BOL on mielestäni asian ytimessä. IFK:n matseissa on aina soinut rock, ja toivottavasti tulee soimaan jatkossakin. Itselläni on elämäni aikana musiikkimaku vaihdellut aikas paljon, mutta IFK-matsiin tullessa on aina tiennyt että hallissa pauhaa rokki ja se kuuluu asiaan. Muiden joukkueiden kannattajatkin tietävät, mitä odottaa Nordikselle astellessaan.
Olen muutamaan otteeseen saanut kunnian jutustella hallin musasta vastaavan kaiffarin kanssa ja tiedän, että kyseinen heebo tekee kaikkensa saadakseen yleisön viihtymään. Juza tietää, ettei hyvää kannata rikkoa vaikka päivitystä tarvitaan aina... Ghost Riders In The Sky oli kyllä yksi sellainen (aloitus)biisi mistä itse en haluaisi luopua, ja laitan mielelläni nimen addressiin jos joku sellaisen väsää... En ihan ymmärrä miksi tuo kentälletulo piti muuttaa.
Niin, se Let's Play Hockey... Itse olen käynyt hallissa 80-luvun alusta lähtien, silloin se oli maalilauluna! Kieltämättä unettava biisi jos siihen tarkoitukseen miettii, mutta ainakin itselleni erittäin tärkeä osa matsikokemusta. Nähtävästi monelle muullekin. Nimimerkkini kertonee arvostuksestani kyseistä Canada Cup -76 varten tehtyä värssyä kohtaan jotakin.
Niinjoo, se nykymusiikki ja lippispäät. Itsellänikin on teini-ikäinen poika joka tykkää täysin erilaisesta musiikista kuin minä. Silti tykkää tulla Nordikselle ja diggaa matsimusasta siinä lätkän ohessa. Kuuntelee sitten omia biisejään muualla. Jos joku besserwisser-jonne nyt on jyrkästi sitä mieltä että Nordiksen musatarjonta on perseestä, tervemenoa vaan mahorkka-areenalle. Siellä soitetaan mitä kulloinkin paikalle vaivaantuneet haluavat kuulla, perinteistä viis. Ai niin, mistä vatun perinteistä...?