Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Tunkilla ollut jo käyttöä?

  • 255 090
  • 1 554

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nastoja ei ole irronnut juuri mistään kohdista, mutta nastojen kunto on ehkä sitten vähän kysymysmerkki. Osittain niitä on ihan hyvässä kunnossa, mutta osittain taas "pahimmissa" kohdissa kulumista on tapahtunut aika paljonkin. Urasyvyys renkaissa on kuitenkin hemmetin hyvä eli kun parin euron kolikolla tekee perinteisen testin niin hyvältä näyttää.

Jos nastat on menny poikki niin eipä niistä ole mitään hyötyä. Koita liikuttaa kättä renkaan päällä ja jos nastat tuntuu niin ok, jos ei niin hylkyyn.

E: tais olla myös lakisääteinen määrä paljonko nastoja pitää olla (ehkä 70%) alkuperäisestä ja alla olevissa renkaissa pitäisi kaikissa olla about saman verran nastoja (30% heittoa max?). Katsastussetä voipi puuttua jos osuu katsastus talvirengaskaudelle.
 
Viimeksi muokattu:

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tein tuossa pari viikkoa sitten vannekauppaa ja sattumoisin yksissä vanteissa oli yhden talven ajetut Viking Snowtech kitkat. Iskin ne alle ja ajattelin ajella niillä nyt jonkinaikaa ja testailla kun en ole aiemmin pahemmin kitkoilla ajellut. Muutaman kerran appiukon autolla jossa Michelinin kitkat ja ihan samanlaiset tunnelmat jäi tästä kokeilusta. Eli paskat.

Nyt oli eilen pakko kaivaa varastosta nastarenkaat(Hakkapeliitta 5). Kitkoilla pärjäsi välttävästi lumipeitteisellä pikkutiellä ja kaupungin keskustassa. Ja keskustassakin vain jos ei tarvinnut pysähtyä johonkin ylämäkeen. Eihän tuollaisilla paskoilla pääse liikkeelle! Samoin jarrutusmatkat pitenivät kymmenellä metrillä. Kokoajan sai olla skarppina ja vitunmoisessa stressissä. Kyllähän näihinkin varmaan tottuu mutta miksi turhaan kiduttaa itseään. Kaikenlisäksi renkaat pitivät isoilla nopeuksilla kovempaa jurinaa kuin nastat ja kuluttivat bensaa melkein litran enemmän satasella verrattuna nastoihin.
Mikäköhän tuonkin aiheuttaa?Paineet olivat kunnossa ja renkaat ihan ehjät.

En tiedä muuttuisiko tulos jos kitkat olisivat täysin uudet mutta sitten tulisi eteen tilanne että joka talveksi pitäisi ostaa uudet kitkat kun nastat menevät helposti ainakin sen 3 talvea.
 
Viimeksi muokattu:

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Ei se nyt ihan noinkaan mene, kyllä niissä kitkoissa on pitoa myös jäällä. Joka tapauksessa nykykitkat eivät pääse yllättämään, vaan niissä pääsee ihan tunnustelemaan pidon rajalle ja auto on hallittavissa samaan tapaan kuin nastarenkailla, jäällä nopeudet ovat vain pienemmät. Ero ei ole kovin suuri, mutta on toki olemassa. Aika jolloin kitkat olivat jäällä täysin onnettomat, oli 15 vuotta sitten.

Asfaltilla mukavuus on omaa luokkaansa, ja talvirengaskausista on täällä lounaassa yli puolet ihan asfalttikelejä, pääteiden osalta suurempikin osa. Loppiaisenako viime talveksi tuli maahan pysyvä lumi?
Kun asuimme vielä Suomessa ajoin aina nastarenkailla. Nyt on tietysti kitkat alla. Ja joka vuonna tulemme jouluksi Lappiin samoilla renkailla. Kyllä noilla keskieuroopan suuren nopeusluokan kitkoillakin pärjää, kunhan pitää jonkun järjen ajossa. Itseasiassa tuntuvat jopa hieman paremmilta kuin vanhat nastarenkaat joissa nastat ovat kuluneet pyöreiksi. Ainoa asia mikä pitää muistaa on vauhti. Viime jouluna jäisellä tiellä maksimivauhti oli noin 70 km/h ja paikalliset corollat sujahtelivat ohi reippaasti yli satasta.

Niin ja mitä itse ketjun varsinaiseen aiheeseen tulee niin viime viikon keskiviikkona tuli laitettua kitkat alle.
 
Suosikkijoukkue
Kalpa
...Kokoajan sai olla skarppina ja vitunmoisessa stressissä. Kyllähän näihinkin varmaan tottuu mutta miksi turhaan kiduttaa itseään. Kaikenlisäksi renkaat pitivät isoilla nopeuksilla kovempaa jurinaa kuin nastat ja kuluttivat bensaa melkein litran enemmän satasella verrattuna nastoihin.
Mikäköhän tuonkin aiheuttaa?Paineet olivat kunnossa ja renkaat ihan ehjät.

Tuo nastarenkailla ajamisen stressittömyys on itselleni tärkein ominaisuus talvirenkaissa. Olisi perin vittumaista jos tarvitsisi miettiä, että pitääköhän se rengas vai ei. Nastalla ajaessa tiedät ettei pito koskaan katoa kokonaan, vaikka olis minkälaista jäätä. Kitkojen ja jään yhdistelmällä saatat taas päästä nauttimaan matkustajana olemisen ihanuudesta. Niin ja talvikelin takia en todellakaan ala nopeutta laskemaan vaan kun on nastat alla niin ei tarvitse moista edes miettiä.

Kitkarenkaiden vaikutuksesta kulutukseen en tiedä, mutta omat nastarenkaat menee n. 4 desiä vähemmällä kulutuksella kun kesärenkaat. Eli hyvin rullaavat.
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt on valo nähty: naapurin mamman 20 euron hallitunkki. Kahdeksan vuotta olen veivannut auton omalla ja ajatellut etten mokomaan tuhlaa. Mutta nyt naapurin mamma lainasi, kyllä oli juhlaa. Tiedän mitä toivon joulupukilta.

Aiempaan kommentoiden: miksi renkaita pitäisi vaihtaa tunnin ajan persvako vilkkuen pallit huurussa? Vaihto kestää 25 minuutista (hallitunkki, ei lasta mukana "auttamassa") 45 minuuttiin (auton tunkki ja lapsi mukana "auttamassa".) Päivän pakkoulkoilukiintiö ja mahdollisesti isä-lapsi-suhteen hoitokiintiö täyttyy samalla. Vaihtoon varaudutaan pukeutumalla pitkiin tai lyhyisiin alushousuihin, paitaan joka yltää kumartuessakin housunkauluksen alle sekä päällyshousuihin, jotka tarvittaessa kiinnitetään vyötärölle tai lantiolle vyöllä tai olkapäiden yli vedettävillä olkaimilla eli henkseleillä. Keväällä jos vaihto venyy vapun yli ja on lämmin kevät voi vaihtaa ilman housujakin.

Ja lopuksi vielä sanoisin että näillä syrjä-Suomen kerran vuosikymmenissä päällystettävillä teillä ja nykynastarenkailla nastojen rapina on täysin olematon äänilähde verrattuna rosoisen asfaltin tuottamaan mekkalaan.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tuo nastarenkailla ajamisen stressittömyys on itselleni tärkein ominaisuus talvirenkaissa. Olisi perin vittumaista jos tarvitsisi miettiä, että pitääköhän se rengas vai ei. Nastalla ajaessa tiedät ettei pito koskaan katoa kokonaan, vaikka olis minkälaista jäätä. Kitkojen ja jään yhdistelmällä saatat taas päästä nauttimaan matkustajana olemisen ihanuudesta. Niin ja talvikelin takia en todellakaan ala nopeutta laskemaan vaan kun on nastat alla niin ei tarvitse moista edes miettiä.

Kitkarenkaiden vaikutuksesta kulutukseen en tiedä, mutta omat nastarenkaat menee n. 4 desiä vähemmällä kulutuksella kun kesärenkaat. Eli hyvin rullaavat.

Olen samaa mieltä. Nyt kun en telonut itseäni maanteillä kesärenkailla, ja kohta lähden vaihtohommiin, pidän tuota parempaa tuntumaa tiehen stressaamatta nastojen suurena etuna. Toki isoin syy on siinä, että ysäri-Golfissani oli luovutushetkellä lähes uudet talvikiekot, eikä viime talvena ollut yllätyksekseni edes nastoja irtoillut, kun joutui pitkälle jouluun hinkkaamaan nastoilla vain asfalttia. Normaalilla touhulla pari-kolme talvea siis on edessä vielä noilla renkailla.

Nastarenkaat nostavat minulla kyllä vähän kulutusta, mutta Golf-vanhuksessani ei aina ihan pysty analysoida, että mikä mistäkin johtuu. Voi tuo talvikelikin nostaa kulutusta, tarvitsee ryyppyä enemmän, kylmyys jne.

EDIT

Päivällä siirtyi, kun täytyi viedä yksi rengas vanteenkorjaukseen. Oli ottanut osumaa, varmaan rotvalliin. No, onneksi on vesikeli, tiet melkein sulia ja vain kaupunkiajoa muutama hassu kilometri.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja lopuksi vielä sanoisin että näillä syrjä-Suomen kerran vuosikymmenissä päällystettävillä teillä ja nykynastarenkailla nastojen rapina on täysin olematon äänilähde verrattuna rosoisen asfaltin tuottamaan mekkalaan.
Tämä. Ja palaten vielä tuohon Ketosen mielipiteeseen siitä, että nastojen meluisuus on myytti, niin saattaahan se niinkin olla, että se nastojen rapina on niin tunnistettava ääni, varsinkin hiljaisessa nopeudessa kesän jälkeen, että kovemmassa nopeudessa maksimimelussa itse renkaan kuviointi on suurempi äänen tuottaja kuin nastat, ja ero nastan ja kitkan melun välillä on siten mitätön, vaikka se ei siltä tunnukaan.*

Nastojen irtoiluakaan ei nykynastarenkailla tapahdu kuin muutaman kerran talvessa. Riippuu tietysti ajotyylistä, mutta hei, mulla on raju turposaappi.
Ei ne nastat tietysti enää sillätavalla ulkoneviakaan ole kuin ennen vanhaan.

* Tässä muutama käyttämätön piste, olkaa hyvä: . . .
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Renkaanvaihdon suorittaessa itse pääsee käymään läpi näppärästi myös muita tarkistuksia ja kumien rasvauksia. Sekä tietysti jarrut voi kätevästi tarkastaa samalla. Nuokin jos käy puolivuosittain aina läpi niin käyttöikää voi lisätä kummasti ja ennenkaikkea on sitten selvillä jos on jotain alkavaa ongelmaa tulossa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ja talvikelin takia en todellakaan ala nopeutta laskemaan vaan kun on nastat alla niin ei tarvitse moista edes miettiä.
Pelottavaa ajatella, että tuolla liikenteessä liikkuu porukkaa tuollaisella asenteella. Pahimmilla talvikeleillä eivät ne nastatkaan kunnolla pidä. Tuntuu siltä, että nastarenkaat tuovat monelle vähän turhaa turvallisuuden tunnetta. Sitten ihmetellään, kun 40 autoa ovat solmussa jossain Lahden motarilla.

Renkaiden vaihto on ihan mukavaa puuhaa, joten teen sen kahdesti vuodessa oikein mielelläni.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Pelottavaa ajatella, että tuolla liikenteessä liikkuu porukkaa tuollaisella asenteella.
Aika hurjaa, että se on VT joka solvaa toista asennevammasta liikenteessä. Siis samainen VT joka perjantaina posotteli kesärenkailla Helsingin motaria ja julisti että osaa kyllä hallita autonsa liukkailla ja kutsui talvirenkaita alleensa vaihtaneita "paskoiksi kuljettajiksi".

Ehkäpä Street Clinton on kaltaisesi jumalainen kuski joiden ei tarvitse noudattaa samaa varovaisuutta kuin meidän tavallisten tallaajien. No, ehkä tuo oli vähän liioittelua - eihän edes The Stig ole VT:n tasoinen kuski.
 

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joku fiksu on joskus todennut että kukaan ei ajaisi mihinkään jos kukaan ei käyttäisi nastarenkaita :) Tämä siis koskee kaupunkiajoa. Kovilla pakkasilla (-8c ja kylmempi) kun ei esim risteysalueita pystytä suolaamaan, niin kitkat hioo ne peilijäälle. Nastat rikkoo pintaaja tuo näin "karheutta" eli kitkaa lisää. Itse ajelen vain nastoilla jos voin valita. Harrastusten ja työn takia pitää liikkeelle päästä ihan millä tahansa kelillä, ei voi katsoa ikkunasta että nyt ei voi lähteä kun sataa lunta/vettä/jäätä jne. Ajakoot kuka millä tahtoo. Mulle ihan sama.

Työautoon tuli vaihdatettua renkaat keskiviikkona (Ajoitus 10+, ajan varasin maanantaina). Kakkosautoon vaihdoin huollon yhteydessä torstaina itse nosturilla (helmeä, koko auto kerralla ylös, molemmin puolin pyssyt yms ja sopiva työskentelykorkeus, liian helppoa) ja eilen sunnuntaina tuli vaihdettua sitten ykkösautoon vielä renkaat. Kuten joku aiemmin mainitsi, hallitunkki on pirun kova jätkä. Tarkkana vaan mistä nostatte hallitunkilla. Pyssyllä taas pääsi vaihtamaan vaikka maassa joutuikin temuamaan. Tunti pesun kanssa ja renkaat alla. Ei paha.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuli tuossa vuorokausi sitten vaihdettua kahteen autoon renkaat ja olihan se ihan hanurista. Pakko oli vaihtaa mutta kyllä se paskalla auton omalla tunkilla on selälle "mukavaa" puuhaa. 1½ tuntia pakkasessa ilman käsineitä niin v-käyrä nousi aika korkealle.

Auton omat tunkit on sellaisia rimpuloita, ettei siinä kestä selkä eikä tunkkikaan. Rimpuloin useamman vuoden auton omalla tunkilla. Nykyisin hallitunkilla vaihtaa kahden auton renkaat reiluun puoleen tuntiin ja homma on siedettävää.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Olen aina pitänyt savolaisia hieman outoina mutta että näin outoja. Mieleeni herääkin kysymys: Miksi? Epäiletkö ettei talvi ehkä tänä vuonna tulekaan vai oletko vähävarainen? Eikös ne nastat ole kumminkin halvempia kuin pelti henkilövahingoista puhumattakaan.

Ei toi nyt rahasta ole kiinni vaikka just oma rivarin pätkä ostettiinkin. Kiirus vain ollut ja tosiaan aikaisemmin lokakuussa tulleet lumet ja pakkaset eivät ole maahan jääneet. Talvi tulee vasta reilun 1kk päästä, näin veikkaa outo/hullu savolainen! ;)
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis samainen VT joka perjantaina posotteli kesärenkailla Helsingin motaria ja julisti että osaa kyllä hallita autonsa liukkailla ja kutsui talvirenkaita alleensa vaihtaneita "paskoiksi kuljettajiksi".
Jäi tuossa mainitsematta, että nyt olen virallisesti taantunut paskaksi kuskiksi, kun tuli vaihdettua talvikiekot alle viikonloppuna. Eli enää ei voi lesoilla kovana jätkänä.

Jotenkin ei hirveästi yllättänyt, että kirjoitukseni sanoma ei eräälle henkilölle avautunut.
Auton omat tunkit on sellaisia rimpuloita, ettei siinä kestä selkä eikä tunkkikaan. Rimpuloin useamman vuoden auton omalla tunkilla. Nykyisin hallitunkilla vaihtaa kahden auton renkaat reiluun puoleen tuntiin ja homma on siedettävää.
Eihän ne autojen omat tunkit ole tarkoitettu kuin hätäavuksi tienreunassa suoritettaviin renkaanvaihtoihin. Marketti-hallitunkin saa kahdellakympillä, joten se ei edes ole kovin suuri investointi.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viikin Prisman parkkihallissavaihdatin renkaat. Vaihto+renkaiden pesu oli 35e ja siihen päälle auton pesu 20e. Varmaan joo jossain olis halvemmalla saanut, mutta meni kätevästi sillä aikaa kun käytiin kaupassa.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Tänään vaihdoin kesärenkaat alle. Tulee sen verran harvoin tolla autolla ajettua, että nyt uskalsi jo vaihtaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Vaihdoin tänään talvirenkaat autooni. Niin, tänään, 18. syyskuuta. Katsoin kellosta ajan: meni noin 22 min koko renkaidenvaihto-operaatiossa, enkä edes kiirehtinyt. Sitten kun tulee niitä otsikoita: "Talvi yllätti autoilijat", niin en sitten ole kukaan niistä. Jos joku urpo liukastelee kesärenkailla päälleni niin syytön minä olen. Mutta omasta puolestani olen valmis, sopii tulla talven kokeilemaan!
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mä en ihan vielä ole vaihtamassa, kun pitäisi ensin ostaa ne renkaat. Ajattelin tilata renkaat Saksasta ja nyt kyselisinkin palstalaisilta neuvoja missä ne kannattaisi laittaa vanteille? Mieluiten jossain Kirkkonummen suunnalla, Kirkkonummi, Masala, Kivenlahti, Kauklahti, sillä suunnalla jossain. Ja toki samalla vaihdetaan alle ja tasapainotetaan. Onkohan minkä hintaista lystiä, tai siis mistä tuon saisi mahdollisimman halvalla?
 

El Crushero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eisbären Berlin, Kühnhackl
Vaihdoin tänään talvirenkaat autooni. Niin, tänään, 18. syyskuuta. Katsoin kellosta ajan: meni noin 22 min koko renkaidenvaihto-operaatiossa, enkä edes kiirehtinyt. Sitten kun tulee niitä otsikoita: "Talvi yllätti autoilijat", niin en sitten ole kukaan niistä. Jos joku urpo liukastelee kesärenkailla päälleni niin syytön minä olen. Mutta omasta puolestani olen valmis, sopii tulla talven kokeilemaan!

Onnea, sä saat sakot jos kytät sattuis nyt syynäämään sun renkaat.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onnea, sä saat sakot jos kytät sattuis nyt syynäämään sun renkaat.

No ainoastaan jos ne on nastarenkaat.
Aika aikaisin Käyttis ryhtyi kumihommiin, kun minä vasta viimeviikolla laitatin uudet kesärenkaat alle. Toki hän taitaa olla lähes lappalainen, ja Suomi pitkä maa.

Talvirenkaatkin pitäisi ostaa, nastamalliset. TM:n testi tuli plärättyä, mutta eipä siinä mitään uutta ilmennyt. Merkkirenkaista on aika sama mitkä ostaa. Taisi olla nastat ja kitkat arvioitu samalla asteikolla, ja jutussa mainittiin, että parhaimmat kitkarenkaat alkavat olla jo parempia kuin huonoimmat nastarenkaat. Oudosti muotoiltu lause minusta. Michelinillä tosin taisi kitkarengas saada jopa paremmat pisteet kuin saman merkin nastarengas. Se tietysti sitten ihmetyttää, että mitä siellä nastarengaskehitysosastolla on oikein puuhailtu.
Minulle köyhänä tärkeää olisi että renkaat olisi kestävät, ts eivät kuluisi nopeasti, ja voisi ajaa loppuun ilman tärinä ym ongelmia. Nastat ei kai nykyrenkaista enää juuri lentele. Tietysti renkaan ominaisuudet muutenkin heikkenevät, ja tärkeintä on että kuski tietää minkäkuntoiset renkaat alla on, ja ajaa aina sen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Tartuin tähän benicion "Nastat ei kai nykyrenkaista enää juuri lentele".
Omasta mielestä renkaiden, nimenomaan talvirenkaiden kestävyys huononee kokoajan. Esim. viime talvena oli hetken alla jotkut muinaiset ainakin 10 vuotiaat hakkapeliitat, pintaa puolet mutta kaikki nastat, siis kävin ne läpi, kaikki nastat tallella pito hurja. uusista minusta katkeaa ja kuluu nastat hetkessä, pintaa on ehkä, mutta mitäs sillä helmikuussa peilijäällä/umpihangessä tekee..

Parhaat renkaat olivat ensimmäisen autoni 1973 escortin alla olleet ikivanhat kivikovat dunlopit jossa nastat olí pitkät ja kovat eikä kuluneet millään.

Suosin nastarenkaita yhä ja vaihdan aina ajoissa oman ja muiden terveyden tähden.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tartuin tähän benicion "Nastat ei kai nykyrenkaista enää juuri lentele".
Omasta mielestä renkaiden, nimenomaan talvirenkaiden kestävyys huononee kokoajan. Esim. viime talvena oli hetken alla jotkut muinaiset ainakin 10 vuotiaat hakkapeliitat, pintaa puolet mutta kaikki nastat, siis kävin ne läpi, kaikki nastat tallella pito hurja. uusista minusta katkeaa ja kuluu nastat hetkessä, pintaa on ehkä, mutta mitäs sillä helmikuussa peilijäällä/umpihangessä tekee..

Olet itseasiassa varmaankin oikeassa, ja nyt kun muistelen niin kun viimeksi talvirenkaat ostin, ei se johtunut siitä että pinta olisi vähissä tai nastat irronneet, vaan nastoista hurja määrä oli poikki. Tämä nykyinen rengastarve (eri auto) taas johtuu siitä että pinta alkaa olla vähissä, toki nastojakin on poissa pelistä, mutta ei sellaista määrää suhteessa pinnan syvyyteen. Eli nämä renkaat on olleet paremmat.

Varmaankin nastarenkaista saataisiin paljon parempia, jos ei nastamäärää ja korkeutta olisi rajoitettu, vaan ne olisivat edelleen vm -73 piikkejä, nykyisillä kumilaaduilla ja kuvioinneilla. Käsittämättömästi kuitenkin jotkut perverssit ovat hakeutuneet elämään ns taajamiin eli samaan kasaan pieniin laatikoihin päällekkäin ja ottaneet asiakseen hengitellä nastojen irrottamaa katupölyä ja autojen pakokaasuja, ja viranomainen on sitten alkanut tällaisiä fetissejä suojella mm nastarajoituksin.
 
Viimeksi muokattu:

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Onkohan minkä hintaista lystiä, tai siis mistä tuon saisi mahdollisimman halvalla?

Olisko mulla maksanut viime syksyllä vaihto (vanhat pois vanteilta ja uudet tilalle+tietenkin tasapainotus) jotain 80€. Eli aika halvalla saa muualta kumit saada, koska rengasliikkeestä ostaessasi saa rengastyöt 0-20 euron haarukkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös