Tunkilla ollut jo käyttöä?

  • 245 755
  • 1 534

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Emon autoon tuli äsken vaihdettua nastarenkaat. Omaani en vaihda ennenkuin pysyvä lumi on satanut.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Emännän autoon tuli vaihdettua aamupäivästä, samalla tuli käytyä sitten pesemässä kottero myöskin :)
Omaan autoon ehkä ensi viikolla, tai sitten ei. Kesäkumet takaa kyllä jo niin sliksit että syytä kai olisi...

Ja joo, meidän talouden molemmissa autoissa kitkat. Itsellä kitkat olleet vuodesta -98, poikkeuksena talvi 07-08.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Visvaisen vitun toivotukset kaikille nastarenkaat über alles -tyypeille. Itse ajelin talveen 2010 asti nastoilla, kunnes silloin ostetussa autossa oli maan mainiot kitkat. Kaksi edellistä talvea on ollut harvinaisen lumisia ja vittumaisia täällä pääkaupunkiseudulla ja kertaakaan en ole joutunut minkäänlaisiin ongelmiin laadukkaiden kitkojen kanssa. Pitänee muistaa, että kitkoja on erilaisia erilaisiin oloihin. Keski-Euroopan kitkat eivät "yllättäen" sovi tänne mitenkään ylimaallisen hyvin, mutta täkäläisiin oloihin suunnitellut kitkat toimivat kuin junan vessa. Vältyn kitkoilla myös tältä 2x vuotiselta renkaidenvaihtohelvetiltä ja kun talvi yllätti autoilijat paskanjauhannalta. Oli muuten melko nautinnollista ajella kitkoilla (ja nelivedolla) töihin eilen kun kulmakunnan taulapäät pelkäsivät kesänakeillaan henkensä edestä -30km/h -nopeuksilla pitkin teitä.

PS. vittuilematta kenellekään, mutta minkä takia pitää itse mennä persvako vilkkuen vaihtamaan renkaita tunnin verran pakkasella pallit huurussa, kun 20 egellä joku muu ne vaihtaa?
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaahas. Pari kuukautta sitten tuli ostettua -99 Astra ja eihän niitä renkaita saanut irti vaikka parin äijän voimin niitä venkoiltiin. Melkoisella vääntövoimalla ne pultit on sinne väännetty. Täytyypä varata aika ammattilaisille, joilla on kunnon laitteet.

Visvaisen vitun toivotukset kaikille nastarenkaat über alles -tyypeille. Itse ajelin talveen 2010 asti nastoilla, kunnes silloin ostetussa autossa oli maan mainiot kitkat. Kaksi edellistä talvea on ollut harvinaisen lumisia ja vittumaisia täällä pääkaupunkiseudulla ja kertaakaan en ole joutunut minkäänlaisiin ongelmiin laadukkaiden kitkojen kanssa. Pitänee muistaa, että kitkoja on erilaisia erilaisiin oloihin. Keski-Euroopan kitkat eivät "yllättäen" sovi tänne mitenkään ylimaallisen hyvin, mutta täkäläisiin oloihin suunnitellut kitkat toimivat kuin junan vessa. Vältyn kitkoilla myös tältä 2x vuotiselta renkaidenvaihtohelvetiltä ja kun talvi yllätti autoilijat paskanjauhannalta. Oli muuten melko nautinnollista ajella kitkoilla (ja nelivedolla) töihin eilen kun kulmakunnan taulapäät pelkäsivät kesänakeillaan henkensä edestä -30km/h -nopeuksilla pitkin teitä.

Käsittääkseni kitkat lumella ehkä paremmat ovatkin, mutta jos satut mutkaan ajamaan mustaan jäähän, niin kyllä auton lepikosta löydät. Tällainen keli oli juurikin perjantaiaamuna. Jos pakkaset pysyvät pakkasen puolella talvella reippaasti, ei näitä yllättäviä jääkelejä tulekaan ja kitkat hoitavat homman. Yleensä pääkaupunkiseudulla kun se lämpötila pyörii nollan ympärillä, niin saattaa vain tulla yllättäviä tilanteita. Tosin jos kuljettajalla on silmää ja järkeä päässä, niin ihan sama mitkä talvirenkaat on alla.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Sen ymmärrän ettei renkaidenvaihto kaikilla onnistu vuorokauden varoitusajalla mutta sitä en ettei osata seurata sääennusteita. Foreca,ilmatieteenlaitos,kuulostaako tutulta. On 5 vrk:n ennusteita ja 10 vrk:n. Lukutaidottomat! Sitten liukastellaan ja vaarannetaan muut. Kusipäät!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
PS. vittuilematta kenellekään, mutta minkä takia pitää itse mennä persvako vilkkuen vaihtamaan renkaita tunnin verran pakkasella pallit huurussa, kun 20 egellä joku muu ne vaihtaa?

Vaihdoin eilen renkaat puolessa tunnissa ja tein sen juuri silloin kun se parhaiten sopi aikatauluihini. Lisäksi tuo oli hauskaa puuhastelua pojan kanssa. Vastaavasti liikkeessä maksan reilusti enemmän kuin 20 euroa ja aikataulut eivät aina natsaa. Mutta tämä on vain mun valintani. Jos ei ole säilytystiloja eikä vaihtoa nopeuttavia laitteita, ymmärrän hyvin liikkeiden käytön. Ja ymmärrän hyvin toki senkin, ettei vain kiinnosta vaihtaa. Mulle tuo vaihto on suurin piirtein kämpän imurointiin vertautuva toimenpide, eli en jaksa siitä maksaa erikseen.
---

Torstaina en ehtinyt käydä appilassa, jossa renkaani ovat ja jossa mulla on käytössä hallitunkki ja kompura, mutta eilen siis nakkasin talvikumit alle. Aamulla sai ajella aika varovasti. Voisin melkein väittää, että eka kertaa pelkäsin itse ratissa ollessani, kun auto lähti yhdessä risteyksessä pienessä alamäessä linkkuun. Onneksi kohdalle sattunut auto tajusi tilanteen ja hiljensi jo hyvissä ajoin. Muutama mäki sattui kohdalle, mutta isoimman kiersin ja pääsin ehjin nahoin duuniin. Päivällä olikin jo sen verran sulanut, että ajoin suoraan vaihtamaan rinkelit.
 
Viimeksi muokattu:

Veijari

Jäsen
PS. vittuilematta kenellekään, mutta minkä takia pitää itse mennä persvako vilkkuen vaihtamaan renkaita tunnin verran pakkasella pallit huurussa, kun 20 egellä joku muu ne vaihtaa?

Kokonaisajallisesti menee nopeammin itse vaihtamalla. Osta kunnon tunkki parilla kympillä biltemasta jolla saa puolet autosta kerrallaan ylös ja paineilmaräikkä kompuran perään toisella mokomalla niin aikaa menee koko hommassa 20 min, renkaiden ja käsien pesuineen. Eikä tarvitse jonotella kyy otsassa puolta vuorokautta rengasliikkeen pihalla kaiken maailman urpojen typeriä juttuja kuunnellen. Liikkeessä vaihdattaessa joudun roudaamaan niitä renkaita varastosta takaluukkuun ja takaisin - näpit tai hanskat paskastuu joka tapauksessa.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Vaihdoin eilen renkaat puolessa tunnissa ja tein sen juuri silloin kun se parhaiten sopi aikatauluihini. Lisäksi tuo oli hauskaa puuhastelua pojan kanssa. Vastaavasti liikkeessä maksan reilusti enemmän kuin 20 euroa ja aikataulut eivät aina natsaa.

Olipa yllättävää. Lapsen kanssa kivaa jne. Missähän Hotelli Kämpissä olet yleensä käynyt renkaat vaihdattamassa jos ovat maksaneet "reilusti" enemmän kuin 20€? 25€?

Kokonaisajallisesti menee nopeammin itse vaihtamalla....Liikkeessä vaihdattaessa joudun roudaamaan niitä renkaita varastosta takaluukkuun ja takaisin - näpit tai hanskat paskastuu joka tapauksessa.

Ei mene. Luulisi Stadia-Metropolia-joku turkulainen teku käyneen rakennusinsinöörin saavan renkaat vaihdettua ilman että kädet pitää paskoa liikkeessä. Koskaan, siis KOSKAAN en ole joutunut renkaita vaihdattaessa liikkeessä joutunut niihin koskemaan itse. Useimmiten niihin nääs kuuluu säilytyspalvelu melko nimelliseen hintaan. Jos on 5000m2 tilaa säilytellä nakkeja pitkin pihoja niin se on asia erikseen.

Edelleen jos joku haluaa nähdä sen vaivan että turaa viikonloppuna renkaita kädet paskassa pakkasessa niin pitäköön tunkkinsa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olipa yllättävää. Lapsen kanssa kivaa jne. Missähän Hotelli Kämpissä olet yleensä käynyt renkaat vaihdattamassa jos ovat maksaneet "reilusti" enemmän kuin 20€? 25€?
Jaa, no jos tuosta nyt pitää herne vetää nenään, niin ole hyvä vain. Siinä nyt yhdistyy normaalit arjen askareet ja muksun kanssa puuhastelu, ei sen kummempaa, enkä nyt usko, että sunkaan kannattaa siitä mieltäsi pahoittaa.

Muistelin, että säilytyksen kanssa hinta olisi ollut viimeksi vaille satasen, kun yhden kauden niitä liikkeessä pidin. Kun appi sanoi, että meidänkin kiekot mahtuvat talliin, niin ajattelin sen satasen säästää, koska mulle tuo vaihtoprosessi ei ole sen kummempi juttu hyvillä tarvekaluilla.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Edelleen jos joku haluaa nähdä sen vaivan että turaa viikonloppuna renkaita kädet paskassa pakkasessa niin pitäköön tunkkinsa.
Miksei tuon voi tehdä 24 asteisessa 60 neliön autotallissa samalla kun ottaa pari kaljaa? Ei tarvi minkään rasvakouraduunarin kanssa olla missään tekemisissä. Luottokortit tai vaihtorahat ihan öljyisiä kuitenkin (toki voi lykätä satasen ja sanoa että pidä loput)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
24 asteisessa 60 neliön autotallissa

Aika lämmin talli.

Se on about yhtä fiksu väittely tämä itse vaihtaminen vs rengasliike kuin nastat vs kitkatkin. Doublepenetraattorilta onnistuu näemmä molemmat sujuvasti.

Terveisin jonkun turkulaisen tekun käynyt rakennusinsinööri, jolla about rajattomasti tilaa säilytellä renkaita.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Aika lämmin talli

Se on katsos lattian kallistus. Ei lämpötila.

Itse operoin liilleen säilytyspalvelulla syystä että tila on rajallinen ja olen tullut siihen tulokseen että jos joudun hakemaan renkaat jostain vaihtoa varten niin samalla sitten ajan jonnekkin ne vaihtamaan.

Tänään aamulla kävin vaihdamattamassa. Meni matkoineen 35 minuuttia. Ilman ajanvarausta.
 

Veijari

Jäsen
Ei mene. Luulisi Stadia-Metropolia-joku turkulainen teku käyneen rakennusinsinöörin saavan renkaat vaihdettua ilman että kädet pitää paskoa liikkeessä. Koskaan, siis KOSKAAN en ole joutunut renkaita vaihdattaessa liikkeessä joutunut niihin koskemaan itse. Useimmiten niihin nääs kuuluu säilytyspalvelu melko nimelliseen hintaan. Jos on 5000m2 tilaa säilytellä nakkeja pitkin pihoja niin se on asia erikseen.

Edelleen jos joku haluaa nähdä sen vaivan että turaa viikonloppuna renkaita kädet paskassa pakkasessa niin pitäköön tunkkinsa.

Etkö saanut poikakaverilta pippeliä lauantaisaunan jälkeen vai mistä johtuu että on herneenpalko nenässä moisesta aiheesta?
Voin kertoa että menee kevyesti 20 minuutissa moinen pikkuhomma. Johtaa siitä että olen elämässäni muutakin fyysistä tottunut tekemään kuin räplännyt tietokoneen hiirtä.

Halpa on paikka jos saat säilytyksen ja vaihdon 20 eurolla, onnea sulle mutta koska multa löytyy autokatoksen varastosta hyvät tilat renkaille ja muulle turhalle niin en näe tarvetta lähteä kuljettamaan niitä kotipihaani pidemmälle. Onpahan sitten talvirenkaat heti käytettävissä, kuten oli perjantai aamuna kun lumen tulo "yllätti" ja piti aamuvarhaisella ennen töihin lähtöä renkaat vaihtaa. Ei olisi tullut mieleenkään lähteä kesätassuilla liikenteeseen liukastelemaan vain sen takia että talvirenkaat on säilytyksessä toisella puolella kaupunkia.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ei olisi tullut mieleenkään lähteä kesätassuilla liikenteeseen liukastelemaan vain sen takia että talvirenkaat on säilytyksessä toisella puolella kaupunkia.

Sormunenkin on lähtenyt.
 

#76

Jäsen
Espoossa vaihto maksoi 35 euroa ja kesti kaikkiaan 40 minuuttia. Kitkat käytössä, niin saattoi ennakoida ruuhkia hyvin.

Rengastestien osalta olen jäänyt kaipaamaan testitulosten viemistä wnemmän käytännön tasolle. Mikäli nastarengas esim pysäyttää auton tietyssä nopeudess lyhyemmällä matkalla kuin kitkarengas, niin paljonko nastojen käyttäjä saa tavallaan lisää reaktioaikaa ja muita vastaavia käytännöllisyyksiä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämän viikonlopun kylmästä säästä on kerrottu säätiedoituksissa yli viikon ajan, mikäli tätä ei ole tiedostanut, ei voi syyttää kuin itseään. Kysymys on välinpitämättömyydestä, ei muusta.

Urakka, kolme autoa ja hevosperäkärry, 14 rengasta, on hoidettu. Pienellä satsauksella renkaiden vaihtoon menee puolisen tuntia, eikä tarvita edes kompuraa. Vaihdoin lauantaina talvirenkaat anopin autoon ja vieressä kaveri yritti samaa auton omalla tunkilla. Ei onnistunut, koska takavanteet olivat ruostuneet kiinni. Minulta meni noin puolituntia parinkympin hallitunkin kanssa ja lainasin sitä vielä kaverillekin. Ymmärrän säilytyksen, itsekin aikanaan sitä suosin, hieno palvelu. Pitäisi vaan olla hereillä, ettei ole myöhässä.
 

Japu91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Tuli tuossa vuorokausi sitten vaihdettua kahteen autoon renkaat ja olihan se ihan hanurista. Pakko oli vaihtaa mutta kyllä se paskalla auton omalla tunkilla on selälle "mukavaa" puuhaa. 1½ tuntia pakkasessa ilman käsineitä niin v-käyrä nousi aika korkealle. Hyvähän tuolla autolla oli kuitenkin ajella jäisillä teillä. Töistä kun ajelin tuossa reilu tunti sitten pois tiet olivat jäässä ja -10 näytti mittarikin. Kesärenkailla ei enää mitään asiaa näillä korkeuspiireillä liikenteeseen.
 

12961

Jäsen
Käsittääkseni kitkat lumella ehkä paremmat ovatkin, mutta jos satut mutkaan ajamaan mustaan jäähän, niin kyllä auton lepikosta löydät. Tällainen keli oli juurikin perjantaiaamuna. Jos pakkaset pysyvät pakkasen puolella talvella reippaasti, ei näitä yllättäviä jääkelejä tulekaan ja kitkat hoitavat homman. Yleensä pääkaupunkiseudulla kun se lämpötila pyörii nollan ympärillä, niin saattaa vain tulla yllättäviä tilanteita. Tosin jos kuljettajalla on silmää ja järkeä päässä, niin ihan sama mitkä talvirenkaat on alla.

Ei se nyt ihan noinkaan mene, kyllä niissä kitkoissa on pitoa myös jäällä. Joka tapauksessa nykykitkat eivät pääse yllättämään, vaan niissä pääsee ihan tunnustelemaan pidon rajalle ja auto on hallittavissa samaan tapaan kuin nastarenkailla, jäällä nopeudet ovat vain pienemmät. Ero ei ole kovin suuri, mutta on toki olemassa. Aika jolloin kitkat olivat jäällä täysin onnettomat, oli 15 vuotta sitten.

Asfaltilla mukavuus on omaa luokkaansa, ja talvirengaskausista on täällä lounaassa yli puolet ihan asfalttikelejä, pääteiden osalta suurempikin osa. Loppiaisenako viime talveksi tuli maahan pysyvä lumi?
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Tähän kitkat vs. nastat -keskusteluun, olen aina ajanut nastoilla enkä oikeastaan ole joutunut miettimään muita. Olen vaihtanut aina autoa ennen kuin on pitänyt hankkia uudet renkaat. Nyt vaimon autossa oli kitkat ja ajelin sillä eilen. Eivät ole ihan pakasta vedetyt, mutta kyllä itse yllätyin kuinka hyvin pitivät. Otin tyhjällä tiellä vähän jarrutustestiä ja hitaissa kurveissa kiihdyttelyä, tosi nätisti käyttäytyi. Todennäköisesti pikatilanteessa nastat kyllä voittavat, ei siinä mitään, mutta kun täällä etelässä tuollaisia perjantain kaltaisia kelejä ei ihan kamalasti ole, voisi kyllä omaan autoonkin harkita tuollaisia kun tulee ajankohtaiseksi.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
mutta kun täällä etelässä tuollaisia perjantain kaltaisia kelejä ei ihan kamalasti ole, voisi kyllä omaan autoonkin harkita tuollaisia kun tulee ajankohtaiseksi.

Juuri tämän vuoksi kitkat vs. nastat -väittelyssä ei ole mitään järkeä. Kun asuin muutaman vuoden kaupungissa ja ajelu oli sen vuoksi pääasiassa taajamassa, ei nastoista ollut muuta kuin haittaa. Veemäinen ääni ja joka kiihdytyksessä sydän itki, kun tiesi nastojen lentelevän.

Nyt taas kun asuu hevonperseessä ja ajelu on maanteillä, jotka aurataan kerran talvessa, niin en vaihtaisi nastoja pois mistään hinnasta.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Itse pyöräyttelin talvirenkaat alle viime tiistaina, mikä Tampereen seudulla oli ihan hyvä päivä, koska keskiviikkona oli jo pakkasta ja osa teistä oli aamulla varsin jäisiä. Olen pitänyt tapana tarkistaa talvirenkaiden paineet pari viikkoa ennen allelaittoa, joten ei tarvitse sitten vaihdon jälkeen jonotella bensa-asemalla omaa vuoroa ( selvennyksenä siis heitän kiekot peräkonttiin tuota paineiden tarkistusta varten, enkä vaihda alle ja taas pois).

Ostin viime talvena Continentalin nastarenkaat oikeastaan autolehtien testimenestyksen perusteella. Näissä oli vielä plussana mainittu hyvät ajo-ominaisuudet asfaltilla ja siihen päälle vielä matala melutaso. Nyt ainakin hieman kaduttaa tuo päätyminen nastarenkaaseen, koska kesärenkaiden jälkeen tuo "hiljainen nastarengas" tuntuu pitävän aivan karmeaa mökää. Mulla työmatka on 40 kilometriä maantieajoa suuntaansa, joten tuo vielä tuntuu korostavan tuota tuskastumistani. En mä kuitenkaan pelkkää rengasta syytä, koska ajelen vanhalla Toyotalla, joka ei nyt niitä hiljaisimpia autoja ole muutenkaan. Nyt kuitenkin toivon, että olisin vuosi sitten päätynyt ostamaan kitkarenkaan, koska tuleville viikoille ennustetaan lämpötilojen nousua takaisin plussan puolelle.

Sitten vielä kummastelen seuraavaa ihan hirveästi. Tapio Ketonen kirjoittaa Tuulilasi 14/2012:ssa sivulla 96 "Kysy Ketoselta"-palstalla seuraavasti:

"Nastattoman eli niin sanotun kitkarenkaan mukavuus on myytti, jonka parissa myytinmurtajilla riittäisi hommia. Nastarengas on yhtä mukava ja hiljainen kuin nastoittamatonkin. Nastoitetun renkaan yllätyksetön ja vakaa pito on minun mielestäni juuri oikean sorttista mukavuutta. Nastaton talvirengas sopii parhaimmin maaseudun ja Lapin lumisille teille. Kaupungeissa ja Etelä-Suomen pääteillä on mukavampaa ja turvallisempaa ajaa nastoitetulla renkaalla."

Edellinen on siis Ketosen subjektiivinen mielipide, mutta kuitenkin auktoriteetin ollesssa kyseessä tulkitsen asiaa niin, että tässä yritetään ohjata selkeästi lukijoita hankkimaan nastarenkaita. Rengastestien tuloksissa olen myös suppeaa otantaa (omaa edellä mainittua rengashankintaani) tulkiten näkevinäni samaa. Itse olen ajanut yhden talven kitkarenkailla. Oma tuntumani on, että jo muinainen Bridgestone Blizzak oli mukavampi ja hiljaisempi, kuin nykyiset premium-tason nastarenkaat. Syytän kuitenkin rengasvalinnassani itseäni, koskakohan sitä oppisi?
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kitka-nastarengaskeskusteluun osallistuakseni, niin näillä leveysasteilla (napapiirin tuntumassa) ei mielestäni saa mitään lisäarvoa kitkoihin tyytymisestä. Toisaalta ymmärrän, että maamme on pitkä ja, jos suuri osa talvirenkaiden käyttöajasta on kuitenkin sulilla teillä ajamista, niin kitkat voivat niissä olosuhteissa oikein hyvin puolustaa paikkaansa. Mutta jo täälläkin olosuhteet ovat talviset joskus jopa lokakuusta huhtikuun loppuun, niin nastojen kiistattomasti lyhempi pysähtymismatka, parempi kaarrepito jne ei oikeastaan jätä vaihtoehdolle mitään niitä puoltavia argumentteja. Ja tästä pari kolme sataa kilometriä pohjoiseen mennessä en usko juuri kenenkään edes harkitsevan kitkoja, jos niitä nyt edes siellä kukaan myydä yrittäisi.
Toisinaanhan kuulee sanottavan, että Lapin lumisilla teillä kitkat juuri olisivat paikallaan. Puppuahan tämä on, koska eivät tiet ole sen lumisemmat kuin muuallakaan, paitsi ehjä juuri lumisateen aikana. Sen sijaan koska teitä ei suolata, ne ovat melkein aina jäisiä. Lisäksi täälläkin ihmiset pakkautuvat nykyään taajamiin ja kaupunkeihin, ja niissä risteykset ovat yhtä jäässä kuin muuallakin, suolaamattomuuden takia ehkä jopa enemmän jäässä.

Mutta itseasiassa on vain hyvä, että eri olosuhteisiin on tarjolla erilaisia renkaita. Kukin voi valita haluamansa olosuhteiden ja preferenssiensä mukaan.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
En ole vielä kerinnyt tunkkia käyttää muuton takia vaikka pakkasella ollut jo 4pv putkeen. Ihan hyvin tuolla tiellä pysyy kun ei ole vielä lunta. Mustaa jäätä koitan väistellä sen minkä nään. ;) Ilmatieteen laitoksen mukaan ensi viikolla pitäisi kuitenkin tulla taas plussaa ainakin Kuopion alueelle joten ei ole vielä kiirusta renkaiden vaihtoon.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Edellinen on siis Ketosen subjektiivinen mielipide, mutta kuitenkin auktoriteetin ollesssa kyseessä tulkitsen asiaa niin, että tässä yritetään ohjata selkeästi lukijoita hankkimaan nastarenkaita. Rengastestien tuloksissa olen myös suppeaa otantaa (omaa edellä mainittua rengashankintaani) tulkiten näkevinäni samaa. Itse olen ajanut yhden talven kitkarenkailla. Oma tuntumani on, että jo muinainen Bridgestone Blizzak oli mukavampi ja hiljaisempi, kuin nykyiset premium-tason nastarenkaat. Syytän kuitenkin rengasvalinnassani itseäni, koskakohan sitä oppisi?
Oliskohan ollut juuri tuo Konttimenttaali, joka Tuulilasin testissä sai melusta joukon parhaan arvosanan, ja Autobildin testissä huonoimman. Tai sitten se oli toisinpäin, tai eri rengas. Kuitenkin, tällaisia eroavaisuuksia testeissä oli, kertonee siitä, että marginaalit ovat pieniä ja muuttujia paljon.

Syy siihen miksi Ketonen kehuu nastarenkaita voi olla esimerkiksi se että hän haluaa ihmisten niitä hankkivan. Syy siihen voi olla se, että hän on testien perusteella saanut tähän motivoivan käsityksen. Tämä taas voi johtua monestakin syystä, kuten em ristiriitaisuudet osoittavat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös