Tuollainen tyylikkyys, arvostus ja kunnioitus on sitä mitä mun IFK:n pitäisi olla. Fanien naurunalaistamiset (missä ykkössentteri, no mm-kisoissa) ja haukkumiset (koiriksi), tai esim. väkivaltasävytteinen hesarin etusivumainos, jossa toivotetaan yksittäinen pelaaja "tervetulleeksi" stadiin, eivät sitä ole. Söderholm, Peltonen ja ehkä pikkuhiljaa myös Salmelainen, edustavat minulle tätä kunnioitettavaa, arvokasta ja tyylikästä IFK:ta, Nybondas sitä ilkeän ja ruman ylimielistä moukkamaisuutta.

Tunnelma oli varmasti aivan omanlaatuisensa ja unohtumaton. Harmittaa, etten ole päässyt paikalle tähän ja siihen Red Classics -peliin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Ai. En tunne pelaajien faijoja - onko siellä esim. juristia, jolla luulisi olevan paljon tietämystä sopimuksista, sillä pelkistä avioeroista niitä tehdään kaikenmoisia. Jos pitäydytään IFK:n pelaajien sopimuksissa, niin luulisin katsomon tietäjäkuninkaaksi Salmelaisen.
Taitaa olla sulla sarkasmitutka pois päältä? Vai eikö kuuluisa ’syväkurkku’ kutsumanimeltään ”pelaajan faija” ole sinulle tältä palstalta aiemmin tuttu? Vai olinko se nyt sittenkin minä joka astui miinaan? ;D
 
Suosikkijoukkue
IFK
...tai esim. väkivaltasävytteinen hesarin etusivumainos, jossa toivotetaan yksittäinen pelaaja "tervetulleeksi" stadiin, eivät sitä ole.

Mua huvitti tämä keissi suuresti silloin ja itseasiassa se huvittaa mua edelleen. Etenkin ku tampereella, osittain kai ihan aiheutetusti, pahoitettiin tuosta mieltä.

Mulle tuo taas edustaa sitä osa-aluetta, jota kaipaan mun IFK:ssa. Sitä välillä röyhkeää, itsevarmaa esiintymistä jolle ei välttämättä olisi edes mitään katetta. Sitä IFK:ta, jossa junnutähtiä, ikoneita ja veskareita ei ajeltu tai telottu ilman seuraamuksia. Sitä IFK:ta, joka ei ollut aina niin miellyttävän korrekti ettei vaan kenelläkään tule paha mieli.

Varmaan ympäröivä yhteiskunta on muuttunut, laji on muuttunut, seurakin on muuttunut. Ehkä itsekin pitäisi osata muuttua siinä samalla. Mutta siitä huolimatta, noi on sellasia juttuja joita kaipaan. Sellaisia, joista omat diggaa ja kaikki muut vihaa. Sitä särmää kaipaan kaiken tämän hymistelyn ja korrektiuden keskellä. En kivaa " kaikki pelaa ja reilusta pelistä vihreä kortti"- tyyppistä toimintaa.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Musta hallissa on hintoja miettimättä ok hommat. Kallista on mut sellasta se on.IFK:n fanikatsomossa katoin SaiPa pelin, peukut niille jotka jaksaa pitää ääntä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö ketään vituta toi ulina, joka soitetaan vastustajan maalin jälkeen? Voihan se olla tarkoituskin, että jengi olisi niin raivoissaan, ettei ikinä vastustaja tekisi maalia, mutta on kyllä kumma jo ajatus, että vastustajalle pitää olla oma maalibiisi. Vittu miten paska kappale vaan, mutta ehkä on äänestetty muiden jengien pelaajilla biisi, jonka he mieluiten haluaisivat kuulla Nordiksella tehtyään siistin byyrin.
 

444

Jäsen
Eikö ketään vituta toi ulina, joka soitetaan vastustajan maalin jälkeen? Voihan se olla tarkoituskin, että jengi olisi niin raivoissaan, ettei ikinä vastustaja tekisi maalia, mutta on kyllä kumma jo ajatus, että vastustajalle pitää olla oma maalibiisi. Vittu miten paska kappale vaan, mutta ehkä on äänestetty muiden jengien pelaajilla biisi, jonka he mieluiten haluaisivat kuulla Nordiksella tehtyään siistin byyrin.
Hyväksyn periaatteessa jopa väärät mielipiteet (eli omistani eriävät), mutta vedän rajan The Offspringin dissaamiseen. Sikäli kyllä totta, että mieluummin voisi soittaa jotain Toton Africaa kuin pilata hienoa kappaletta soittamalla sitä väärään aikaan.
Viesti sisältää myös hienoista huumoria.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ok, jos jätetään kappaleen arvioiminen ja otetaan käsittelyyn vaan se, että pitääkö vastustajalle soittaa erikseen maalilaulu.

(Joskus kuuntelin ja naureskelin, kun Pelicansilla oli muistaakseni joku CCR:n biisi vastaavassa käytössä ja IFK latoi liki kymmenen maalia ja biisi soi vaan uudestaan ja uudestaan, että olipa heiltä idioottimainen juttu, mutta sitten toi ilmiö kopioitiin meille.)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ok, jos jätetään kappaleen arvioiminen ja otetaan käsittelyyn vaan se, että pitääkö vastustajalle soittaa erikseen maalilaulu.
Tuo biisi on minulle aika lailla yhdentekevä, mutta minuakin rupeaa tosissaan kyrsimään tuo, että aina sama biisi vastustajan maalin jälkeen. Tosin en ole edelleenkään varma, olisinko edes kiinnittänyt asiaan huomiota, ellen olisi siitä lukenut jokunen vuosi sitten täältä... Seuraavassa pelissä piti sitten höristellä korvia, että mikä biisi siellä oikein soikaan, mutta Lankinen taisi pitää siinä ja oliko peräti seuraavassakin kotipelissä nollan, jos oikein muistan.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä on kaksi puolta: toisaalta voi ajatella, että motivoidaan: taas soi - enää tarvii tehdä viisi maalia, niin voitatte. Toisaalta voi ajatella, että pistetään painetta päätyy, klassiseen nöyryytystyyliin: taas lurahti - olette kyllä paskoja pelaamaan lätkää... Yleisöllekin voi ajatella olevan pari eri skenaariota: nyt kannustetaan, vaikka jo neljäs maali viiteen minuuttiin menikin, sentään meidän jengi - tai sitten klassinen: miksi mä taas olen täällä... no, ei tolla laulajallakaan tunnu kivaa olevan. Vastustajakin voi ajatella parilla eri tavalla: karseaa ulinaa ja loputonta valitusta - ei tehdä enää yhtään maalia tai sitten: lisää, kohta nitkahtaa.

Vanhan lainalaisuuden mukaan kaikki on kopioitu änäristä, mutta tätä (kuten rantapallojakaan) tuskin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mukula haluaa nykyään hallille mukaan, mikä on hyvä asia. Olen tehnyt oman osani että on yksi IFK-fani lisää, hyvällä tsägällä toinenkin kohta mutta sitä kiinnostaa vielä lätkää enemmän prinsessaleikit disneyn frozen.

Asiaan, johtuen lisääntyneestä tarpeesta käydä hallilla. Niin näkeekö tuollainen 8v mukula mitään ekan rivin edullisimmilta paikoilta? Ja ei tarvitse nähdä toiseen päähän, riittää kun näkee omaan päähän. itse en oikein hahmota kuinka alhaalla tuo eka rivi on, tuleeko kaukalon laita jo niin paljon eteen että jäätä ei näy?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mukula haluaa nykyään hallille mukaan, mikä on hyvä asia. Olen tehnyt oman osani että on yksi IFK-fani lisää, hyvällä tsägällä toinenkin kohta mutta sitä kiinnostaa vielä lätkää enemmän prinsessaleikit disneyn frozen.

Asiaan, johtuen lisääntyneestä tarpeesta käydä hallilla. Niin näkeekö tuollainen 8v mukula mitään ekan rivin edullisimmilta paikoilta? Ja ei tarvitse nähdä toiseen päähän, riittää kun näkee omaan päähän. itse en oikein hahmota kuinka alhaalla tuo eka rivi on, tuleeko kaukalon laita jo niin paljon eteen että jäätä ei näy?

Noi on aika hankalia arvioida. Me käydään skidin kanssa välillä erätauoilla testaamassa mistä se näkee. 5-v ja 120cm näkee ainakin hyvin b3 2. riviltä, f2 4. riviltä ja e7 4. riviltä sekä varmaan myös f6b katsomosta. En tiedä jeesaako nämä? En menisi tuon 120cm pituisen kansa ekoille riveille sivuille mutta päätyy varmaan voisinkin mennä ekalle riville. Päädyn kulmat voi olla hankalia ja yläkerran kaiteen takana olevat näkörajoitepaikat.

Skidiklubin kautta saa välillä noita 11e lippuja hyvillekin mestoille, esim. B3 yläriveillä oltiin kerran.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

444

Jäsen
Mukula haluaa nykyään hallille mukaan, mikä on hyvä asia. Olen tehnyt oman osani että on yksi IFK-fani lisää, hyvällä tsägällä toinenkin kohta mutta sitä kiinnostaa vielä lätkää enemmän prinsessaleikit disneyn frozen.

Asiaan, johtuen lisääntyneestä tarpeesta käydä hallilla. Niin näkeekö tuollainen 8v mukula mitään ekan rivin edullisimmilta paikoilta? Ja ei tarvitse nähdä toiseen päähän, riittää kun näkee omaan päähän. itse en oikein hahmota kuinka alhaalla tuo eka rivi on, tuleeko kaukalon laita jo niin paljon eteen että jäätä ei näy?
Melkein sanoisin, että niiltä 1-rivin paikoilta ei ehkä näe kovin hyvin. Ainakaan pitkiltä sivuilta. Mutta sitten heittäisin kuitenkin sellaisen vinkin, että käykää kokeilemassa. Ei ehkä mihinkään loppuunmyytyyn peliin, vaan johonkin muuhun. Hyvissä ajoin kyllä huomaa, onko näkyvyys riittävä ja jos ei ole, niin siirtyy vähän ylemmäs. Mielestäni tuo on tällaisessa tilanteessa ihan hyväksyttävää toimintaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Skidiklubin kautta juurikin ollaan käyty matseissa, lauantainen Tappara-peli oli se mihin sai jo syksyllä ne liput.
Saatetaan mennä huomenna hallille, täytyy tsekata nuo vaihtoehdot. Muksu kyllä tykkää olla lähellä äksöniä koska taklaukset on se juttu, ei niinkään puuduttava surffailu.

Oli jakso 2000-luvun alussa kun kävin itekseen hallilla niin harrastin juuri tuota että halvin lippu luukulta ja sitten oli tutut järkkärit kotipäädyssä niin sieltä sitten hain paikan mikä oli tyhjä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas ollaan tilanteessa, jossa koko halli on kääntynyt jengiä vastaan - miten osasivatkin. Ja jos aiemmat merkit pitävät paikkansa, ja mikseivät pitäisi, siitä suosta ei Nordiksella nouse kukaan. Kun kävin ensimmäisiä kertoja pikku poikana, ihmettelin, miks jengi haukkuu omia pelaajia - vähänpä ymmärsin. Kaikkia naurattaa käytävillä, on iloisia naamoja, mutta pelissä nauru on vain sarkastista. Loput istuu kyllästyneenä ja valittaa, kun matsi on niin pitkä, tai että onpa kiva, kun ei ole pelikatkoja, pääsee pois. Jokainen pelaaja vuorollaan teilattavana. Koomisin tilanne oli, kun rumpalipojat vaan kyllästyivät ja lähtivät kiitämään, kun kukaan ei ollut beesissä, ja miks olisi ollutkaan. Että sellainen kausi taas sitten. Nimittäin kun Nordiksella yleisö kyllästyy, suorastaan vihaa jengiä, kausi on siinä. Ei se seiso enää, katseet tuleviin kausiin.

Tulee mieleen, että mihin ihmeeseen sitä jengiä tarvitaan: parempi olisi, että kaikki vaan kokoontuisivat tuonne näkemään tuttuja. Olisi halvempaa, hauskempaa ja nopeampaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En ihmettele yhtään, odotukset ovat olleet korkealla ja koko kausi on ollut ihan järkyttävää paskaa pieniä väläyksiä lukuunottamatta. Tänään oli taas niin ala-arvoinen esitys ettei paljon hymyilytä. Joukkue jonka pitäisi käytännössä katsoen joka vuosi aloittaa varsinaiset playoffit kotiedulla on tällä hetkellä sääliplayoff-paikalla ja alisuorittaa vuodesta toiseen ollen naurunalainen ympäri Suomea.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Pitääkö olla huolissaan, kun enää ei kuulu edes "yksinäistä huutajaa"?
Kyllä @seeyou@jäähalli oli tänään paikalla. Ainakin pelin alussa kuului huuto hyvin.

En väittäisi, et yleisö hylkäs. Ihan perus höpöhöpö-arki-iltama jotain sumppujengiä vastaan. Ei kiinnosta pelaajia, joten ei tuolla yleisökään hirveen messissä ole. Kun ees joskus tehtäis eka maali ni katsomokin heräis.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
En ihmettele yhtään, odotukset ovat olleet korkealla ja koko kausi on ollut ihan järkyttävää paskaa pieniä väläyksiä lukuunottamatta. Tänään oli taas niin ala-arvoinen esitys ettei paljon hymyilytä. Joukkue jonka pitäisi käytännössä katsoen joka vuosi aloittaa varsinaiset playoffit kotiedulla on tällä hetkellä sääliplayoff-paikalla ja alisuorittaa vuodesta toiseen ollen naurunalainen ympäri Suomea.
Näinpä. Huvittavaa että joskus aikoinaan Nordis oli junttijengeille vaikea, jopa pelottava paikka tulla pellaamaan. No ei oo vittu enää. IFK on yleinen naurunaihe ja himassa pisteautomaatti jota mikä tahansa mestisjengi voi käydä tuikkaamassa perseeseen samalla injuroiden meidän parhaat pellaajat.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Taas ollaan tilanteessa, jossa koko halli on kääntynyt jengiä vastaan - miten osasivatkin. Ja jos aiemmat merkit pitävät paikkansa, ja mikseivät pitäisi, siitä suosta ei Nordiksella nouse kukaan. Kun kävin ensimmäisiä kertoja pikku poikana, ihmettelin, miks jengi haukkuu omia pelaajia - vähänpä ymmärsin. Kaikkia naurattaa käytävillä, on iloisia naamoja, mutta pelissä nauru on vain sarkastista. Loput istuu kyllästyneenä ja valittaa, kun matsi on niin pitkä, tai että onpa kiva, kun ei ole pelikatkoja, pääsee pois. Jokainen pelaaja vuorollaan teilattavana. Koomisin tilanne oli, kun rumpalipojat vaan kyllästyivät ja lähtivät kiitämään, kun kukaan ei ollut beesissä, ja miks olisi ollutkaan. Että sellainen kausi taas sitten. Nimittäin kun Nordiksella yleisö kyllästyy, suorastaan vihaa jengiä, kausi on siinä. Ei se seiso enää, katseet tuleviin kausiin.

Tulee mieleen, että mihin ihmeeseen sitä jengiä tarvitaan: parempi olisi, että kaikki vaan kokoontuisivat tuonne näkemään tuttuja. Olisi halvempaa, hauskempaa ja nopeampaa.

Mäkin olin tuota matsia katsomassa. En vakipaikallani, vaan porilaisen tuttavani seurassa C1-katsomossa. Tuli aika paljonkin seurattua fanipäädyn touhua, kun porilainen kehui arki-illan meininkiä, ja teki aika jäätäviä vertailuja Isomäen pahimpiin perseilyihin juuri kannatuskulttuurin suhteen.

C1:ssä en kuullut ainuttakaan buuausta tai vihellyskonserttia omia vastaan. Ei ulosmarsseja, keskareita, banderolleja, broilereita jäällä. Peli venyi aika pitkäksi, joten varmaan joku joutui kesken lähtemään, kun sovittu nouto tai pidempimatkalaisen dösä siihen pakotti. Muuten jengi istui katsomassa ehkä talven raastavinta matsia täydellä intensiteetillä.
Mistä sä revit ton tiedon, että koko halli on kääntynyt jengiä vastaan?

Rumpaleilta meni lakisääteinen pitkäksi, mutta tulivat hetken päästä hommiin, ja takoivat taukoamatta kättelyiden jälkeiseen
kiitosseremonian Vi älskar IFK-chantin loppuun asti. Ryhmä jakautui jossain vaiheessa kahtia, mutta osa tais kiivetä F1:n piippuhyllylle vetään chantteja sieltä.
Mistä sä sait sen mielikuvan, että kundit lähti vaan kiitään?

Vakio-capo oli poissa, mutta aika rohkeeta olisi mennä hänelle väittämään, että on kääntänyt jengille selkänsä.
Joskus takavuosina fanikulmassa oli vähän sellainen meininki, ettei chantteihin lähdetty, ellei niitä aloittanut 'oikeat' tyypit.
Siitä on päästy yli, ja nykyään tuntuu olevan aivan sama, kuka aloittaa. Riittää kun aloitus tulee oikealla ajoituksella, riittävällä tahdilla, ja edes jotenkuten pelitilanteeseen sopivalla chantilla. Muut lähtee taatusti mukaan, ja niin tuntui käyvän eilenkin. Tulipa aloitus katsomon yläosan baritoniherrasmiehiltä, keskustan enkelikuorosta, tai alarivien rouvien tahdittamana, niin aina lähti. Edes megafonin haltijan pieni työtapaturma yhden chantit aloituksessa, ei saanut kulmaa hihittelemään tai naureskelemaan, vaan Yläkerta huutakaa meille - lähti polkemaan just niinkuin pitääkin. Mun mielestä hatun noston arvoista toimintaa, vaikka peli ei ehkä ihan kaikkein kiimaisinta alustaa kannattamiselle tarjonnutkaan.
Mistä ihmeestä sä sait sen mielikuvan, että kukaan ei ollu beesissä?

Mistä perseestä tää väite kotikatsomon vihasta omia kohtaan on peräsin? Hä?
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse olin myös hallilla mukulan kanssa, yllä tiedustelinkin miten näkee ja mistäkin. Otin varman päälle hyvät paikat B1:sestä. Kävin testaamassa B1:sen ekan rivin, ei sieltä junnut näe, siitä näkyi myös että A7 eka rivi on hiukan korkeammalla mutta ei riittävästi. En veisi mukulaa noille paikoille, eihän siitä aikuinenkaan nää jäätä kunnolla.

Itse tunnelmasta niin en tiedä pitäisikö tätä sanoa, mutta en täsmennä meidän sijaintia tarkemmin. Vieressä oli vanhanliiton kannattaja joka haisi todella pahalle, se harmitti eniten hallilla olossa. Mies saattoi olla sairas mutta kaikki eritteet oli varmasti tuoksussa mukana, mulla riittää ymmärrystä hyvin pitkälle mutta alkoi pinna kiristymään kun koko ajan tökki mua ja kommentoi peliä, pyysi meiltä karkkia ja kaiken lisäksi huusi painokelvotonta tuomareille vaikka hyvin tiesi että mulla on muksu siinä vieressä, kruunasi homman vielä buuamalla erittäin kovaan ääneen koko rankkarikisan kaikkien laukojien aikana, myös IFK:n. Siinä sitten selität muksulle että kaikki sedät ei ole ihan normaaleja. Jos kyseessä kausikortti niin tiedän ainakin etten ota tuohon kohtaan enää ikinä lippua.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös