Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 082 535
  • 4 627

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sori, mutta *haukotus*

Häiritsikö toi asia sua oikeasti noin paljon?

Yhtä paljon kun sua näytti häiritsevän mun viesti ;)
Täällä keskustelupalstalla toi olis mennyt läpi ilman mitään huomiota, mutta kun itseään viralliseksi fanclubiksi tituleeraava järjestö ei tunne fanittamansa jengin nimeä ja heittää väärän edes läpällään, mutta ilman mitään hymiöitä tollasta sivuillaan, niin olihan siihen tartuttava :D
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei vittu taas on jaettu läpsyttimiä jokaiselle mestalle. Repet tietysti tykkää, mutta kyllähän noista lähtevä melusaaste on aivan järkyttävää.

Just - nuo voisi kyllä jättää jakamatta. No, osa ainakin nautti noiden läpyttämisestä ja useampi Repe läpytti niitä matsin jälkeenkin eräässä ravintolassa. Oli tänään muutenkin aika odotetusti suhteellisen paljon repemäistä käytöstä - vähintään 6-7 katsojaa näytettiin talutettavan kesken matsin pois katsomosta ja useammalta näytti hyvät käytöstavat unohtuneen. Jos keskiolut aiheuttaa tuollaista käytöstä, ei tipattoman tammikuun päättymistä kannata ainakaan jäähalliin tulla 'juhlistamaan'. No, suurin osa kuitenkin onneksi on hyvällä ja asiallisella fiiliksellä matsissa.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hallissa loistava tunnelma. Keskiolut auttaa aina, mutta erityisesti läpsyttimet toivat sellaista amerikan-tunnelmaa. Itse en tänään koskenut kumpaankaan, mutta nautin fiilingistä. Pohjimmiltaan hyvä tunnelma lähtee tietysti joukkueen peliesityksistä, jotka tauolle lähdettäessä ovat hyvällä mallilla.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanokaa vaan juntiksi, mutta mun mielestä noi läpsyt on ihan hyvä lisä tunnelmaan. Ekalla kerralla läpsyt lähinnä vitutti, seuraavalla kerralla en edes kunnolla huomioinut mokomia. Tänään oikein jo lämmitti kun HIFK pyöritti pitkään Blues-päädyssä ja läpsyttimet lauloivat. Helppo ja edullinen tapa tuottaa ääntä jurojen suomalaiskannattajien toimesta. Voittaa mun mielestä ainakin ne hemmetin patarummut ihan 6-0. Ja mikä parasta, vierasfaneja tuntuu ärsyttävän noi ihan huolella.

Sanotaan nyt kuitenkin vielä, että en todellakaan haluaisi näitä läpsyhaitareita jokaiseen kotimatsiin. Viikonloppu/paikallispeleissä ihan ok.
 

miikafrans

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Svedu porukka.
Ei vittu taas on jaettu läpsyttimiä jokaiselle mestalle. Repet tietysti tykkää, mutta kyllähän noista lähtevä melusaaste on aivan järkyttävää.

Minun paikaltani oli suureksi ilokseni jätetty moinen läpytin pois, tai joku aikainen lintu oli napannut mukaansa. Kun irtolipuilla olen käynyt taas tämänkin kauden, niin en tunne ihmisiä, jotka istuvat ympärilläni. Siitä syystä suunnittelin hetken, että kerään läpyttimet koko katsomosta veks, kun tulin niin aikaisin paikalle, ettei siellä muita ollut, kuin minä ja vaksit. Helpotus oli suuri, kun ainakaan lähelläni yksikään ei niitä käyttänyt, vaan omat nahkaiset läpyttimet kelpasivat kaikille.

Hallissa loistava tunnelma. Keskiolut auttaa aina, mutta erityisesti läpsyttimet toivat sellaista amerikan-tunnelmaa. Itse en tänään koskenut kumpaankaan, mutta nautin fiilingistä. Pohjimmiltaan hyvä tunnelma lähtee tietysti joukkueen peliesityksistä, jotka tauolle lähdettäessä ovat hyvällä mallilla.

Sama tähän sen puolesta, että tunnelma oli hyvä ja bisse auttaa sen luontiin. Itse join kuitenkin vain mehua, limua ja kahvia ilman terästystä. Ne läpyttimet ovat hieman pienempi paha, kuin ne Etelä-Afrikan vuvuzelat tjsp. Aivan hiton ärsyttäviä. Tekisi mieli polttaa jokainen. Joukkueen esitykset todellakin tuovat sen hyvän fiiliksen halliin ja tänään ei pikkusiskolla ollut oikeastaan missään vaiheessa pelin alun jälkeen mitään jakoa. Tästä on hyvä jatkaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Oli tänään muutenkin aika odotetusti suhteellisen paljon repemäistä käytöstä - vähintään 6-7 katsojaa näytettiin talutettavan kesken matsin pois katsomosta ja useammalta näytti hyvät käytöstavat unohtuneen. Jos keskiolut aiheuttaa tuollaista käytöstä, ei tipattoman tammikuun päättymistä kannata ainakaan jäähalliin tulla 'juhlistamaan'.

Samaan kiinnitin myös huomiota. Tarkastusviranomaiset vois joskus vierailla lätkämatseissakin. Erätauolla katselin vähän "haavi auki" kun pari todella kännisen näköistä hoipertelijaa askelsi myyntitsikille - ja saivat sieltä oluet mukaansa. Hartwallilla ollaan mielestäni tuon kanssa tarkempia, Baronasta ei oikein muistikuvaa kun meillä on niin harvoin viikonloppupelejä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun paikaltani oli suureksi ilokseni jätetty moinen läpytin pois, tai joku aikainen lintu oli napannut mukaansa.

Samaten puuttui minun paikaltani. Joku on kuullut aiemman kiroiluni. Mutta ei helvetti, oli kyllä todellinen ei-voi-olla-totta!-fiilinki, kun tuli katsomoon ja näki ne helvetin pahviläpyskät siellä taas ja tietysti takana istunut kakara jo siinä vaiheessa takoi sitä täydellä innolla. Ei enää koskaan ikinä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Erätauolla katselin vähän "haavi auki" kun pari todella kännisen näköistä hoipertelijaa askelsi myyntitsikille - ja saivat sieltä oluet mukaansa.

No Suomessa ei taida olla missään anniskelupaikassa tapana sanoa, että ei enää tänään sinulle. Itse en ole ikinä nähnyt moista tapahtuneen. Kyllä baarit ottavat kaiken irti, mitä on otettavissa, ihan sama, missä paikassa tämä sijaitsee? Lätkämatsikin on dokaustapahtuma Suomessa, missä jengi vetää perseet olalle. Tämä ihmetyttää, mistä moinen tapa on peräisin? Koska itse peli on vain tekosyy dokaamiselle, mitään eivät muista itse pelistä seuraavana päivänä.
 

timotl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaan, että erän verran kiinnostus riittää. Sen jälkeen rupeaa kyselyrumba siitä, että "voidaanko lähteä himaan" ja toisella erätauolla on homma kypsä, etkä enää näe kolmatta erää. Tietysti lapset ovat erilaisia, mutta tuossa kokemus 7-vuotiaan tavasta pistää vanha ukko pihalle matsista ennen loppuvihellystä.

Väärin veikattu! Poika jaksoi hyvin koko matsin ja tykkäsi, ei tosin seurannut peliä kuin puolisilmällä, mutta kuitenkin. Ja kannustusta löytyi kotijoukkueelle, hyvä sessio oli.

Erikoisuus oli, että meidän paikat oli tuplabuukattu. F5:n valvoja vaalea nainen tuli oikein kyselemään, että näyttäkääs lippunne kun tässä olisi pojilla tähän paikkaan oikeuttavat piletit. Noh, me näytettiin tulostetut liput ja vaksi vaan siihen ettei ole 10v uransa aikana koskaan törmännyt vastaavaan tuplabuukkaukseen. Pojat pääsivät sitten kuulemma VIP aitioon korvaukseksi tästä...pahus ettei itse menty viime tingassa ja päästy itse. Vaksi vei poikien piletit ja meidän tulosteet tsekattavaksi, tekniikan miehet saavat kuulemma tutkia miten tämä oli mahdollista tapahtua.

Läpsyttimiä tuli hakattua koko matsin ajan, mun mielestä oli komeaa kuultavaa kun kibe kuhta löy maalin parin minuutin pyörityksen päätteeksi ja läpsytimet vaan hakkasi tahtia...sanokaa mitä sanotte! ;)
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joo, kiitos vaan kaikille "läpsyttelijöille". Hallissa oli tosi hyvä tunnelma tänään.

Erityismaininta hetkelle, jolloin IFK painosti 2min putkeen Blegin päädyssä, ja lopulta Kuhta pamautti 4-1 tauluun. Fiilis oli katossa kyllä!
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse jouduin urheilullisista syistä katsomaan matsin sittenkin televisiosta jälkilähetyksenä ja noita läpsyttimiä katselin itsekin, että jahas, mutta kyllä se vaan toimii, sille ei voi mitään. Merkittävintä niissä on se, että ainakin kuvan perusteella niiden avulla koko halli rohkaistuu "läpsyttelemään", kun noihin taputuksiinkaan on vaikea saada mukaan vieraspäädyn alueella istuvia. Nyt kun koko halli veteli, niin aika styiltä kuulosti.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erityismaininta hetkelle, jolloin IFK painosti 2min putkeen Blegin päädyssä, ja lopulta Kuhta pamautti 4-1 tauluun. Fiilis oli katossa kyllä!

Ihan tähtihetki tuo oli parin vuoden tauon jälkeen! Kyllä siinä läpsyttimien lisäksi kiihtyi verenkiertokin. Jotenkin myös universaali oikeus tapahtui - ilmassa roikkuvan maalin teki Kibe :)
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ihan tähtihetki tuo oli parin vuoden tauon jälkeen! Kyllä siinä läpsyttimien lisäksi kiihtyi verenkiertokin. Jotenkin myös universaali oikeus tapahtui - ilmassa roikkuvan maalin teki Kibe :)

Jep, upein hetki Nordiksella sitten Lennun kesken hengen nostatus- videon jälkeisen huutomyrskyn iskemän osuman kevään 2011 Lukko- sarjan kolmannessa kohtaamisessa. Schollin rukouksiin koskien aloituskiekon toimitusta oli melkein vastattu, mutta olihan se luistelija siellä mopedin kyydissä;) Schollin vuodatus sai kyllä nauramaan vedet silmissä, varsin Repe- osuus(Schollin asteikolla olen varmaan itsekin Repe). Loistavaa settiä, kiitos.

EDIT: Läpsyttimistä oma mielipide edelleen se, että yhtä hyvin voidaan käyttää niitä omia kehoon kuuluvia läpsyttimiä. Eli hieman turhia ovat, enkä omaani kokoon taitellut. Sanottava on kuitenkin, että 8 vuotias jälkikasvu otti tuon heti omakseen, ja sai sillä hyvää ääntä aikaan yhteistaputuksissa. Pienten ihmisten käsistä kun ei taputtaessa yleensä juuri ääntä lähde. Eli on niissä jotain hyvääkin.
 
Viimeksi muokattu:

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jaa, no Helsingin keskussa en ole ikinä törmännyt moiseen toimintaan, ihan sama minkälaisesta yökerhosta on ollut kyse.

Kyllä vain, monesti on tullut sanottua.

Jaffalassa ovat nimensä mukaisesti kyllä tarkempia anniskelun suhteen, kuten myös varmaan tullee olemaan uudessa areenassakin.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen jo pidempään ajatellut kirjoittaa siitä, että meillä on kyllä SM-liigan paras kuuluttaja kotiotteluissa. Voi olla että on aiemminkin todettu, mutten ole täältä keskusteluista löytänyt. Eilen jopa J.P. Jalo, joka nyt ei minun selostajasuosikkeihini aivan kuulu, kehaisi Urpo-TV:ssä Stenbergin "eleganttia" kuuluttamista kahdella kielellä.

Kyllä, olen täysin samaa mieltä! Etenkin kun vertaa kaikenmaailman jyskylöiden nimenvenyttäjiin. "Villeeeeeeee Niämineeeeen!!!!" Ei oikein istu suomen kieleen tuollainen jenkkikuuluttajien apinointi mielestäni. Huh, toivottavasti Nordiksella tai Gardenissa emme koskaan joudu kärsimään moisesta mauttomuudesta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Läpsyttimistä oma mielipide edelleen se, että yhtä hyvin voidaan käyttää niitä omia kehoon kuuluvia läpsyttimiä. Eli hieman turhia ovat, enkä omaani kokoon taitellut. Sanottava on kuitenkin, että 8 vuotias jälkikasvu otti tuon heti omakseen, ja sai sillä hyvää ääntä aikaan yhteistaputuksissa. Pienten ihmisten käsistä kun ei taputtaessa yleensä juuri ääntä lähde. Eli on niissä jotain hyvääkin.

Istuin noin neljävuotiaan tytön yläpuolella ja vaikka hän ei peliä tietenkään niin seurannut tai mitään siitä tajunnut, niin läpsyttely kiinnosti kuitenkin kovasti. Siitä se lähtee.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Täytyy tulla tänne kehumaan yleisön punaisuutta Caps-Pens-matsissa. Miksei meilläkin voisi näyttää noin punaiselta ympäri hallia. Todella komealta näyttää.
Punaista päälle matseihin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Keskiolut auttaa aina, mutta erityisesti läpsyttimet toivat sellaista amerikan-tunnelmaa.

Allekirjoittaneelle tuli mieleen ennemmin Mikkelin Nikerien faniryhmä kuin NHL-kaukalot. Taitaa olla (toivottavasti) Suomen ainoa faniryhmä, joka noilla hirvityksillä mantraansa tahdittaa. Kieltämättä vähän alaleuka lopahti, kun nuo penkin päällä näin. Eipä tarvitse ostaa mitään Mustasta Pörssistä vähään aikaan.

Ilmeisen tarkkaa muuten tuon alkoholin kanssa päätellen tapauksesta, jossa kävin hakemassa itselleni ja kaverilleni tuopin. Kaveri jäi pitämään pystybaaripaikkaa ja kun tilasin kaksi tuoppia:

Kenelle tuo toinen tulee?

cotton kirjoitti:
Kaverille tuolla. *osoittaa*

Tota, voisko hän tulla hakemaan sen itse?

cotton kirjoitti:
Vai voisinko itse viedä sen hänelle, kun näet hänen seisovan tuolla? *kaveri heiluttaa kättään*

Tota, kyl hänen pitää tulla hakemaan se.

cotton kirjoitti:
Ok, selvähän se...

linkki: JSC
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Itse jouduin urheilullisista syistä katsomaan matsin sittenkin televisiosta jälkilähetyksenä ja noita läpsyttimiä katselin itsekin, että jahas, mutta kyllä se vaan toimii, sille ei voi mitään. Merkittävintä niissä on se, että ainakin kuvan perusteella niiden avulla koko halli rohkaistuu "läpsyttelemään", kun noihin taputuksiinkaan on vaikea saada mukaan vieraspäädyn alueella istuvia. Nyt kun koko halli veteli, niin aika styiltä kuulosti.

Tuossa on aika täydellisesti totuus. Olisi ollut halli aika hiljainen muuten HIFK:n hyvästä esityksestä huolimatta.
 

Wicked

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Los Angeles Kings
Kyllä halli syttyy kun joukkue pelaa niinkuin sen odotetaan pelaavan. Siitä, että fanikulman porukat saa puolet halvempia kausikortteja kun hallin muut asiakkaat pitäisi kyllä tarkoittaa, että siellä huudetaan vaikka peli ei olisi vielä alkanutkaan. Juuri fanikulman passiivisuus tällä kaudella ollut aika kummallista. Muilla paikkakunnilla käytyäni, jossa fanit pauhaa koko ottelun vailla järkeä, on HIFK "körmyt" aika ajoin olleet melko passivisia. Toisaalta tämä on varmasti yksi syy miksi stondis ja fanikatsomo vaihtavat paikkaa ensi kaudella.

Tässä välissä respect Raumam Bojat faniporukalle joka ansaitsisi maininnan tämän kauden effortistaan Lukon eteen. Hieno faniryhmä josta varmasti voisi ottaa oppia melko lailla myös tänne stadiin.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Istuimet nitisivät niin, että niitä ei meinannut saada auki. Siis miksei siellä voi joku talkkari tai remppajätkä kiertää öljypullon kanssa ja rasvata niitä niinä päivinä kun ei ole pelejä, jotta mekanismi toimisi hyvin

- yleisöä oli erittäin vähän. Ilmoitetussa 6700 katsojassa oli aika paljon ilmaa. Siellä oli max 5500 paikalla, jos sitäkään. Mietin, että pitäisiköhän kausikorttien määrä rajoittaa esim. 2000 lippuun, jolloin myös hyville paikoille jäisi irtolippuja ja joka matsiin tulisi innostunutta sakkia.

- fanipääty on surkea. Ehdotan, että hankitaan b-katsomoon vaikka rahalla koko pääty täyteen sellaista jengiä jotka laulavat ja pitävät meteliä. Saksalaista futista seuranneena oli taas kauhea kulttuurishokki toi, että kotijoukkueen pääty on puolityhjä ja hiirenhiljaa. On se nyt perkele, jos ei edes kotiotteluissa ole mitään meininkiä tai tunnelmaa.

Ehdotan, että IFK-laulu tilataan jostain ja se lauletaan ennen ottelua. Niin, että kaikki ovat katsomoissa esim. 10-15 min ennen pelin alkua.

Ehdotan myös sitä, että IFK-matsit alkaisivat klo 19. 18.30 on ihan liian aikainen kellonaika, on vaikea ehtiä. Itse asiassa duunipäivänä voisi alkaa klo 20 tai 21:kin, mutta ainakin nyt puoli tuntia myöhemmin, että jengi ehtii paremmin ja voidaan tehdä hyvä tunnelma sinne jo ennen ottelua.

Voiskohan joku arkimatsi täyttää koko katsomo maksukannattajilla. Siis käydään maksamassa oikeasti sellaiselle porukalle, joka on valmis järjestämään kunnon meininkiä. Ne, joilla on jo lippu, näkisivät sitä meininkiä ja oppisivat jotain kun esim. 4000 maksukannattajaa pitäisi meteliä.

Lopuksi pitää vielä todeta, että se Apollo-aloituskiekkohomma ei ole vieläkään loppunut. Mua ärsyttää suunnattomasti, että kiemurrellaan ja pelleillään luistellessa. Mielummin se rekka takaisin.
Uusi halli tarvitaan juu, mitä pikemmin, sen parempi.

Ja sitten kaikki vaatteet siinä saakelin rasvassa. Ei niitä penkkejä ole vaikea avata. Parempi näin kuin rasva vaatteissa.

Minä kannatan hinnoittelupolitiikan korjaamista heti ensi kaudeksi. A2-A6 ja C3-C6(pois lukien 3 alinta riviä) lippujen hinnat 1,5 kertaisiksi. Jos haluat katsoa pelin parhailta paikoilta, pitää olla valmis maksamaan siitä.

Nykyinen istumafanikatsomo B5&C1 seisomapaikoiksi seisomakausareille 300€/runkosarja fanikortilla. F1 myydään seisomaan irtolipuilla á15€. Tähän katsomoon opiskelijat/alle 20v á 10€/matsi tai kausari 200€/runkosarja. Fanien istumapaikat B4(C2 3 alinta riviä) 500€/runkosarja, C2 800€/runkosarja fanikortilla, ei yrityksille. F2 400€/runkosarja fanikortilla. Tällä systeemillä löytyy kaikille faneillekin mieleinen kategoria.

5 minuutin yhteinen "HIFK-laulu" voisi olla hyvä idea ja halli vetäisi sen pelaajien tullessa kaukaloon musiikin sijaan. Nyt vain joku keksimään sellainen, että kaikki hallissa ovat valmiit siihen osallistumaan muuten kuin maammelaulunstondispakosta. Mission impossible? No, mutta erittäin vaikeaa.

Mee aikaisemmin duuniin! Yritäppä siinä sitten lähteä lasten kanssa matsiin, kun nykyäänkin arkimatsit loppuu 20:45-20:50 normisti ja mahdollinen jatko&rankut 15min lisää. Nykyinen aika on paras kompromissi kaikkien kannalta.

Kannatan, ei ihmisille tarvitse maksaa, mutta Helsingin yläasteilla voisi jakaa ilmaisia lippuja niihin peleihin, jotka eivät tule täyteen. Vaikka kylmästi koulumenestyksen perusteella, paranee se mainitsemasi ihmisaineshallissa myös... ja älkää lukeko tätä kappaletta liian vakavasti... :)

Mua ei se Apolloilu haittaa, nätti vaalea mimmi ja mukava katsella, kun osaa vielä luistella. Teki alkukaudesta mieli huutaa pelaajille, että antakaa sille maila käteen niin liikkuu teitä paremmin kaukalossa... sinänsä se tummempi & pyöreämpi tuuraaja on ollut kauheaa katsottavaa, kun meno ei ole ollut niin sulavaa. Rekasta samaa mieltä, mä tykkäsin siitä myös. Miten olisi Kovasen bussi? :)
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ihan tähtihetki tuo oli parin vuoden tauon jälkeen! Kyllä siinä läpsyttimien lisäksi kiihtyi verenkiertokin. Jotenkin myös universaali oikeus tapahtui - ilmassa roikkuvan maalin teki Kibe :)

Tossa se on vielä youtube-versiona. Koko pyöritystä ei näytetä, mutta osa siitä kuitenkin. Alkaa ajasta 4.20 →

Kibe ja 4-1 maali
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös