Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 082 221
  • 4 627

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä on jännä seurata.

On muuten ollu aika jännä ilmiö futiksen puolella liittyen kingeihin - vastaa tän palstan yleistä "vanhenin juuri kymmenellä vuodella" -linjaa: vaikka bandista ei ole maalattu uudestaan ja muutama keskeinen ja innokkain hahmo on vetäytynyt näköjään takavasemmalle (sääli) ja somekanavat vaihtoivat nimea, katsojiahan siinä keskeisessä ryhmässä on ensimmäisen demonstratiivisen himapelin jälkeen ollut ihan yhtä paljon, tai jopa enemmän - ainakin näitä nuorempia ovat nykyisin jatkaneet saaneet rekrytoitua mukaan viime matseihin reilusti. Erikoiseksi asian tästä koodistonäkökulmasta tekee se, että kingien tunnukset on ihan näkyvästi vaatteissa esillä edelleen ja laulut (mm me ollaan stadin kingit jne.) ovat edelleen voimakkaasti mukana. Miellyttänee jatkoajan suurta yleisöä. Eli pelkäämäni hajaannusta ei varmaan tapahdu, vaan porukka vaan nuorenee, ja muutamien vetäytyminen menee normaaliin, jo aiemmin muista syistä (lienee joku kolmas sukupolvi nyt ytimessä) tapahtuneen kausivaihtelun piikkiin. Uutta vastaavaa tyhjästä nousevaa porukkaa kun ei Suomeen saisi aikaiseksi millään, alle kymmenen viidentoista vuoden systemaattista kasvua. Nyt tohon on hyvä rakentaa junnujen toimesta ja laittaa vaan uusi nimi kehiin (vaikka se jonkun ehdottama ja eräässäkin pride-myönteisessä chantissa jo vuosia primottu "Häijyt sällit"...). Sitä en usko, että Stadin kingit nimenä palaa, olis ton koodiston mukaan aika härski veto, vaan se palaa erisnimestä kuvailevaksi termiksi.

(Tietoahan mulla ei ole: Itse olen siellä laidalla mekastanut alusta asti, mutta vain kolehtikassa- ja säännöllisenä mobilepay-lahjoittajana. Kunnioitus niitä tifoja väkrääviä, kaikissa matseissa kiertäviä soihtujen salakuljettajia ja heidän tekemää duuniaan kohtaan on iso ja haluan edes fyrkalla osallistua ja tukea toimintaa, kun muuten olen tietty yli-ikäinen. Ja samalla kunnioitus on myös sitä koodistoa kohtaan - jokainen valitsee leikkinsä ja niitä koskevat sääntönsä itse, kysehän ei ole virkamiestoiminnasta - jos on siistiä tehdä kuin italialaiset, niin siitä vaan, niin mäkin teen esimerkiksi ruoanlaitossa. Kingithän on aidosti seurasta riippumaton toimija, mitä esim IFK fans ei ole.)
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanoivat etteivät halua sanan "ultra" olevan assosioitu IFK:n kanssa.
Nyt jotenkin haiskahtaa tämä. En väitä ettei voisi olla totta, mutta mitä vittua?

Miksi ex kingit jotenkin kollektiivina puuttuisi joidenkin junnujen bandikseen ja mikä ”oikeus” heillä siihen edes olisi? Ultra-sanana ei taida olla mitenkään patentoitu :D

Samoin tuo etteivät ”halua ultra sanan olevan assosioitu IFK:n kanssa”, nii miksiköhän helvetissä sitten koko 20v historian aikana enemmistö kingien sisäpiirijäsenistä on jollain tapaa identifioinut itsensä ultraksi sekä itse mobi noudattanut ultrakoodistoa yms.

Mun mielestä ultra-sanassa ei ole mitään pahaa eikä pienintäkään negatiivista klangia. Toki sitä ei sovi ehkä yhdistää porukoihin joissa ei ole mitään hulinointia näkyvissä.

En siis vain käsitä että mitä vittua nyt taas tapahtuu :D kuulostaa täysin absurdilta.

Muutoin junnumobeille älyttömän isoa peukkua nyt ja aina!
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Nyt jotenkin haiskahtaa tämä. En väitä ettei voisi olla totta, mutta mitä vittua?

Miksi ex kingit jotenkin kollektiivina puuttuisi joidenkin junnujen bandikseen ja mikä ”oikeus” heillä siihen edes olisi? Ultra-sanana ei taida olla mitenkään patentoitu :D

Samoin tuo etteivät ”halua ultra sanan olevan assosioitu IFK:n kanssa”, nii miksiköhän helvetissä sitten koko 20v historian aikana enemmistö kingien sisäpiirijäsenistä on jollain tapaa identifioinut itsensä ultraksi sekä itse mobi noudattanut ultrakoodistoa yms.

Mun mielestä ultra-sanassa ei ole mitään pahaa eikä pienintäkään negatiivista klangia. Toki sitä ei sovi ehkä yhdistää porukoihin joissa ei ole mitään hulinointia näkyvissä.

En siis vain käsitä että mitä vittua nyt taas tapahtuu :D kuulostaa täysin absurdilta.

Muutoin junnumobeille älyttömän isoa peukkua nyt ja aina!
Röda ultras olisi täydellinen nimi tälle uudelle faniporukalle. Jos halutaan uudistaa IFKn fanikulttuuria niin se tapahtuu nuorten voimalla. Se fanikulttuuri ei muutu jos siellä jotkut samat naamat fanikulmassa seisovat kädet taskussa hiljaa.

Röda Ultras loisi mahtavan pohjan uudelle fanikulttuurille ja siellä olisi sitten tulevaisuudessa kaikki innokkaimmat ja silloinhan KAIKKI huutavat täysillä. Eiköhän ääntä ala tulla vähän rähäkämmin sen tapahtuessa
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
En ehkäpä ymmärrä tuosta skenestä tarpeeksi mutta itse olen oppinut yhdistämään "ultra" sanan aina siihen ryhmään eri seurojen faneja jotka aiheuttavat rähinöitä & mellakoita.
En tajua sen ihannointia, enkä toivo näkeväni mitään sen suuntaista Nordiksella (tai missään muuallakaan).
Joten jos Ultrat tuovat mukana noita älyttömyyksiä, niin ei kiitos.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Olin lukevinani jostain että täällä piti tulla Oktoberfest-teemaista livemusiikkia. Joku duo veti äsken akustisesti Miljoonasateen "Mayday, mayday". Torvisoittokunta, missä pelaa!?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Olin lukevinani jostain että täällä piti tulla Oktoberfest-teemaista livemusiikkia. Joku duo veti äsken akustisesti Miljoonasateen "Mayday, mayday". Torvisoittokunta, missä pelaa!?
Ei perkele ollut jodlausta tai saksalaisia juomalauluja. En jäänyt juomaan euron bissejä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Miten muuten oktoberfest oli toteutettu?
Myyjätytöillä oli sellaiset halvan oloiset, ehkä Tokmannista ostetut dirndlit päällä, litran lasituoppeja, ja tosiaan tuo akustinen duo joka veti tunnettuja rock-kappaleita. Pitkät pöydät, ja safkaa joka sekään ei suoranaisesti liittynyt Oktoberfestiin. Sitten Brewer's Streetin yllä sellainen lakanahässäkkä, joka ilmeisesti kuvasti teltassa olemista. Hyvin halpaversio mutta myynti näytti käyvän torstaiksi hyvin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen kauden avaus hallilla, ja vaikutuin HIFK:n introvideosta jumbolla. Onko tietoa mikä biisi kyseessä? Muutenkin todella tyylikäs pätkä, olis hienoa jos tää löytyis youtubesta!
Tämä on muuten erittäin onnistunut teos. Fiilis nousee samantien ja biisivalinta ihan täydellinen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Myyjätytöillä oli sellaiset halvan oloiset, ehkä Tokmannista ostetut dirndlit päällä, litran lasituoppeja, ja tosiaan tuo akustinen duo joka veti tunnettuja rock-kappaleita. Pitkät pöydät, ja safkaa joka sekään ei suoranaisesti liittynyt Oktoberfestiin. Sitten Brewer's Streetin yllä sellainen lakanahässäkkä, joka ilmeisesti kuvasti teltassa olemista. Hyvin halpaversio mutta myynti näytti käyvän torstaiksi hyvin.

Mun mielestä ihan hyvä setti oli kaikkinensa :)

Niistä halvoista pelin jälkeisistä 1€ juomista tuli mieleen tällanen pieni opiskeluajan kevennys, jos sallitte aurinkoiseen perjantaihin. Ei se mitään, kerron sen silti, kuten Peter Nyman tykkäsi sanoa :D
v.2000 oli vielä markat käytössä, ja ex-kotikaupungissani yhdessä menomestassa oli 10mk tuopit tiettynä aikana. Yksi tuttavani kertoi että oli ollut vähän riitaa kotona, ja vaimo (tai naisystävä mikävaan) oli jämäkästi sanonut, että nyt sitten valitset joko minut tai noi hemmetin kympinpäivät. Tämä tuttu kertoi että vastaus tuli alle 3 sekunnin: "otetaan kympinpäivät". Luotan että hyvä päätös :D
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Eilen kauden avaus hallilla, ja vaikutuin HIFK:n introvideosta jumbolla. Onko tietoa mikä biisi kyseessä? Muutenkin todella tyylikäs pätkä, olis hienoa jos tää löytyis youtubesta!
Mikäli kappale ei ole muuttunut edeltävästä kotiottelusta niin Journey - Separate Ways (Worlds Apart):



Vielä tarkennettuna kyseessä tämä versio kappaleesta:





On kyllä hieno.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Ei perkele ollut jodlausta tai saksalaisia juomalauluja. En jäänyt juomaan euron bissejä.
Mäkin olin pettynyt siihen että iloinen torvihumppa puuttui, ei se duokaan ihan huono ollut,
mutta ei oikein istunut tilaisuuden henkeen. Minäkään en jäänyt juomaan koska arkisin
ei yksinkertaisesti vaan kerkiä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mäkin olin pettynyt siihen että iloinen torvihumppa puuttui, ei se duokaan ihan huono ollut,
mutta ei oikein istunut tilaisuuden henkeen. Minäkään en jäänyt juomaan koska arkisin
ei yksinkertaisesti vaan kerkiä.
Joo ei se juomatta jättäminen välttämättä ollut yhteydessä mihinkään mainittuun asiaan tai jonkun asian puuttumiseen.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös