Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 091 811
  • 4 629

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulisi, että jokaisella IFK-sydämen omaavalla on jotain punaista vaatetta kaapissaan. Ihan jo vaikka pelkästään pelipäiviä varten :). Meikäläinen pitää pelipaitaa kotipeleissä fiiliksen mukaan. Vieraspelireissuilla se on tietysti aina päällä, koska haluan ehdottomasti tulla huomatuksi nimenomaan IFK-fanina :). Kotipeleissä paita ei siis todellakaan ole aina päällä, mutta siitä lähden, että sulaudun värimaailman perusteella katsomoon hyvin.

Mä hieman ihmettelen sitä, miten jollain on vaikeuksia pukea päälleen punaista IFK:n otteluihin. Ihmettelen muutenkin sitä, miten joku jaksaa miettiä sitä, mitä joku toinen mahtaa ajatella omasta pukeutumisesta. Jos kerran veri vetää hallille, luulisi sen veren vetävän myös tunnustamaan ainoaa oikeaa väriä, eli IFK:n punaista.
 

Pununuttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, KalPa, Habs
Nokia Free HIFK People

Hieno ilta kotisohvaltakin katsottuna, oli paita päällä tai ei :)

Mutta härreguud mitä vilahti katsomossa Urpoteeveenkin kuvassa: Nokian Elopilla Jokereiden paita päällä Talviklassikossa - Kiekkouutisia - KalPa ja SM-liiga - Savon Sanomat

Nokian Eeloppi istuu narripaita päällä tälläisessä koitoksessa!

(Alahuhta sentään on osannut piilottaa ilmeisesti saman vermeen häpeissään takkinsa alle. Vielä voin siis käyttää kyräillen Koneen hissejä...)

Nyt taitaa nykyinen Nokian känny vaihtua johonkin muuhun brändiin. Karjalaakaan en juo.
Lärväkirjaan pitäisi ihan perustaa boikottisivu Nokia-vapaille IFK-ihmisille. Kele & tana!
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Nyt vasta huomasin keskustelun koskien tuota viime viikon SaiPa-peliä. En ollut paikalla, mutta uskon tietäväni tasan tarkkaan mitä siellä on tapahtunut. Sillä jos juuri siinä pelissä meno on kuulunut jotenkin poikkeuksellisesti, se ei todellakaan tarkoita sitä että fanikatsomo olisi huutanut enemmän kuin normaalisti, se tarkoittaa sitä, että KOKO fanikatsomo on ollut messissä. Fanikatsomon alempi osa on siis kerrankin lähtenyt täysillä mukaan ylemmän osan meininkiin. Vetänyt ehkä jopa paremmin, mutta lähtenyt ylipäänsä kannustamaan.

Ainakin kymmenen matsia tälläkin kaudella F1 on pitänyt aivan helvetin hyvää menoa alusta loppuun, mutta vielä en ole kuullut B5:n yhtyvän (täysillä) muihin huutoihin kuin "yläkerta, alakerta". Ehkä siksi se onkin mun suosikkichantti. Nyt on vaan niin, että vaikka F1:ssä 50-100 ihmistä huutaisimme täydet 60minuuttia äänemme käheäksi, SE EI KUULU minnekkään halliin, ELLEI myös B5 lähde mukaan. Se on turhauttavaa huutaa koko 60min, ja lukea silti jatkiksesta että oltiin hiljaa. Ei oltu. Jos nyt istuu esim. E5:ssä, josta tämä palauteryöppy taisi lähteä, ei kuule F1:n kannustusta, mutta B5:n kyllä.

Mutta onneksi Talviklassikossa oli niin hyvä meno, että toivottavasti kaikki alakerran "vanhuksetkin" nyt sopivat lähtevänsä loppukauden matseissa meidän yläkerran menoon mukaan, eiks je? Meidänkin porukka klaaras alle 20 hengen voimin aivan hyvin kaikki alakerta-huudot koko monisatapäistä yläkertaa vastaan, vaikka vähän voimille ottikin. Voin itsekin tulla sinne alas aina välillä, jos se auttaa uskaltamaan. Pitää uskaltaa uskaltaa, niinku Pasilassa sanottiin :) Voin tulla kannustamaan kannustamaan. Siis jos siellä sattuu olemaan yksittäisiä tyhjiä paikkoja.

HIFK:n johdon pitäisi alkaa tarjoamaan fanikatsomolle jotkut pullakahvit ennen jokaista matsia ja hienovaraisesti pyytää josko tänään nuoriso avaisi vähän äänijänteitään.

No, onhan nekin toki nuorisoa jos vertaa tiettyihin osiin hallia, mutta keski-ikä on silti sellaset 15v enemmän siellä fanikatsomon alemmilla, hiljaisilla penkeillä. Yläkerta, se oikea nuoriso, avaa kyllä äänijänteensä ihan joka pelissä. No toki, vielä paremmin voi aina F1:kin vetää, mutta harvemmin ehtii kymmentä sekuntia miettiä mikä biisi pitäis aloittaa, kun joku jo aloittaa seuraavan. Eli olen kyllä vakaasti sitä mieltä, että ennen kaikkea vanhuksille pitää ne pullakahvit tarjota jotta äänijänteet aukeavat.

Provoan tahallani, (kuten ehkä talviklassikossakin :P) mutta pikkuhiljaa alkaa muakin tympimään hiljaa istuvat ihmiset, jotka väittävät itseään kannustajiksi. Hiljaa istuminen on katsomista, seuraamista, se voi olla jopa intohimoista rakkautta. Mutta se EI ole kannustamista.

Haastan B5:n tulemaan -jokaiseen- lauluun ja chanttiin mukaan, whatever you wantista päätössummeriin, torstaina 17.2. ottelussa HIFK - Pelicans. Be loud, and I'll be proud.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Nyt vasta huomasin keskustelun koskien tuota viime viikon SaiPa-peliä. En ollut paikalla, mutta uskon tietäväni tasan tarkkaan mitä siellä on tapahtunut. Sillä jos juuri siinä pelissä meno on kuulunut jotenkin poikkeuksellisesti, se ei todellakaan tarkoita sitä että fanikatsomo olisi huutanut enemmän kuin normaalisti, se tarkoittaa sitä, että KOKO fanikatsomo on ollut messissä. Fanikatsomon alempi osa on siis kerrankin lähtenyt täysillä mukaan ylemmän osan meininkiin. Vetänyt ehkä jopa paremmin, mutta lähtenyt ylipäänsä kannustamaan.

Arvon herra Lemieaux. =) Luetaan niitä viestejä. ; ) Tuossa kyseisessä SaiPa-matsissa nimenomaan B5, tai osa meistä, oli se joka lähti hommaa vetämään. =) Sama homma oli HPK-matsissa. Stondis tuli toki sitten hyvin messiin. Muuten kyllä olen samaa mieltä B5 ja yläkerran menosta. Liian moni istuu hiljaa B5:ssa, FANIkatsomossa.
 
Viimeksi muokattu:

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Eli olen kyllä vakaasti sitä mieltä, että ennen kaikkea vanhuksille pitää ne pullakahvit tarjota jotta äänijänteet aukeavat.

Vaihdetaan pullakahvit pariin kiisseliin! No, en kannata alkoholin käyttöä (julkisesti).

Olet oikeilla jäljillä. Meno oli ainakin SaiPa-pelissä loistavaa arkipeliksi ja taisi olla myös to HPK-pelissä, missä en ollut. Itselläni on ollut ajatus ja taisin siitä kirjoittaakin jonnekin ja Pate mainitsi avoimessa kirjeessään, että pidetään loppu runkosarja menoa yllä, joka jatkuu suoraan play offeihin. Sinne lisätään muuan piiru lisää ja otetaan muu halli mukaan. Pidetään setti yksinkertaisena ja kokeillaan, josko tämä tasainen IFK IFK-huuto saisi nyt myös muun hallin kunnolla mukaan. Että joka ainoa IFK-kannattaja huutaisi siinä mukana.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ollut paikalla, mutta uskon tietäväni tasan tarkkaan mitä siellä on tapahtunut. Sillä jos juuri siinä pelissä meno on kuulunut jotenkin poikkeuksellisesti, se ei todellakaan tarkoita sitä että fanikatsomo olisi huutanut enemmän kuin normaalisti, se tarkoittaa sitä, että KOKO fanikatsomo on ollut messissä. Fanikatsomon alempi osa on siis kerrankin lähtenyt täysillä mukaan ylemmän osan meininkiin.
Olisi kannattanut olla SaiPa-matsissa, sillä nyt arvauksesi meni huti. Stadin Kingejä ei nähdäkseni kovin paljoa ollut paikalla ja se oli nimenomaan B5, joka sitä meteliä piti. Hienoa toimintaa ja toivottavasti sitä saadaan lisää, vaikka Talviklassikko menikin jo.

Talviklassikon kannustuksessa tietysti miinuspuoli oli se, että laulut eivät oikein kantaneet. Syynä oli varmasti se, että monille ne eivät ole tuttuja eikä Kingejäkään tainnut kovin paljoa olla paikalla, ehkä keskittyivät perjantain Porvoon reissuun. Hienoa kuitenkin oli nähdä jo stadikalle tullessa, että katsomossa IFK tulee ottamaan voiton. Jos pitäisi arvioida, IFK-kannattajia oli paikalla noin 20.000, Jokeri-kannattajia noin 10.000 ja loput neutraaleja. Tämä näkyi ja kuului katsomassa. Hienointa oli se, että kannustusta lähti todella laajalta rintamalta ja tunnelma oli paikoitellen uskomattoman hyvä. Erityisesti IFK:n maalien jälkeen ja ottelun loputtua. Paikalla oli varmasti paljon sellaisia IFK-henkisiä kannattajia, joita ei Jäähallissa näy juurikaan tai ei ollenkaan. Ja moni näistä lähti aktiivisesti kannustamaan. Jos tästä porukasta ja tästä fiiliksestä saisi edes osan IFK:n kotipeleihin, on Talviklassikko ajanut asiansa.

Jotkut vähättelivät etukäteen ottelun lopputuloksen merkitystä. Matsin jälkeen oli kuitenkin nähtävissä niin paljon aitoa riemua koko D-puolella, että pidän IFK:n joukkueen ja kannattajien voittoa todella merkittävänä. Olen aivan varma, että monella kannattajalla IFK-laisuus vahvistui Talviklassikon myötä. Erityisesti niillä, jotka ovat passivoituneet.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Olisi kannattanut olla SaiPa-matsissa, sillä nyt arvauksesi meni huti. Stadin Kingejä ei nähdäkseni kovin paljoa ollut paikalla ja se oli nimenomaan B5, joka sitä meteliä piti. Hienoa toimintaa ja toivottavasti sitä saadaan lisää, vaikka Talviklassikko menikin jo.

Ok, point taken, mutta tämä on silti poikkeus joka vahvistaa sääntöä, sillä yleensä yläkerta* on moninkertaisesti alakertaa äänekkäämpi. Mutta miksi ihmeessä puhut Kingeistä, he muodostavat ehkä maks viidesosan F1-porukasta, joskin melko äänekkään. Suurin osa meistä on käsittääkseni ihan normaaleja fan clubilaisia tai muutenvaan F1:ssä viihtyviä. Toki olemme kaikki oppineet laulamaan suurimman osan Kingienkin biiseistä, mutta ei se meistä Kingejä tee.

* Arvon -BR-: olen elänyt uskossa että yläkerrassa oleva ståndiskin on osa "fanikatsomoa", mutta ilmeisesti se onkin sitten pelkkä seisomakatsomo :) Mä en siis olekaan fani vaan seisoja! (en sentään saksan-)
 

scholl

Jäsen
Nokian Eeloppi istuu narripaita päällä tälläisessä koitoksessa!

(Alahuhta sentään on osannut piilottaa ilmeisesti saman vermeen häpeissään takkinsa alle. Vielä voin siis käyttää kyräillen Koneen hissejä...)

Nyt taitaa nykyinen Nokian känny vaihtua johonkin muuhun brändiin. Karjalaakaan en juo.
Lärväkirjaan pitäisi ihan perustaa boikottisivu Nokia-vapaille IFK-ihmisille. Kele & tana!

Intohimoaan saa näyttää. Siis tuskin ketään haittaa se, että Stubb on IFK kannattaja tai joku muu on jonkun muun joukkueen kannattaja, koska jokaisella on oma taustansa, mutta Elop on Kanadasta ja kun tuli tänne niin ei mennyt kuin sekunti niin oli Narripelissä. Tämä siis ainakin toinen narripeli. En ole haastatteluja nähnyt, mutta p-amerikkalaiseen tapaan kertoi varmaankin, että tämä hhooraaminen ei pidä paikkansa, vaan hän on aina rakastanut tätä seuraa. Jo hänen isovanhempansa olivat varmaan jokereita. Minuakin vituttaa tämän seikan takia Elop. Joka kerta, kun se naama tulee ruutuun, vituttaa. Pitäisikö vittuilla takaisin ja alkaa kanadalaisten puhelimien käyttäjiksi. Ostetaan kaikki Blackberryt.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Intohimoaan saa näyttää.

No sieltähän se saksanseisoja tuli. Tai sä taidat kyllä istua. Quottasin tuon, koska se oli kirjoituksesi ainoa relevantti osa. Olet monesti sanonut, että sulla on oikeus istua hiljaa kun katsot lätkää. No, en mä voi kieltää, mutta en mä myöskään ymmärrä. Intohimoaan saa näyttää, kuten sanottu.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jorma Ollila kävi sentään yhteen aikaan lähes vakituisesti yhdessä HIFK:n kausikorttikatsomossa, jossa myös Johannes istuu, samoin M-Realin Kari Jordan ja moni muu, ei mitään narrileirin miehiä nämä suomalaisjohtajat.
 

scholl

Jäsen
Olet monesti sanonut, että sulla on oikeus istua hiljaa kun katsot lätkää. No, en mä voi kieltää, mutta en mä myöskään ymmärrä. Intohimoaan saa näyttää, kuten sanottu.

Eipäs tuoda mitään huliganismia tähän keskusteluun.

Minulla on oikeus istua, koska ostan vain istumapaikkalippuja ja se, miten kannustan tai näytän intohimoani ei ole huligaanien asia. Laulamaan en ryhdy, se on varma ellei luoda joku mahtipontinen hymni - HIFK:n kansallislaulu, jonka kaikki laulavat ennen ottelun alkua. Itse elän mukana ottelutapahtumissa ja siihen ei mikään lauleskelu kuulu. Ostofanit saavat hoitaa sen lauleskelun ja sirkustemput.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Ostofanit saavat hoitaa sen lauleskelun ja sirkustemput.

Mikä on ostofani? Onko ostofani mainitsemasi "huligaani", joka pitää meteliä katsomossa? Minun mielestäni huligaani on sellainen, kuten yksi rakastamani jalkapallo maajoukkueen kannataja löi rautaputkella englantilais-fania päähän (vai poliisiako se löi), mutta kuitenkin. Jos luokittelet "meidät" ostofaneiksi, pidä tunkkisi, jos seltitä tämän hyvin, niin vedän takaisin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Voin itsekin tulla sinne alas aina välillä, jos se auttaa uskaltamaan. Pitää uskaltaa uskaltaa, niinku Pasilassa sanottiin :) Voin tulla kannustamaan kannustamaan. Siis jos siellä sattuu olemaan yksittäisiä tyhjiä paikkoja.

Seuraava ihan kaikella rakkaudella: älä enää ikinä tule häiritsemään kenenkään katsomista sillä, että tulet naaman eteen huutamaan, miksi joku ei kannusta, kuten teit viime lauantaina. Se on jokaisen oma valinta, lähteekö huutoihin mukaan vai ei, eikä se kukkokaan käskien laula. Törkeää on sen sijaan pilata pelin seuraamisen mahdollisuutta muilta. Laulaa, huutaa ja taputtaa saa ihan niin paljon kuin lystää, mutta ei sättiä muita faneja ja kannattajia ja hyppiä edessä (poissa omalta paikaltaan) jatkuvasti. Saat aikaan vaan vaikenemisen vittuuntuneena vastareaktiona, mikä tuskin on sinunkaan tarkoituksesi.

Kuten kaikki beefemmassa ja lähistöllä istuvat tietävät, mulla on kova ääni enkä pelkää käyttää sitä, ja lähden mielelläni mukaan asiallisiin huutoihin ja lauluihin. Vaan joskus ihan oikeasti voi olla se päivä, ettei huvita, kurkku on kipeä tai jäällä perseillään ihan urakalla. Ja silloin haluan istua omalla, omasta pikku lompakosta maksamallani paikalla ilman, että joku tulee naaman eteen huutamaan ja solvaamaan, että miksi en kannusta.

Piis & lööv.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
..naaman eteen huutamaan ja solvaamaan, että miksi en kannusta.

Tämäkin kaikella rakkaudella: jos huutaa selän takaa "jos ette osaa biisejä ni ok, mutta vittu taputtakaa nyt edes!", se ei ole naaman edessä huutamista, eikä se etenkään ole solvaamista. Mä huusin turhan monta kertaa tuon saman, se myönnettäköön, mutta en mä ketään solvannut. Sitä paitsi sen 5min mitä käväistiin toisilla paikoilla, me pelkästään kannustettiin, sillon ei huudettu yhtään kenellekkään yhtään mitään. Näytettiin vain mallia. Mutta ei tästä sen enempää. Jatkan kannustamista halvemmilla paikoilla.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
* Arvon -BR-: olen elänyt uskossa että yläkerrassa oleva ståndiskin on osa "fanikatsomoa", mutta ilmeisesti se onkin sitten pelkkä seisomakatsomo :) Mä en siis olekaan fani vaan seisoja! (en sentään saksan-)

No enhän mä niin sanonut. =) Fanikatsomoa on nimenomaan sekä ylä- että alakatsomo, siis ns. stondis mukaanlukien. =) Kirjoitin fanikatsomon isolla tuossa yhteydessä siksi, että B5:n hiljaiset istuvat myös fanikatsomossa, jossa olisi tarkoitus edes yrittää pitää ääntä. Ei sillä sinänsä ole mulle väliä, vaikkei kaikki fanikatsomossa huudakaan. Kukin tyylilllään, kunhan kukaan ei kiellä huutamasta tai katso kieroon laulajia. Edes tällaisia lähes nelikymppisiä fossiileja... ; ) Toki toivoisin kovasti, että fanikatsomossa olisi mahdollisimman paljon meitä ääntä pitäviä tai ainakin niitä, jotka osallistuvat edes taputtamalla. Ihannehan olisi koko päädyn peittämä punainen meri, jossa kaikki laulaisivat/kannustaisivat mukana koko matsin. Sitä tavoitellessa...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tämäkin kaikella rakkaudella: jos huutaa selän takaa "jos ette osaa biisejä ni ok, mutta vittu taputtakaa nyt edes!", se ei ole naaman edessä huutamista, eikä se etenkään ole solvaamista.

Mun ja muutaman muun edessä (lue: näkökentän peittäen) kävit kyllä elämöimässä. Myöskään minkään sortin omille tai muillekaan vituttelu (sekä "kaikki istuu tuppisuina hei, hei!" -huudot) ei kuulu arvostettavaan fanitoimintaan. Hyvällä fiiliksellä saa asioita paremmin aikaan kuin rähjäämisellä. Ja jos joku syystä taikka toisesta ei halua edes taputtaa, se olkoon hänen oma valintansa. Lipun ostaminen kun tiettävästi ei velvoita mihinkään muuhun kuin sen maksamiseen.

Näin ihan kaikella rakkaudella.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt jos koskaan kannattaa tunnustaa väriä ja hankkia pleijarikausari!
Huomasin juuri, että HIFK on saanut jonkin sortin suonenvedon ja tarjoaa pleijarikausaria istuma-fanikatsomoihin aikaisempia vuosia edullisempaan hintaan:
hifk.fi kertoo seuraavaa:

"Pudotuspeleissä ei ole erillisiä Fan Club –alennuksia, mutta olemme hinnoitelleet fani-istumakatsomot B5 ja C1 nyt hintakategoriaan 5. Toivomme täyttä fanikatsomoa kevään ratkaisupeleihin!"

Nyt on kiitoksen aika! Näytetään jatkossa myös Nordiksella, mistä on IFK-fanit tehty. Skaffaa tsetti, pistä punaista päälle, tule seisomaan istumakatsomoon ja laita ranttaliksi (positiivisessa mielessä). Mä diggaan, tattista vaan :)!
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lauantaina Kalpa...

Kuopiosta tulossa n.400 kannattajaa bussilla ja jatkavat siitä risteilemään.
Sieltä lähtenee reilusti ääntä ja NYT on kotikatsomolla näytön paikka!
Hieno lauantai tiedossa! :)
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
KalPa-fanit loivat tunnelman

Menin Helsingin jäähalliin katsomaan ottelua HIFK-KalPa. Siis HELSINGIN. Jo alkuvaiheessa piti tarkistaa, olenko oikeassa hallissa, sillä KalPan kannattajajoukot täyttivät hallin äänitilan rytmikkäillä huudoillaan, lauluillaan ja taputuksillaan. Se jatkui alkuvihellyksestä loppuvihellykseen. Meteli/kannustus KalPalle oli niin voimakasta, että joukkueen täytyi saada lisätsemppiä loistavilta faneiltaan. Kiitos KalPa-faneille myös siitä, että pahempaa sikailua tai muuta törkeilyä ei esiintynyt, vaan keskityttiin vain olennaiseen : omien kannustukseen. HIENOA !!

Entäs sitten HIFK-"fanit" ? Oliko heitä lainkaan ? Jos oli, niin he kyykkivät hiljaa omassa yläkatsomon nurkkauksessaan. Eihän sieltä piippuhyllyltä mitään kuuluisi vaikka yrittäisivätkin huutaa, mutta nyt ei ollut yritystäkään. Ikävä kyllä joukkueen peli oli 2 1/2 erää samanlaista. Pelaajat sentään syttyivät lopussa, "kannustusjoukot" eivät silloinkaan. Jos "fanit" saavat jotain alennusta lipuistaan, niin eikö se alennus pitäisi "ansaita" vaikkapa kannustamalla omaa joukkuetta ?
Ottakaapa oppia vaikka savolaisista ; on aikoja eletty kun vierasjoukkueen fanit hukuttavat kotijoukkueen piipittäjät, nyt tapahtui juuri niin.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma

Sori, mutta mä en edes jaksa keskittyä niiden ihmisten kirjoitukseen, jotka ihmettelevät IFK:n kotikannatuksen tilannetta, ja lause alkaa sanoilla "Istuin kalpa-kannattajien vieressa ja..."

Jos näkee että se asia on päin persettä, niin miksi ei voi kantaa omaa kortea kekoon? Juuri sen takia se on huono, että paljon on valittajia, mutta jos itse pitäisi jotain tehdä, niin enhän minä nyt sinne huutamaan tule.

Tervetuloa Hanson kannustamaan Seisomakatsomoon, sillä se kannustus paranee. :)

Ps. Enemmän olisin ollut huolissani jossei KalPan 600 kannattajaa saa vierashallia haltuun..
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäisi kieltää noiden rumpujen tuonti Nordikselle. Mä en halua kuulla kotihallissani mitään rumpujen soittoa. Muuten KalPafaneilta ihan hyvää huutamista.

Kyllä meiltäkin ääntä tuli aina sillon kun porukka viitsi. Tän iltainen esitys jäällä ei vaan hirveästi tunnelmaa nostattanut katsomossa.
 
Sori, mutta mä en edes jaksa keskittyä niiden ihmisten kirjoitukseen, jotka ihmettelevät IFK:n kotikannatuksen tilannetta, ja lause alkaa sanoilla "Istuin kalpa-kannattajien vieressa ja..."

Jos näkee että se asia on päin persettä, niin miksi ei voi kantaa omaa kortea kekoon? Juuri sen takia se on huono, että paljon on valittajia, mutta jos itse pitäisi jotain tehdä, niin enhän minä nyt sinne huutamaan tule.

Ps. Enemmän olisin ollut huolissani jossei KalPan 600 kannattajaa saa vierashallia haltuun..

Itsehän istuin lähempänä HIFK:n, kuin KalPan faneja ja lähes koko ottelun KalPafanit olivan enemmän äänessä. Ja tuohon Ps:ään sen verran, että 600 vierasfania ei missään helvetin nimessä saa ottaa hallia noin selvästi haltuunsa. Vittu siellä sinne fanikatsomoon mennä vain hakemaan halpoja lippuja, jos ostaa lippunsa fanikatsomon puolelta, niin mun mielestä voi odottaa, että siellä tehdään muutakin, kuin istutaan kädet puuskassa ja huudetaan "vittu oot Ramstedt paska". Sinänsähän tilanne lähentelee jopa normaalia, että noin suuri määrä vierasfaneja ottaa hallin haltuunsa, mutta se on ennemmin vierasjoukkueen faneille sulka hattuun. Sama, jos Pelicansin vieraaksi matkaa joku Jyp ja Pelicans antatuisi ilman taistelua, olisiko se kenestäkään oikeasti hyväksyttävää? Lähinnä säälittävältä. Varmaan on todella väärin, että mä tulen A7:sta huutelamaan tälläista, mutta mun mielestä vielä säälittävämpää on juosta halvan lipun perässä fanikatsomoon ja istua siellä perse penkissä ja turpa kiinni.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen eri mieltä kyllä vahvasti tosta kannustuksen vähyydestä. Istuimme poikani kanssa C-1-katsomossa ja oli ilahtunut kannustuksen määrästä ja laadusta. Olin siitä suorastaan yllättynyt, sillä matsi oli kentällä sitä tasoa, että normaalisti halli olisi ollut hipihiljainen.

Poika oli ensimmäistä kertaa matsissa ja odottanut pitkään ja mulla aavistukset että huonosti käy ja halli kumisee tyhjyyttään, vaan vaikka vastustaja teki maalit, niin kannustus sai mielenkiinnon pidettyä yllä ja fiilikset (pojalla) korkealla. Ja koska mukana oli paljon yksinkertaisia hifk-huutosarjoja, jäbä sai itsekin osallistututtua ja huudettua äänensä käheäksi. Ja oneksi tuli pari byyriä Kalpan fanit puolestaan näkyivät omasta kulmastaan, mutteivät juuri kuuluneet. Rumpu pari kertaa paukutteli ja lopuksi tietysti huutoakin muun hallin jo tyhjennyttyä.

Paskan peli paras puoli oli siis mun mielestä just yllättävän kova ja sitkeä kannustus. Yläkerta-alakertaa olisi voinut tulla vielä toisenkin kerran, kun jäbä oppi sen nopeasti. Samoin tsigtsgä. Ja liput heilui sen verran, että omakin kundin piti saada.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja tuohon Ps:ään sen verran, että 600 vierasfania ei missään helvetin nimessä saa ottaa hallia noin selvästi haltuunsa.

No mutta niinhän IFK:n kannattajatkin tekevät bönderundillaan :)

Vittu siellä sinne fanikatsomoon mennä vain hakemaan halpoja lippuja, jos ostaa lippunsa fanikatsomon puolelta, niin mun mielestä voi odottaa, että siellä tehdään muutakin, kuin istutaan kädet puuskassa ja huudetaan "vittu oot Ramstedt paska".

Snadisti yleistyksen makua sulla... Olisi kuulunut varmasti KalPa-katsomoon asti jos kaikki olisivat noin huutaneet.
 
No mutta niinhän IFK:n kannattajatkin tekevät bönderundillaan :)

Näinpä, sitähän mä yritinkin tuossa sanoa. Kun me lähdetään böndelle kannustamaan ja otetaan halli haltuun, siitä kuuluu sulka meidän hattuun. Silti mun mielestä kotijoukkueen fanien pitäisi aina, tilanteesta riippumatta, saada kovempi ääni aikaan. Vierasjoukkueen fanien hallin haltuunotto on aina kotijoukkueen faneille kyseenalainen kunnia.

Snadisti yleistyksen makua sulla... Olisi kuulunut varmasti KalPa-katsomoon asti jos kaikki olisivat noin huutaneet.

Luin itse tekstini pariin kertaan uudestaan ja ymmärsin pointtisi ja haluan korjata kirjoitustani. Tarkoituksenani ei ollut missään nimessä yleistää, vaan lähinnä kritisoida niitä tiettyjä fanikatsomosta, jotka hakeutuvat sinne "hyvän fiiliksen ja halpojen lippujen vuoksi" (olen vain sattunut kuulemaan kyseiset perustelut silloin tällöin), tekemättä asian eteen itse muuta, kuin taputtamalla silloin tällöin (harvoin) ja loppuajan huutamalla hienoja kommenttejä tyyliin "Hirso on huora vitun narri" ja "Mee X vittuun sieltä".

Pahoittelen, jos olen jollekin pahaa mieltä aiheuttanut, se ei missään nimessä ole tarkoitukseni missään kirjoituksessani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös