Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 083 714
  • 4 627

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
... ja loppuajan huutamalla hienoja kommenttejä tyyliin "Hirso on huora vitun narri" ja "Mee X vittuun sieltä".

Samaa mieltä tästä. Kannustusta?
Sulatan kyllä kaikki 'emmöhänäeköö! nihraa! keullutkaa! siitä! aaa!' -huudot, joista en tosin aina ymmärrä mitään :) Taino sen 'siitä', mutta ei siitä sen enempää. Köh.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Siis kyllä varmasti oli kalpa-kannattajilla kovempi huuto ja huono tunnelma IFK-kannattajien osalta, mutta sitä en ymmärrä että miksei sinne itse voi mennä huutamaan, miksi vaan valitetaan Jatkoajassa eikä kuitenkaan itse mennä sinne huutamaan. Nordiksella on ollut heikko tilanne tässä kannattajien huutamisessa, mutta paranisi varmasti huomattavasti jos uudessa / remontoidussa hallissa olisi samanlainen pääty kuin pasilassa. Nythän huudot eivät kuulu kokohalliin vaikka oikeasti ihan hyvin huudettaisiinkin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään oli ajoittain meilläkin ihan hyvää kannustamista, johon muukin halli lähti mukaan läpsyttelemään hyvinkin nopeasti.

KalPalaisia oli satoja ja toistensa vastakkaisissa katsomoissa, eri puolilla hallia. Kyllä sieltä vaan lähtee enemmän ääntä kuin yhdestä fanikatsomosta, jossa osa jengistä istuu jossain hattuhyllyllä ja äänet katoaa jo matkalla. Muu hallihan ei Nordiksella mitään huutele, taputtelee kylläkin. Jos sadat KalPalaiset ovat varta vasten lähteneet fanimatkalle soppakulhoineen, niin onhan lähtökohdatkin hieman erilaiset kuin meikäläisillä, jotka ovat kuka mistäkin saapuneet klo 16 hallille. Kovinkaan monet kun eivät välttämättä mitään aamupäiväkännejä harrasta normi-runkkaripelin kunniaksi.

En nyt osaa ottaa kauheasti itseeni ja muihin meikäläisiin siitä, että KalPa-faneilla oli hyvä boogie. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, kuinka hiljaa voivat sadat savolaiset olla, kun KalPa ottaa kuonoon kentällä, mutta tällä kertaa se nyt jäi kokematta. Ensi kerralla kenties?
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Katselen töllöstä KooKoo-Sport matsia ja täytyy sanoa, että kyllä on mahtava fiilis hallissa, toivottavasti meilläkin halli herää kun tosipelit alkavat.
 
Katselen töllöstä KooKoo-Sport matsia ja täytyy sanoa, että kyllä on mahtava fiilis hallissa, toivottavasti meilläkin halli herää kun tosipelit alkavat.

Tätä samaa itsekin toivon. Olo on välillä ollut kuin kirkossa, jossa muutama "kuoropoika" yrittää välillä pitää ääntä. Hyvä kuitenkin että vieraista on välillä lähtenyt ääntä, kun suurin osa meikäläisistä tulee ilmeisesti peliin vain rukoilemaan.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Katselen töllöstä KooKoo-Sport matsia ja täytyy sanoa, että kyllä on mahtava fiilis hallissa, toivottavasti meilläkin halli herää kun tosipelit alkavat.
Jos haluat nähdä oikeaa tunnelmaa, niin suosittelen katsomaan tänään samaa kanavaa ja samaan aikaan. Väitän että kulttuuria ja ääntä on vielä monin kerroin eilistä enemmän tarjolla.

Mutta joo, kyllähän ne pleijarit tietenkin antavat myös katsomon puolelle paljon enemmän kuin normi runkkarimatsit.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
PUOLIVÄLIERÄT HIFK-Jokerit

No niin, se olisi sitten paikallisvääntö ekalla playoffs-kierroksella...

NYT vituttaa jonkin verran ja tän päiväisen kierroksen päätyttyä vitutti vielä enemmän. Tuli fiilis, että ei v...u, miten IFK TAAS onnistui tässä... Eli en ollut mitenkään iloinen tämän päivän tuloksista ja etenkään siitä miten IFK kolmannelle sijalle päätyi, MUTTA...

Perjantaina 18.3, kun kiekko tippuu jäähän, ollaan punaisten puolella 100 %:sesti!
Tehdään se taas kerran YHDESSÄ! Samaan tapaan kuin Talviklassikossa. Eli kannustetaan vain ja ainoastaan omia yhtenä rintamana! Kaikki jos sä vihaat vitun narreja yms. jätetään pois chanteista. Luodaan heti alusta asti sellainen helvetin positiivinen tunnelma Nordikselle, että pelaajat eivät vaan kehtaa hävitä. Tottakai pelaajat ratkaisevat jäällä sen miten ottelu päättyy, mutta väitän että positiivinen fiilis tuo enemmän rentoutta peliin ja mahdollisesti siten ne tiukat tilanteet kääntyvät meille. Ne henkiset jutut ovat merkittävässä osassa poffeissa ja etenkin paikallisvastustajaa vastaan ja sen vuoksi on erittäin tärkeää luoda positiivinen fiilis katsomoon. Joku Lennu voi siinä ratkaisevassa läpiajossa tehdä vuosisadan maalin, ihan vaan sen takia, että ei purista mailaa, ainakaan meidän fanien takia. Ei siis pelkää epäonnistumista, vaan ajattelee, että paskaaks tässä, noi on mun puolella anyway. Tokihan jengi tietää kenen puolella Nordis pauhaa, mutta sen pitää KUULUA! Jospa me poikkeuksellisesti alotettais se kannustaminen HETI ja mielellään jo hyvissä ajoin ennen matsia ja sellaisella intohimolla, että jengi syttyy samantien. Ei se ns. kuudes pelaaja ole tuulesta temmattu juttu. Ja vaikka IFK-fanit tunnetaan hyvin kriittisinä faneina ja sellaisina, jotka eivät anna armoa omillekaan jos homma ei toimi, niin jospa me tehtäis tänä vuonna pieni poikkeus? Huudetaan, lauletaan ja pompitaan koko matsi RIIPPUMATTA pelitilanteesta. Se positiivisuus tarttuu, uskokaa pois! The game isn´t over till it´s over... Ja ainkaan me ei menetetä yhtään sen enempää positiivisuudella. Mehän ollaan IFK:n kannattajia ei vastustajia! ; )

Minä aion tehdä kaikkeni katsomossa IFK:n puolesta! Teettää töitä minullakin nimittäin, olla kiroilematta ja huutamatta jos missataan esimerkiksi varma maali. Siitä lähdetään kuitenkin, että minulta ei tule mitään negatiivista jengiä kohtaan ennenkuin pelit on pelattu. Myöhemmin voidaan sitten puida näitä negatiivisia asioita... Aion myöskin kannustaa IFK:ta loppuun vaikka oltaisiin tappiolla 0-5. Se on hemmetin vaikeaa ja niin epäsuomalaista, mutta mä ainakin yritän. Se on mun playoffs-lupaus!

Haastan KAIKKI tytöt, pojat, äidit, isät, mummot ja vaarit mukaan!!!
Kuka lähtee messiin teemalla POSILLA POFFEIHIN?!

ps. anteeksi kirosanat, mutta täytyi hieman korostaa ajatusta, siis vielä kun pystyy... =)
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Messissä ollaan. Ilman muuta. Pienenä lisätoiveena esitän, että KAIKKI laittaisivat punaista päälle. Ja jos pitää valita, kummalle jengille rahansa kantaa, jos ei kaikkiin matseihin pääse, niin ensisijaisesti aina Nordikselle :).
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Hejsan!

Ruoholahti kuittaa ja toki messissä ollaan kultaiseen loppuun asti!
Täysi rähinä (eli siis positiivinen kannustus) päälle heti ekasta matsista!
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Mukana ollaan sata lasissa ja uusi punainen paita odottaa käyttöä.

Ja itseasiassa, mitä hemmettiä jengii vinkuu? se on HIFK - jokerit playoffsit! Ja ensi viikon perjantaita odotetaan jo täysillä.
En gång IFK, alltid IFK.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Oon kyl niin kaivannu tälläst -BR- tyyppist kommenttia ja kommentoijaa tänne. Ihan täsmälleen samaa mieltä asiasta, että nyt on aika näyttää kenellä sitä fanikulttuuria tässä maassa on ? Kaikesta sen epäsuomalaisuudesta huolimatta niin lopetettais se masentaminen ja manaaminen siellä kun nyt on tosipelit.
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Jos tästä ei kiima herää, tiedät olevasi kuopassa.

Kolme tärkeää:
1. Koko halli punaiseksi
2. Huutoa alusta loppuun
3. Kaikki huudot vain IFK:lle, IFK:ta kannustavasti
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Viesti myös vierasotteluihin liittyen:

Liput Jokerit-HIFK vieraspeleihin omatoimisesti suoraan Lippupisteen myyntipaikoista, puhelinpalvelusta 0600 - 900 900 tai netistä www. lippu.fi

IFK-fanikatsomot IFK:n hyökkäyspäädyssä 113-114 ja yläkerta 308-312. Liput 22/18 eur + toim.maksu
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Kiitos -BR-!

Eilisen vitutuksen, kotikähmän (ja nyt en puhu mistään hydrauliikasta), sekä aamun sekoilun julkisien kanssa sekä kellokortin unohtamisesta kotiin, sain ensimmäisen kerran posiitivista ajateltavaa! Kyllä, narrit pelottaa, jännittää, oksettaa, pyörryttää.

Meni minuutin kylmät väreet kun luki nuo tekstit. Se on just näin, kuin olette myös mm. Pate ja Korak asian tuoneet.

Ja nimenomaan lähdetään kannustamaan ja jo hyvissä ajoin ennen peliä. Ei odoteta, että johdetaan. Tokihan alku kannustus lässähtää, jos käy toisin päin miten Klassikossa. Yritetään jaksaa silti aina loppuun. Ja jos tuollainen BR:n mainitsema 5-0 käkään, niin siinähän on helppo pistää tsembalot, peli on ratkennut, pidetään me hauskaa ja näytetään!

Eilen yv:tä saaneet, unohtakaa mitä laittettiin viestiä! Vittu me ollaan IFK, nyt punaista päälle, rinta ulos ja tytöt kans ;). Ei ylimielistä, tyylikästä IFKmaista. Haetaan kiimaa ja ladataan kaikki tähän sarjaan. Jos jätkät antavat palkinnon, on se tunne varmasti aika kiva.
 

Naakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viesti myös vierasotteluihin liittyen:

Liput Jokerit-HIFK vieraspeleihin omatoimisesti suoraan Lippupisteen myyntipaikoista, puhelinpalvelusta 0600 - 900 900 tai netistä www. lippu.fi

IFK-fanikatsomot IFK:n hyökkäyspäädyssä 113-114 ja yläkerta 308-312. Liput 22/18 eur + toim.maksu


Tässä koitan ostaa lippuja IFK:n päädyn yläkatsomoihin, vaan eipä näy noita 308-312 katsomoita ollenkaan siinä valikossa lippupisteen sivuilla. Onko muut onnistunu sinne saamaan lippuja? Ei kai ne vielä voi olla myyty loppuun...?
 

scholl

Jäsen
Messissä ollaan. Ilman muuta. Pienenä lisätoiveena esitän, että KAIKKI laittaisivat punaista päälle.

Niin olisi kiva nähdä se IFK-kannattaja, joka ei laita, vaan pukeutuu Nikeriksi. Se PUNAINENhan on perusoletus joka otteluun, eikä vain talviklassikkoon. Jos jollain ei ole punaisia vaatteita niin vahtimestareiden pitäisi ovella lähettää vaatteita ostamaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
...kuin yhdestä fanikatsomosta, jossa osa jengistä istuu jossain hattuhyllyllä ja äänet katoaa jo matkalla. Muu hallihan ei Nordiksella mitään huutele, taputtelee kylläkin.

Minä kyllä huudan heti kiekon pudottua jäähän, vedän henkeä sen aikaa, kun te fanikatsomossa huudatte/laulatte, ja huudan taas sen jälkeen.

Minun ääneni on tosin niin "hiljainen", ettei se välttämättä kuulu B3:sta fanikatsomoon asti.

-CU
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Pakko nyt runkosarjan jälkeen nostaa hattua sille kaverille, joka tyyliin joka kotipelissä jaksoi huutaa "IIEFKOO, IIEFKOO" vaikka peli oli välillä ihan paskaa ja tunnelma kuin kirkossa. Huh mikä meno olisikaan, jos kaikki 8200 vetäis samalla asenteella!
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Minä kyllä huudan heti kiekon pudottua jäähän, vedän henkeä sen aikaa, kun te fanikatsomossa huudatte/laulatte, ja huudan taas sen jälkeen.

Minun ääneni on tosin niin "hiljainen", ettei se välttämättä kuulu B3:sta fanikatsomoon asti.

Jos olet se "B3:n yksinäinen", niin kyllä sun äänes meille kuuluu! =D Ja siinä tapauksessa tunnetaan ihan siviilissäkin. ; )

Niin olisi kiva nähdä se IFK-kannattaja, joka ei laita, vaan pukeutuu Nikeriksi. Se PUNAINENhan on perusoletus joka otteluun, eikä vain talviklassikkoon. Jos jollain ei ole punaisia vaatteita niin vahtimestareiden pitäisi ovella lähettää vaatteita ostamaan.

Samaa mieltä siitä, että kyllä sitä väriä pitäisi enemmän tunnustaa. Kaikilla on toki oma oikeus pitää yllään mitä vaan, mutta ei paljon vaatisi laittaa punaista ylle. Tällä pukeutumisella luodaan sitä yhteenkuuluvuudentunnetta ja kerrotaan maailmalle mitä fanitetaan/kannustetaan. On välillä tylsää, kun tapaa uusia ihmisiä halilla ja ei heti tiedä mitä jengiä henkilö kannattaa ja siis etenkin hallilla. Keskustelu on jotenkin heti paljon parempaa kun tietää ollaanko samalla vai eri puolella... ; ) Se keskustelu lähtee sujumaan jotenkin paljon luontevammin, oli se paita sitten minkä jengin tahansa.

Poffeissa pitäisi kyllä VIIMEISTÄÄN tunnustaa väriä. Pelaajille on varmasti hieno fiilis, kun katselee minne vaan, niin näkee punaista, ihan vastustajiakin kohtaan (heh).
Talviklassikko oli todella hyvä esimerkki, kuinka hienolta "punainen meri" näytti. Pelaajien suustakin saimme tämän kuulla, kuinka hienoa heistä oli nähdä tämä meri ja pelata sen edessä.
Kun tämä meri piti vielä hienosti ÄÄNTÄ, niin se toi lisäbuustia. =D

Eipä siis muuta kun poffeja kohti punaisin vaattein, ääni viritettynä!!!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko nyt runkosarjan jälkeen nostaa hattua sille kaverille, joka tyyliin joka kotipelissä jaksoi huutaa "IIEFKOO, IIEFKOO" vaikka peli oli välillä ihan paskaa ja tunnelma kuin kirkossa. Huh mikä meno olisikaan, jos kaikki 8200 vetäis samalla asenteella!

Täytyy tunnustaa, etten joka kotipelissä ollut paikalla. Tällä kaudella jäi hävettävän monta kotipeliä väliin. Viime kaudella olin kyllä kaikissa.

Jos olet se "B3:n yksinäinen", niin kyllä sun äänes meille kuuluu! =D Ja siinä tapauksessa tunnetaan ihan siviilissäkin. ; )

Jep, minähän se. Ja olen joskus kuullut sitäkin, että te kannustatte mua, kun mä huudan vaan, vaikka peli olisikin kuraa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Jep, minähän se. Ja olen joskus kuullut sitäkin, että te kannustatte mua, kun mä huudan vaan, vaikka peli olisikin kuraa.

Näin ollaan todella muutamaan kertaan tehty. =)

Tästä(kin) esimerkistä näkee sen kuinka suuri potentiaali IFK-kannattajilla on! Me ollaan sopivan "hulluja" (tai ainakin osa meistä) ja keksitään aina ajoittain hauskoja tempauksia keskenämmekin. Yläkerta- ja alakerta-huuto toimii loistavasti ja on yksi parhaimpia (kimppa)chantteja koko valtakunnassa. Isot propsit sen "luojalle"! Tilannekomiikkahuutojakin on lukemattomia, yhtenä hauskana esimerkkinä on mieleeni jäänyt se, kun jossain TPS-matsissa aikoinaan eräs mieshenkilö päätti nakuilla ja häiritä TPS:n mv:a. Noh, poliisithan miehen toki noutivat ja tämän jälkeen koko fanikatsomo (silloinen B2) huusi rytmikkäästi: Poliisi on ystävä! =D Paljon kuulee hauskoja kommentteja ja ajoittain nämä sitten päätyvät suuremman joukon rallatuksikisi. =) Vaikka toisaalta ollaan kriittisiä, mutta kyllä meillä sitä hurttia huumoriakin paljon on. Kun me vaan yhdistettäis koko potentiaali, niin meitä ei pysäyttäisi kukaan! Yhtenäisyyttä haen ma! Toisaalta se, että pieniä "hulluja" porukoita olisi useampi ympäsi hallia voisi myös toimia koko hallin tunnelman nostattajana. Joku taisi tästä täällä jo aiemmin mainitakin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Yläkerta- ja alakerta-huuto toimii loistavasti ja on yksi parhaimpia (kimppa)chantteja koko valtakunnassa. Isot propsit sen "luojalle"!

Niin onkin! Lappeenrannassa yritin aloittaa tuon huutamalla: "Fanikatsomo huutakaa mulle!" Ilmeisesti ei kuitenkaan sieltä jäähyaition takaa kuulunut sinne asti.

Istuin ihan vierasjoukkeen boxin kulmalla. Kun Söde istui boxissa, ja mä huusin niin kovaa kuin keuhkoista lähti: "IFK, IFK", Söde kääntyi katsomaan, ja huomasin, että mut on tunnistettu.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Pitäiskö alkaa vetämään: "B3 huuda meille, fanikatsomo huutakaa mulle!!!"
Edit: no sitähän on näköjään jo Lprannassa vedetty -hymiö-
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt parempaakaan ketjua löytänyt niin kysytään täällä.

Näkeekö D4 katsomon riveiltä 2-3 kuinka paljon ? Siellähän se on päädyssä ja alhaalla, mutta eipä neljää lippua saanut enää muualle.
Tunnelmaa varmasti riittää mutta olisi kiva nähdä peliäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös