Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 082 061
  • 4 627

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas tulee olemaan loppuunmyyty Nordis. Jumalauta kovaa settiä! Yleisö löytää kovalla tahdilla hallille.
Taitaa olla tekijämies talossa. En tosiaan tiedä, millainen vaikutus, mutta jos on täyttänyt tupaa NHL:ssä, niin ei siitä ainakaan haittaa voi olla.

 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Taitaa olla tekijämies talossa. En tosiaan tiedä, millainen vaikutus, mutta jos on täyttänyt tupaa NHL:ssä, niin ei siitä ainakaan haittaa voi olla.

Aitiotkin olleet silmämääräisesti mielestäni paremmalla käyttöasteella kuin aiemmin, mitä olen matseissa vilkuillut.

Ja juu, veikkaan että hänen panos on ollut iso joten varmaan hyvä rekrytointi IFK:lta.

Nyt kun alkaisi tulla kaukalossakin tulosta niin varmasti olisi myyntikin pitkässä juoksussa helpompaa.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Taas tulee olemaan loppuunmyyty Nordis. Jumalauta kovaa settiä! Yleisö löytää kovalla tahdilla hallille.
Taas oli loppuunmyyty Nordis, mutta miten tunnelma vaikuttaa olevan jotenkin... ei nyt huono, mutta vaisuhko. Siis nimenomaan suhteessa siihen, että siellä on joka pelissä se 8000 ihmistä paikalla. Keväisin tästä ei ole tarvinnut huolehtia.

Hyvä esimerkki puolentoista vuoden takaa ei-hyvin alkaneesta kotipelistä, kun TPS teki ekaan erään joku neljä maalia, mutta kotijoukkue ja yleisö sen tukena ei lannistunut ja IFK kiri loppuun vielä kaksi maalia ilman veskaria mutta TPS vei lopulta 5-7.

En siis itse ollut tänään paikan päällä, mutta kaveri joka käy harvemmin Nordiksella, laittoi matsin aikana viestiä että miten täällä on nykyään näin hiljaista. "Vasta 2-2 maalin jälkeen koko halli syttyi." Ja saman huomion tein itse viimeksi Pelsu-pelissä lokakuussa. Pelsu-fanit piti kovaa mekkalaa vieraspäädyssä, mutta F2:ssa omien tunnelma jätti aika kylmäksi.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taas oli loppuunmyyty Nordis, mutta miten tunnelma vaikuttaa olevan jotenkin... ei nyt huono, mutta vaisuhko. Siis nimenomaan suhteessa siihen, että siellä on joka pelissä se 8000 ihmistä paikalla. Keväisin tästä ei ole tarvinnut huolehtia.

Hyvä esimerkki puolentoista vuoden takaa ei-hyvin alkaneesta kotipelistä, kun TPS teki ekaan erään joku neljä maalia, mutta kotijoukkue ja yleisö sen tukena ei lannistunut ja IFK kiri loppuun vielä kaksi maalia ilman veskaria mutta TPS vei lopulta 5-7.

En siis itse ollut tänään paikan päällä, mutta kaveri joka käy harvemmin Nordiksella, laittoi matsin aikana viestiä että miten täällä on nykyään näin hiljaista. "Vasta 2-2 maalin jälkeen koko halli syttyi." Ja saman huomion tein itse viimeksi Pelsu-pelissä lokakuussa. Pelsu-fanit piti kovaa mekkalaa vieraspäädyssä, mutta F2:ssa omien tunnelma jätti aika kylmäksi.
Samaa kattelin itte telkkarista tänään, hiljaista oli Nordiksella
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Samaa kattelin itte telkkarista tänään, hiljaista oli Nordiksella
Kävin just kattoo Liverpoolin pelin, eipä tuollakaan mikään reha ole koko pelin. Ennen peliä kova meno ja sit jos maali. Pelin aikana jotain mut aika tavanomaista Liiiiverpooooool -hokemaa.

Toki olis nättiä jos koko ajan laulu raikais Nordiksella ja hulabaloooo, mut onhan "perus-Nordis" nyt varmaan kärkeä Liigassa tunnelmaltaan. Poffeissa viimeistään pääsee Peto irti yleensä kannatuksessa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Brewer's Streetillä oli hyvä meininki, aivan täynnä, paljon myös vieraskannattajia, joku beibe veti livenä laulua kivoissa varusteissa, varmaan joku Idols-pudokas. Hieno lätkäilta niukasta tappiosta huolimatta.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki olis nättiä jos koko ajan laulu raikais Nordiksella ja hulabaloooo, mut onhan "perus-Nordis" nyt varmaan kärkeä Liigassa tunnelmaltaan. Poffeissa viimeistään pääsee Peto irti yleensä kannatuksessa.
Mielipiteitä toki on monia, mutta ei tämä juuri paikkaansa pidä. Tietty ominaistunnelma Nordiksella on, mutta kyllä mitä tulee itse faniporukkaan niin onhan tää tämän kauden taaperrus aivan uudella alhaisemmalla tasolla verrattuna menneisiin aikoihin jolloin ei myöskään ole aina ollut kovin hyvä tunnelma.

Pleijareista samaa mieltä, mutta ennen lauantaisin ja perjantaisin päästiin hyvin lähelle kevään tunnelmaa. Nykyään ei.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mielipiteitä toki on monia, mutta ei tämä juuri paikkaansa pidä. Tietty ominaistunnelma Nordiksella on, mutta kyllä mitä tulee itse faniporukkaan niin onhan tää tämän kauden taaperrus aivan uudella alhaisemmalla tasolla verrattuna menneisiin aikoihin jolloin ei myöskään ole aina ollut kovin hyvä tunnelma.

Pleijareista samaa mieltä, mutta ennen lauantaisin ja perjantaisin päästiin hyvin lähelle kevään tunnelmaa. Nykyään ei.
Joo ei se dynaamisinta ever ole.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä seuraa kun pikkujouluporukkaa on Nordiksella ihan vitusti? Täyttä sekoilua.
Mä oon käyny Nordiksella 96 kaudesta aktiivisesti ja koskaan aiemmin ei tämän iltaista sekoilua ole ollut, vaikka aika helvetisti olen nähnyt.

F8:ssa heitettiin neljä katsojaa melkein kirjaimellisesti hiuksista vittuun. Poket tekivät kiertovartioa portailla ja ei jumalauta. Kippis katsomoa mä en jaksa edes kommentoida.

HIFK mainostaa otteluitaan koko perheen tapahtumana, mutta tänään se olisi ollut K18 koko Nordiksella.
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Mielestäni Nordikselle tarvittaisiin ehdottomasti Stadin Kingit paikalle, ilman heitä tunnelma on todella aneeminen. Suoraan sanottuna vituttaa ajatella, kuinka riehakas meininki Nordiksella voisikaan olla, kun paikalla olisi joka pelissä nykyisen yleisökeskiarvon verran ihmisiä ja Stadin Kingit kotipäädyssä piiskaamassa kotijoukkuetta. Uskomattoman iso hukattu mahdollisuus. En ole täysin kärryillä historiasta, että miksei Kingit käy Nordiksella, mutta mielestäni tässä kohtaa nimenomaan IFK:n toimiston pitäisi olla aktiivinen osapuoli ja ottaa yhteyttä Kingeihin mallia hattu kourassa ja kysyä, millä heidät saataisiin Nordikselle tunnelmaa luomaan. Ihan sama mikä se historia on tässä ollut ja kenen vika jne. Lätkä-IFK ja Nordiksen tunnelma tarvitsevat Suomen parasta fanijoukkoa ja on mielestäni hirveä sääli, ettei se tällä hetkellä käy peleissä.
 
Viimeksi muokattu:

MK47

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mitä seuraa kun pikkujouluporukkaa on Nordiksella ihan vitusti? Täyttä sekoilua.
Mä oon käyny Nordiksella 96 kaudesta aktiivisesti ja koskaan aiemmin ei tämän iltaista sekoilua ole ollut, vaikka aika helvetisti olen nähnyt.

F8:ssa heitettiin neljä katsojaa melkein kirjaimellisesti hiuksista vittuun. Poket tekivät kiertovartioa portailla ja ei jumalauta. Kippis katsomoa mä en jaksa edes kommentoida.

HIFK mainostaa otteluitaan koko perheen tapahtumana, mutta tänään se olisi ollut K18 koko Nordiksella.
F2:sesta lähti myös muutama oranssiliivien saattelemana.
 

Macci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
B1:ssa oli muutama ottanut tuoppeja mukaan ekaan erään ja lonkerotölkkejä kolmanteen (jossa kohtaa jäivät kiinni ja järkkäri kävi hakemassa juomat pois).

Erikoismaininta myös naikkosella joka oli B1 vieressä olevassa miesten kusilaarivessassa riisunut itsensä täysin ja voivotteli että oli vaikeata tyhjentää rakko. Siellä puki itselleen alushousuja kun yritettiin käydä helpotuksella ennen jatkoerää.

Harvemmin jos koskaan sattuu mitään tällaista tai ainakaan ei ole itse tullut aiemmin kumpaakaan näistä itse vieressä todistettua.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni Nordikselle tarvittaisiin ehdottomasti Stadin Kingit paikalle, ilman heitä tunnelma on todella aneeminen. Suoraan sanottuna vituttaa ajatella, kuinka riehakas meininki Nordiksella voisikaan olla, kun paikalla olisi joka pelissä nykyisen yleisökeskiarvon verran ihmisiä ja Stadin Kingit kotipäädyssä piiskaamassa kotijoukkuetta. Uskomattoman iso hukattu mahdollisuus. En ole täysin kärryillä historiasta, että miksei Kingit käy Nordiksella, mutta mielestäni tässä kohtaa nimenomaan IFK:n toimiston pitäisi olla aktiivinen osapuoli ja ottaa yhteyttä Kingeihin mallia hattu kourassa ja kysyä, millä heidät saataisiin Nordikselle tunnelmaa luomaan. Ihan sama mikä se historia on tässä ollut ja kenen vika. Lätkä-IFK ja Nordiksen tunnelma tarvitsevat Suomen parasta fanijoukkoa ja on mielestäni hirveä sääli, ettei se tällä hetkellä käy peleissä.
Täysin samaa mieltä.

Ongelmana voi toki olla myös se että itse kingit ei ollut futiskauden loppua kohden enää entisensä myöskään. Enkä puhu banderolleista ja niihin liittyvästä episodista vaan ihan noin niiku muutenkin.

Tälle kaudelle tuohon mitään pysyvää ratkaisua ei enää saada. Fanikulma on täynnä kausareilla eikä varmaan puolellakaan niistä pitäisi mun mielestä olla ”oikeutta” halpaan tsettiin. Kohta joku mussuttaa että ”ei voi pakottaa kannattamaan ääneen” lässyttiläälää.

Faniseisomakatsomossa ei pitäisi olla mitään mahdollisuutta istua kesken pelin. Aivan helvetin absurdia että tuolla on jengillä vakipaikka fanikatsomoon mutta ei tehdä elettäkään sen tunnelman eteen. HV!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mielestäni Nordikselle tarvittaisiin ehdottomasti Stadin Kingit paikalle, ilman heitä tunnelma on todella aneeminen. Suoraan sanottuna vituttaa ajatella, kuinka riehakas meininki Nordiksella voisikaan olla, kun paikalla olisi joka pelissä nykyisen yleisökeskiarvon verran ihmisiä ja Stadin Kingit kotipäädyssä piiskaamassa kotijoukkuetta. Uskomattoman iso hukattu mahdollisuus. En ole täysin kärryillä historiasta, että miksei Kingit käy Nordiksella, mutta mielestäni tässä kohtaa nimenomaan IFK:n toimiston pitäisi olla aktiivinen osapuoli ja ottaa yhteyttä Kingeihin mallia hattu kourassa ja kysyä, millä heidät saataisiin Nordikselle tunnelmaa luomaan. Ihan sama mikä se historia on tässä ollut ja kenen vika. Lätkä-IFK ja Nordiksen tunnelma tarvitsevat Suomen parasta fanijoukkoa ja on mielestäni hirveä sääli, ettei se tällä hetkellä käy peleissä.
Ehdottomasti, tässä yksi ratkaisu tunnelman lisäämiseen.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mut onhan "perus-Nordis" nyt varmaan kärkeä Liigassa tunnelmaltaan.

No, jos televisio toisintaa vieraspelit jollain lailla oikein, niin olisko siellä noin sijalla kymmenen nykyisin? Analyyttinen katsomo on kuin tavastian rockpoliisien rivistö. Ei siinä mitään, mutta en nyt nostais enää mitään "kärkeä Liigassa tunnelmaltaan" -myyttejä mukaan tähän. Kiva kuitenkin käydä, porvariston hillitty charmi on se juttu, ja Tapparan katsomosta takavuosilta tutut hillityt klap-klap-taputukset päälle. Mä en muuten huomannut mitään sekoilua tänään katsomossa. Miten lie kulkenut laput päällä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mielestäni Nordikselle tarvittaisiin ehdottomasti Stadin Kingit paikalle, ilman heitä tunnelma on todella aneeminen. Suoraan sanottuna vituttaa ajatella, kuinka riehakas meininki Nordiksella voisikaan olla, kun paikalla olisi joka pelissä nykyisen yleisökeskiarvon verran ihmisiä ja Stadin Kingit kotipäädyssä piiskaamassa kotijoukkuetta. Uskomattoman iso hukattu mahdollisuus. En ole täysin kärryillä historiasta, että miksei Kingit käy Nordiksella, mutta mielestäni tässä kohtaa nimenomaan IFK:n toimiston pitäisi olla aktiivinen osapuoli ja ottaa yhteyttä Kingeihin mallia hattu kourassa ja kysyä, millä heidät saataisiin Nordikselle tunnelmaa luomaan. Ihan sama mikä se historia on tässä ollut ja kenen vika jne. Lätkä-IFK ja Nordiksen tunnelma tarvitsevat Suomen parasta fanijoukkoa ja on mielestäni hirveä sääli, ettei se tällä hetkellä käy peleissä.

Käsittääkseni Kingit oli viime vuonna Tampereella pleijareissa teippailemassa pleikseihin viestejä ja roikkumassa niissä. Jos se on meno mitä tuovat mukanaan niin mielummin sanon ei-kiitos ja tyydyn nykyiseen menoon.
 

Burnittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Chiefs, Liverpool
Pakko heittää omakin fiilis tähän väliin.

Matseissa ollut hiljaisempaa tällä kaudella, mutta voiko kyseessä olla ns. ”murroskausi”, eli harmaa aika ennen kuin uudet soihdun kantajat nousevat esiin?

Mua ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta vaikka runkosarjassa ollaan turvat kiinni, sillä pleijareissa Nordis herää aina eloon.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pikkujoulujengi tosiaan pilaa kyllä hyvin konsertit ja matsit jne. Lauantaina F3:ssa joku laattasi osittain edellä istuvan selkään. Ei tietenkään tahallaan tehnyt, mutta on tuo jotenkin aikuiselta kyllä perseestä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Pakko heittää omakin fiilis tähän väliin.

Matseissa ollut hiljaisempaa tällä kaudella, mutta voiko kyseessä olla ns. ”murroskausi”, eli harmaa aika ennen kuin uudet soihdun kantajat nousevat esiin?

Mua ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta vaikka runkosarjassa ollaan turvat kiinni, sillä pleijareissa Nordis herää aina eloon.

Se on aika lailla näin. Peli alkaa 18:30 ja jos pääset töistä klo 16:00 niin aika kova homma saada itsensä sopivaan moodiin. Sitten keväällä sitä on itsekin monesta syystä ihan eri stemmassa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kotipelien tunnelmaan vaikuttaa olennaisesti vastustaja. Näköjään. Ei saa olla liian kova vastustaja, koska silloin on skeida puntissa jo valmiiksi ja pelätään kovasti sitä vastustajan mahdollisesti tekemää avausmaalia. Jos itse mennään johtoon, pelätään vastustajan tasoitusta. Vastustaja ei myöskään saa olla mikään HMV-jengi, koska sellaiset eivät vain jaksa sytyttää. Myöskään sarjan heikoimmat jengit eivät kiihota äänijänteitä, koska peli ei käytännössä koskaan ole ekan minuutin jälkeen 3-0. Vähintään.

Kärpät on usein ihan jees vastustaja. Silloin on usein kova meno. Paitsi, jos porot voittaa.

On kyllä hankalaa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Pikkujoulujengi tosiaan pilaa kyllä hyvin konsertit ja matsit jne. Lauantaina F3:ssa joku laattasi osittain edellä istuvan selkään. Ei tietenkään tahallaan tehnyt, mutta on tuo jotenkin aikuiselta kyllä perseestä.
Ja uhrin ilta on täysin pilalla. Tiedän kokemuksesta.
Nimim. Suihkun kautta jatkoille tuskin ehti ja fiilis oli kyllä jostain, en kerro mistä.
Edit: Vielä jatkona, en ollut ainoa uhri. Meitä oli ainakin neljä.
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kyllä se aikoinaan niin taisi olla, ettei yksikään pelaaja ollut mukana taistoissa, jos hän ajatteli että antaa palaa vaan poikkareilla, kyllä mä kestän. Tai päinvastoin, ei olisi hyväksynyt poikkaria tai vastaavaa, ilman jonkinlaista, edes vähäistä, fyysistä palautetta. Mutta se aika on aika, on aika, on aika kaukana.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kun on fanikatsomosta puhuttu niin ymmärrän että jos se on tyhjä niin on hiljaista mutta että se on myyty loppuun ja on silti hiljaista, se tuntuu oudolta. Jos ostaisin itse lipun tai tsetin fanikatsomoon, en kehtaisi olla hiljaa. Silloin painetaan bulilla.

Toivottavasti sukupolven vaihdos aikanaan tuo lisää höpinää töttöröön.
 

Jo

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos katsomossa on keski-ikä yli 60v ja istutaan hiljaa paremmissa purjehdusvaatteissa, niin mitä voitte odottaa.
Menet pelipaita päällä ja taputat, niin katsovat pahasti että, mitä tuo huligaani tekee täällä pilaamassa heidän illan. Puhelimessa menossa myös on tärkeämpi pasianssi peli tai suoratoisto elokuva, joka on jäällä tapahtuvaa peliä tärkeämpi. Myös että erätaulolle mennään 5min ennakkoon ja tullaan 5min myöhässä kertoo omaa totuuttaan katsojista. (Nämä esimerkit on faktoja kahdesta edellisestä pelistä)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös