Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 082 997
  • 4 627
Suosikkijoukkue
scholl
Vaihdettiinhan jo ottelun alustakin pelaaja-esittely ja Riders Of The Storm, joka mielestäni kuuluu yhtälailla IFK:n brändiin ja perinteeseen, mutta aikansa kutakin?

Eikös se ole Ghost Riders in the Sky johon on jotain sämplätty alkuun? Se saisi kyllä tehdä comabackin, on sen verran vaikuttava viisu.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kehäedufaijakettunen tietysti on "uuden musiikin" edustaja ja ymmärrän sikäli hänen mielipiteensä. Mutta jos ikinä joku vitun räppi soi Helsingin Jäähallissa, niin hyi helvetti. Avenged Sevenfoldin voisin jopa toivottaa tervetulleeksi. Bat Country voisi olla aika kova veto tietyissä tilanteissa.
Periaatteessa samaa mieltä, mutta mielummin sitten vaikka räppiä, kuin jotain nykypomppumetallia. Kyllähän esim. tuo Disturbedin soiminen ennen matsia on ollut todella rassaavaa.
Eikös se ole Ghost Riders in the Sky johon on jotain sämplätty alkuun? Se saisi kyllä tehdä comabackin, on sen verran vaikuttava viisu.
Kyl, Ghost Riders In The Sky, ei todellakaan Riders On The Storm, mikä on kyllä helvetin kova biisi.
 

Mr.Nacho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idrottsföreningen Kamraterna i Helsingfors
Itse haluaisin ennen matsin alkua kuulla Annie's Songia joka on soinut jo vuosia muitten lajijaostojen tapahtumissa, biisi ei ehkä ole se tyypillisin, mutta toimii pirun hyvin! Fanitkin pääsevät helposti yhtymään Taas täyttyy Bragu/Nordis ja Bollis lauluun ja etenkin futiksen puolella toi kullostaa erittäin hyvältä.

Mitä tulee muuhun musiikkiin niin olen itse sitä mieltä että kaikki nämä 90-luvun hömpötykset kuten petologot, hifkit ja papparokit voi jo jättää suosiolla pois, erittäin tylsää kuunnella sitä samaa juntti rokkia vuodesta toiseen. Toki en mitään Britney Spearsia tai Justin Bieberiä halua kuulla matseissa, mutta vois ne musat valita paremminkin, pari Hard Bass kappaletta ei tekis yhtään pahaa. Depeche Mode ois kyllä aika kova sana ainakin jääkiekon puolella.

Mitä näihin IFK kappaleisiin tulee niin täytyy sanoa että jokainen kappale aiheuttaa kyllä suurta myötähäpeää, se viesti on siinä mutta toteutukset ovat yrjöttäviä.
 
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
"Muistan yhden HIFK-pelaajan aikoinaan sanoneen, että erätauolla pumpattu energia katoaa tyystin, kun luistelee kentälle Come on Canada, Let's play hockey -biisin soidessa jo neljättä vuosikymmentä putkeen." - Edu

Mielestäni Let's play hockeyn voisi korvata Metallican For Whom the Bell Tollsilla tai AC/DC:n Hell's Bellsilla, jälkimmäinen kappale toimii ainakin St. Paulin peleissä aivan loistavasti.

Tässä linkki muutaman vuoden takaisesta paikallispelistä HSV:ta vastaan:

http://www.youtube.com/watch?v=-vhQkjuwPgI

Annie's songille ennen pelin alkua varaukseton peukku, toimii futismatseissa erittäin hyvin. Mitä katkoilla soitettavaan musiikkiin tulee niin jo aiemmin ehdotetun Bat Countryn lisäksi toimiva biisi voisi olla Lamb of God - Ruin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is

Päivi11

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Itse iloitsen siitä, että Rammsteinin Du hast on otettu (jo viime kaudella) soittolistalle mukaan, vaikkakin tuntuu soivan vain satunnaisesti (lue: meikäläisen makuun aivan liian harvoin) ja usein niin lyhyen aikaa ettei oikein ennätä fiilistellä. :P Mutta hyvä et on siellä messissä kuitenkin!

(Linkki vie Youtubeen.)
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Alussa on AC/DC:n Love Hungry Man -kappaleen riffi. Ainakin mulla alkaa kylmät väreet virtaamaan ytimissä kun riffi alkaa raikumaan.

Olen pitkään miettinyt mikä tuo alun riffi on, se oli aikanaan Uugen lätkämaailma radio-ohjelmankin tunnarina. Siis joskus -90 luvun alussa, siitä lähtien olen pohtinut mikä biisi tuo on :)
Ihan loistavaa jos se nyt selvisi!
 

roskis

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Detroit Red Wings
Mitä tulee muuhun musiikkiin niin olen itse sitä mieltä että kaikki nämä 90-luvun hömpötykset kuten petologot, hifkit ja papparokit voi jo jättää suosiolla pois, erittäin tylsää kuunnella sitä samaa juntti rokkia vuodesta toiseen.

Täysin samaa mieltä. Joku starbu tulee siitä taatusti vinkuu, et enää ei soi Lasse Mårtensonin Kaikki paitsi purjeh.. jne. sisääntulona ja pahotin mieleni siitä ja en tuu enää ikinä. Nuoret kundit taas sanoo, et ei IFKn matseissa voi käydä, ku siel on vaa vaareja ja biisejä, mitä ei oo ikinä kuullukkaan. Tulee vanhainkotifiilis.
Tossa on yks syy, miks Jokerit vetää enemmän nuoria kannattajia ku me.

Mun puolesta voidaan soittaa vaikka joujou räpit, ostarikovispomppuheviä tai vaikka essopäiden tietokonemusaa, kunhan muutosta tulee kun kerran sille on tilausta. Asiakkailta kysyminen on ehkä fiksuinta mitä voi tehdä ja jos sieltä silti tulee vanhat biisit, niin sit asia on niin ja niille on tilausta. Fiilis on kuitenki, et ollaan vaan jämähdetty paikalleen ja kaikki uudet biisit, joita joku ehdottaa, on hirveitä ja vanhat hyviä, koska sillonku käytiin Pertsan kaa ongella vuonna '39, ni toi oli hitti ja nykysin ei osata tehä enää biisejä niinku meiän aikana.

Nettisivujen uusimiseen ja ennenkaikkea sen sisällön tuottamiseen meni noin neljäsataa vuotta, ni nyt toiveissa on, että samalla innolla tarkastetaan homeisen ja pölyttyneen organisaation liitoksia muualtakin ja yritetään päästä Mikromikoista ja toisesta maailmansodasta jo pikkuhiljaa eroon. Muutos kirpasee, mutta se on tehtävä. Pölykasat ei oo perinteitä. Kokeilin himassa ja ei kuulemma vaan oo.

Lopuks vielä aiheeseen mauton south park kevennys youtubesta. http://www.youtube.com/watch?v=_H8XqA7WyLI
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Yksi juttu, joka teki minuun vaikutuksen viime kevään Elitserienin playoffeja-seuratessani oli AC/DC:n TNT Luleån matseissa. Tuohon istuisi IFK:kin oikein mainiosti.

Kyllä, olen papparok-ihminen.
 

Sleep

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Musiikeissa on pari jotka ehdottomasti pitää mutta uuuta voi myös tuoda. Jos haluaa tietää mistä etsiä näitä biisejä niin fanivideoissa on erinomaisia, tuoreampien bändien tekeleitä.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kyllä, myös erätaukomusaa voisi hieman muuttaa. Esim. fudismatseissa soi loistava musa erätauoilla, joka nostaa fiilistä entisestään. Jäähallissa tilanne ei tämä ole, vaan mainoksien lisäksi vain mitäänsanomatonta tiluttelua.
 

Mr Wonderful

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, IFK, Arsenal
Kun kuutiolla näytetään tuomareita seisoskelemassa puhelin kourassa toimitsija-aitiossa maalintarkistuspuuhissa, haluaisin että tämä soisi hallissa.

Videotarkistus käynnissä

Linkki vie youtubeen ja kyseiseen kappaleeseen.

E: Typo
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Annie's Songille täältäkin peukkua! Sopisi loistavasti juuri ennen (vanhaa) sisääntuloa, erityisesti kun jengi tajuaisi lähteä laulamaan mukana.

Let's Play Hockeystä ei toivottavasti koskaan luovuta, joidenkin asioiden vain kuuluu pysyä ennallaan. Samoin Ghost Riders in the Sky takaisin vanhan sisääntulon kera ja vähän äkkiä. Lisäksi nimim. Dale Cooperin mainitsemaa AC/DC:n Give It Upia kaipailen itsekin takaisin.
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Olipa mainiota, että tuli selattua tätä ketjua ennen lauantaista matsia. Olisi muuten joutunut sydänparka turhan kovaan rasitukseen ja vaikka tässä suht nuoria vielä ollaan (<40) niin olisi saattanut olla turhan kova isku.

HIFK:n sisääntulo on minullekin aiheuttanut kylmiä väreitä ja nimenomaan sen tekee perinteet. Kuinka pitkään tämä Alfredin mainitsema nykyinen (tai siis ei ilmeisesti enää nykyinen..) sisääntulo on tuossa muodossaan ollut käytössä? En nimittäin muita HIFK:n sisääntuloja muista, joten on se ainakin hetken ollut + riittävän vakuuttava. Ensimmäiset kitaran soinnut kertovat, että nyt on IFK:n hetki.

Samat sanat Let's play hockey -biisistä. Jos nyt ei kylmiä väreitä niin ainakin juuri sellaisen fiiliksen se mulle luo, että nyt jatkuu peli.
 

Jo

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Annie's Songille täältäkin peukkua! Sopisi loistavasti juuri ennen (vanhaa) sisääntuloa, erityisesti kun jengi tajuaisi lähteä laulamaan mukana.

Tuota annie renkutusta kokeiltiin jossain pelissä viime vuonna ja 99.9% katsojista oli ihmeissään mitä rusettiluistelua on seuraavaksi ohjelmassa tuollaisen musiikin kera.
Tuohan on epäjääkiekollisin biisi mitä voi olla. Pitäkööt mänttikuula joukkueet tuon ihan vapaasti omanaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tuota annie renkutusta kokeiltiin jossain pelissä viime vuonna ja 99.9% katsojista oli ihmeissään mitä rusettiluistelua on seuraavaksi ohjelmassa tuollaisen musiikin kera.
Tuohan on epäjääkiekollisin biisi mitä voi olla. Pitäkööt mänttikuula joukkueet tuon ihan vapaasti omanaan.
Joo ei, Annie's Song on kammottava, lauloi siinä mitä tahansa mukana tai ei.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos HIFK:n ottelutapahtumiin ängetään räppiä tms niin meikäläinen saa paskahalvauksen. Ihan sama monta ziik-fania menetetään mutta jotkut asiat pitää olla pyhiä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Kaiken myötähäpeän aiheen syvin pohjanoteeraus.....

Itse haluaisin ennen matsin alkua kuulla Annie's Songia joka on soinut jo vuosia muitten lajijaostojen tapahtumissa, biisi ei ehkä ole se tyypillisin, mutta toimii pirun hyvin!............Mitä näihin IFK kappaleisiin tulee niin täytyy sanoa että jokainen kappale aiheuttaa kyllä suurta myötähäpeää, se viesti on siinä mutta toteutukset ovat yrjöttäviä.

.....olisi alkaa uikuttaa John Denverin jo alun perin karmeaa vinkukappaletta JÄÄKIEKKO-ottelussa. Muistelen, että äänestin häntä parhaaksi naislaulajaksi joskus 1970-luvun puolivälissä. Vähän rotia sentään....
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK saanee etsiä uuden kuuluttajan, jos hallissa päätetään soittaa lökäpöksy-/reggae-/muuta vastaavaa skeidaa. Ainakin näin Micke on sanonut korostaen, että siinä vaiheessa kun lauritähkät soi IFK:n matsissa on hänen aikansa tullut täyteen.
 

Isokissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK saanee etsiä uuden kuuluttajan, jos hallissa päätetään soittaa lökäpöksy-/reggae-/muuta vastaavaa skeidaa. Ainakin näin Micke on sanonut korostaen, että siinä vaiheessa kun lauritähkät soi IFK:n matsissa on hänen aikansa tullut täyteen.

Mä lähden samalla ovenavauksella
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuota annie renkutusta kokeiltiin jossain pelissä viime vuonna ja 99.9% katsojista oli ihmeissään mitä rusettiluistelua on seuraavaksi ohjelmassa tuollaisen musiikin kera.
Tuohan on epäjääkiekollisin biisi mitä voi olla. Pitäkööt mänttikuula joukkueet tuon ihan vapaasti omanaan.

Mä luulin koko ajan että väki puhuu täällä FNM - Anne's Songista, se olisi hyvä lisä ottelumusiikkeihin
Faith No More - Annes Song - YouTube

Oli shokki kun kuuntelin tuon Annie's Songin, haluaako joku jääkiekkohalliin tälläistä oikeasti. Give It Uppia kaipaan tällä hetkellä kovasti alkuseremonioihin.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös