Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 082 180
  • 4 627

DaFlexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
”Oltiin sitkeitä” IFK
Hyvät herrat, oltaisiin tulossa huomenna hallille F8 katsomoon tsekkaamaan matsia.

Mä en oo aikasemmin ollu Nordiksella meiän keskinäisessä kohtaamisessa, kerran kannustin kaljaa juomalla HIFKin voittoon olikohan Saipasta joskus vuos sitte (ei tarvi kiitellä), silloin en toki Lahilaisena tunnustanu väriä, mutta huomenna meinasin vetää pelipuseroa päälle.

Mulla on monia kavereita, ketkä kannustaa HIFKiä ja he ovat kertoneet, että hallilla kannattaa Pelicans kannattajana olla ihan hissukseen ja jättää fanikamat himaan, eikai tämä nyt oikeesti pidä paikkaansa?

Joka tapauksessa tulee vielä upea sarja, mun unelma olis ollu HIFK vastaan finaaleissa, sillä eihän mikää muu jengi sytytä niinku HIFK.
Kaikki kunnioitus siis teille, upea organisaatio ja mielestäni Suomen parhaiten brändätty jengi.

Nyt nautitaan!
Ei tietenkää. Älä nyt fanikatsomoon mee pelsukamojen kanssa riehumaan jos et halua keskisormia sun muita. Mutta varmasti huomenna on hyvä tunnelma hallissa. Lahteen ei ole pitkä matka ja kyseessä on playoff-viikonloppupeli niin varmasti on paljon pelsufaneja paikalla. Hyvää matsii!
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Mulla on monia kavereita, ketkä kannustaa HIFKiä ja he ovat kertoneet, että hallilla kannattaa Pelicans kannattajana olla ihan hissukseen ja jättää fanikamat himaan, eikai tämä nyt oikeesti pidä paikkaansa?
No ei pidä, kyllä Nordiksella on aina suvaittu kaikkien värien kannattajia, omat kamat päälle
vaan, ei siinä ole mitään mistä pitäisi aristella.

Onhan sitä teidänkin hallissa kuljettu punapaidassa, vuoroin vieraissa. Eilen en tosin
ollut läsnä, mutta huomenna ehdottomasti.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei tietenkää. Älä nyt fanikatsomoon mee pelsukamojen kanssa riehumaan jos et halua keskisormia sun muita. Mutta varmasti huomenna on hyvä tunnelma hallissa. Lahteen ei ole pitkä matka ja kyseessä on playoff-viikonloppupeli niin varmasti on paljon pelsufaneja paikalla. Hyvää matsii!

Joo, mä oon aina kokenu et laji yhdistää, kaikki turha provokaatio tuntemattomille on vähän turhaa.

Ainoa toki, mikä pisti vituttamaan aika isosti oli toi teiän tuote.
Juomat, fanikamat yms pysty kaikki tilaamaa etukäteen ku Lahessa lähinnä mietitään et mitä Sibyllan nakkia laitetaa leivän väliin.
Voitas hyvinki ottaa mallia tosta.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Juomat, fanikamat yms pysty kaikki tilaamaa etukäteen ku Lahessa lähinnä mietitään et mitä Sibyllan nakkia laitetaa leivän väliin.
Voitas hyvinki ottaa mallia tosta.
Toissa kaudella kun tuskastuneena jonotin bisseä erätauolla siellä teidän hallin alakerran baarissa,
niin joku teidän kannattaja mainitsi että siellä on töissä yhtä paljon väkeä puolityhjässä arkipelissä,
kun täpötäydessä lauantaipelissä, ja homma on siksi niin hidasta, seuraavalla kerralla ostin siitä
käytävältä, niin meni paljon sujuvammin.

Se etukäteistilaus on ihan hyvä juttu, säästää paljon aikaa jos ottaa sen.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toissa kaudella kun tuskastuneena jonotin bisseä erätauolla siellä teidän hallin alakerran baarissa,
niin joku teidän kannattaja mainitsi että siellä on töissä yhtä paljon väkeä puolityhjässä arkipelissä,
kun täpötäydessä lauantaipelissä, ja homma on siksi niin hidasta, seuraavalla kerralla ostin siitä
käytävältä, niin meni paljon sujuvammin.

Se etukäteistilaus on ihan hyvä juttu, säästää paljon aikaa jos ottaa sen.

Niin ja onhan toi Lahen päädyn meininki muutenki aika ysäriltä, mä näkisin et pitäs pistää ne spotit vuokralle ja pyrkii sitä kautta kehittämään toimintaa.
Lahessa ei tällä hetkellä oikeen toimi ruoka, eikä juomapuoli matsin aikana.
Mä nappasin siitä käytävältä kans viimematsissa lämpimän lonkeron, oli ihan mielenkiintonen elämys.

Joo me tilattii kahen janosuun koko matsin juomat suoraan siitä, saa nähä riittääkö :D
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Niin ja onhan toi Lahen päädyn meininki muutenki aika ysäriltä, mä näkisin et pitäs pistää ne spotit vuokralle ja pyrkii sitä kautta kehittämään toimintaa.
Lahessa ei tällä hetkellä oikeen toimi ruoka, eikä juomapuoli matsin aikana.
Nordiksella hommat parani aika lailla kun HIFK otti catering-toiminnan omaan hoitoonsa
Red Events-nimisen tytäryhtiön kautta, ruokavalikoimakin tuli paljon paremmaksi.

Ota huomenna Roslundin burgeri, suosittelen :)
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on monia kavereita, ketkä kannustaa HIFKiä ja he ovat kertoneet, että hallilla kannattaa Pelicans kannattajana olla ihan hissukseen ja jättää fanikamat himaan, eikai tämä nyt oikeesti pidä paikkaansa?

Aina voi osua joku väärä tyyppi väärällä hetkellä kohdalle, mutta en ole koskaan nähnyt, että hallilla olisi vierasfanille tehty jotain tai edes huudeltu erityisemmin. Nordiksella on aina runsaasti vastustajan faneja jo sen takia, että iso osa pk-seudun asukkaista on jostain muualta.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Aina voi osua joku väärä tyyppi väärällä hetkellä kohdalle, mutta en ole koskaan nähnyt, että hallilla olisi vierasfanille tehty jotain tai edes huudeltu erityisemmin.
Juu, mulla on kokemusta tuosta ilmiöstä, mutta se tapahtui Espoossa. Järkkäreiden saattamana ulos
menossa ollut kotijoukkueen kannattaja halusi vielä lyödä jotakuta, joten hän yritti motata ekaa vastaan
tulevaa vierasjoukkueen kannattajaa, eli minua.

Onnistuin väistämään lyönnin, enkä lähtenyt mukaan hippaan, ja järkkärit ottivat kaverin sen jälkeen tiukempaan talutusotteeseen.
 
Viimeksi muokattu:

Zamppaaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keskiviikkona ajattelin että tulisin tiistaina Nordikselle katsomaan playoff kiekkoa, harmi vain keskiviikko ja tämän illan kaksi erää on vahvasti ajanut fiiliksen alas, joten taidan jättää tulematta.

En muista myöskään television välityksellä katsoneeni että playoff pelissä näin laimea tunnelma hallissa, en voi syyttää, enemminkin toivotan teille voimia.

Yksi toive minulla on fanikatsomolle? Olisiko mitenkään mahdollista tehdä kato ottelussa tai ainakin lakanat jossa vaaditaan seuraa tulemaan miksi tätä seuraa on ohjattu päin persettä ja toisessa alkamassa vaadittaisiin Peltoselle sekä Salmelaiselle potkuja.

Minulla ei ole taitoa lähteä tekemään kyseisiä, mutta voin osallistua kustannuksiin.

Tämä seura on nykyään hengetön, munaton, hajuton, mauton. Pahinta on se että peliä seuratessa itselläni on kuollut fiilis, vastustajan maalit tai pelitilanteet ei oikeastaan aiheuta enää minkään näköistä tunnetta itsessä, ihan kun seuraisi jotain tusina joukkueiden peliä.
 

NuoriSkloddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
RELEASEBULI
Vittu jos kehtaavat tänään "Nothing is Over" videon laittaa pyörimään niin menettää viimeistään silloin sekin upea pätkä merkityksensä. Tippa linssissä faijaa halaten sitä ensimmäistä kertaa 2011 tsiigattiin ja tälläisellä paskalla se sitten varmaan häpäistään.
 

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vittu jos kehtaavat tänään "Nothing is Over" videon laittaa pyörimään niin menettää viimeistään silloin sekin upea pätkä merkityksensä. Tippa linssissä faijaa halaten sitä ensimmäistä kertaa 2011 tsiigattiin ja tälläisellä paskalla se sitten varmaan häpäistään.

No sieltähän se nyt tuli..
 

Punanekolme

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi helvetissä IFK:n capolla on päälläänsä jotkut saatanan led valot? Täys juntti.

En muutenkaan ymmärrä miten yhdellä liigan suurimmista joukkueista voi olla näin huono fanikatsomo/fanikulttuuri? Tottakai fanikatsomon työntäminen nurkkaan vaikuttaa. Ja aivan käsittämätöntä miksi suuria lippuja ei pelin aikana saa heiluttaa?? Valittaako oikeasti fanikatsomon fossiilit etteivät näe peliä? Ei jeesus ulos tollaset. Hävetkää
 

NuoriSkloddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
RELEASEBULI
Miksi helvetissä IFK:n capolla on päälläänsä jotkut saatanan led valot? Täys juntti.

En muutenkaan ymmärrä miten yhdellä liigan suurimmista joukkueista voi olla näin huono fanikatsomo/fanikulttuuri? Tottakai fanikatsomon työntäminen nurkkaan vaikuttaa. Ja aivan käsittämätöntä miksi suuria lippuja ei pelin aikana saa heiluttaa?? Valittaako oikeasti fanikatsomon fossiilit etteivät näe peliä? Ei jeesus ulos tollaset. Hävetkää
Tämä toki vain kendossa.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan oikein meille, että Pelicans pääsee jatkoon. Tsiigatkaa nyt, miten paljon enemmän toi menestys noille katsojille tuolla matsissa merkitsee.

Nordis olis ollu tyhjä jo ajat sitten, tuolta ei lähde kukaan. Ja toi noiden kaikki pomppii -pääty - jo toinen jengi peräkkäin suorastaan nöyryyttää esimerkiksi sitä meidän kaikki pomppii ifk:lle -chanttia, kun sportin fanit näytti runkosarjan lopussa myös mallia.

Ei toimi meillä mikään, eikä seura enää merkitse juuri kenellekään mitään muuta kuin paikkaa ottaa kaljat erätauolla ja päästä kilpailemaan nokkeluudessa kommenteilla omasta paskuudesta.

Tervemenoa entiseksi suurseuraksi, jolla ei ole tulevaisuutta kuin enintään joissain pikkulajeissa.

Helvetin hyvä suoritus rapauttaa legendaarinen seura ja sen yhteisö hajuttomaksi, värittömäksi ja mauttomaksi, joka ei eroa muista, vähäisemmistäänkin, kuin enintään sillä, että se on merkityksettömämpi.
 

Karvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avgå alla
Miksi helvetissä IFK:n capolla on päälläänsä jotkut saatanan led valot? Täys juntti.

En muutenkaan ymmärrä miten yhdellä liigan suurimmista joukkueista voi olla näin huono fanikatsomo/fanikulttuuri? Tottakai fanikatsomon työntäminen nurkkaan vaikuttaa. Ja aivan käsittämätöntä miksi suuria lippuja ei pelin aikana saa heiluttaa?? Valittaako oikeasti fanikatsomon fossiilit etteivät näe peliä? Ei jeesus ulos tollaset. Hävetkää

Fanikulmauksen ongelmat hyvin tiivistettynä.

Vieraissa isolla konklaavilla suoritetaan hyvin, mutta kotihallissa ollaan pupukorvat päässä hoilaamassa satunnaisesti ja istuskelemassa halvalla kausarilla. Tällä kaudella muutaman kerran nähnyt kun nuoremmalta kannattajaporukalta lähtee 'ei haluttu' -chäntti, niin tullaan sättimään koko porukka brewer streetin puolelle bisselle. Olen itse vuodesta 2001 käynyt aktiivisesti hallilla ja huomannut, että tämän tyylinen valittaminen on parin viime kauden aikana lisääntynyt oikein kunnolla. Ja se harmittaa suunnattomasti.

Tarvitsisi kannattajaorganisaatiokin pienen myllerryksen, vaikkakin annan respectit vierasreissujen hoitamisesta jne, mutta jossain kohtaa pitää tajuta lopettaa pelleily.

Fossiileille haluaisin sanoa, että jättäkää ne fanikulman kausikortit sellaisille jotka sinne haluaa aidosti mennä luomaan tunnelmaa - voit aikuisena ihmisenä ostaa kausarisi toisesta katsomonosasta, kiitos.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ja aivan käsittämätöntä miksi suuria lippuja ei pelin aikana saa heiluttaa??
Koska jääkiekkoyleisö on yleisesti ottaen kalustetuissa huoneissa kasvatettua väkeä. En keksi yhtään hyvää syytä, miksi noita pitäisi heiluttaa pelin aikana. Ihan vaikka kuinka raivokkaasti kannustaa ja osallistuu chantteihin tai hyppii ja pomppii, niin silti uskallan väittää, että suurin osa lätkämatsiin ja siellä fanikatsomoon saapuneista haluaa kuitenkin nähdä sen helvetin pelin, eikä olla 100% vain osallistujana jossain show’ssa, mikä ei vaikuta mitenkään pelin lopputulokseen.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
uskallan väittää, että suurin osa lätkämatsiin ja siellä fanikatsomoon saapuneista haluaa kuitenkin nähdä sen helvetin pelin, eikä olla 100% vain osallistujana jossain show’ssa, mikä ei vaikuta mitenkään pelin lopputulokseen.
2 kysymystä tästä:

1) oletko varma, että hiljainen halli ja kyllästyneet katsojat ei vaikuta lopputulokseen?

2) Oletko varma, että siinä helvetin pelissä on tällaisenaan jotain nähtävää? Mulla ainakin on vähentynyt vuosikymmenten aikana todella radikaalisti just sen pelin katsominen siellä hallilla.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fossiileille haluaisin sanoa, että jättäkää ne fanikulman kausikortit sellaisille jotka sinne haluaa aidosti mennä luomaan tunnelmaa - voit aikuisena ihmisenä ostaa kausarisi toisesta katsomonosasta, kiitos.
Tämä.


Fanikatsomoon oli tällekin kaudelle melkoinen jono, tuttuni sai kesällä tietoa että varausjonossa oli jotain 100 henkilöä, eli siis he olivat odottamassa josko joku vielä jättäisi uusimatta korttinsa.

Veikkaan että kaikki voittaisi jos nämä turpakiinni kädet puuskassa fanikatsomossa ISTUVAT fossiilit painuisivat muualle ja jättäisivät halvat kortit niitä ansaitseville. Kukaan ei varmaan voi ketään velvoittaa kannattamaan ääneen, joten jää näiden itsensä tajuamisen varaan.

Kyllä siellä oli perjantainakin reilusti nuorta väkeä jotka kannattivat komeasti ääneen, mutta aika paljon siitäkin jää potentiaalia ulosmittaamatta mikäli vähintään 50% katsomosta ei jaksa edes seistä.

Kohtuullisen paska kokemus ensinnäkin itse huutaa ääni käheäksi, huomata miten ympärillä seisovat eivät jaksa edes taputtaa, katsella kun kotijoukkue ripuloi kentällä ja kuulla B-päätyyn asti miten hallin kaukaisimmasta kulmasta huutava vierasfaniporukka pitää ääntä IFK:ta provosoiden ja omia kannustaen. VMP.

Onneksi jalkapallokausi alkaa kunnolla pian, kohta Nordikselta kaikkoavat ne viimeisetkin nuoret joiden harteilla kaikki lepää. Mut ei siinä, lisää vaa ledpossukorvia!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
2 kysymystä tästä:

1) oletko varma, että hiljainen halli ja kyllästyneet katsojat ei vaikuta lopputulokseen?

2) Oletko varma, että siinä helvetin pelissä on tällaisenaan jotain nähtävää? Mulla ainakin on vähentynyt vuosikymmenten aikana todella radikaalisti just sen pelin katsominen siellä hallilla.
Tarkoitin tätä isojen lippujen heiluttelua pelin aikana, en sitä ettäkö kannustus ei vaikuttaisi.

Jos ostaa kausikortin niin kyllä sillä odottaa pelin näkevänsä, vaikka tuote ei olisikaan ihan kunnossa. Se on vähimmäisvaatimus halvemmillakin kausareilla.

fanikatsomossa ISTUVAT
Istuu siellä aika tasaisesti noita nuorempiakin, ei kaikki istujat ole fossiileita. Siellä pitäisi oikeasti jonkun uskottavan henkilön käydä vaan sanomassa istujille, että nyt vittu se perse ylös tai lähde menemään.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Onneksi jalkapallokausi alkaa kunnolla pian, kohta Nordikselta kaikkoavat ne viimeisetkin nuoret joiden harteilla kaikki lepää.
Kyllä, Väiskillä ja Bolliksella nähdään! Ja pelkkiä lauantai-kotimatseja!
 

Karvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avgå alla
Istuu siellä aika tasaisesti noita nuorempiakin, ei kaikki istujat ole fossiileita. Siellä pitäisi oikeasti jonkun uskottavan henkilön käydä vaan sanomassa istujille, että nyt vittu se perse ylös tai lähde menemään.

Täysin totta ja tuota uskottavuutta ei nykyisessä jääkiekon kannattajaorganisaatiossa ole.

Runkosarjapelejä on helvetisti ja aina ei voi olla megameininki, mutta uskon kaikkien tietävän mitä tarkoitan. Välillä viikonloppupeleissäkin jää todella piippuun ja sekin harmittaa.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Fossiileille haluaisin sanoa, että jättäkää ne fanikulman kausikortit sellaisille jotka sinne haluaa aidosti mennä luomaan tunnelmaa - voit aikuisena ihmisenä ostaa kausarisi toisesta katsomonosasta, kiitos.
Kyllä me varttuneemmatkin jaksetaan ihan hyvin osallistua brenoon, tuo on nyt nähdäkseni
vähän niin kun ikärasismia. Ja miten sä määrittelet tuon termin fossiili , mikä olisi mielestäsi sopiva
ikäraja omistaa fanikulman kausikortti, alle 40 vai 30 ?

Olen itse himpun yli 50-vuotias, enkä koe itseäni millään tavalla liian vanhaksi katsomaan
matseja siellä. Kuka tietää jos joskus vaihdan paikkaa, mutta en nyt ainakaan toistaiseksi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös