Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 082 265
  • 4 627

Juubelii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä diggasin. Siis, c'mon, kyse oli yhdestä ottelusta. Käsittääkseni kaikenlaisiin ysäri/kasari jne. teemailtoihin kuuluu tietynlainen överiksi vetäminen, joten oli ihan hauska kuulla esim. korneja Eurodance-biisejä.

1. erän petopaitoja voitaisiin käyttää tulevilla kausilla useamminkin.

Tähän oli helppo samaistua. Virkistävä ilta! Erityismaininta tähän petopaitakommenttiin, toivoisin todella että tämä toteutuisi.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Teemaillatkin voi vetää tyylillä. Mun mielestä, näin töllöstä tsiigattuna/kuunneltuna, eilinen ei ollut ihan se paras totetutus. IFK:n tekemistä näissä jutuissa yleensä leimaa tyylitaju ja tällä kertaa sitä ei mielestäni saavutettu ainakaan hallimusan puolesta.

Aika paljon on noita kasarin/ysärin rockvetoja joita mä muistan hallilta mitä ei oo kuultu vuosiin. Oisko voinut soittaa vaikka niitä? Kyllä toi eurodance on enemmän maakuntien juttu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mä diggasin. Siis, c'mon, kyse oli yhdestä ottelusta. Käsittääkseni kaikenlaisiin ysäri/kasari jne. teemailtoihin kuuluu tietynlainen överiksi vetäminen, joten oli ihan hauska kuulla esim. korneja Eurodance-biisejä.

1. erän petopaitoja voitaisiin käyttää tulevilla kausilla useamminkin.

No joo todellakin, ihan hauskahan tuo oli kaiken vakavan kiekkokritiikin keskellä. Piti saada vähän ysärin pumppaus -meininkiä ja nostalgiaa, ja hyvin toimi, kun vaan yhdestä pelistä kyse. Jäin vielä odottelemaan voiton jälkeen "cotton eye joe":ta :)

On sen verran kovin tuo lätkä vituttanut, että hyvää teki saada annos lumoa ja hyvä peli tähän kohtaan.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olin tätä keskustelua tavallaan avaamassa, niin todettakoon nyt se että suurinosa tuosta eilenkin soitetusta musiikista oli erittäin hyvää itselle uppoavaa, mutta ei vaan juurikaan toimi Nordiksen kaltaisessa ympäristössä ja tunnelmassa.

Mutta sekin pakko todeta samaan hengenvetoon, että en ole ikinä nähnyt Nordiksella niin paljon ottelun aikana tanssivia katsojia mitä eilen oli. Joten kyllä se kuitenkin tietyllä tavalla upposi kansaan, ja sehän kuitenkin päivänpäätteeksi lienee se tärkein.

Isossa kuvassa en lähtisi muuttamaan musiikkilinjaa ollenkaan, mutta jos vaikka kerran kaksi kaudessa vetää jonkun ysäriteemapelin, niin ei se nyt maailmaa kaada.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mutta sekin pakko todeta samaan hengenvetoon, että en ole ikinä nähnyt Nordiksella niin paljon ottelun aikana tanssivia katsojia mitä eilen oli.
Seuraavaksi sitten "Dance cam" kehiin johon törmäsin ensi kertaa viime viikolla Tampereella. Melko vaivaannuttavaa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Seuraavaksi sitten "Dance cam" kehiin johon törmäsin ensi kertaa viime viikolla Tampereella. Melko vaivaannuttavaa.

Tämä se pelko kait on, että tuon paskan musan lisäksi tuodaan kaikkea ihmeellistä oheisjuttua. Ei jatkoon.
Tuolloin ysäri-iltana tajusi miten suuri merkitys sillä musalla oikeasti on, jos hallissa soisi ysäri-illan kaltainen paska niin enpä usko että olisin kausikorttilainen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tuolloin ysäri-iltana tajusi miten suuri merkitys sillä musalla oikeasti on, jos hallissa soisi ysäri-illan kaltainen paska niin enpä usko että olisin kausikorttilainen.
Tuo on muuten totta. Vaikeaa olisi kuunnella tuota huttua illasta toiseen. Laitoinkin heti Spotifystä "HIFK hallibiisit 2016 ->" -soittolistan soimaan, niin alkaa pääsemään fiilikseen duunin lomassa.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Tämä se pelko kait on, että tuon paskan musan lisäksi tuodaan kaikkea ihmeellistä oheisjuttua. Ei jatkoon.
Mielestäni oheisjututkin voivat olla ihan ok, kun ne tehdään tyylillä.
Esim. joskus katsomosta haastateltiin säännöllisesti katsojia, jotka saivat palkinnon Gigantilta(?). Ei mitään ihmeellistä, mutta ei häirinnytkään. Mitään amerikkalaisia hassuttelu-cameja tuskin kukaan haluaa.

Silti ottelutapahtumaa pitäisi voida ja uskaltaa kehittää, mutta IFK:n tyylistä pitäen kiinni. Nyt kaikki on pysynyt käytännössä samana viimeiset suunnilleen 20 vuotta, ainoastaan yleisö on vanhentunut mukana.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Silti ottelutapahtumaa pitäisi voida ja uskaltaa kehittää, mutta IFK:n tyylistä pitäen kiinni. Nyt kaikki on pysynyt käytännössä samana viimeiset suunnilleen 20 vuotta, ainoastaan yleisö on vanhentunut mukana.

Olet oikeassa, enkä itse ainakaan osaa sanoa minkälaisia ne uudistukset tulisi olla. Nykytilan riskinä tosiaan on se ettei halliin saada nuoria kun kaikessa on vanhentunut fiiilis. Toisaalta jotenkin itse toivoisi että se peli olisi edelleen se joka sinne hallille vetää eikä mitkään sirkustemput sen ympärillä.
 

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City
Otetaan vielä mallia böndeltä. Aina kun Edarit tekevät maalin Mikke kuuluttaaa maalintekijän etunimen ja yleisö vastaa sukunimellä. Otetaanko myös läpsyttimet käyttöön??
Ja sitten vielä Krista Siegfrieds suomenruotsalaisena huudattamaan yleisöä ihan ihquna, ja vetämään IFK-henkistä onnenpyörää Liigan katkoilla
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Toisaalta jotenkin itse toivoisi että se peli olisi edelleen se joka sinne hallille vetää eikä mitkään sirkustemput sen ympärillä.
Itsellä tästä sama fiilis, mutta taitaa vain ajan muutos ja kova kilpailu ihmisten vapaa-ajasta ajaa siihen, että oheistemppuja vaaditaan ja tarvitaan. Varsinkaan kun pelin evoluution myötä mitään "aina sattuu ja tapahtuu"-markkinointiakaan ei voi enää käyttää.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Mä en nää, että oikeastaan mitään pitäisi uudistaa. Siis hallivalot pitäisi tuoda 2020-luvulle ja ledivalosysteemejä pitäisi olla enemmän, mutta mitään muuta ei mun mielestä tarvitsisi uudistaa. Mun mielestä koko HIFK:n vetovoima perustuu perinteisiin, rokkimusaan ja hyvään tunnelmaan.

Hienot halli- ja ledivalot toisivat sitä siisteyttä näille katsojille, jotka eivät niinkään lätkästä välitä. Ei mikään hikinen dancecam tai joku erilainen musiikki.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Mun mielestä koko HIFK:n vetovoima perustuu perinteisiin, rokkimusaan ja hyvään tunnelmaan.
Mutta vetovoima kehen? Tällainen keski-ikäistyvä elinikäispatu kuten allekirjoittanut on nykymenoon ihan tyytyväinen, mutta vetääkö nostalgia, Nordiksen patina ja nykykiekon kliinisyys nuorempiin sukupolviin?
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Mutta vetovoima kehen? Tällainen keski-ikäistyvä elinikäispatu kuten allekirjoittanut on nykymenoon ihan tyytyväinen, mutta vetääkö nostalgia, Nordiksen patina ja nykykiekon kliinisyys nuorempiin sukupolviin?
Meikäläinen syttyy IFKn ottelutapahtumaan. Rock kuuluu lätkään ja varsinkin IFKn kotihalliin. Ei missään nimessä mitään bönden kaltaista sirkusta meidän toimintaan. Todettakoon, että kuulun nuorempaan sukupolveen. Isältä pojalle, niin se on ainakin mennyt meidän perheessä ja toivottavasti muidenkin.
 

Mikki71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta vetovoima kehen? Tällainen keski-ikäistyvä elinikäispatu kuten allekirjoittanut on nykymenoon ihan tyytyväinen, mutta vetääkö nostalgia, Nordiksen patina ja nykykiekon kliinisyys nuorempiin sukupolviin?
Samaa miettinyt, vaikka mehevää keski-ikää itse elää niin miettii kyllä usein mitä nuorempi asiakaskunta pitää tästä pappa-rokki-meiningistä. Voisin jopa sanoa ettei paljoakaan. Jotain kuulopuheitakin kuultu että samalla lailla mitä me pidetään Dino-osastoa ummehtuneina nuorempi kaarti pitää tätä vanhan liiton menoa aika väsyneenä...
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Samaa miettinyt, vaikka mehevää keski-ikää itse elää niin miettii kyllä usein mitä nuorempi asiakaskunta pitää tästä pappa-rokki-meiningistä. Voisin jopa sanoa ettei paljoakaan. Jotain kuulopuheitakin kuultu että samalla lailla mitä me pidetään Dino-osastoa ummehtuneina nuorempi kaarti pitää tätä vanhan liiton menoa aika väsyneenä...
Millaisia nämä kuulopuheet olleet? Ihan mielenkiinnosta. Jos täällä (mahdollisesti uudessa hallissa joskus) siirrytään pönde menoon tai nhl tyyliseen showhun itsellä jää siihen koko IFK. Ja tämä vain henkilökohtainen mielipide. Nuorempana hallille meni nimenomaan sen musiikin ja tunnelman vuoksi. Se lähti jo siitä kun popparit haisee eteisessä ja noordiksen oma haju ja ghost riders lähtee soimaan. Ei koskaan tuollaisena alakoululaisena radiosta soiteltu ganesia tai acdc:tä kuin satunnaisia kertoja koska ne kuului hallille. Ja näin oli kaikilla IFK henkisillä nuorena kundina.
Maailma toki muuttuu ja halut sen mukana se on täysin ymmärrettävää. Sen mukana pitää elää mikä itselle missäkin vaiheessa tärkeää.

Hetkeäkään en kuitenkaan usko, että uuden hallin joskus valmistuessa olisi kovinkaan kotoisa olo. Nykyään katsova kansa varmasti haluaa erilaisia tapahtumia mihin itse olen kiinnostunut. Siinä kohtaa pakosta pysähdyttävä onko tuote ja juttu itselle enää niin iso asia. Mutta menestyäkseen kelkassa ja vauhdissa on silti pysyttävä mukana ja sitä tietysti uusi halli vaatii.
 
Viimeksi muokattu:

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Samaa miettinyt, vaikka mehevää keski-ikää itse elää niin miettii kyllä usein mitä nuorempi asiakaskunta pitää tästä pappa-rokki-meiningistä. Voisin jopa sanoa ettei paljoakaan. Jotain kuulopuheitakin kuultu että samalla lailla mitä me pidetään Dino-osastoa ummehtuneina nuorempi kaarti pitää tätä vanhan liiton menoa aika väsyneenä...
Voin hyvin kuvitella, samanlaisena keski-ikäisenä setämiehenä se papparokki sopii minulle
kaikista parhaiten. Muukin menettelee jossain määrin, kunhan IFK ei ikipäivinä ala soittamaan jotain tekno-
tai räppimusaa pelikatkoilla, se on pöndehallien meininkiä eikä sovi Nordikselle.

Kun kuulee sitä 90-luvun musaa hallilla palaa aikakoneessa omaan nuoruuteen, siihen aikaan
kun fleda oli vielä ruskea, ja kroppa vähän solakampi. Sen ajan fanipaitakin on komerossa, mutta
ei se enää meinaa mahtua päälle , se on nyt arvokas muistoesine KOFF 1-teksteineen.

Ja kun Micke joskus eläköityy niin tilalle pitää saada vastaavan tyylinen kaveri, ei ikipäivinä
mitään hyperventiloivaa mylvijää kuten lähes kaikissa muissa halleissa on kuuluttamassa.

Yksi merkittävä muutos on fanikatsomon rumpu, se oli aikoinaan täysin bannattu juttu
joka oli vahvasti profiloitunut pöndelle, sitä oltaisiin silloin ysärillä pidetty lähes tulkoon
pyhäinhäväistyksenä. Espoolaiselle rumpalille naureskeltiin, ja Jyväskyläläisten
sotilasparaatia muistuttavaa rummuttelua kauhisteltiin. Muistan olleeni joskus tyyliin
99-00 kaudella Jyskälässä, ja mietittiin että voi saatana näitä pöndejä kun ne jaksaa sitä
paukuttelua joka ikisen sekunnin koko matsin aikana.
 
Viimeksi muokattu:

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Meikäläinen syttyy IFKn ottelutapahtumaan. Rock kuuluu lätkään ja varsinkin IFKn kotihalliin. Ei missään nimessä mitään bönden kaltaista sirkusta meidän toimintaan. Todettakoon, että kuulun nuorempaan sukupolveen. Isältä pojalle, niin se on ainakin mennyt meidän perheessä ja toivottavasti muidenkin.
Meillä se on myös mennyt isältä vaimolle ja tyttärille. Ihan mainiosti kelpaa tuollaisenaan. Toki onhan soittolista vuosien varrella kehittynytkin, mutta hillitysti. Ja se on oikea tapa se.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Samaa miettinyt, vaikka mehevää keski-ikää itse elää niin miettii kyllä usein mitä nuorempi asiakaskunta pitää tästä pappa-rokki-meiningistä. Voisin jopa sanoa ettei paljoakaan. Jotain kuulopuheitakin kuultu että samalla lailla mitä me pidetään Dino-osastoa ummehtuneina nuorempi kaarti pitää tätä vanhan liiton menoa aika väsyneenä...
Juuri näin se menee. Skidiklubit ja piirrustusnurkat on ihan kivoja, mutta ei kauheesti enää teinejä puhuttele aikuisuuttaan kolkuttelevista puhumattakaan. Väsyneet lihapiirakan, kuivat pitzanpalat, känniset urpot ovat kaikki sitä, mitä nuoremmat kavahtaa. Mutta mitä pitäis tehdä?

Täyttelin just kausikorttilaisille meilatun palautekyselyn, missä on parikin paikkaa kehittämisideoille, mutta aika mitättömäksi oma antini jäi. Fiksumman antaa varmaan runsaasti uusia ideoita...
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Täyttelin just kausikorttilaisille meilatun palautekyselyn, missä on parikin paikkaa kehittämisideoille, mutta aika mitättömäksi oma antini jäi. Fiksumman antaa varmaan runsaasti uusia ideoita...
Sama itsellä, en tainnut siihen mitään laittaa. Toinen mihin en meinannut löytää mitään, oli kohta jossa pyydettiin kuvailemaan kolme huippuhetkeä HIFK:n parissa tällä kaudella. Ei ihan helposti tullut mieleen. Ykköseksi laitoin grillijuhlat. Jotka nekin oli paljon huonommat kun silloin kun olivat etupihalla. No, kakkoseksi raavin viime perjantain Kärppä-voiton, jossa oli ihan hyvä meininki, pl. se musiikki.
 

Moritz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Dallas Stars
Mutta vetovoima kehen? Tällainen keski-ikäistyvä elinikäispatu kuten allekirjoittanut on nykymenoon ihan tyytyväinen, mutta vetääkö nostalgia, Nordiksen patina ja nykykiekon kliinisyys nuorempiin sukupolviin?
Vieraspeleissä käydessä suurin osa halleista tuntuu tunnelmaltaan käytännössä täysin samalta, kun kaikissa pauhaa se sama "junttidisko" joka ikisellä pelikatkolla ja aidosti ja oikeasti en pystyisi nimetä mitään millä joku Jukurien kotimatsi eroaa Pelicansin tai Kärppien matseista muuta kun että hallin penkit ja seinät saattaa olla vähän eri väriset.

Ilves ja Tappara taas pyrkii kopioimaan NHL:än versiota siitä junttidiskosta, käytännössä samaa muovista menoa mitä esim. Ilmalassa on vedetty vuosikausia.

En tiedä kohdistuuko IFK:n "vetovoima" just suoraan johonkin nuorempiin sukupolviin, mutta kyllä mun mielestä vetovoimaa tuo sekin ettei IFK vajoa samaan harmaaseen massaan muiden seurojen kanssa. Toivon todella ettei IFK tähän muoviseen wannabe-NHL meininkiin sorru kun Garden joskus valmistuu.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Vieraspeleissä käydessä suurin osa halleista tuntuu tunnelmaltaan käytännössä täysin samalta, kun kaikissa pauhaa se sama "junttidisko" joka ikisellä pelikatkolla ja aidosti ja oikeasti en pystyisi nimetä mitään millä joku Jukurien kotimatsi eroaa Pelicansin tai Kärppien matseista muuta kun että hallin penkit ja seinät saattaa olla vähän eri väriset.
Pelsuilla oli viime syksynä vielä lisämausteena se täysin moukkamainen otteluisäntä , joka alkuspiikisssään
naureskeli ja ivaili meidän sen hetken vaikeuksille, todella epäkunnioittavaa käytöstä vastustajaa kohtaan.

Eikä kuulemma ollut ensimmäinen kerta kun sama kaveri käyttäytyi tuolla tavalla, siitä taisi tulla
paljon palautetta jopa Pelsujenkin kannattajilta, ja seuraavassa Pelsut-IFK matsissa tämä sama pelle ei ollut
hommissa. Onneksi tuollainen touhu ei ole koskaan kuulunut Nordiksen etiketteihin millään tavalla.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Sama itsellä, en tainnut siihen mitään laittaa. Toinen mihin en meinannut löytää mitään, oli kohta jossa pyydettiin kuvailemaan kolme huippuhetkeä HIFK:n parissa tällä kaudella. Ei ihan helposti tullut mieleen. Ykköseksi laitoin grillijuhlat. Jotka nekin oli paljon huonommat kun silloin kun olivat etupihalla. No, kakkoseksi raavin viime perjantain Kärppä-voiton, jossa oli ihan hyvä meininki, pl. se musiikki.

Tähän vahva sama, paitsi että grilllibileisiin en osallistunut joten niitäkään ei voinut listata, tuon saman Kärppäpelin voiton laitoin ja myöskin negatiivista palautetta musasta. Muita kohokohtia ei tullut millään mieleen, vai laitoinkohan Petopaidat.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Olet oikeassa, enkä itse ainakaan osaa sanoa minkälaisia ne uudistukset tulisi olla. Nykytilan riskinä tosiaan on se ettei halliin saada nuoria kun kaikessa on vanhentunut fiiilis. Toisaalta jotenkin itse toivoisi että se peli olisi edelleen se joka sinne hallille vetää eikä mitkään sirkustemput sen ympärillä.
Lisäksi tsirkut takaisin entistä ehompana. Muillakin jengeillä on cheerleadersejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös