Visvaisen vitun toivotukset kaikille nastarenkaat über alles -tyypeille. Itse ajelin talveen 2010 asti nastoilla, kunnes silloin ostetussa autossa oli maan mainiot kitkat. Kaksi edellistä talvea on ollut harvinaisen lumisia ja vittumaisia täällä pääkaupunkiseudulla ja kertaakaan en ole joutunut minkäänlaisiin ongelmiin laadukkaiden kitkojen kanssa. Pitänee muistaa, että kitkoja on erilaisia erilaisiin oloihin. Keski-Euroopan kitkat eivät "yllättäen" sovi tänne mitenkään ylimaallisen hyvin, mutta täkäläisiin oloihin suunnitellut kitkat toimivat kuin junan vessa. Vältyn kitkoilla myös tältä 2x vuotiselta renkaidenvaihtohelvetiltä ja kun talvi yllätti autoilijat paskanjauhannalta. Oli muuten melko nautinnollista ajella kitkoilla (ja nelivedolla) töihin eilen kun kulmakunnan taulapäät pelkäsivät kesänakeillaan henkensä edestä -30km/h -nopeuksilla pitkin teitä.
PS. vittuilematta kenellekään, mutta minkä takia pitää itse mennä persvako vilkkuen vaihtamaan renkaita tunnin verran pakkasella pallit huurussa, kun 20 egellä joku muu ne vaihtaa?
PS. vittuilematta kenellekään, mutta minkä takia pitää itse mennä persvako vilkkuen vaihtamaan renkaita tunnin verran pakkasella pallit huurussa, kun 20 egellä joku muu ne vaihtaa?
Vaihdoin eilen renkaat puolessa tunnissa ja tein sen juuri silloin kun se parhaiten sopi aikatauluihini. Lisäksi tuo oli hauskaa puuhastelua pojan kanssa. Vastaavasti liikkeessä maksan reilusti enemmän kuin 20 euroa ja aikataulut eivät aina natsaa.
Kokonaisajallisesti menee nopeammin itse vaihtamalla....Liikkeessä vaihdattaessa joudun roudaamaan niitä renkaita varastosta takaluukkuun ja takaisin - näpit tai hanskat paskastuu joka tapauksessa.
Jos on 5000m2 tilaa säilytellä nakkeja pitkin pihoja niin se on asia erikseen.
Jaa, no jos tuosta nyt pitää herne vetää nenään, niin ole hyvä vain. Siinä nyt yhdistyy normaalit arjen askareet ja muksun kanssa puuhastelu, ei sen kummempaa, enkä nyt usko, että sunkaan kannattaa siitä mieltäsi pahoittaa.Olipa yllättävää. Lapsen kanssa kivaa jne. Missähän Hotelli Kämpissä olet yleensä käynyt renkaat vaihdattamassa jos ovat maksaneet "reilusti" enemmän kuin 20€? 25€?
Miksei tuon voi tehdä 24 asteisessa 60 neliön autotallissa samalla kun ottaa pari kaljaa? Ei tarvi minkään rasvakouraduunarin kanssa olla missään tekemisissä. Luottokortit tai vaihtorahat ihan öljyisiä kuitenkin (toki voi lykätä satasen ja sanoa että pidä loput)Edelleen jos joku haluaa nähdä sen vaivan että turaa viikonloppuna renkaita kädet paskassa pakkasessa niin pitäköön tunkkinsa.
24 asteisessa 60 neliön autotallissa
Aika lämmin talli
Ei mene. Luulisi Stadia-Metropolia-joku turkulainen teku käyneen rakennusinsinöörin saavan renkaat vaihdettua ilman että kädet pitää paskoa liikkeessä. Koskaan, siis KOSKAAN en ole joutunut renkaita vaihdattaessa liikkeessä joutunut niihin koskemaan itse. Useimmiten niihin nääs kuuluu säilytyspalvelu melko nimelliseen hintaan. Jos on 5000m2 tilaa säilytellä nakkeja pitkin pihoja niin se on asia erikseen.
Edelleen jos joku haluaa nähdä sen vaivan että turaa viikonloppuna renkaita kädet paskassa pakkasessa niin pitäköön tunkkinsa.
Ei olisi tullut mieleenkään lähteä kesätassuilla liikenteeseen liukastelemaan vain sen takia että talvirenkaat on säilytyksessä toisella puolella kaupunkia.
Käsittääkseni kitkat lumella ehkä paremmat ovatkin, mutta jos satut mutkaan ajamaan mustaan jäähän, niin kyllä auton lepikosta löydät. Tällainen keli oli juurikin perjantaiaamuna. Jos pakkaset pysyvät pakkasen puolella talvella reippaasti, ei näitä yllättäviä jääkelejä tulekaan ja kitkat hoitavat homman. Yleensä pääkaupunkiseudulla kun se lämpötila pyörii nollan ympärillä, niin saattaa vain tulla yllättäviä tilanteita. Tosin jos kuljettajalla on silmää ja järkeä päässä, niin ihan sama mitkä talvirenkaat on alla.
mutta kun täällä etelässä tuollaisia perjantain kaltaisia kelejä ei ihan kamalasti ole, voisi kyllä omaan autoonkin harkita tuollaisia kun tulee ajankohtaiseksi.
Oliskohan ollut juuri tuo Konttimenttaali, joka Tuulilasin testissä sai melusta joukon parhaan arvosanan, ja Autobildin testissä huonoimman. Tai sitten se oli toisinpäin, tai eri rengas. Kuitenkin, tällaisia eroavaisuuksia testeissä oli, kertonee siitä, että marginaalit ovat pieniä ja muuttujia paljon.Edellinen on siis Ketosen subjektiivinen mielipide, mutta kuitenkin auktoriteetin ollesssa kyseessä tulkitsen asiaa niin, että tässä yritetään ohjata selkeästi lukijoita hankkimaan nastarenkaita. Rengastestien tuloksissa olen myös suppeaa otantaa (omaa edellä mainittua rengashankintaani) tulkiten näkevinäni samaa. Itse olen ajanut yhden talven kitkarenkailla. Oma tuntumani on, että jo muinainen Bridgestone Blizzak oli mukavampi ja hiljaisempi, kuin nykyiset premium-tason nastarenkaat. Syytän kuitenkin rengasvalinnassani itseäni, koskakohan sitä oppisi?