Tuota noin niin mitä se kertoo maalivahdista jolla on huono MDSv% ja hyvä HDSv%? Sitä, että jossain kohtaa se nuo korkeat HDSv:t palautuvat lähemmäksi keskiarvoa. Varsinkin, kun kyseessä on vielä pieni otoskoko ja maalivahti josta ei ole muilla joukkueilla vielä paljon materiaalia jolloin heikkoudet eivät ole selvät.
Joo, ja tämän itsestäänselvyyden takia mm. luonnottomilla laukaisuprosenteilla pelaava junnu ei voi olla Calder-kisassa koskaan mukana. Palkintoja jakaessahan äänestäjät huomioivat myös aina tulevatkin kaudet ja pelit, vaikka tämän kauden palkinnoista äänestetäänkin. Voi nyt vittu sentään.
Suonenvedot, poikkeuksellisen hyvät jaksot, kaikki vastaavat kuuluvat osalle jääkiekkoilijoista. Toisille enemmän, toisille vähemmän. On mielestäni absurdia lähteä peilaamaan ja höpöttelemään jostain keskiarvojen tasaantumisia, jos puhutaan
tästä kaudesta ja tämän kauden palkinnoista. Enhän minä väitä, että Binnington pelaa tuolla tasolla 10 vuotta. En väitä, että edes 5 vuotta. Minä puhun tästä kaudesta, ja omasta TOP3-listauksestani.
Ja koska tämä on rönsyillyt niin perkeleen pitkälle siitä alkuperäisestä pointista, niin selvennän nyt:
A) Binnington
ei minun mielestäni kuuluisi Vezina-kolmikkoon, johtuen liian alhaisesta pelimäärästä
B) Jos Binningtonin pelimäärä kerran riittää palkinnoille (vrt. Calder), kuuluisi hän
myös omaan Vezina-kolmikkooni. Siinä missä joku
@Juteeni tulee naureskelemaan, kuinka minä vertailen tai perustelen jotain GAA:lla, tiedostan sen, että mihin
todennäköisesti suurin osa äänestäjistä äänensä perustaa: W, SV%, GAA. Tämän lisäksi minä yksilöä arvioidessani arvotan näemmä HDSv:tä ja jotain muuta tilastoa huomattavasti Juteenia korkeammalle. Voin olla väärässä, voi olla, että molemmat ollaan. Ainakin aivan järjetöntä mielestäni se on jättää HDSv% kokonaan pois vertailtaessa yksilöitä. En noista saa mitenkään yksioikoisesti kaikkia kolmea Binningtonin edelle, kuten hän helposti saa. Mennään siis näillä.
C) Tätä edistyneiden tilastoiden kaivelua voi harrastaa vaikka kuka, nuo saa parissa minuutissa selville. Sillä joku GAA-läppä tuntuu naurettavalta. Tilastoiden kaivelua äänestäjät eivät kuitenkaan näemmä tee, vrt. Selken ehdokkaat tänä vuonna, Vezina viime vuonna jne. Ei edistyneiden tilastoiden käyttö
edelleenkään ole mikään jokaisen NHL-seuraajan, tai edes toimittajan työkalu, tai muuten Gibson olisi saanut menneinä vuosina huomattavasti enemmän tunnustusta. Tai edes yhden vaivaisen äänen viime vuonna, nollille kun jäi. Se on sitten kokonaan eri keskustelu se, että pitäisikö olla, mutta tällä hetkellä ei selvästikään ole.
Mutta joo, pointti siis selvillä. Siinä missä sinä saat kaikki yksioikoisesti ja helposti Binningtonin edelle, minä en saa. Myönnetään, varmaan yksi turhimmista keskusteluista, missä minä olen ollut mukana, ja varmaan aika raskas ulkopuolisillekin luettavaksi, joten nyt voidaan jatkaa vaikka tulokkaista.