Itse kun olen näitä nykyajan moderneja ihmisiä, jotka eivät autoa ole hankkineet, en joudu näitä renkaanvaihtoja pohtimaan. Mutta täällä Etelä-Pirkanmaalla tuli herättyä kyllä sellaiseen aamuun, että moni autoilija oli varmasti ihmeissään. Oltiin nollan alapuolella ja mustaa jäätä tienpinnat täynnä. Itse lähdin fillarilla bussipysäkkiä kohden, ja ajattelin kuuluisien viimeisten sanojen mukaisesti, että "mennään varovasti". Kaatuminen oli yhdessä kohtaa hyvin lähellä, mutta jostain selkäytimestä löytyi joku reilu 25 vuotta sitten luonnonjääsarjassa maalivahtina pelatessa opittu liike, ja sain jalalla pidettyä sen verran tasapainoa, että rimaa hipoen tuli pysyttyä pystyssä. Kengät olivat mallia "kesäkumit", mutta tänään kaivan illasta kitkat ja jopa nastat esiin. Taluttamalla ja hitaasti ajamalla pääsi lopulta perille, mutta aikamoinen virhe tuli kyllä tehtyä kenkien ja kulkupelin valinnassa.
Ja mitä bussia odotellessa seurasin autoilijoita, niin kyllä siellä oli aidosti haasteita. Turvavälien laiminlyönti väärästä paikassa aiheutti pysäkin vieressä olevalle huoltoasemalle kääntyvien autoilijoiden perässä tulleille parikin "läheltä piti"-tilannetta.